Timpul, noiembrie 1891 (nr. 241-265)

1891-11-26 / nr. 261

în mâinile M. S. Regelui demisia cabinetului și că M. S. avizează. In consecință ședința se ridică și se anunță cea viitoare pentru mâine. O nouă întrunire s’a ținut aseară la d. Vernescu acasă, la care au asistat și d-nul Pake Protopopescu precum și toți partizanii Vernescani aflători în Capitală. După mai multe discuțiuni s-a decis ca o nouă întrunire să se țină astă-seară când vor sosi din provincie toți deputații și senatorii vernescani. Tendința este ca noul minister să fie primit mâine la Cameră cu zgomot defavorabil și opoziția să înceapă din prima zi. D. general Cernat comandantul corpului 2 de armată a fost primit ora în audiență de M. S. Regele. D-nii generali Arion, Berendei și colonel Popescu, trimiși la St.-Chaumond ca să asiste la experiențele cupolelor, se întorc mâne în București. Proeictul de lege pentru modificarea legei burselor este deja terminat de comisiunea numită de ministerul domeniilor. Cu începere de azi trenul Fulger nu va mai circula decât între Paris București, suprimându-se mersul spre Constantinopole. Trenurile accelerate din Moldova au sosit astăzi cu mari întârzieri, cel din Burdujeni cu 55 minute, cel din Vaslui cu 110 minute, — din cauza devaliărei a două trenuri de marfă pe linia dintre Buzău și Boboc. Corespondentul din București al lui Pester Lloyd anunță acestui ziar că la mijlocul lui Decembre va apare aci un ziar în limba franceză intitulat Confederation Balcanique. Acest ziar s’ar înființa de o societate care ar emite acțiuni pentru suma de o jumătate milion de franci. Se crede că banii i-ar procura Rusia,—adaogă corespondentul ziarului pestan. Cu cea mai profundă părere de rent anunțăm moartea iubitului și distinsului procuror al jud. Covurlui, Adrian Perete, smuls dintre noi de o boală de inimă. înmormântarea va avea loc mâine la ora 2 jum. la cimitirul Șerban-Vodă Cortegiul va pleca de la biserica sf. Ilie din calea Rahovei, unde este depus corpul. Experiențele de tir In cursul săptămânei trecute, o serie de experiențe de tir de asediu s’au executat de către batalionul de asediu, pus sub comanda d-lui maior Partene. Aceste experiențe au avut loc la Bateria de asediu, No. 12 lângă satul Jorești. La aceste experiențe, ca delegați ai ministerului de rezbel au participat: d-nii coloneii: Gheorghiu, Carp, Tell și lt.-col. Stoica, comandantul regim, de asediu. Ultima tragere a avut loc Duminică 17 c. și a durat până noaptea târziu, iluminându-se lucrările de apropiere ale inamicului cu proiectorul electric, pus sub conducerea d-lui lt. Stergeanul din Geniu. La lumina electrică a projectorului s’a putut trage un număr îndestulător de proiectile, cu materiele și tunurile Knipp de calibrul 2 c. m. așezate în cupole. Efectele au fost surprinzătoare: s’a putut distruge cu desăvârșire parcul de asediu și magaziele de munițiuni ale inamicului, cari constau din niște simulațiuni de ținte dreptunghiulare verticale, așezate la distanța de 1000 metri. Cu tot timpul rău, o mulțime de persoane din localitate au luat parte, mai ales corpul ofițeresc al garnizonei. Acestea au fost primele experiențe, esecutate cu cupolele fortificațiunilor Focșani cari 5 în acest an s’au terminat cu desăvârșire. Băieții financiar, comercial și agrico împrumutul comunei București din 1890. Regulamentul legei împrumutului din 1890 de 16 milioane prevede că sumele rezultate din vânzarea de terenuri care au fost expropriate din fondul acesta să serve la stingerea acestui împrumut. De asemenea mai prevede ca și procentele banilor consemnați în comptul anuităților împrumutului cu loturi precum și suma de 56.652 lei 84 bani adunată până acum să serve de asemenea la stingerea împrumutului. Consiliul comunal întrunit Miercuri, în considerație că efectele la Bursă sunt oferite cu prețuri avantagioase, a decis a