Timpul, februarie 2002 (Anul 13, nr. 26-49)

2002-02-04 / nr. 28

februarie 2002 Gimnastică La juniorii Pentru gimnaștii români, prima competiție majoră din acest an este Campionatul European, care se va desfășura în Grecia, în perioada 25-28 aprilie. Atît componenții lotului olimpic, cît și componenții lotului național de juniori se pregătesc aisiduu pentru marea întrecere europeană. Vom zâbovi puțin asupra activității juniorilor, întrucît aceștia se pregătesc la Reșița, în sala de gimnastică a Clubului Sportiv Școlar din localitate. Lotul national de juniori are în componență 16 gimnaști, de la mai multe cluburi din țară, în ordinea anilor de naștere, aceștia sunt: Ciprian Vereș (CSM Cluj- Napoca/c.s.s. Timișoara), Răduțu Iulian Ion (c.s.s. Buzău), Dorel Lupașcu (Buzău), Cornel Ungureanu (Buzău), Adrian Ionescu (Buzău), Viorel Lătărețu (C.S.ș. Nr. 7 Dinamo), toti născuți în 1984, Robert Stăicescu (C.s.s. Nr. 7 Dinamo), Mircea Zamfir (C.S.S. Nr. 7 Dinamo), Adrian Bucur (C.s.s. Sf. Gheorghe), Marius Berbecar (C.S.S. Bistrița), născuți în 1985; cosmin Popescu (C.s.s. Nr. 7 Dinamo), Andrei Suciu (C.S.S. Nr. 7 Dinamo), Alexandru Panait (C.S.S. Lugoj), născuți în 1986; Ovidiu Buidosa (C.S.S. Reșița), Flavius Koc’zi (C.S.S. Reșița), Cristian Ioniță (C.S.S. Steaua), născuți în 1987. Colectivul tehnic este format din antrenorii Gheorghe Blaj, Cristian Balint, Vasile Vug, Daniel Paraschiv și coregrafa Mirela Vug Alături de tinerii gimnaști se află și medicul Ioan Șerbescu și asistentul medical Emil Gîrboni. Urmează, așadar, „europenele" la care antrenorii și sportivii își doresc o comportare cît mai bună. „Pentru Campionatul European ne-am propus clasarea mult mai sus la echipe față de ediția precedentă, din 2006, ne-a spus prof. Gheorghe Blaj, antrenorul coordonator al lotului național de juniori. Dacă se poate să urcăm pe podium, ar fi și mai bine. De asemenea, ne dorim ca sportivii noștri să prindă cît mai multe finale pe aparate, în urma cărora să obținem unadouă medalii.“ Vă reamintim că la Campionatul European de gimnastică desfășurat în 2000 la Bremen, în Germania, în întrecerea juniorilor România s-a clasat pe locul al Ix-lea, iar în finalele pe aparate s-au obținut două medalii, prin Daniel Popescu (aur la cal cu mînere) și Tiberiu Cizmadia (bronz la bară). Pentru ediția din acest an a „europenelor", antrenorii mizează în special pe sportivii născuți în 1984, dar în calcul intră și gimnaștii mai mici ca vîrstă .Deocamdată, echipa nu a fost stabilită, cei cinci gimnaști ce vor reprezenta România la Campionatul European urmînd a fi aleși după mai multe concursuri de verificare ce vor avea loc în februarie și martie în sala de la Reșița. Iar în perioada 12- 14 aprilie a cu echipa de juniori a României va participa la un triunghiular în Ungaria, unde, pe lîngă țara gazdă, va mai fi prezentă și Grecia. Va fi ultima verificare a sportivilor români, înainte de plecarea spre tărîmurile grecești. Marian CĂRĂVAN „europene“, țintesc podiumul % ~ Cipranofireș, liderul de vîrstă al lotului național de juniori Fotbal în sală 1 V81 — înscrieri Începînd de marți,e februarie a.c., Asociația Sportivă Venus Reșița, prin reprezentanții săi, este la dispoziția conducătorilor echipelor ce activează în campionatele de fotbal în sală în vederea efectuării vizelor și transferurilor de jucători. Cei interesați sunt așteptați la sala Polivalentă din Reșița, în zilele de marți și joi, între orele 16-19. Acțiunea se încheie în data de 21 februarie a.c. „în aceeași perioadă, ne-a mai precizat Alexandru Izvernari, vicepreședintele asociației, se fac înscrieri pentru noua ediție a Campionatului de fotbal în sală rezervat copiilor născuți în anii 1989,1990 și 1991, competiție ce va demara sîmbătă, 2 martie a.c. Reamintim, această întrecere este destinată formațiilor care au ca obiectiv participarea la Cupa speranțelor .Memorialul Gheorghe Ola turneu de sală tradițional, cu caracter național. Marius MORARU Șah - Campionatul municipal Victorie pentru Tibi Mănescu Aseară, în Laboratorul de Rezistența Materialelor din cadrul Universității „Eftimie Murgu din Reșița s-a încheiat barajul pentru stabilirea campionului municipal la șah, ediția 2001, s-au așezat în fața tablei de șah șerban Ionniță și Tiberiu Mănescu, cei doi terminînd campionatul la egalitate de puncte. Cum nu au putut fi departajați prin nici un criteriu, a avut loc un meci de baraj, în runda I, de seridimineață, șahiștii au remizat, iar în runda a ll-a, care a început la ora 15.30 și s-a încheiat în jurul orei 19, Tiberiu Mănescu a cîștigat cu 10, intrind în posesia titlului de campion