Timpul, noiembrie 1996 (Anul 7, nr. 250-274)

1996-11-01 / nr. 250

koMoy, 7ȘEȘTE CINE CREDE ÍN TINE! [ina Ruschița. Minerii cer insistent demisia directorului In urmă cu aproape două săptămîni, la Miluschița a apărut o stare conflictuală mai n obișnuită, minerii impotrivindu-se unor uri exclusiv administrative luate de direct miner, ing. Ioan Bîrsan. In fapt, ei au solizat cu doi ingineri pe care, sub motivația sa au reușit la examenul periodic de protecmuncii, directorul Bîrsan i-a trecut pe post muncitori în subteran! Minerii consideră că văratul motiv este „ura personală a directlui“, căci altfel nu se explică de ce după ei ani de facultate și încă alți 15 de minerit, doi ingineri, Aurel Teodorescu și Florin Orm, nu obțin notă de trecere la Un examen care l-au promovat de atîtea ori pînă acum. Minerul Teodorescu consideră că nu au fost testate dispozițiile legale cu privire la compeția respectivei comisii, din ea nefăcînd parcadre de specialitate din cadrul compartimtului pentru Protecția Muncii de la nivelul Regiei Autonome a Cuprului Deva ori Sucursalei Miniere Teliuc. Victor NAFIRU (Continuare în pag. a 3-a) Omule? iud deseori pe buna mea ă, Ana Dalea — o femeie m de generoasă — cu Dumnezeu m-a binecat, împreună cu alți gecologi și rude minunate, noi cu păsările din curte, iață, vra țță, intră în coplenă . . .“ sau, Gătăină, mîncă mai mult ... „Tui, tui, pui pui, hai la a. . .“ iici, fără să vreau, mă sc, gîndindu-mă la cai cei nenorociți, pe lingă trecem mereu, le aruncăm o privire ori cîte un bă(în rarele zile de firavă stare) . . . Scuturîndu-ne "istețe, ori chiar de milă. ."om mai departe . Fără e adresăm vreun cuvînt: ■ai ce mînca? Unde ni? ii amintesc de o scenă pestă acum o lună în mers bucureștean. Urcasem enultimul vagon și am zări scaun liber. Bucurosm-am repezit să-l ocup, dedesubtul scaunului, se un om al străzii, dormind ingherit. M-am retras iată și am urmărit teaccălătorilor din stațiile urcate. Aidoma mie, se reiau mai întii spre scaun, zărind omul adormit, se rceau, scîrbiți, cu spate- 3 el. Pînă la capătul trații scaunul a rămas necat, iar persoana din aproea lui nu a fost trezită, întrebată și nici ajutată de cite ori nu am trecut pe o cunoștință de-a mea, gură notorie a Reșței — iumniători un om tare is- Dana BALANESCU Continuare in pag. a 3_a) /^-5 IPL * L Ve*hv 15» -NV S1 I A DIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT ISSN 1221-1184 Combinatul Siderurgic Reșița se îndreaptă sigur spre o reală independență energetică a Dialog cu dl ing. Marian Scăunașu, director tehnic cu dezvoltarea Pentru a putea funcționa în condiții corespunzătoare un gigant industrial cum este Combinatul Siderurgic Reșița are nevoie de foarte multă energie electrică. Să nu uităm că, peste cîteva luni vor intra în funcțiune noul cuptor electric și instalația de turnare continuă, capacități care vor face din Reșița cea mai performantă vatră siderurgică a țării. In paralel cu montajul la cele două capacități au fost demarate lucrările la rețelele de alimentare LEA 220 KV, rețeaua de 30 KV, stația și conducta de alimentare cu gaz metan la presiunea de 3-6 bar. își dau concursul cei mai buni constructori — Electromontaj SA Timișoara și Termores SA Reșița, lucrări realizate după proiecte întocmite de ISPE București și Gaz Proiect Brașov, proiectanți agreați de Renel și Romgaz. Sigur, combinatul reșițean dispune de mai mulți ani de un sistem propriu de producere a energiei electrice. Acum, însă, el trebuie dezvoltat, făcut să producă atîta energie cită e necesară. Gheorghe DOLOT (Continuare în pag a 3-a) Deși a avut 10 voturi „contra“, Dl Viorel Gherman a fost ales noul șef al Corpului Gardienilor Publici Caraș-Severin In ședința extraordinară a Consiliului Județean Caraș-Severin, de ieri, 31 octombrie a.c., a fost ales noul șef al Corpului Gardienilor Publici Caraș-Severin, cu 19 voturi „pentru“, 10 „contra“ și o abținere. La vot au participat, așadar, 30 dintre cei 39 