Teatrul, 1986 (Anul 31, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 1

ANIVERSAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, PREŞEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Ca în fiecare an, în ziua de 26 ianuarie — ziua de naştere a celui mai iubit fiu al ţării, a primului ei arhitect şi ctitor de demnitate naţională, sentimentele de profundă stimă, de neţărmurită dragoste şi înaltă recunoştinţă ale întregului popor faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sentimente ce ne însoţesc şi ne însufleţesc permanent in măreaţa operă de edificare a României socialiste moderne, capătă inconfundabila strălucire şi relevanţă a omagiului unanim, pe care o ţară şi un popor ştiu să-l aducă din inimă celui ce şi-a pus întreaga viaţă şi activitate revoluţionară în slujba intereselor ţării şi ale poporului român, a cauzei colaborării, înţelegerii şi păcii în lume. Dînd expresie acestor sentimente profunde ale naţiunii române pentru conducătorul care-i simbolizează unitatea de inimă şi de conştiinţă, Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Consiliului de Stat şi Guvernului Republicii Socialiste România sintetizează glasul întregii ţări : „La aniversarea zilei de naştere şi a peste 50 de ani de amplă şi intensă activitate revoluţionară, permiteţi-ne ca, în deplin consens cu toţi fiii României socialiste, care vă înconjoară cu alese sentimente de profundă stimă şi înaltă preţuire, să vă adresăm dumneavoastră, strălucit conducător de neam şi ţară,cele mai calde felicitări şi urări de sănătate şi fericire, de viaţă îndelungată, înnobilată continuu cu măreţe împliniri, noi şi mari succese în activitatea de supremă răspundere pe care o desfăşuraţi, cu abnegaţie şi cutezanţă comunistă, în fruntea partidului şi statului, spre binele şi prosperitatea întregii naţiuni, pentru înălţarea scumpei noastre patrii pe culmile tot mai luminoase ale socialismului şi comunismului“. In acelaşi document omagial al naţiunii române, la aniversarea vizionarului cîrmaci al destinelor ei contemporane, se arată : „Dăm cu toţii o înaltă apreciere contribuţiei dumneavoastră inestimabile la întărirea unităţii şi creşterea continuă a rolului conducător al partidului nostru comunist — continuatorul celor mai înalte tradiţii de luptă ale clasei muncitoare, ale poporului român — care împlineşte în acest an şase decenii şi jumătate de eroică şi glorioasă existenţă. Ne facem o datorie de conştiinţă din a sublinia şi cu acest prilej aniversar că, prin suflul nou pe care l-aţi imprimat, după Congresul al IX-lea, întregii vieţi politice şi economico-sociale din patria noastră, aţi adus o uriaşă contribuţie la promovarea în munca tuturor comuniştilor a unui stil dinamic, revoluţionar, profund creator, pătruns de o înaltă responsabilitate faţă de prezentul şi viitorul patriei, aţi stimulat neabătut întărirea legăturii partidului cu masele, cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale, aţi vegheat permanent ca întreaga activitate a partidului şi statului să reflecte voinţa şi interesele supreme ale naţiunii,aţi fundamentat concepţia de înaltă valoare umanistă, în baza căreia noua orînduire se făureşte cu poporul şi pentru popor.“