Timpul, mai 1999 (Anul 10, nr. 101-126)

1999-05-01 / nr. 101

Sîrbii au găsit sprijin la Reșița Niciodată singuri, niciodată puțini! Mai mult poate ca niciodată, joi, 29 aprilie, la Reșița, tragedia poporului sîrb a căpătat valențe concrete, apropiate, a fost relevată cu mult mai multă acuitate față de jurnalele de actualități. Sîrbii din Reșița și din județ, alături de numeroșii lor prieteni români, au dăruit o lacrimă, o picătură de suflet pentru frații lor ortodocși din Iugoslavia care, orice s-ar spune, cu oricîtă fățărnicie, mor nevinovați sub bombele NATO. Pentru că nimic nu e mai dureros și revoltător în această lume consacrată decit moartea, fie și a unui singur copilaș nevinovat, care n-o să știe niciodată ce și de ce l-a lovit. Spectacolul folcloric umanitar de joi, de la Sala Lira, organizat de Uniunea Sîrbilor din România și de Filiala Reșița a Uniunii, a dat măsura înțelegerii și sprijinului uman de care se bucură sîrbii din partea românilor, sprijin care rămîne doar uman, din păcate, pentru că politica oficială se dovedește a avea repere contrare dorinței marii majorități a românilor. „Am îmbrăcat fusta bunicii și bluza mamei mele, ca să arăt că sîrbii nu sînt niciodată singuri și niciodată puțini, a spus în deschidere Liubița Raichici, președintele USR Reșița. Ca și poporul român, poporul sîrb, vechi pe planeta asta, poartă în sîngele lui un lung șir de morți și un lung șir de nenăscuți. Din acest motiv, sîrbii nu sunt un popor mic“. Liubița Raichici a cerut apoi păstrarea unui moment de reculegere pentru „ultimul șir de morți din sîngele nostru, uciși de NATO“. Cuvîntul PSL Laurențiu Streza, episcopul Caransebeșului, prezent alături de alte înalte fețe bisericești, a avut, la rîndu-i, o încărcătură emoțională aparte. „Se pot ucide trupurile, a zis Prea Sfinția Sa, dar nu și sufletele. Viața unui singur om este mai valoroasă decît toate tratatele Daniel BOTGROS Continuare in pagina a 3-a \ Eclipsa Clonariada Americanii, între două bombardele pe unde apucă (Bulgaria, România și alți prostovani), donează. Mai nou, au donat trei capre, identice din punct de vedere genetic, al căror lapte conține o proteină umană. Deși cercetările sînt la început, se speră ca, avînd în vedere proteina umană implementată in țîțele lor, să putem conversa cu doamnele capre orice chestiune ține de politică internă, internațională, nutrețuri și căcăreze. Dar să vedem ce se mai donează la noi. Franzola Stănescu din comuna Ivești, în vîrstă de 126 de ani, și-a dat (în sfîrșit!) obștescul sfîrșit, nu înainte de a dona 102 nepoți și strănepoți. Moartea a fost naturală. De reținut că doamna Franzola s-a născut într-o familie din Vaslui tocmai dezrobită de Cuza Vodă! PNȚCD-ul a donat partidul Alianța Națională Creștin Democrată, avîndu-l în frunte pe savantul Victor Ciorbea, și acuma își dă cu pumnii în cap. Încercînd să împiedice înscrierea la tribunal a noii formațiuni politice, PNȚCD-ul a și sărit cu propunerea de mărire a numărului de membri necesari înscrierii de la 10 mii la 20 de mii de membri. •Iaca, ce belele îți poate aduce o donare pe care ai scăpat-o din mină! Radu Vasile a donat legea accelerării reformei, numai că nu mai știe unde a pus pilula Mircea CAVADIA Continuare in poama a 3-a Fetele vesele din Moldova Nouă merg cu 300 de mii pe oră De circa o săptămînă de zile, atracția serilor petrecute la Restaurantul Intim din Moldova Nouă o constituie cele două dansatoare de 18 ani. Dana și Alina au ajuns aici în baza unui contract încheiat între patroana unei firme din Alba Iulia specializată în recrutarea de dansatoare și patronul localului din orașul de pe malul Dunării. Fetele își încep programul la ora 22, îmbrăcate doar în bikini și sutien, în timp ce una își unduiește languros șoldurile în ritmul muzicii, sprijinindu-se de o bară, cealaltă face pe animatoarea. Adică se așază pe genunchii Constantin ȚIGĂNELE Continuare in pagina a 8-a La Poliția