Timpul, aprilie 2002 (Anul 13, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

Anul XIII ■ Nr. 89 (3455) ■ Reșița ■ Marți, 16 aprilie 2002 ■ 8 pagini ■ 3000 lei După o pauză forțată de aproape cinci luni Charles Norman Franges a revenit ieri în Combinatul Siderurgic Reșița. La ora 10, Mister Ship a intrat în combinat și s-a îndreptat, fără probleme, spre biroul său. La puțin timp după sosirea sa, aproximativ 2000 de siderurgiști, care de la primele ore ale dimineții s-au prezentat la „lucru", s-au adunat pe platoul de la Poarta I, acolo unde oamenii au huiduit în voie și au scandat „Banii, banii” și „Hoti, hoții!" Mulțimea i-a cerut lui Iancu Muhu să-l aducă pe Skip în caz contrar, fiind hotărîți să se ducă peste el la Palatul CFU. Nu știm cît de mult a contat avertismentul, dar la un moment dat și-a făcut apariția Charles Norman Franges, împreună cu translatorul, cei doi fiind huiduiți ca la galerie. Fără se se piardă cu firea, Mister Skip a dat citire unui comunicat în care, între altele, se precizează :, Sîntem în CSR , deoarece săptămîna trecută j am parafat o înțelegere cu APAPS și dorim să o respectăm. Sarcina noastră este să identificăm și să valorificăm stocurile de produse existente în combinat pentru a le vinde și asigura plata unui salariu înainte de Paște. între timp, vom stabili sarcinile și acțiunile viitoare necesare repornirii Combinatului Siderurgic Reșița. Sarcinile dv. vor fi comunicate în cursul zilei de astăzi (ieri, n.n.) prin șefii de secții. Nu doriți acest lucru, spuneți-mi acum, și am plecat. Am venit să facem treabă și așteptăm de la dv. să ne lăsați să lucrăm în liniște“. Finalul discursului a fost, din nou, susținut de huiduielile celor prezenți. Aceștia l-au întrebat pe american două lucruri esențiale: cînd vor primi salariul restant și cînd va fi reluat lucrul. în replică, C.N Franges a precizat că, în paralel, o altă echipă lucrează la o nouă documentație în vederea obținerii creditului bancar. La rîndul său, Iancu Muhu s-a arătat nemulțumit de hotărîrea lui Skip de a-i menține în Consiliul de administrație pe directorii Constantin Stănescu, Ioan Tanian și Mircea Perian, și de posibilele reîntoarceri în combinat ale unor ingineri trecuți în șomaj în toamna anului trecut; în acest sens, i-a atras în mod serios atenția investitorului american, precizîndu-i răspicat: „Skip, dacă ai de gînd să-i aduci înapoi pe Anca și Blotor, același lucru îl vei face și cu cei 700 de oameni pe care i-ai trecut în șomaj în toamnă". Diana BOGDAN Victor NAFIRU Continuare în pagina a 3-a Ostilitate! Cosava a făcut ravagii la Moldova Nouă Cosava s-a dezlănțuit din nou pe Clisura Dunării. Vineri, 12 aprilie, am avut prilejul să vedem copii căzînd în drum spre școală, adulți alergînd după șepcile sau pălăriile smulse din cap, geamurile de la fostul cinematograf Danubius făcîndu-se țăndări, iar la sera de flori a orașului Moldova Nouă, bufniturile geamurilor se auzeau tot mai des. Aleile dintre blocuri erau pline de crengi la tot pasul, iar cei ce au făcut imprudența să uite ferestrele deschise au rămas fără ele Pe Dunăre, posesorii de ambarcațiuni care nu și le ancoraseră bine au rămas fără ele, bărcile goale plutind în derivă pe valurile fluviului. De la Pojejena și pînă la Sichevița, mai multe clăi de fîn de la sălașele de pe dealuri au fost spulberate pur și simplu Cîțiva localnici ne-au spus că de ani buni Coșava nu s-a mai dezlănțuit cu o asemenea furie, încît să facă să zboare țiglele de pe acoperiș, cotețele improvizate pentru porumbei de pe blocuri, ghivecele pentru flori de pe ferestre și chiar acoperișul unui chioșc destul de solid, cum este cel al fostei cofetării Sandra, situat lîngă blocul 1 din Orașul Nou. Alimentarea cu apă a cartierului Moldova Nouă a fost și ea întreruptă, ing. Ion Bărbu, directorul Igoserv, ne-a relatat că a fost acolo împreună cu o echipă de lucrători ai serviciului pe care-l conduce și au remediat în timp record defecțiunea. în final, facem mențiunea că abia acum populația orașului Moldova Nouă, o mare parte din ea, a înțeles că hotărirea primarului Matei Lupu de a „decima" plopii considerați periculoși s-a dovedit a fi o decizie înțeleaptă. Constantin ȚIGANELE Flăcări în ploaie Secția de pompieri din Caransebeș a avut sîmbătă, 13 aprilie, o seară agitată, în jurul orei 21.20, s-a primit un apel prin care militarii erau anunțați că, deși afară ploua, pe Strada Cazărmii, la blocul 67, arde Intervenția rapidă a pompierilor a făcut ca în urma incendiului să nu se înregistreze pagube materiale, valoarea bunurilor salvate ridicînduse la 200 de milioane de lei. Totul s-a petrecut ca urmare a gestului lui Tuddel Danciu, care, folosind o sursă de iluminat cu flacără deschisă a vrut să vadă câtă