se cumpăraicu această sumă titluri ale împrumutului de 16 milioane și a se depune la casa de depuneri —X — Elveția și tratatele sale de comerț.Citim in la Gazette de Lausanne . Nu se mai îndoește nimeni la palatul federal că tratatele de comerț cu Germania și cu Austria vor fi semnate. Se speră că ele vor fi ratificate de partamentele respective și vor putea intra in vigoare de la 1 Februarie 1892. Tot astfel și în ce privește tratatul cu Italia. Cât despre Franța, nu se mai poate speranici o concesiune, fiind-că tariful general unarimum francez, care e prohibitiv pentru produsele elvețiene, se va offri Sințereî în schimbul vechiului său tarif vamal. Elveția va fi deci în stare de război vamal cu Franța, ceea ce va fi păgubitor pentru ambele țări. Astfel e sigur că o mare parte din actuala importațiune franceză în Elveția va fi deplasată în folosul Germaniei, care imitează din ce în ce mai mult produsele franceze și le oferă mai eftin. —x— TIMPUL 26 NOEMBRE Târg de vite la Burdujeni.E vorba de înființarea unui târg de vite și la Burdujeni . Inginer G. N Cordea și inspectorul domenial I. Poenaru, au fost însărcinați să determine situațiunea ce are să ocupe târgul și să definească întinderea terenului ce se va rezerva pentru necesitatea târgului așa că cu aplicarea budgetului 1892 — 1893 vor începe lucrările de instalațiune. —x— Exportul vitelor noastre.— Zilele acestea s’au cumpărat de către niște comersanți italieni, pentru Italia, un grajd cu boi, în număr de 200, de la d-nul Berman Juster (Drac* șanî) cu 41 bani kilogramul. * * * A 2 EDITITOR ULTIME INFORMAȚII După știri primite din Pallanza, starea sănătății M. S. Reginei este bună. D Lascar Catargiu a continuat a avea astăzi întrevederi cu diferite personalități politice în vederea formării cabinetului. Până în acest moment, orele 4, nemic definitiv nu s’a hotărît încă. Știm numai că d. Lascar Catargiu a fost primit de M. S. Regele la orele 2. Recolta viilor și a altor productiundin anul 1890.—Din un tablou statistic întocmit la ministerul Domeniilor vedem că in cursul anului 1890, o întindere de 145,707 hectare a produs 3,081,183 hectolitri vin din care 749.950 hect. vin negru și 2,334,232 hect. vin alb. Iată și câteva alte producțiuni în anul 1890: Rachiu de prune 26Î.411 hectolitri „ „ vin 2.427 „ „ „ tescovină V104172 „ „ și de drojdii 11’ ” Spirt „ bucate 210,616 „ Numărul stupilor a fost de 195745 dând 486,520 klgr, miere și 123.122 klgr. ceară. —x— Petrecerile zilei Opera italiană.—Astă-seară, Luni, beneficiul baritonului S. Sparapani cu Africana. Danțuri indiane in actul al 4-lea. Mâine, Marti în beneficiul casierului Teatrului Național Traviata și pentru ultima oară Cancanul înaintea justiției. Sala Ateneului. —Joi, la 28 Noembre, Concert de binefacere pentru achiziția unui organ destinat catedralei sf. Iosif din București, cu concursurile artiștilor operei italiene. Vom da programul într-un număr viitor. ȘTIRI TEATRALE D. G. Ventura a depus la comitetul teatral o traducere din Cavaleria Rusticană spre a fi jucată in această stagiune. [x— Comitetul teatral a primit o ofertă d’a se înființa în București o școală de balet. Ultime telegrame Roma, 6 Decembrie. După Opinions, comisiunea regală de anchetă pentru Erythrea ar fi presentat un un raport, care deși ținând seamă de împrejurările excepționale în care se afla generalul Baldessera, totuși crede că generalul a depășit puterile sale. Raportul nu crede justificată execuțiunea lui Osman Niub, efectuată sub generalul Cassato și aprobată de generalul Ordio. Berna, 6 Decembrie. Resultatul plebiscitului este defavorabil rescumpărărei drumului de for central; — proiectul consiliului federal pentru rescumpărare a fost respins cu 277,032 voturi contra 128,795. Cantoanele Bâle, Berna și Solleure numai au votat pentru Roma. 5 Decembre întrunirea majorității Camerei a