consilieri județeni. Dar, pînă s-a ajuns la procedura de votare, s-au auzit numeroase voci acuzînd metodele neortodoxe și inumane cu care gardienii publici „aplică legea“. Unii dintre consilierii județeni an Gherman au afirmat că dl Viorel poate fi considerat străin de neregulile constatate pe parcursul timpului în activitatea Corpului Gardienilor Publici. Pe de o parte, datorită faptului că încă de la înființarea CGP a fost adjunctul șefului acestei instituții, iar pe de altă parte, deoarece în perioada în care dinsul a asigurat interimatul conducerii CGP, au avut loc evenimente neplăcute în activitatea gardienilor publici. S-a solicitat chiar organizarea unui nou concurs în urma căruia să se califice cel puțin doi concurenți, din care Consiliul Județean să-l poată alege pe cel mai bun în final, supunîndu-se la vot unica propunere prezentată, dl Viorel Gherman a devenit noul șef al Corpului Gardienilor Publici Caraș-Severin. Rodica MIHU ANUL VII NR. 250 (1791) REȘIȚA VINERI 1 NOIEMBRIE 1996 8 pagini — 400 tei De astăzi, FPP I Banat-Crișana nu mai există! ■ Peste 18 mii de cărășeni și au depus aici certificatele de proprietate Conform unei legi aprobate de Parlament în data de 15 octombrie, de astăzi, 1 noiembrie a.c., FPP-urile se transformă în societăți de investiții financiare. Chestiunea comportă, deocamdată, aspecte teoretice, deoarece nu se știe dacă președintele Ion Iliescu a promulgat legea respectivă, s-a precizat ieri, la conferința de Presă organizată în Arad, de conducerea FPP I Banat Crișana. Această instituție deține acțiuni la 1200 de societăți comerciale, 24 la sută dintre acestea lucrînd în pierdere. Din județul Caraș-Severin au subscris la acest fond un număr de 18 234 de cetățeni. In edițiile noastre viitoare vom reveni cu detalii pentru cei ce au ales acest fond pentru gestionarea certificatelor de proprietate. (Matei Bitea) Nu vă bucurați, copii! Elevii de la școlile generale și liceele Reșiței nu au motive deosebite de bucurie în acest sfîrșit de săptămînă. Singura școală care își va suspenda cursurile vineri după-masă este Școala Generală Nr. 2, dar numai pentru sălile de clasă unde vor fi amenajate secțiile de votare. Inspectoratul Școlar a lăsat la latitudinea fiecărui director hotărîrea de suspendare a cursurilor de luni, dar numai în sălile de clasă unde funcționează secții de votare și numai dacă este strict necesar. Așa că, nu vă bucurați, copii! (Gabi Ștefănescu) Și totuși, laptele la producător doar 750 lei Dintr-o greșeală, care ține în fond și de imposibilitatea de a crede că munca țăranului poate fi subapreciată, am anunțat în ziarul de ieri că prețul laptelui la producător este 1100 lei (750 lei, la care se adaugă prima de 350 lei). In realitate însă cei 750 lei includ prima de 350 lei. 1100 lei reprezintă prețul laptelui de bivoliță cu 7 la sută grăsime. Ne cerem scuze cititorilor noștri, dar sperăm, vorba bănățeanului, să fi „vorbit intr-un ceas bun...“. Cursul valutar Ieri, la Banca Națională a României, cursul de referință al valutelor a fost de 4280 lei — ECU, 3375 lei — dolarul american, și 2234 lei — marca germană. Astăzi, cursul de referință al valutelor este de 4305 lei — ECU, 3394 lei — dolarul american, și 2246 lei — marca germană. Raportul dolar/marcă este 1,5111. La bursa neagră dolarul american se cumpără cu 3650 lei și se vinde cu 3720 lei. Marca germană se cumpără cu 2620 lei și se vinde cu 2680 lei. La Casa de schimb valutar BIRTA, ieri, dolarul american s-a cumpărat cu 3500 lei și s-a vîndut cu 3550 lei. Marca germană s-a cumpărat cu 2600 lei Și s-a vîndut cu 2700 lei. Pentru a afla cursul de schimb al zilei, telefonați la 222222. EBBBai Astăzi, vremea va fi frumoasă, dar rece noaptea și dimineața. Cerul va fi variabil, temporar noros. Vîntul va sufla, în general, slab. Temperatura minimă va oscila între —1 și grade Celsius, maxima situîndu-se între 12 și 16 3 grade Celsius. Dimineața, izolat, se va produce ceață și brumă.