municipal. Marian CARAVAIM vot« tt«M» COCDAR Faza județeană Școlarii merg la finală la școala Generală Nr 2 din Reșița a avut loc sîmbătă, 2 februarie a.c., faza județeană a campionatului National Școlar de șah. Au participat șapte fete și zece baieți, reprezentind scoii din Reșița, Caransebeș, Bocșa și Otelu Roșu. La fete, titlul de campioană județeană a fost cîștigat de Andreea Maximae la școala Generală Nr. 2 Reșița, în timp ce la băieți s-a impus cătălin Moraru, elev al aceleiași școli. Cei doi șahiști s-au calificat la faza finală, care este programată în luna aprilie a.c. (i.m.c.) Handbal Campioanele Reșiței Sîmbătă, 2 februarie a.c., la sala Sporturilor „Moroasa" s-au desfășurat finalele fazei municipale a Campionatului Național de Handbal rezervat școlilor generale. În întrecerea băieților, s-au întîlnit școala Generala Nr. 2 cu Școala Generală Nr. 8, prima Fotbal retrospectivă 2001 Divizia B - eșalonul durerii în 1999, cînd criza fotbalului românesc nu era atît de acută, cel de-al doilea eșalon divizionar de nivel național cuprindea 36 de echipe împărțite, după criterii geografice, în două serii, în prima dintre ele se numărau patru formații (Sportul studențesc București, Politehnica Iași, Gloria Buzău și C.S. (Chindia) Tîrgoviște), care au activat mulți ani în prima divizie - mai ales studenții bucureșteni și cei din capitala Moldovei, în timp ce „seria ardeleană" era dominată de formațiile cu o bogată tradiție de prim-divizionare, nu mai puțin de 11 dintre competitoare avînd la activ numeroase partide oficiale susținute în elita soccerului autohton Pentru amatorii de statistică, amintim numele acestora: UT A. Arad (fostă campioană a țării și cîștigătoare a Cupei României), participantă la cupele europene rezervate cluburilor, ca de altfel și A.S.A. Tg. Mureș, „Poli" Timișoara, sau Corvinul Hunedoara, apoi Gaz Metan Mediaș, F.C. Inter Sibiu, „U " Cluj, Jiul Petroșani, Flacăra (Chimia) Rm Vîlcea, Olimpia Satu Mare și F.C. Bihor Oradea. Asta era situația la încheierea turului ediției 1999-2000. Au trecut numai doi ani și azi, la jumătatea drumului din campionatul in curs de desfășurare, tabloul are o cu totul altă înfățișare: Metrom Brașov, Callatis Mangalia, Dunărea Galați, Precizia Săcele, împreună cu echipele din Iași, Buzău și Tîrgoviște abia își trag sufletul în Divizia C, soartă de care n-au scăpat nici Corvinul Hunedoara, F.C Drobeta și Severin, Chimica Tîrnăveni, Minerul Motru și Rm. Vîlcea din seria a ll-a. Mai mult decît atîta, F.C Inter Sibiu n-a mai apucat să joace nici în C, pentru că a dispărut de pe harta fotbalistică a țării. Și dacă privim clasamentul din B2, constatăm că formațiile din Tg. Mureș, Satu Mare, Petroșani și Timișoara vor trebui să lupte cu disperare pentru a se salva de la retrogradare. Cauza principală, în aproape toate situațiile menționate, a fost - și continuă să rămină problema financiară, pentru că ce a fost de vîndut, în scopul supraviețuirii, s-a terminat, iar alți jucători valoroși n-aveau cum să mai apară în condițiile existente, în scopul asigurării măcar a fondurilor bănești pentru deplasări, ca să nu mai vorbim de drepturile cuvenite fotbaliștilor și antrenorilor. Iar, în majoritatea orașelor în care bate tot mai puternic vîntul falimentului, oamenii de afaceri potenți, nu se prea înghesuie să investească, din varii motive, dar mai ales din cauza riscului de a nu mai putea recupera banii cheltuiți. Căci prbcit de mult echipă cîștigînd cu scorul de 24-20. La fete, echipa scolii Generale Nr. 7 a cîștigat cu 8-5 în întîlnirea cu Școala Generala Nr. 8 Cele două echipe campioane municipale au fost premiate de ziarul „Timpul" cu cite un rînd de tricouri. Vom reveni. (i.m.c.) ar iubi fotbalul, prea putini dintre ei sînt dispuși să lucreze în deficit Nici macarH Schorsch, care tocmai din asemenea considerente a renunțat la locul cîștigat de F.C. Baia Mare în prima divizie, preferind să-l cedeze Bacăului, pentru o importantă sumă de dolari, scoțîndu-și astfel pîrleala Dar cîți finanțatori au o asemenea posibilitate? Reținerea lor provine însă și din faptul că în acest eșalon ,cooperativele sînt mult mai numeroase, că jocurile de culise și hiaturile stabilesc ierarhiile, nu lupta din teren, iar „fluierașii" nu se lasă nici ei mai prejos, pentru că vorba lui Grigorescu - haremurile sînt mici și oamenii trebuie sa adune băni negri pentru zile albe, nu invers, cum zice o vorbă din bătrîni. Pînă la proba contrarie, asta e situația, iar cine crede că faimoasa comisie anti-blat, instituită de Federație, va face ordine în acest eșalon al durerii, se înșeală amarnic. Paul BOCȘANU