decis să provoace îndată un vot asupra politicei interne și eclesiastice a guvernului, de a delibera înaintea vacanțelor crăciunului asupra proiectului zis de Catenasio și de a da d-lul di Rudini mandat de a numi un comitet luat din majoritate. D. di Rudini a declarat că o înțelegere perfectă domnește în sânul cabinetului. D. Maeș, subinspector la căile ferate, a fost delegat a reprezenta direcția căilor noastre ferate la conferința internațională care se întrunește peste opt zile la Duseldorf. Zollverein-ul. O depeșă din Viena ne anunță că era s’a semnat la ministerul afacerilor străine tractatele de comerț dintre Austro-Ungaria și Germania, precum și tratatele dintre Austro- Ungaria cu Belgia,de către d. de Kalnoky, prințul Reuss și de d. Jonghe, ministrul Belgiei. Hristache Pardos & C-ie 16 - Strada Lipscani — 16 Avis Doamnelor! Avem onoare a aduce la cunoștința onorabilei noastre clientele că ne-a sosit pentru sezonul <e iarnă un bogat asortiment de lenajuri uni și diferite costume composeură cea din urmă modă; asemenea și catifele uni și asone în toate culorile, garnituri în pene, astrahanuri, pasmanterie perlată, culori și negre, haute nouveaute. Asemenea se găsește un bogat asortiment de mâtăsură culori și negre, Mlle-francais, regence, satin duchiesse, satin merveillon, bengaline, crépe de bhine și grenadine culori din cele mai renumite fabrici din Franța. Se primesc și comenzi pentru costume, haine, toilete de mariage și de bal, pentru care scop ținem la dispoziția unor noastre clientile diferite jurnale care le primim la fiecare 15 zile. Prețurile foarte moderate. Hristache Pardosa Cie. 16— Strada Lipscani—16 [0]a5 as H5 Hsa5 as Hsa5 Hsas ras a5 asî m Medalie de argint Spa 1891 MIGRENA (dureri de cap), HEMOROIDELE (tranji), CONSTIPAȚIA Se vindecă prin întrebuințarea fructului TAMAR INDIEN LAXATIV ȘI RECORITOR Nu conține nici un purgativ drastic Prețul unei cutii S lei Depositul la Farmacia „ AURORA“ Strada Batiștei 26. — Bucuresci Pentru a evita contrafacerile să se observe pe capacul cutiei și în instrucțiunea care însoțește cutia sub semnătura _A. ^VI_aTA.Iar în culoare roșie. plovefti luiBre apoi|epam [g]5E5E5E5H5BHHSS5E5H5BSE5Eai,ri|Q| Publicațiune t Se vinde prin licitație de bună voie de către moștenitorii rupausatului Iancu Brănișteanu următoarea avere: 1) . Moșia Durneștii cu trupurile Broșteni și Pelinul, situată în jud. Botoșani lângă târgul Ștefănești, înpreună cu toate acaretele de pe ea; moșia are o întindere totală de 1408 fălci, și o semănătură de 250 fălci de grâu de toamnă. 2) . Toate mobilele din casa de la țară, toate uneltele, instrumentele și mașinile de gospodărie și plugărie, precum și florăria. 3) . Nutrețul de pe moșie compus din mai multe stoguri de fân și paie de grâu, orz și ovaz. 4. ) 40 vagoane grâu ; 15 vagoane cu păpușoi din recolta 1890 și 20 vagoane păpușoi din recolta 1891 ; 12 vagoane orz și orzoaică și 100 merțe ovaz. 5. ) Tauri, boi de jug, juncani și vaci 337 capete ; gonitori, gonitoare, mânzați, mânzate și viței 198 capete; 6. Oi și berbeci 1037 capete ; porci 135 capete; paseri 300 de diferite specii, în fine 140 vedre vin vechi, 120 vedre vin nou , brânză, unt etc. Vânzarea se face la 12 Decembre viitor, la moșia Durnești județul Botoșani. THOIA COSTAM TIHESCD Am onoare a aduce la cunoștința onorabilei mele clientele că în urma S3 voiagiului ce am făcut la Paris, ’mi-am sosit, pentru sezonul de iarnă, un m foarte frumos asortiment de mărfuri. Ca precum: rochi fantesie și brodate în diferite genruri Haute nouveautes, Mătăsărie in toate felurile unie și S fantaisie, și un bogat asortiment de confecțiuni grand Paletot, pardesiuri, rotonde și jaquete, ultimele modele și garnituri în diferite feluri. Q Onor, clientelă cunoaște deja că atelierele mele sunt conduse de M-mers Berthe Launay. ** Se primește și stofe spre confecționare.