orăvițeană, Cine caută, găsește! De nenumărate ori s-a scris în paginile acestui ziar despre fauna nocturnă ce mișună prin orașele județului. în majoritatea cazurilor, atunci cînd indivizi certați cu legea făceau cîte una boacănă nimereau în brațele primitoare ale polițiștilor. în ultima vreme, delictele comise în timpul nopții au crescut îngrijorător ca număr: în noaptea de marți spre miercuri (27 spre 28 aprilie), la Oravița, plutonierul Marian Ferenț și sergentul major Mircea Buzărin au prins în flagrant doi hoți de fier vechi, Ștefan Farcaș, de 38 de ani, din Oravița, și Ioan Rotaru, de 32 de ani, originar din Dumești, Iași, furau fier vechi din depozitul SC Condor SRL, încărcîndu-l într-o căruță. Fierul vechi a rămas în depozit, iar cei doi au fost depozitați de polițiști în arest, cu acte-n regulă. Se vede treaba că atunci cînd patrulele de noapte chiar patrulează, delincvenții au mult mai puține șanse să scape. Asta ne aduce aminte că n-am aflat încă nimic de la Poliția Reșița în legătură cu autorii spargerii chioșcului SC Gidoni SRL. Așa-i? Gabriel ȘTEFĂNESCU a Scîrba mea, Care onoare, Doamne iartă? (pag. 3) ■ „îmi place extravaganța" (pag. 4) ■ Zilele ASTRA la Otelu Roșu (pag. 5) ■ Cu porțile închise. Pe cînd galeriile? (pag. 6) Noi amendamente la Legea pensiilor Senatul poate accepta și alte amendamente ale sindicatelor referitoare la legile aflate in dezbatere, în special la Legea pensiilor. In afară de amendamentele acceptate pînă acum, a declarat Simona Marinescu, secretar de stat în Ministerul Muncii și Protecției Sociale. „Comisia de Muncă și Protecție Socială din Senat dovedește foarte multă disponibilitate în a lua în considerare amendamentele ulterioare, pe care le-au formulat sindicatele și cele pe care le vor aduce pensionarii“, a spus Simona Marinescu. Ea i-a anunțat pe reprezentanții Uniunii Generale a Pensionarilor din România că o parte din amendamentele acestora, referitoare la Legea pensiilor, au fost acceptate de Comisia de Muncă și Protecție Socială a Senatului. Amendamentele acceptate pînă în prezent se referă la posibila revizuire a vîrstelor de pensionare, vîrste trecute în proiectul de lege, dacă în primii cinci ani de la intrarea în vigoare a legii scade speranța medie de viață în România. Simona Marinescu a precizat că, în această perioadă de cinci ani, se va efectua un recensămînt al populației, care va oferi date exacte asupra speranței de viața în societate. (Mediafax) Inimă de putregai... Miercuri, 28 aprilie, zi cenușie. Zi în care doi reșițeni s-au despărțit de cele lumești, la 12 ore unul de celălalt. Au murit exact la fel, în urma unui infarct, la beție. Dimineața la ora unsprezece, Petru Traian Tulbure a fost găsit zăcînd cu fața în sus in fața casei din Cilnic (Str. Brica, nr. 137) în care locuia. Avea 58 de ani și provenea din Vălenii Argeșului. Seara la unsprezece Poliția reșițeană este sesizată de Nicolae Gherghinescu că la el acasă (Calea Caransebeșului, bl. 12, sc. I, ap. 13) murise fratele său, Lazăr, născut la Mehadica, acum 43 de ani. (Ghtefănescu) Atenție, microbiști! Circulația tramvaielor întreruptă Astăzi, in municipiul Reșița, începina din zorii zilei va fi întreruptă circulația tramvaielor deoarece se asfaltează o porțiune de stradă în zona Nera. Circulația tramvaielor va fi, totuși, reluată după ora 18, ne-a informat ing. Gheorghe Humiță, șeful Secției de transport local a S.C. Prescom S.A. Oricum, microbiștii din Govîndari care vor să ajungă în Valea Domanului pînă la ora 17 e bine să-și ia măsuri de prevedere. (Ion Bătrânca) Vremea Vremea va fi frumoasă și se va încălzi ușor. Local vor cădea averse de ploaie,,însoțite de descărcări electrice Vîrstul va sufla slab î'a moderat cu intensificări în timpul averselor. ’ MINIME 9...13 MAXIME 21...26 ° C ° C g M >a O ~ UÜ -Q<f— _jow _c — .3 ^ c— C * d ^ FiZ 3 7U <. Q ^ LU ^ f— Z. r. uj • *3 Q IV <c •“ 3 § x o PUJ ~ < c _J u ® 7. F ° 5 o