Timpul, ianuarie 2003 (Anul 14, nr. 1-23)

2003-01-15 / nr. 9

La Resmin renaște speranța Afaceri subterane Pentru locuitorii Caraș-Severinului sînt mai actuale ca oricînd celebrele versuri „Munții noștri aur poartă, noi cerșim din poartă-n poartă". Cu atât mai mult cu cit bogățiile naturale existente sunt pe cit de diverse, pe atît de nefolosite Zăcămintele de cărbune și minereurile feroase și neferoase nu prea sunt exploatate, iar lemnul pădurilor noastre se vinde mai ales sub formă de bușteni pentru a da de lucru muncitorilor din fabricile de mobilă de pe alte meleaguri. Zăcămintele de roci utile, ca granituri, granodiorite, gnaisuri și calcare, ca și rocile ornamentale (marmură, serpentinitele), ar putea fi folosite în construcții, după cum izvoarele de ape minerale necarbogazoase ar putea fi valorificate pentru consum alimentar. în scopul exploatării acestor resurse, Consiliul județean a înființat în anul 1997 societatea Comercială Resmin, care, pînă de puțin timp, era considerată de foarte multă lume ca una din găurile negre în care se pierd banii publici. Și, tocmai cînd Resmin părea o cauză pierdută definitiv, anul trecut au apărut primele semne că societatea va deveni rentabilă, aducînd profit și creînd locuri de muncă, In anul 2002, permisul de exploatare temporară a calcarului la Calina a fost folosit la modernizarea drumului județean Secășeni-Dognecea și a pietruirii drumului comunal în intravilanul satului Calina. Rodica MIHU Continuare in pagina a 2-a L „în 2003 ne va fi tuturor mai bine“ . Este de părere Mihai Răducan, primarul orașului oțelu Roșu - Domnule primar, anul pe care tocmai l-am încheiat a fost greu, a fost ușor? - incepînd cu ianuarie 2002 pentru oțelu Roșu ca oraș și inclusiv pentru administrația locală, cea mai mare problemă a constituit-o „Gavazzi Steel". Problema s-a agravat continuu, pînă în luna mai, cînd această societate și-a încetat activitatea Cum era de așteptat, închiderea societății a influențat în mod negativ situația economică a orașului, generînd probleme sociale, care înseamnă în jur de 2500 șomeri, disponibilizări de la Cavazzi Steel. Bineînțeles, a avut de suferit și bugetul local, pentru că nu au fost încasate aproximativ șase miliarde de lei, datorate de societate. Efectul a fost resimțit și de ceilalți agenți economici din oraș, care își desfășurau activitatea în relație directă cu Cavazzi Steel. Din punct de vedere administrativ, în Oțelu Roșu nu am avut prea multe împliniri, pentru că vrem nu vrem, există o conexiune directă cu partea economico-socială, dar nici probleme deosebite. Având în vedere experiența pe care o dețineți în domeniul administrativ, credeți că anul acesta va fi mai „ prietenos” pentru comunitatea din Oțelu Roșu? Eu sunt convins că în 2003 vom avea o ușoară creștere economică, o relansare a vieții de familie a cetățeanului, care va merge în paralel cu partea de administrație a orașului, unde vor exista cîteva puncte fixe, destinate investițiilor. - să înțeleg că nu vor mai exista probleme financiare care au creat nemulțumiri în rîndul locuitorilor cum s-a întîmplat cu iluminatul public? - în cadrul bugetului pe care l-am estimat pentru acest an, normal că vor mai fi perioade de umbră. Atît pentru iluminat cît și pentru gaz metan, sectoare unde am reușit totuși să acoperim o parte din datorii, reeșalonînd restul Alin SIMERIA Continuare in pagina a 2-a Meteahna candidatului Despre iarnă, numai de bine. Este și aici, pe malurile Bîrzavei, la Reșița, și probabil va mai dura, chir că „se încălzește". Măcar o lună de ger ne trebuie, să dea ortul popii țînțarii și alți microbi, care au intrat în iarnă grași, crezînd că scapă, să ne poată fugări iarăși din primăvară. Antl acesta, din cite se vede, va fi unul eminamente politic. Una cu alta nu se leagă, dar aveam și noi nevoie de o introducere de sezon Dacă