—Specialitate pentru rocii de arg baluri și nunți. Rog pe onor, clientelă a nu confunda actualul meu magazin cu cel vechi.. Thoma Constantinescu Actualminte Calea Victoriei, 28 Etagiul de sus, vis-a-vis de Prof. Poliție NOUL PASAGIU Farmacia LA „Camera Deputaților" Bulevardul Elisabeths, 53 Această farmacie, fostă a d-lui Jurac, devenind proprietatea subsemnatului, va purta de azi înainte din causa situațiunei sale, (Bulevardul Elisabeths) următoarea firmă : Farmacia la „Camera Deputaților“ Cu această ocasiune comunic onor mei clienți că am aranjat-o și am aprovisionat-o așa cum progresul și cerințele moderne o reclamă. In curând vom instala pe lângă farmacie și un Laboratoriu de Chimie în care vom efectua tot felul de analize și în special ale lichidelor fisiologice și patologice. Acest laborator va avea și secțiune anume pentru lucrări microscopice. ALEXANDRU VARLANESCU Licențiat în Farmacie Proprietar al farmaciei la „Camera Deputaților“ INIILE FINE STREINET icum și EXCELENTELE CONSERVE ALIMENTARE STREINE, se găsesc totdeauna la Renumitul Magasin, fondat în anul 1852, al D-lui F. BRUZZELI 71, Calea Victoriei,Bucuressci Moșia Leurdeni, plasa Podgoria, districtul Muscel, se dă în arendă de la sf. Gheorghe viitor. Doritori se vor adresa prin oferte sau în persoană la soi. Nicolae Kretzulescu în București str. Romană No. 5, asasinul de Mode ÍARIA VOGT MARIA VOGTAR rol No. 7, în Calea Victoriei No 82 vis-a-vis de Biserica Crețulescu, are onoare a aduce la cunoștința Onor, sala clientele că ’i-a sosit un bogat asortiment de PĂLĂRII pentru DAME și COPII Asemenea se primesce orî-ce comande de Coroane de Laur, Stejar, și orî-ce Flori artificiale. Am onoarea aduce la cunoștința onor. Public și în special enormele Clientele că Magasinul meu de Covoare, Stofe pentru mobile, Perdele, Portiere, Mușamale cum și Covoare orientale etc. II am instalat în AVIS 24, Strada Lipscani, 24. Expedițiuni de monstre dupe cerere, cumpărările de la 50 lei în sus, se trimite franco în toată țara. Roga nu se confunda cu vechiul local ce’i am avut în aceiași stradă___________IGN. MIHALOVICTI CEREȚI HARTIER DE ȚIGARA CREANGA din fabricele lui ABADIE-PARIS (HORST CONCOURS) Albeață fără seamăn, finețe extraordinară gust dulce și plăcut, nu spârie gâtul, lipsă totală de glicerină calitate higienicâ neîntrecută. Pentru cereri de probe a se adresa la d-na OLGA C. CREANGA, București, Biuroul și Depositul Central, Pasagiul Băncei Naționale [Gaeria Villacros]. ALBERT BAUER BIUROUL TECHNIC Strada Colțea, 59.— Bucuresci Mori, Fabrici de spirt, Fabrici de lemnărie, Fabrici de scrobeală, Mașini pentru tot felul de industrii. Instalări de lumină electrică. Deposit de toate accesoriile pentru stabilimente industriale. Fabrică <1 ©curele M. G.WASTELLY Furnisoarea Curții Regale 51. Calea Victoriei.— Bucuresci Posedă cel mai Bogat asortiment de Plante și Flori. Totdeauna în curent cu noutățile zilei. Buchete pentru Nunți și Logodne, Buchete de Macart, coșuri, Vaze etc. cu prețuri scăzute. Se primesce orice comande de decor, instalațiuni de sere, grădinărit etc. și la Stabilimentul de Horticultură Str. Carol Davila Nolé. Tratatele de comerț ale Austriei.— (Telegramă din Viena, 5 Decembre,). Presa anunță că ministrul de comerț va depune la Cameră în ședința de luni tractatele de comerț cu Germania, Italia și Belgia. Tractatul cu Elveția va fi depus cel mai târziu joi. Tractatul Austro-German va fi semnat cătne ministerul Afacerilor Străine. Tractatele Italiei cu Germania și Austria au fost semnat azi la Roma. O depeșă ce mai primim azi din Viena vestește că trachetele de comerț vor fi depuse astă-seară la cameră într’o ședință specială și că ministrul de comerț, d. de Bacquehem va face o expunere de motive.Din Roma ni se telegrafiază da assemenea că ministrul afacerilor străine a semnat tratatele de comerț cu