benzină mai rămăsese într-un bicron din plastic Cei cinci litri - atîția erau - au luat foc, ne-a informat It -col Matei Coroian, purtător de cuvînt al grupului județean de pompieri Gen Nicolae Cena producindu-i lui Tudorel Danciu arsuri de gradul I pe partea stingă a fetei (ac ) r Vatra se leagă Consecvent ideilor sale puține, dar fixe, Consiliul Sindicatului Vatra a adresat lui Ch. N Franges o scrisoare în cinci puncte în care solicită răspuns la următoarele probleme: „1. Data reluării activității de producție; • 2. Data plății salariilor restante; 3. Sindicatul VATRA solicită, conform protocoalelor semnate în 20 septembrie și 6 noiembrie 2001, ca, în cazul în care o persoană din cele ce au fost disponibilizate este reangajată, să fie reangajate toate persoanele disponibilizate. 4. Din vînzarea producției existente pe stoc, solicităm plata salariilor restante pe lunile noiembrie și decembrie 2001, pînă la data de 30.04 2002. 5. Conform contractului de vînzare-cumpărare nu se vor mai face disponibilizări colective. Așteptăm răspunsul dv. Di cursul zilei de mîine (astăzi - n.r.) 16.04.2002." Continuare in pagină a 3-k Director nou la C.S.M. Reșița Direcția resurse umane, secretarat și protocol din cadrul Ministerului Tineretului și Sportului a comunicat vineri, 12 aprilie a c., rezultatele concursului desfășurat în data de 3 aprilie a c., pentru ocuparea postului de director al Clubului Sportiv Municipal Reșița. La concurs s-au prezentat Iosif Mozăran, care momentan asigură interimatul, și Rusalin Fie. Cea mai mare medie a obținut-o Rusalin Fîc - 8,80 (8,30 la proba scrisă și 9,30 la interviu), în timp ce contracandidatul său a obținut doar 5,95 (4,90 la proba scrisă și 7,00 la interviu). Conform prevederilor legale în vigoare, Rusalin Fîc a fost declarat „admis", urmînd a se prezenta la sediul MTS în vederea întocmirii formelor de încadrare. (Marian Cărăvan) Tăcerea e de aur Convorbirile telefonice în rețeaua Romtelecom sunt de azi mai scumpe. Abonamentul pentru linie individuală cu 100 de impulsii induse costă, pentru persoane fizice, 137 000 de lei (plus TVA), cel cu 50 de impulsii - 111 000 lei, iar abonamentul fără minute incluse - 84 000 de lei. Tariful pentru un impuls, deci pentru 40 de secunde de convorbire loca, este 590 lei plus TVA, respectiv 702 lei, reiese dintr-un comunicat remis redacției de către conducerea Direcției de Telecomunicații Caraș-Severin. Pentru serviciile telefonice de bază interne majorarea de tarif depășește 10 la sută. (e.c.) Vinovații fără vină... terii prime, materiale și combustibili la prețuri mai mari, mult mai mari, decit cele practicate pe piață și au preluat în contul aprovizionării, produsele cornorind, nevrind, astăzi tre nostru, zeci de societăți și indibuie să vorbesc despre Cornvizi au livrat combinatului mai binatul Siderurgic Reșița. Mai ales că Iancu Muhu e tot mai convins că de starea jalnică în care a ajuns combinatul sînt vinovați ziariștii. Și în primul rînd subsemnatul și Doru Dinu Glăvan. Și atunci am hotărît, împreuna cu DDG că sîntem vinovați de scăderea producției de oțel, de costurile mari cu care acesta se produce, și aici trebuie să spunem că sîntem vinovați de furturile de fier vechi, de feroaliaje și alte materii care concură la elaborarea oțelului, de zece ani încoace. Furturi care au fost acoperite în acte prin diminuarea gradului de scoatere, pînă la 50-60 la sută. Tot noi sîntem vinovați de că Dușarea combinatului in ultimi ani, prin intermediul . » Sapa și lopata binatului, în primul rînd laminate, la prețuri, minime, sub cele de pe piață, într-un cuvînt, sîntem vinovați de diminuarea veniturilor combinatului cu 30- 40 la sută lunăr. Tot noi i-am spus lui J M McNut să stopeze această practică, fapt ce a dus la anularea comisioanelor din compensări, sute de milioane lunar, care ajungeau in buzunare la care nici nu vrem să ne gindim Tot noi sîntem cei care am redactat contractul colectiv de muncă în vara anului 2000, cînd știam că vin americanii, dublînd într-un an de zile salariile și impozitele aferente Noi sîntem vinovați că Guvernul României n-a respectat contractul de privatizare, că halda de zgură a fost concesionată firmei Metal Group, că Electrica și Romgaz au oprit curentul și gazul etc. Dar, în primul rînd, sîntem vinovați că am spus altceva decît liderii de sindicat, care, trebuie să recunoaștem, dețin adevărul suprem. Or, noi n-am făcut decît să repetăm, uneori cu obstinație, că, dacă nu se potolesc, închid combinatul, ceea ce, de fapt, s-a și întîmplat! Iar acum sîntem vinovați că vrem ca CSR să existe, ca două, trei mii de oameni să lucreze și să-și ia salariile din Combinat, nu din stradă Muhu și ortacii săi n-au una o vină.. . Petru BUZZ! !f ássam ___J!