Parlamentul nu lucrează, în schimb lucrează guvernul și PSD-ul, celelalte parade lucrînd după cum se mișca paradui de guvernâmînt și paradul de guvernamînt a decis în Delegația Permanentă o chestie importantă din punct de vedere politic, intîi, reducerea numărului parlamentarilor cu 20 la sută și apoi votul uninominal pentru senat. N-ar ul asu plîns fi exclus să se ridice chiar și pragul electoral Interesant este că partidele aflate în opoziție s-au exprimat deja împotriva votului uninominal și este de înțeles această atitudine. Dacă se modifică Legea electorală, în sensul celor dorite pe PSD, înseamnă ca vom avea vreo 90 și ceva pe senatori. Junete întregi nu vor avea, astfel, reprezentare în această cameră Personalitatea candidatului va fi determinantă și ajuns la acest moment ești foarte tentat să evaluezi, în caraș- Severin, de exemplu, cine ar putea avea șanse de a fi votat senator, în minte ne vin domnii Mustăcilă și Bălan, adică Mustăcilă sau Bălan. Ar mai trebui sa fie și propuși de partidele din care fac parte și sa și dorească cei doi domni. Alții, nici o șansă. Doar dacă va candida domnul Cavadia să le ia caimacul tuturor. Dar Cavadia ăsta e căpos și cam insomniac. Or, cu această ultimă meteahnă, ce să caute în Senat? Mircea CAVADIA Mircea Popa se va bate cu Ion Văduva Primarul Reșiței, Mircea Popa, și-a făcut recent analizele medicale. Testele spun că e sănătos tun, toate incadrindu-se în parametrii normali. Doar colesterolul e puțin peste limită dar asta se explică, au fost sărbători si mîncăruri mai sățioase Deși se apropie de 70 de ani, primarul Reșitei duce o viată cumpătată și este un om în putere. Și cum pînă la alegeri nu mai e decît un an și restul zile, Mircea Popa cochetează cu ideea unui nou mandat. Bineînțeles, tot independent în aceste condiții, partidele sînt nevoite să-și caute si ele candidați puternici. Primul care ridică mănușa este PSD-ul care a găsit omul un fost primar al Reșiței, nimeni altul decît Ion Văduva, astăzi un prosper om de afaceri. Discuțiile dintre PSD și Văduva încă nu s-au finalizat, dar se pare că viceprimarului Ion Simion Purec, președintele organizației Reșița a partidului de guvernământ, i se va propune să candideze independent (llica Patru) Atenție la inundații! • Ca urmare a prognozei făcute de Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie, care indică o încălzire accentuată a vremii, însorită de precipitații, în perioadă 15-20 ianuarie, Inspectoratul de protecție civilă județean avertizează că această stare de lucruri poate determina creșterea nivelului cursurilor de apa din județ peste cele de apărare. într- un comunicat sosit ieri la redacție conducerea inspectoratului atrage atenția primarilor că le revine obligația, conform legii, să pregătească infrastructura și să monitorizeze fenomenele meteorologice periculoase, în cazul depășirii cotelor de apărare trebuie pus în aplicare Planul de apărare la dezastre și, de asemenea, trebuie prevenitá populația din zonele în care s-ar putea produce inundații. (a.c.) Nici nu fuse, că se duse Vine Mușetescu, dar mai tîrziu Conform celor declarate de Iancu Muhu, liderul Vetrei, ministrul privatizării Ovidiu Mușetescu ar fi trebuit să vină ieri la Reșița. Mass-media locală s-a grăbit să preia și să medieze informația oferită pe tară. Nu știm exact ce s-a discutat la București și nici ce au înțeles liderii sindicali după întîlnirea avută cu ministrul și cu secretarul de stat. Cert este că Ovidiu Mușetescu nu a venit ieri la Reșița. Cît despre ziua în care va veni, nici măcar cei de la APAPS nu ne-au putut preciza. Tot ce am aflat ieri de la APAPS este că Musetescu va veni aici în momentul instalării administratorului special Cum însă acesta nici macar nu a fost desemnat, este de la sine înteles că vizita ministrului se amîna. Victor Nauru Continuare in pou d d 3 d