Timpul, aprilie 2002 (Anul 13, nr. 76-101)

2002-04-15 / nr. 88

Anul Xtlc Nr. 88 (3454) Resita „Să nu se că sunt din Despre accidentul de circulație produs în ziua de 14 septembrie 2001 pe raza localității Creoni, în care a fost implicat deputatul PSD Dan Grigore Rasovan, ziarul Timpul și-a informat cititorii la vremea respectivă. Reamintim că, în acea zi fatidică, deputatul Rasovan se afla la volanul autoturismului Dacia Nova, aparținind Camerei Deputaților, și se deplasa la Oravița pentru a participa la o reuniune de partid, în satul Greoni. Dacia deputatului a intrat în plin în minorul Eugen-Teofil Alexan, în vîrstă de 11 ani, aflat pe bicicletă, pe care l-a aruncat în aer cîțiva metri, ca pe o minge de fotbal; în urma impactului extrem de violent, minorul a murit în drum spre Spitalul din Oravița La vremea respectivă, constatările polițiștilor nu au fost date publicității, iar dosarul deputatului a ajuns direct la București, la Curtea Supremă de Justiție, acolo unde sa judecat cauza. Despre vinovăția privind accidentul de circulație, părerile sînt împărțite. Deputatul a susținut la vremea respectivă că a făcut tot posibilul pentru a evita impactul, însă n-a reușit, întrucît copilul ar fi virat brusc, fără să se asigure, în fața autoturismului. Martorii oculari spun că Rasovan se deplasa cu viteză mare prin localitate, mult peste cea permisă de lege, dovadă fiind cei 44 metri de urme de urânare. Am făcut această precizare, deoarece de ea se leagă o nouă nenorocire ce s-a abătut peste mama copilului, Eugenia Alexan. La începutul lunii martie, Eugenia Alexan a primit o adresă de la Societatea de Asigurare-Reasigurare AGI - România, prin care era înștiințată că figura în evidențele contabile ale societății cu un debit de 10.283 438 lei. Debitul respectiv reprezintă despăgubirea pe care trebuie să o suporte, ca rezultat al avariilor suferite în accidentul de circulație de Dacia Nova a Camerei Deputaților condusă de Dan Grigore Rasovan..In luarea unei astfel de măsuri, AGI România s-a prelevat de un document al IPJ Caraș-Severin, din care ar rezulta că vinovat de producerea accidentului ar fi fost minorul. Inițial, femeia a crezut că este vorba de o glumă, însă o nouă înștiințare îi va dovedi contrariul. „De unde să scot atîția bani, se întreabă Eugenia Alexan, cîtă vreme noi trăim opt persoane doar din alocațiile celor trei copii Victor NAFIRU atingă nimeni de mine, Parlamentul României!“ Continuare în pagina a 3-a L« Multu vrea cu Frange. Cei peste 400 de greviști ai foamei din Combinatul Siderurgic Reșița au încetat protestul. Liderii Sindicatului Vatra au hotărit ca oamenii să se retragă din Piața Prefecturii și de la Văliug în urma comunicatului APAPS, pe care însă îl consideră favorabil americanilor de la Noble Ventures, nu și salariaților. Referitor la încetarea protestului, Iancu Muhu a declarat că-i pare rău de colegii săi care s-au sacrificat intrînd în greva foamei, dar este nemulțumit de restul ceferiștilor, pe care i-a catalogat drept „nepăsători față de ceea ce se întîmplă în societate". Muhu și-a exprimat dezacordul față de declarația ministrului Ovidiu Mușetescu referitoare la disponibilizările ce vor urma, afirmînd că el personal nu va accepta așa ceva.Parcă la reorganizarea judiciară era de acord cu disponibilizarea a 1800 de salariați. Ce l-o fi apucat acuma pe Muhu? Altele sînt ordinele? De altfel, liderul de la Vatra se dovedește în continuare neîncrezător față de intențiile APAPS, susținînd că rămîn semne de întrebare în privința unor probleme ce trebuie rezolvate în cel mai scurt timp. în primul rînd, el nu este convins că va fi reluată activitatea de producție în cel mult două luni, după cum a afirmat recent ministrul Mușetescu, și nici nu este de acord cu ideea ca în Consiliul de administrație și în conducerea executivă partea americană să dețină ponderea numerică. Doar oare Muhu hotârește cînd, cum și ce? Oare nu-și arogă drepturi peste cele conferite de statutul său de lider sindical? Mai mult decît atît, Muhu declară că nu va Victor NAFIRU Continuare în pagina a 2-a Unde sunt money? Guvernul României a acordat salariaților Combinatului Siderurgic Reșița vreo 57 de miliarde de lei sub formă de ajutoare sociale din bani publici Un gest omenesc, pentru a sprijini niște oameni care într-un an au cîștigat cît alții într-o lună două. Ceea ce însă nu e firesc, ba este chiar strigător la cer, este de ce sindicatele au luat și din banii mei sau ai de peste 460 de milioane de lei? Cotizația se reține din salarii, nu din ajutoare! Nu-i așa, domnule ordonator principal de credite la Primăria Reșița? Ne puteți spune, domnule primar Mircea