Telegraful Roman, 1887 (Anul 35, nr. 1-135)

1887-11-26 / nr. 121

486 TELEGRAFUL ROMAN. Nr. 343. [1749] 13 CONCURS. Pentru ocuparea parohiei vacante de clasa a III-a Teiu cu filiile Lăseu și Grind, protopresbiteratul Dobrei, se escrie concurs cu termin de 30 de zile dela prima publicare în „Telegraful Român.“ Emolumentele. 1. 1/1 sesiune pământ arător și jânaț la Teiu cu venit curat anual calculat.........................50 fl. — cr. 2. Un fânaț la Lăseu, numit Dealul Lăseului . . . . . . 40 îl. — cr. 3. O parte de pădure la Teiu anual . . 10 fl. — cr. 4. Drept de pășunat pentru câte vite va ține fitoriul paroch . . 20 fl. — cr. 5. Dela 184 familii câte două măsuri de cu-Toate aceste 65 obiecte de lues, înșirate aici mai sus dimpreună cu pachetarea costă numai 2 îl. 90 cr. v. a. Grupe pentru fetițe dela 5—10 ani. 1 Salon de paradă, tapeturi și cu oglinzi în rame de aur. 1 Garnitură de salon vienez. 1 Chiteră cu chei pentru instruirea proprie. 1 Paturi de lemn pompoase și neruinabile pentru nuci. 1 Păpușe, ce nu se strică cu păr și cu ochi de sticlă. 1 Credințe foarte frumoase cu uși de sticlă. 1 Masă elegantă cu service de porțelan. „Mica spălătoreasă conținând: 1 O trocuță masivă de spălat in adevăr folosibilă. 1 Căzan de rufe în miniatură, în adevăr folosibil. 1 Prăvăleac de rufe, în adevăr folosibil. 1 .Service complete de porțelan pentru cafea, ori ceau, cu zugrăveli frumoase, pentru 6 persoane cu tăcâmul seu. 1 Joc nou social interesant. 1 Pachet cu păr de zină, aur ori argint cea mai frumoasă podoabă pentru pomul de crăciun. 25 Sfeșnicuțe briliante pentru luminele pomului de crăciun. 25 Luminițe pentru iluminarea pomului de crăciuni, sortate în cele mai frumoase culori. 184 fl. — cr. 13 fl. 50 cr. 4 fl. — cr. 88 fl. 50 cr. 410 fl. — cr. curuz cu coceni, calculate a 50 cr................... 6. 9 măsuri fasole 7. 184 fuioare 8. Stola uscată după calculul mediu circa Suma . 9. Casă parochială. Aceasta nefiind încă edificată, comuna bisericească până atuncia va pune la disposițiunea viitorului paroch cuartir gratuit. Doritorii de a concurge la această parochie au a și substerne petițiunile lor la subscrisul oficiu protopresbiteral instruite conform regulamentului pentru parochii. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Dobra în conțelegere cu comitetul parochial. Dobra, la 1 Octobre, 1887. Romul de Crainic, protopresbiter. Grupe pentru băieți dela 2—5 ani. 1 Car de bere cu vite înhămate și 6 butoae. 1 Cal pompos de balansare. 1 Teatru cu musică, figuri și decorațiune. 1 Coifuri de infanterie. 1 Sabie cu încingătoare de curea. 1 Pușcă, ce se încarcă la baiâ. 1 Pătrântaș de pere și insignii. 1 Tobă și măiețe. 1 Harmonică de oțel pentru cântarea pieselor frumoase. 1 Adjustarea de paradă în uniforma infanteriei ces. reg. 1 Acrobat, mișcându-și mânile, picioarele și gura. 1 Carte cu chipuri în esterior elegant. 1 Cassă de păstrare cu lăcat bun și chip frumos. 1 Lemnar mic cu planul înainte. 1 Animal cu mechanism. 1 Pachet cu păr de zinc, aur ori argint, cea mai frumoasă podoabă pentru pomul de crăciun. 25 Sfeșnicuțe briliante pentru luminițele pomului de crăciun. 25 Luminițe pentru iluminarea pomului de crăciun, sortate în cele mai frumoase culori. Toate aceste 66 obiecte de lues, înșirate aici mai sus dimpreună cu pachetarea costă numai 2 fl. 90 cr. v. a. Grupe pentru băeți dela 5—10 ani. 1 Locuri de împușcat mecanice. 1 Țintă și pușei cu capsă, efectuate elegant. 1 Caleidoscop, admirațiunea mare a opticei. 1 Picioare pentru garnitură de scris, constătătoare din 1 stil, creion, și penel de ras. 1 Pompoasa panoramă, călătoria împregiurul pământului. 1 Casten american pentru unelte constătătoare din opt bucăți 1 Pictorul grabnic, cu desemnuri. 1 Joc de paciență practic în 6 tablouri. 1. Chiteră cu cheie pentru instruirea proprie. 1 Lemnariul practic cu planul clădirei. 1 Cu glărie mare completă. 1 Joc nou social interesant. 