Timpul, aprilie 1997 (Anul 8, nr. 76-99)

1997-04-01 / nr. 76

ÎL Șanse guvernamentale reale oferite industriei reșițene După cum se știe, industria reșițeană s-a confruntat în ultimii ani cu mari probleme. Mulți i-au pus gînd rău, bețe în roate și ouă clocite în cuibare. Deși falimentul industriei reșițene ar însemna, practic, moartea clinică a întregului municipiu de pe Bîrzava. Iar mortul clinic la noi, cu bugetul alocat sănătății, nu mai are nici o șansă de scăpare. Iată, însă, poporul a impus la alegeri schimbarea și incredibilul s-a produs. In noaptea de marți spre 1 aprilie, îngrozită de ce s-ar putea alege din industria reșițeană, adică să se relanseze în afara programului de guvernare, o echipă ministerială la vîrf a picat, cam pe la al doilea cîntat al cocoșilor (cu elicopterul), exact pe platforma comună CSR - UDMR. Ca să vedeți cât de mare fusese presiunea sindicatelor asupra guvernului, e suficient să amintim că din frumoasa pasăre zburătoare au coborît primul-ministru, V. Ciorbea, ministrul industriilor, Popescu Tăriceanu, și ministrul finanțelor, M. Ciumara. S-a dat alarma și cît au băut guvernanții niște suc de mere făcut în casă de șeful pazei au și apărut responsabilii locali în păr. Dl Ciumara a luat primul cuvîntul spunînd că s-a deplasat special în acest colț de țară pentru a pune definitiv capăt zvonurilor. Dl prim-ministru l-a întrebat care zvonuri, și atunci s-a băgat neîntrebatul ministru al industriei care a spus că domnia sa crede în UCMR. Un lider de sindicat i-a reproșat ministrului industriei că n-a amintit nimic de CSR. (se strigă CSR, CSR, pîinea noastră unde e?). Dl Ciumara și-a aprins pipa și a declarat în exclusivitate ziarului nostru: îmi pare rău, n-o să vedeți nici un leu. Pentru C.S. Reșița S.A. este prevăzută restructurarea acestuia dintr-un combinat integrat într-o miniuzină siderurgică. Această miniuzină (doi pe doi), prin recapitalizare, privatizare, investiții străine și piețe noi va putea ajunge pînă la toamnă într-o megauzină, cum s-ar zice, veți fi ce-ați fost și mai mult decît atît, ha, ha, ha, zău că nu pricep de ce m-ați deranjat. Mircea CARADIA Continuare în pagina a 3-a Proști, dar mulți! Păcălicii Ziua de 1 aprilie este ziua păcălelii, în această zi se fac farse. Glume mai mult sau mai puțin supărătoare la adresa unora sau a altora. Păcăliții înghit gălușca și zîmbesc strîmb. Păcălitorii rid în hohote. La fel, martorii. Una peste alta, lumea e veselă. Există și păcăleli tîmpite. Ți-a născut nevasta șapte fete, de exemplu. Sau, fugi acasă, fii ta a căzut de la etajul opt. Păcălitul, pînă să se dumirească, leșină, pleznește inima în el. Din rîs, plîns. Păcălelile pot îmbrăca și alte forme. Cum ar fi, dusul cu zăhărelul. "< în această categorie intră ticăloșii. Pentru că un ticălos este acela care dă mai mult decît are. Definiția poate părea paradoxală, dar românii întotdeauna au acceptat să primească de la cineva mai mult decît acel cineva avea. Cînd am aflat că nu avea, era prea tîrziu. Ticălosul își rezolvase problema și se veselea. Ce nu am, nu primiți. V-am promis mai mult decît am pentru a vă sensibiliza. O altă păcăleală ține de încredere. Un ajuns om de afaceri declară că uriașa avere pe care a dobîndit-o se datorează unui gol de lege, care i-a permis să se considere de 1 aprilie. Ce nu-mi pomenește legea, înseamnă că-mi permite. Matrapazlîcul nu este infracțiune ca atare în codul penal. Deci e permis. De 1 aprilie ne aflăm în ziua păcălelilor și a veseliei. Originali cum suntem și predispuși veseliei, extindem această zi la întregul an. Și la toți anii. Dacă nu păcălim pe alții și nu ne lăsăm păcăliți, nu ne simțim bine, în consecință, orice păcăleală este admisă. Numai că, din patru în patru ani, să apară alți păcălitori. Și ei apar. Iar noi, păcălicii, rîdem de ne prăpădim. Mircea CAVADIA % F.P.S. Caraș-Severin, luat cu asalt Berea de Ciclova a dat în clocot ieri, accesul spre intrarea în sediul Filialei FPS Caraș- Severin din Reșița a fost blocat de 80 de angajați ai SC .Cantara“ SA Ciclova Montană, deciși să nu plece pînă cînd conducerea Consiliului Județean Caraș- Severin, precum și cea a filialei FPS nu vor stabili o comisie de control care să stabilească adevărata valoare a aportului în natură adus efectiv de partenerii străini, deținători