Teatrul azi, 2013 (Anul 14, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1-2 - 3

minif. Astăzi, la cea de-a 160-a aniversare, pentru tot ce ne-a dat nouă, spectatorilor, această trupă cu adevărat de aur a Naţionalului, încercăm cu vădită modestie şi cu imensă recunoştinţă, să-i recompensăm tot cu aur pe câţiva dintre iluştrii săi reprezentanţi. Am ales, pentru această seară, ca distincţie, o monedă de aur bătută în memoria întemeietorului de fapt al Băncii Naţionale, Eugeniu Carada. Noi, cei de la Banca Naţională, îl considerăm patron spiritual, tot aşa cum Ion Luca Caragiale este patronul spiritual al Teatrului Naţional. Banca Naţională oferă astă seară unui număr de 16 actori, ca înaltă distincţie, o monedă de aur având pe avers chipul lui Eugeniu Carada. Cei distinşi sunt, cu toţii, aleşi dintre marii maeştri ai teatrului. Unii au primit deja aurul din partea Băncii Naţionale, îl voi aminti pe marele maestru al Scenei Româneşti, Radu Beligan, care a primit moneda de aur „130 de ani de la înfiinţarea BNR“. De asemenea, Sanda Toma, Marin Moraru, Florin Piersic, Mircea Albulescu, Mihai Fotino au primit moneda de aur Eugeniu Carada. Astăzi, suntem onoraţi să acordăm această distincţie următorilor actori ai Naţionalului: 1) Ion Caramitru; 2) Carmen Stănescu; 3) Damian Crâşmaru; 4) Draga Olteanu Matei; 5) Ileana Stana Ionescu; 6) Ilinca Tomoroveanu; 7) Traian Stănescu; 8) Costel Constantin; 9) Adela Mărculescu; 10) Florina Cercel; 11) George Motoi; 12) Rodica Popescu Bitănescu; 13) Matei Alexandru; 14) Constantin Dinulescu; 15) Simona Bondoc; 16) Ioana Bulcă, îi doresc Teatrului Naţional, la a 160-a aniversare, ani mulţi de viaţă, în strălucire şi celebritate. La mulţi ani!