1 Pachet cu păr de zină, aur ori argint, cea mai frumoasă podoabă pentru pomul crăciunului. 25 Sfeșnicuțe briliante pentru luminițele pomului de crăciun. 25 Luminițe pentru iluminarea pomului de crăciun, sortate în cele mai frumoase culori. [1750] 1 Toate acestea 63 obiecte de lues înșirate aici mai sus dimpreună cu pachetarea costă numai 4 fl. 90 cr. v. a. Bucurați-ve copiilor! Esposițiunea de crăeiun 06“ a mărfurilor de jucării. Viena, II., Blumauergasse 23, ve aduce și de asta dată, ce e mai nou, mai elegant și mai eftin, și a arangjat, ținând cont de anotimp, grupe de mărfuri pentru jucării potrivite atât pentru băieți cât și pentru fetițe, după gustul cel mai bun și cu prețuri încă ne mai pomenite de eftine. Grupe pentru fetițe dela 2—5 ani 1 Bucătărie cu mobiliar și vatră de fert.? 1 Păpușă atrăgătoare cu per și ochi de sticlă. 1 Service pompoase de porțelan. 1 Garnitură completă de saloane vieneze. 1 Teatru cu musică, figuri și decorațiune. 1 Animal cu mechanism. 1 Organisațiune completă a bucătăriei. 1 Coșuleț frumos argintat. 1 Două perechi de tăcâmuri metalice, dimpreună cu scoțitoriul, ce niciodată, nu se înegresc. 1 Ferda călcat masiv de oțel. 1 Piuliță cu pisălug. 1 Morișcă de cafea în miniatură, pultându-se în faptă folosi. 1 Carte cu chipuri în esterior elegant 1 Cassă de păstrare cu lăcat bun și cu chip frumos. 1 Pachet cu păr de zinc, aur ori argint,« podoaba cea mai frumoasă pentru pomul crăciunului. 25 Sfeșnicuțe briliante pentru luminițele pomului de crăciun. 25 Luminițe pentru iluminarea pomului de crăciun, sortate în cele mai frumoase culori. Toate aceste 63 obiecte de lues înșirate aici mai sus dimpreună cu pachetarea costă numai 4 fl, 90 cr. v. a. Adressa: JL. lion’s Spielwaaren-Weilmachts-Ausstellung, Wien II.,Blumauergasse, 23. — Espectarea se face pe lângă rambursa poștală, sau trimițând banii Redactor provisoriu: Dr. Remus Roșca. Pilurile curățitoare ale lui Seigel. (Seigel’s Abfiihr-Pillen.) [1745] -2-12 Cel mai bun mijloc contra încuerei și a nefuncționărei ficatului-Acestea nu agravează — ca multe alte medicini —starea pacientului mai îainte de a se simți mai bine. Influința lor deși e domoală, e deplină și fără urmări neplăcute cum sunt greața, colica etc. Pilurile curățitoare ale lui Seigel e cel mai burn leac casnic care s’a aflat vr’odată. Ele curățesc mațele de toate substanțele iritabile și păstrează intestinele într-o stare sănătoasă. Cel mai bun leac contra darăpânărei sănătății. — Contra mistuirei și nefuncționărei ficatului. — Aceste piluri sunt un remediu escelent contra frigurilor și tuturor soiurilor de morburi, căci ele depărtează din mare materiile otrăvicioase. Pilurile influințează curând dar plăcut fără a causa dureri. — Dacă cineva suferă de guturaiu și ’1 amenință frigurile, ’1 junghie dureri de cap, apoi prin spinare și prin membre, pilurile lui Seigel vor delătura guturaiul și vor depărta frigurile. O 1obă acoperită de un gust sălciu ’și are causa în materia rea din stomac. Câteva dose din pilurile curățitoare ale lui Seigel vor curăța stomadul, vor delătura gustul rău și vor recâștiga apetitul , ca acestea să reîntoarce și sănătatea. Adeseori causează materiile nutritoare greață și diaree. Dacă mațele vor fi eliberate de astfel de necurățenii prin o dosă din pilurile curățitoare ale lui Seigel, dispar aceste influențe neplăcute și sănătatea ea răși revine. — Pilurile curățitoare ale lui Seigel, luate când merge cineva la culcare — fac a conturba somnul — nimicesc urmările provenite din prea multă mâncare și băutură. Prețul unei schatuli cuprinzătoare de pilurile curățitoare ale lui Seigel costă 50 cr. Se află numai în schătui lunguiețe în toate farmaciile din Austro-Ungaria. Proprietar: A. J T. White, Limited, 35 Farringdon Road, London. Depoul principal și espectarea centrală de „pilurile lui Seigel“ Johann Nep. Harna. Apotheke „zum goldenen Löwen“ in Kremsier (Mähren.) Radstat, 3 Iuniu, 1887.