Popa, unde sunt banii care ar fi trebuit să-i pornească angajații din sistemul hidroenergetic al combinatului (peste 800 de milioane) si cei care nu se află în Reșita V-am mai pus această întrebare si n-am aflat răspunsul în baza Legii accesului la informațiile publice, va somam ca in 24 ne ore să comiteti raspunsul pe adresa ziarului Timpul Resita Piața Republicii nr 7 Petru BUZZI Luni, 15 aprilie 2002 Ü2atmj 8 pagini Cel mai tare din parcare in luna decembrie a anului trecut, Societatea de Asigurare-Reasigurare Astra anunța că toate tichetele de asigurare de răspundere civilă auto pe anul 2002 încheiate la această firmă vor participa la o tombolă cu premii de miliarde de lei. Asigurații societății puteau cîștiga, printre altele, televizoare, radiocasetofoane, aspiratoare, toate marca Panasonic, și, marele premiu, un Jeep Cherokee, model 2002 Tragerea la sorti a făcut fericiți o mulțime de automobiliști. Printre aceștia, „cel mai cel" este un tînăr de 27 de ani din Moldova Nouă, Branimir Jurj, care s-a procopsit cu o mașină de teren ultimul răcnet, în valoare de peste 1,5 miliarde de lei. La începutul acestei luni, tînărul din Moldova Nouă s-a prezentat la sediul din București al societății Astra, pentru ași ridica premiul. Brusc, el a devenit personajul cel mai căutat de high-life-ul capitalei. Aflînd că mașina cîștigată de S. ROCKY Continuare în pagina a 2-a 3000 lei Minor înecat în canal O adevărată tragedia s-a consumat în ziua de 12 aprilie în scara blocului nr. 1 din cartierul reșitean Modor Minorul Karoly Rosebaum, în vîrstă de numai 3 ani, a murit, înecîndu-se în canalul de scurgere a apei menajere de la subsolul blocului. După toate probabilitățile, copilul, lăsat nesupravegheat și care locuia în blocul învecinat, s-a apropiat de căminul canalului colector aflat în scara blocului, al cărui capac de protecție lipsea. Este de presupus că minorul s-a aplecat, din curiozitate, prea mult spre gura de canal, după care a căzut în apă, unde și-a găsit sfîrșitul tragic. Victor NAFIRU Fabrică de încălțăminte la Anina S.G. Uni Sport SRL din Anina, una din firmele care a participat vineri la Bursa locurilor de muncă, a purtat discuții cu peste 100 de femei în vederea angajării acestora în meseria de confecționer încălțăminte, specificul pe care este axată societatea. Dintre acestea, 60 vor fi angajate pentru firma din Anina, iar 40 pentru filiala din Oravița. După cum ne-a spus Daniel Dubleș, administratorul societății persoanelor care vor fi angajate la Oravița societatea le va pune la dispoziție Un autobuz pentru a le asigura naveta. Pe femeile care nu au mai lucrat în domeniu, societatea le va califica în această meserie, întrucît calitatea produselor va fi prioritară Să fie într-un ceas bun! Mihai CHIPER Starea națiunii în primăvară Forța de muncă activă în România se cifrează la aproximativ 11 milioane de persoane. Forța de muncă ocupată este însă mult mai mică, în jur de 4,3 milioane de salariați. Din care 1,2 milioane sunt bugetari. Aceasta înseamnă că 3,1 milioane de angajați lucrează pentru piață și susțin, prin impozite și taxe, pe care le plătesc atît ei, cît și angajatorii 6 milioane de pensionari, 1,7 milioane de șomeri și 1,2 milioane de bugetari. Mai rămîn, din 11 milioane de persoane active, vreo 5 milioane, din care, zic statisticile, 4 ar fi persoane ocupate în agricultură, iar 1 milion, zicem noi, lucrează sau cerșesc pe aiurea, prn Europa sau alte țări Să-i adăugăm și pe cei aproape 6 milioane de copii, elevi și studenți ca să avem întreaga populație a României. Cît de bine trăiește ea, o știe fiecare în parte. Dar am să vă spun, tot din statistici, că circa 100.000 de români, din Sapa și lopata România, cîștigă 1000 de dolari pe lună, iar unii chiar peste 10.000. Impozitul pe salariul acestora este însă de 40 la sută, tot atîta cît plătește unul care cîștigă 300 de dolari pe lună Pe lîngă directorii companiilor de stat, băncilor și cei ai companiilor multinaționale sau angajați ai acestora, se numără și o parte din bugetarii plătiți de noi: senatori, deputați, miniștri, judecători, procurori, polițiști și militari cu grade mari. Senatorii, deputații, miniștrii cîștigă mai bine de 1.000 de dolari pe lună. Puțin față de alte țări, dar mult față de pensia medie și de salariul mediu. Și nu sînt semne că ar face ceva pentru ca și românului de rînd să-i meargă bine Nu-i așa că v-am plictisit cu cifrele astea? Dar am vrut să știți și dv. care este starea națiunii în primăvara anului 2002, cînd Produsul Intern Brut pe locuitor este de 1.500- 1.600 de dolari. Pînâ la 10.000, cînd se preconizează să ieșim din sărăcie, mai e mult Petru Buzzi