Timpul, noiembrie 1996 (Anul 7, nr. 250-274)

1996-11-26 / nr. 270

COTIDIAN LOCAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENTS pagini - 400 lei Acțiunile U.C După cum toată lumea știe, Uzinele și Domeniile tate pe Acțiuni era Reșița Sociecotată la bursele de valori, nu numai la București, ci și la marile burse de acțiuni din străinătate. In acele vremuri, deținerea unui pachet de acțiuni UDR era ceva, nu glumă. Unul din moștenitorii UDR, Uzina Constructoare de Mașini dorește să reia tradiția familiei. In acest sens, recent, au fost contactate trei firme de brokeraj în vederea depunerii de oferte privind modul în care ar putea intermedia tranzacțiile de acțiuni ale uzinei reșițene. După consultarea celor trei oferte, conducerea UCM Reșița, a ales una din firme (al cărei nume îi vom publica la momentul oportun), aceasta urmînd să prezinte o ofertă de contract. Dacă se va ajunge la semnarea contractului, calea acționarilor UCMR spre Bursa de Valori București este deschisă. UCM Reșița ar deveni astfel o societate „deschisă“, prin organizarea unei oferte publice de emisiune, autorizată de Comisia Națională de Valori Mobiliare. înscrierea la cota Bursei de Valori facilitează orice operațiu- Gabriel ȘTEFANESCU (Continuare în pag. 8) M. Reșița S.A., cotate la bursa In timpul „cuponiadei“, peste 13000 de persoane și-au depus titlurile de privatizare la I CMR SA. In curind, acționarii societății vor avea imaginea reala a „milionului“ primit gratuit, cu aulea surle și trîmbițe. Nota de plată " vn *■ /Vf* " s ri '".KL Liniște și mai puțină liniște Litigiul asupra calității de senator a dlui Ion Iliescu, pare de domeniul trecutului, deși mai există o contestație pusă in nume propriu de o persoană a cărei identitate nu a fost dezvăluită. Țărăniștii au declarat însă că nu poate fi acceptată o asemenea inițiativă și, drept urmare, și contestația respectivă va fi spulberată. Dacă șeful zice că-i albă, albă rămîne. Aceași problemă a incompatibilității candidaturii pentru parlament pe listele unui partid a unui membru a existat și la alegerile din 1992, avîndu-l ca subiect tot pe dl Ion Iliescu, în aceste condiții, este greu de priceput de ce vreme patru ani nu sa găsit nici de o modalitate juridică de a se ieși din impas. Președintele, in momentul investirii nu mai poate face parte dintr-un partid. La alegerile următoare, el se află într-o situație fără ieșire. Nu poate candida pe vreo listă, pentru că un membru de partid. Se află încă în exercițiul funcției de președinte și la revedere, dacă pierde alegerile președințiale. Generozitatea țărăniștilor a stins însă patimile și, din acest punct de vedere, dl Ion Iliescu este senator. Dar chestiunea rămîne, va trebui și cred că va fi rezolvată și legal, în cele din urmă, încheind acest capitol, să consemnăm că PDSR-ul poate liniștit să se regrupeze și să cenzureze „constructiv“ intențiile celor Mircea CAVADIA (Continuare în pag. a 8-a) Bătălia pentru blocul IPJ continuă cu înverșunare a Există, oare, și ciolane de... beton? Din Dispoziții de convocare pe care Consiliul Județean Caraș-Severin o publica în ziarul „Timpul" din 18 noiembrie 1996, ne-a atras atenția, între altele, punctul 7, inițiat de „consilierul juridic principal“ Negrea Carabineanu Nicolae, președintele Comisiei Nr. 6. Cu ce anume sare el în ochi, față de celelalte puncte ce urmează să fie dezbătute în ședința ordinară din 28 noiembrie? Pentru că el readuce în actualitate o dispută veche, din perioada postdecembristă, cu trimiteri la o perioadă și mai veche din viata Reșiței. Aceeași cauză fiind subiectul mai multor dosare în instanță, al unor replici și contrareplici în presă, privind legalitatea organizării unor licitații. Și iată, nici pînă azi lucrurile nu s-au clarificat. Deoarece pentru unii există, se pare, și ciolane de . . . beton! Prin amintita inițiativă, privind un proiect de hotărîre, se solicită să Nicolae SÂRBU (Continuare în pag. a 3-a) Pentru turism și sectorul agroalimentar, Bani din Italia pentru Caraș-Severin Ieri s-a întors din deplasarea efectuată în Italia, domnul Sorin Frunzăverde, tele Consiliului președinJudețean Caraș-Severin, care a declarat, în exclusivitate pentru ziarul nostru : „Principalul scop al vizitei a fost să realizez două întîlniri, una cu președintele provinciei Verona și