Teatrul azi, 2006 (Anul 7, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1-2 - 2

2 Tomii* Marketing şi Publicistică, Secretariat, din care au făcut parte, Alina Mang, Doina Lupu, Cristina Gavrilă, Mirela Ţugui, Marinela Ţepuş, Maria Morar etc., ca şi echipa ARCUB, au fost pe baricade pentru funcţionarea impecabilă a întregului mecanism festivalier. Prezenţa asiduă a lui Ion Caramitru în sală, ca spectator, şi pe scenă, ca actor, a fost reconfortantă. îi vine bine lui Ion Caramitru în fruntea Teatrului Naţional din Bucureşti, poate chiar mai bine decât în fruntea Teatrului Bulandra. Cu timpul, numele oamenilor se încarcă de semnificaţii, experienţă, fapte, prestanţă, devenind insesizabil simbolice. Simbolul e sănătos, semn bun pentru ce va urma. Oamenii de teatru s-au întâlnit în număr mare - dimineţile, cu ocazia lansărilor de carte şi a discuţiilor, serile, la spectacole, apoi în dialoguri prelungite până târziu în noapte, la Cafeneaua actorilor, care i-a primit cu generozitate. Ceva din bucuria şi speranţele anilor ’90 pare să fi renăscut, prevestind parcă, mai convingător ca altădată, şi o cuvenită reabilitare materială. Sau e doar o iluzie? Dedicat memoriei lui Vlad Mugur, Festivalul l-a omagiat pe regizor la Teatrul ACT (sediu inspirat, confortabil, intim şi pentru lansările de carte), printr-un film al Sandei Vişan, în care figura distinsă şi amiabilă a regizorului a revenit ca o prezenţă vie, stârnind amintirile celor de faţă. Prezidate de Marina Constantinescu, lansările de carte au reflectat mai parcimonios eflorescenţa teatrologiei româneşti, în ciuda multelor apariţii editoriale, recenzate prompt în revista Teatrul Azi. A fost prezentat, la sediul UNITER, volumul ce reuneşte comunicările susţinute la Congresul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru - AICT, ediţia XXI, Bucureşti, 16 noiembrie 2003 (coordonat de Ludmila Patlanjoglu), unde au vorbit George Banu, preşedintele de onoare al