a 60% din acțiunile firmei. Aceasta, deoarece au adus pînă acum utilaje vechi, unele ruginite, încît oamenii mei au șmirgiuit la ele zile întregi, iar ei le-au înregistrat Luminița MICU Continuare in pagina a 3-a La spitalul din Caransebeș se află Un belgian viu, ... împotriva voinței lui Kurt Voet are 23 de ani, este cetățean belgian și a venit cu ajutoare la Casa de copii din Zăgujeni. Pînă aici nimic deosebit, ultimii ani ne-au obișnuit cu așa ceva Din păcate, Kurt a avut nefericitul prilej să asiste la înmormîntarea unuia dintre copii Se pare că evenimentul l-a marcat profund pentru că a hotărît să se sinucidă, probabil și pe fondul unei stări psihice pline de probleme. Astfel că sîmbătă, 29 martie, în jurul orei 15.30, s-a aruncat de la etajul 1 al blocului în care locuia. Menționăm că fusese cazat la familia lui Todor Moise de pe strada Alunișului, bl.2. Cum era de așteptat, n-a reușit să moară, în schimb, familia gazdă a intrat în panică și a încercat să-l liniștească. Mare le-a fost mirarea cînd au văzut că oaspetele lor le-a scăpat din atenție și nu l-au mai văzut. Au ieșit din bloc, să-l caute, între timp belgianul a sărit prin fereastra de la casa scărilor. Nici de la ultimul etaj, respectiv patru, Kurt nu s-a ales cu moartea mult dorită. Decît cu politraumatisme, în prezent autorul acestei duble tentative de sinucidere se află în afara oricărui pericol, la spitalul din Caransebeș. De unde se trage concluzia că în România nu se moare chiar așa de ușor... Matei BÎTEA Tragedie pe strada Sarmizegetusa Vineri, 28 martie a.c., în jurul orei 16, la Reșița, pe str. Sarmizegetusa nr. 5 (zona Trezoreriei) s-a consumat o tragedie cu implicații sociale deosebite, care ridică un semn de întrebare serios asupra relațiilor pe care le au copiii cu lumea din jurul lor. Micuța Adela Adina Iordan, de numai zece ani, s-a aruncat de la balcon, gestul fiindu- i evident fatal. Fetița a lăsat un bilet în care-și motivează gestul extrem ca venind în urma spargerii accidentale a unei călimări ce a provocat o pată de cerneală pe mochetă. Supremul gest al fetiței vine la scurt timp după unul aproape similar, săvîrșit de un copil de 13 ani din Bocșa. Vom reveni, (d.b., i.p.) Un vameș, acuzat de fals intelectual Lucrînd la Vama Reșița, Daniel Dubleș i-a facilitat unui cetățean înscrierea în circulație a trei autoturisme aduse din Germania. în baza unei adeverințe de repatriere aparținătoare lui Mie D., vameșul a întocmit trei chitanțe prin care atesta că posesorul adeverinței a introdus în țară autoturismele pe care, chipurile, le-ar fi predat cu acte de vînzare-cumpărare lui Cătălin V. în baza acestor acte rezulta faptul că autoturismele Fiat 280, Renault F40 și Mercedes Benz au fost cumpărate de Mie D. de la cetățeanul german Olaf K. în acest mod vameșul a contribuit decisiv la înscrierea în circulație a Fiatului, pentru celelalte două defecte fiind, nu a mai fost nevoie de un demers asemănător. Lui Daniel Dubleș i s-a întocmit dosar penal, fiind acuzat de săvîrșirea infracțiunii de fals intelectual. (v.n.) Matematicienii noștri au triumfat în Moldova La actuala ediție a Olimpiadei de Matematică, reprezentanții Caraș-Severinului au reușit să obțină, la Suceava, gazda etapei finale, cinci premii. Două locuri întîi, prin Adina Rădulescu, elevă în clasa a VlI-a a Școlii generale Nr 2 Reșița, și Anca Patricia Văcârescu, de la Liceul ,Traian Doda, din Caransebeș. Alte trei locuri trei au încununat munca profesorilor și a elevilor de la ,Traian Doda", Silvia Ududec, Lia Elena Bojin, ambele din clasa Vill-a, respectiv, Dana Ioana Pîrvu, elevă în clasa XI-a. (v.n.) p Partida Electroputere Craiova» Dacia Pitești se va rejuca Declară de Nicolae Ungureanu, antrenorul secund al echipei din Bănie. Cititi tn pagina a 5-a ............ .. Vremea Pentru perioada urcătoare se preconizează o vreme BaCMM SI Temperatura intre -1 ° si 14 ° C Cursul valutar Ieri, s-au practicat următoarele cursuri de schimb: B. R. D. USD = 6600/6900 DEM = 3935/4120 BancFest USD = 6600/7100 DEM = 3700/4225 Bankcoop USD =s 6250/7940 DEM = 3700/4700 B. Agricolă USD = 6700/7000 DEM = 3990/4180 c ? ó öe CSV Birta S.A. L 22.22.22 USD = 6000/6300 DEM = 3800/4000 CSV Rogge S.A. B 21.09.54 USD = 6000/7000 DEM = 3800/3900 Bursa neagră USD = 6100/6400 DEM = 3850/4000