Ț3 Onorate domnule: Bară am onoarea Vă scrie pentru 2 butelii Shăker-Extract și pentru 6 satule „din pilulele“ lui Seigel, cari le veți trimite per rambursă poștală. Foarte bine mi-a causat „Extractul“ și „pilulele lui Seigel.“ Cu stimă. Johian lud, proprietar de case în Radstat, Pongau. Niedlingsdorf la Pikanfeld, 5 Octobre 1887. Stim. Die! E în adevăr admirabilă influența, ce o esercită acest „Exciract Shaker.“ Ve esprim adânca mea mulțămită. Trimiteți-mi cât mai în grabă o sticlă extract și o sciatue de piluri prin rambursă. Iosef Schranz. Avis sensațional. Fiindcă în cele dintâi fabrici de aici, de ț oai și covoare erau îngrămădite mii de duzini de atari fabricate astfel, că comandele să faceau cu greutate, mi-a succes a cumpăra cu un preț neînsemnat un mare număr dintre cele mai frumoase și mai solide țoale de cai și covoare, și pentru aceea unicul me afla în posițiune a oferi atari fabricate pe lângă un preț bagatel, care abia ajunge la prețul materialului din cari sunt lucrate aceste mărfuri elegante. Eu dau Cele mai bune țoale de cai de 190 cm. lungi 130 cm. late în cea mai bună și solidă calitate cu dungi negre și cu ciucuri deschiși, dese și calde, trei kile grea bucata, numai o fl. 1.50 Elegante și de o culoare galbenă sulfurică învelitori de flakeri cu 6 dungi vinete sau negre, circa 2 cm. lungi și 1/a lată în cea mai escelentă calitate, bucata a fl. 2.50. Aceste învelitori admirabil de frumoase și de o fineță exemplară pot servi și ca învălitori pe paturi și ca covoare.^ fînummp năbhnî rima în cel mai frumos dessin și în cele mai frumoase C ydlUUl, negre colori, 10 m. lungi numai fl. 3.50. Perdele complete gălbui negre, mai frumoasă esecutație, podoaba oricărei odăi, numai fl. 4.70 bucata. Garnituri complete de lips ,71e cu fir de mătasă foarte frumoase, numai fl. 4.70. IMS" Espedițiă foarte promtă în toate locurile monarhiei austro-ungare cu rambursă (Post-Nachnahme) sau trimiterea de preț. Adressa: [1727] 3.8 .Wiener Kaufhaus 44. A. Gans, Wien, III., Kolonitzgasse Nr1. 6. T. Medicament boala de fungie, tuberculosa (oftică), astmă (respirațiune), catar cronic de plamâni etc. prin Ecshalațiune de gas (cu ajutoriul infecțiunei rectale). Necrezutul, idealul admirabil și nerealizabil al medicilor, se poate efectul sigur și de tot prin mijlocul acestei metode de cură! Despre efectul medical sigur și admirabil mărturisesc următoarele expuneri alăturate în scurt, dar mai ales atestatele profesorilor de renume european, și cari se legitimează prin prescriptele medicale presente din și afara din țeară: „Adeseori chiar după trei întrebuințări a ecshalațiunei de gas cu ajutoriul infecțiunei rectale pere : tușea, frigurile, scuiparea, (flegma) și mirosul greu de sudoare Greutatea corpului se sporesce pe săptămână cu x/a—1 kigram. Pacientul se vindecă și /și poate rar începe activitatea obositoare a vieții. „La astmă, după o x/2 de oară de la întrebuințarea ecshalațiunei de gas, i se dă un indem pertru respirațiune. La întrebuințarea mai departe a curei nu se mai repețesc atacurile.“ Chiar și coardele vocale distrucate și plumâna pe jumătate distrucată încă se vindecă. Dintre 30 de pacienți în ultimul stadiu al tuberculozei s’au mântuit toți de tot prin mijlocirea infecțiunei de gas. Precum în cele mai mari spitaluri din lume, astfel și în spitalul imperial reg. comun din Atena află aparatul ecshalațiunei de gas cea mai mare întrebuințare. — Atestatele celor vindecați o dovedesc. Aparatul ce s. reg. a. p. al ecshalațiunei de gas (infecțiunei rectale) este complet, cu adausul la producerea gasului, dimpreună cu instrucțiunea întrebuințărei pentru medici, și pentru întrebuințarea însăși a bolnavilor prin Dr. Carl Altmainn, WIEN, VII. Mariahilferstrasse Nr. 80, se poate primi pentru 8 fl. și 30 er. pentru pachetare, cu bani gata sau cu rambursa poștală. Cura în sine nici nu molestează și nici nu strică. [1588] 41_50 Editura și tipariul tipografiei archidiecesane. < pentru