Germania și cu Austro Ungaria. In Senat d. general Florescu a anunțat că ministerul liberal-conservator a demisionat și că M. S. Regele avizează. Ședința Senatului e anunțată pe mâine la orele 2. Astă seară se ține într-o sală a Băilor Eforiei, o întrunire a majorităței conservatoare din Cameră și Senat. Aseară la clubul constituțional s’a ținut o întrunire sub președința d-lui P. P. Carp. întrunirea liberalilor care trebuia să se țină era seară, s’a amânat pentru astă seară din cauză că lipseau mulți deputați și senatori liberali din provincie. Se asigură că decretul de numire al d-lui Esarcu, ca ministru la Roma este deja semnat de M. S. Regele. Acest decret i-a fost supus alaltăerî de d. general Florescu. D. Tr. Djuvara, noul secretar al ministerului de interne, a fost primit era la orele 2, în audiență de către M. S. Regele, înaintările în armată cari erau să se facă pe ziua de 28 Noembre, s’au amânat. Celebrul doctor Notnagel din Viena sosește mâne de dimineață în București, chemat fiind în consult medical de familia doctorului Steiner, a cărui stare e din cele mai îngrijitoare. Moșia Albești din județul Ialomița, în întindere de 8700 pogoane, dintre care 8300 arătură și 400 pădure și livezi, situată între gările Dâlga și Ghimpați, este de dat cu arendă de la S-tul Gheorge 1893. Doritorii se vor adresa la d. Alecsandru Lahovari, calea Dorobanților No. 7. Preparații pentru școala de poduri și șosele, școalele militare, școalele speciale din străinătate. O. George Chirilov Profesor de matematică ____strada Sf. Voivozi. 33 Drafterie N. Ciurcu —IX,Pelikangasse, No. 10 — Viena Consultațiuni cu celebritățile medicale și cu specialiștii de la Facultatea de Medicină, din Viena. Consultațiuni și prin corespondență. D. M AIUM CD BM GIM RC 41. București-str. Carol I. 41. Recomandă bogatul sei deposit de dulcețuri, siropuri și lisun. Bogat asortiment de liqueruri, cognacuri și champagne de la cele mai renumite case franceze: Rom-jamaică, ananas și arac. Primește comande pentru botezuri, logodne, nunți etc. cu prețurile sub concurență. Cu stimă Toma Constantinescu H. MARCUS Strada Colțea No. 32, București Stabiliment tehnic, pentru instalațiuni de telegraf, gaz, apă, closete și băi sistematice. Mare asortiment de lămpi, pentru gas aeriform, lavoire, altre, cauciucuri, etc. Se execută orice instalațiuni și în provincie. Foi și Frunze O colecțiune din cele mai frumoase arii și danțuri populare vechi și noi pentru piano a 50 bani numărul. La 6 numere după alegerea 20 °0 rabat și un al 7-lea gratis, pentru Provincie franco. De vânzare la Editorul Leopold Stern Str. Regală No. 5. CONSOLAȚIUNE .Slăbiciunea bărbătească (Impotența) se vindecă fără medicamente, sigur și durabil, la orice versăși de orice grad ar fi, în timp scurt și fără viitreruperea ocupațiilor, înlăturarea imediată a neputinței în mod mecanic și împuternicire treptată prin Placa electro-metalică. Patentată în Austro-Ungaria și în străinătate, exclusiv Privileg, prin patent imper, și Regal Austro- Ungar. Premiată cu medalii de aur la Expozițiunea de la Paris în 1889 și la Nizza 1890 Diplomată de Société de Medicine de Franceși de alte societăți științifice. Placa electro-metalică a d-rului In medicină Borsodi pentru vindecarea neputinței bărbătești, înviază nervii slăbiți și dă puteri noul și senzații de tinerețe fără întrebuințare de medicamente. Numai purtarea pe corp neobservată a aparatului este de ajuns pentru a produce efectul dorit și nervi oricât de slăbiți se vindecă deja in scurtă vreme. Instrucțiuni foarte amănunțite însoțesc fiecare aparat. Discrețiunea Garantată. Doctor în medicină F. Borsodi Depozit pentru România, Serbia, "Bulgaria numai la D. Th. Radivon, Bijutier, calea Victoriei Nr. 32, București. Broșuri explicative se trimite după cerere gratis și franco. Corespondență română, franceză și germană