Teatrul, 1961 (Anul 6, nr. 1-12)

1961-05-01 / nr. 5

TURNEUL TEATRULUI „MAIAKOVSKI" Cu prilejul unor neuitate vizite în țara noastră, mii de spectatori au cunoscut și au apreciat marea artă a teatrelor Malîi, Mossoviet, „Vahtangov“ din Moscova, a Teatrului „Pușkin“ din Leningrad, ale cărui spectacole au fost aplaudate încă în această stagiune. Turneul Teatrului „Maiakovski“ din Moscova vine să întregească imaginea pe care publicul nostru și-a făurit-o despre teatrul sovietic în decursul ultimilor ani. Despre Teatrul „Maiakovski“ și căutările sale creatoare, despre personalitatea conducătorului său artistic, Nikolai Pavlovici Ohlopkov, s-a scris mult în presa noastră: în ultimul timp, oamenii noștri de teatru au avut prilejul să urmărească interesanta dezbatere despre „regie și contemporaneitate“, în care Ohlopkov și concepțiile sale despre teatru au stat în centrul atenției. Iată de ce spectacolele Teatrului „Maiakovski“ au fost așteptate la noi cu un deosebit interes: La solicitarea revistei noastre de a vorbi cititorilor despre Teatrul „Maiakovski“ și preocupările sale artistice, N. P. Ohlopkov ne-a trimis articolul pe care avem bucuria să-l publicăm mai jos. PARTICULARITĂȚI ȘI CĂUTĂRI Articol scris special pentru revista „Teatrul 11 de N. P. Ohlopkov regizor principal al Teatrului „Maiakovski”, artist al poporului al U. R. S. Seatrul „Vladimir Maiakovski“ din Moscova a primit cu multă emoție invitația de a întreprinde un turneu în Republica Populară Romînă. Vremea noastră a făcut din oamenii de artă, oameni profund interesați în strîngerea relațiilor de prietenie atît între reprezentanții artei tuturor popoarelor, cît și între popoare înseși, ale căror năzuințe, speranțe și strădanii inspiră arta contemporană. Noi, oamenii de artă sovietici, urmărim cu un deosebit interes realizările obținute în R.P.R., mai ales în domeniul artei și culturii, și urmărim cum oamenii muncii își făuresc acolo propriul lor destin — liber și fericit — dezvoltînd în muncă pașnică marile lor tradiții patriotice. în ceea ce ne privește pe noi, cei din Moscova, suntem convinși că o luare de contact, vie, cu orașele Romîniei, întâlnirile cu muncitorii, țăranii, intelectualii 82