una cu președintele provinciei Ravenna. Avem informații că există bani comunitari prevăzuți în bugetul acestor provincii pentru dezvoltarea unor proiecte în țările est europene. S-a dovedit o informație corectă, atit la Verona cît și la Ravenna, iar disponibilitatea lor de a colabora cu noi este evidentă. Sunt bani pentru dezvoltarea turismului și sectorului agroalimentar, bani pe care noi nu vom putea să-i folosim în acest an, fiind spre finele exercițiului bugetar si, ca atare, vor fi mutați in bugetul celor două consilii de provincie pentru anul viitor. Chiar în aceste zile, vor trimite scrisorile prin care Consiliul Județean Caraș-Severin își exprimă dorința de a colabora în cele două domenii enunțate, pentru ca ei să poată face mutarea fondurilor din bugetul pe 1996 în bugetul pe 1997. Este prima colaborare la acest nivel pe care noi am reușit să o stabilim. A fost și pentru mine o surpriză mai (Cont. în pag. a 3-a) Ziarul Timpul n-a apărut ieri ■ Șeful aprovizionării — sancționat Mulți dintre cititorii noștri s-au întrebat de ce n-a apărut ieri ziarul Timpul. Ne cerem scuze pentru această disfuncționalitate care se datorează lipsei hîrtiei. Intre timp însă lucrurile s-au rezolvat, astfel că astăzi puteți citi din nou ziarul dv. preferat. Spanioli, la Reșița In cursul zilei de azi, o delegație spaniolă din Bilbao, formată din reprezentanții Guvernului Basc, este prezentă în județul nostru, urmînd să ia legătura cu conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin, a Camerei de Comerț și Industrie a județului, a Combinatului Agro- industrial „Caraș“ Berzovia, UCMR-ului și CSR-ului, în vederea încheierii unor contracte de colaborare. (Rodica Mihu) Repetenții la examenul de conducere vor face școala din nou După cum ne-a informat dr cpt. Aurel Velcean, de la Serviciul Poliției Rutiere Caraș-Severin, în conformitate cu prevederile art. 115, alin. 2, din Regulamentul pentru aplicarea Decretului 328/1966, republicat și modificat prin HG. 778/1995, începînd cu 1 decembrie a.c., vor intra în vigoare noi reglementări privind obținerea permisului de conducere auto. Este de reținut că persoanele care, în urma absolvirii școlii de pregătire, nu au obținut permisul de conducere într-o perioadă de un an, vor fi obligate să efectueze un nou curs complet în cadrul unei alte școli de șoferi. (Dana Sirbu) 22 n-a fost să fie pentru noi ! Mult-așteptatele certificate de „luptător pentru victoria revoluției române“, precum și de „participant la victorie“, ar fi trebuit să fie distribuite vineri după-amiaza, în 22 noiembrie Evenimentul nu a avut însă loc, „din motive tehnice“. Certificatele urmau să fie aduse la Reșița de către dl Gheorghe Lungu, referent pentru Banat al Subsecretariatului de Stat pentru Problemele Revoluționarilor, președinte al Asociației 17 Decembrie a Răniților și Urmașilor Eroilor Martiri din Timișoara. Concomitent, deci tot în 22 noiembrie, ar fi trebuit distribuite certificate, în țară, revoluționarilor din Sibiu și Brașov. Ar fi trebuit, însă și acolo au intervenit aceleași „motive tehnice“. Foarte probabil însă, la baza amînării festivităților a stat proverbiala „punctualitate“ românească. (Matei Bitea) Cursul valutar Ieri, la Banca Națională a României, cursul de referință al valutelor a fost de 4492 lei — ECU, 3508 lei — dolarul american și 2337 lei — marca germană. Astăzi, cursul de referință al valutelor este de 4517 lei — ECU, 3531 lei -dolarul american și 2350 lei — marca germană. Raportul dolar/marcă este 1,5043. La bursa neagră dolarul american se cumpără cu 3850 lei și se vinde cu 3950 lei. Marca germană se cumpără cu 2900 lei și se vinde cu 2950 lei. La Casa de schimb valutar BIRTA, ieri, dolarul american s-a cumpărat cu 3600 lei și s-a vîndut cu 4000 lei. Marca germană s-a cumpărat cu 2859 lei și s-a vîndut cu 3000 lei. Pentru a afla cursul de schimb al zilei telefon au la 222222. Vremea în următoarele 24 de ore, vremea va fi rece și închisă, cu cel predominant noros. Local, se vor semnala precipitații sub formă de ploi slabe. Vîntul va sufla moderat, cu intensificări temporare în sudul Banatului, din sector sudic. Valorile termice vor oscila între —5 și —2 grade Celsius, noaptea, și între 2 și 6 grade Celsius, peste zi.. Dimineața, în zonele depresionare, se va produce ceață. \ rv fs. ^ \fr.