Timpul, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 1-24)

2004-01-28 / nr. 21

✓ miercuri, 28 ianuarie 2004 ACCENTE JJ J J J -J -J J J -j -j -j -j J“-j -j -j -j -j -j j -j - 0 Institutului IRECSON a lansat ieri, la Hotel Marriott din București, un proiect care vizează înființarea Institutului Regal de Management al Ospitalității (IRMO), sub egida Principelui român Radu de Hohenzollern-Veringen. Wesley Clark este cîștigătorul inițial al voturilor de ieri din alegerile democrate din New Hampshire. John Kerry rămîne favorit în cursa democraților pentru Casa Albă. Tragedie în Egipt Cairo (RP) - Prăbușirea unui bloc de 12 etaje, luni seara, într-o suburbie a capitalei egiptene Cairo, a provocat moartea a cinci persoane, dintre care trei pompieri și un ofițer de poliție, au declarat surse oficiale locale: încă zece persoane se află prinse sub ruine, iar un supraviețuitor, scos în cursul dimineții de ieri dintre fragmentele clădirii prăbușite, a afirmat că împreună cu el se mai aflau cel puțin două persoane în viață. Treizeci și trei de persoane au fost spitalizate. Prăbușirea clădirii de 12 etaje a fost provocată de un incendiu, declanșat la parterul imobilului, în momentul tragediei în clădire se aflau 16 persoane, conform unor surse ale poliției din Cairo, care au precizat că majoritatea locatarilor fuseseră evacuați imediat după declanșarea incendiului. «Cadouri exceptate» București (BP) - Bunurile perisabile, obiectele de birotică cu o valoare de pînă la 50 de euro și medaliile, decorațiile sau ordinele primite în exercitarea funcției vor putea fi păstrate de către demnitari ca urmare a unui amendament adus de Ministerul Justiției «Legii cadourilor». Comisia Juridică a Senatului a reluat ieri dezbaterile pe marginea legii amintite analizînd și propunerile de modificare inițiate de ministerul de resort. Potrivit Legii cadourilor, demnitarii, magistrații și asimilații acestora, persoanele cu funcții de conducere și control, funcționarii publici, precum și celelalte persoane care au obligația de a-și declara averea trebuie să depună, în termen de 30 de zile de la primirea acestora, bunurile primite cu titlu gratuit la Compartimentul de Protocol sau la conducătorul instituției. Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului, IPS Bartolomeu, a declarat recent că Sfîntul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române va cerceta cazul a patru preoți înscriși în PRM. O hotărîre a Sfintului Sinod stabilește că preoții nu au voie să se angajeze politic și nici să accepte să facă propagandă pentru vreun partid. Caricatură de Ovi Pascu COTIDIAN / 2 Importul de păsări - controlat Gripa aviară venită din Asia pune pe jar autoritățile românești București (RP) Printr-un ordin emis de ANSV, importul de păsări vii și produse aferente, provenind din Thailanda, Taipei, China și Vietnam sunt supuse unor restricții sanitar-veterinare. Agenția Națională Sanitară Veterinară din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor și Mediului, printr-o notă de serviciu, a impus o serie de restricții sanitar-veterinare privind importul de păsări vii și produse provenind de la acestea, din Thailanda, Taipei China și Vietnam, informează MAPAM; în acest sens, se va ține evidența efectivelor de păsări pe categorii și se va supraveghea clinic și anatomopatologic permanent toate păsările de fermă și de agrement aflate pe teritoriul României. Totodată, vor fi respectate regulile sanitare veterinare și de zoorgienă privind popularea, hrănirea, exploatarea și transportul păsărilor. Sunt cunoscute trei tipuri de virus: A, B, C. Dintre acestea, numai virusul de influentă tipul A, a produs infecții naturale la păsări. Virusul influenței de tip A produce infectarea unei mari varietăți de păsări cuprinzînd cele sălbatice, în captivitate: rațe, găini, curci și alte specii domestice. Perioada de incubație este de 3-5 zile. în România, influența aviară nu a mai evoluat din anul 1942, cînd a fost cunoscută sub denumirea de «boala de Filaret». Transmiterea bolii se face prin contact direct cu secrețiile păsărilor infectate cu hrană, apă și echipamente contaminate. Numeroși irakieni și cîțiva soldați americani au murit ieri, la vest de Bagdad, în urma exploziilor a două bombe. (Foto: Arhivă) Emma Nicholson. Găină made in România. «România se află între ciocan și nicovală» București (RP) - Președintele Ion Iliescu s-a declarat de acord luni seara, in cadrul emisiunii Starea Națiunii, cu baroana Emma Nicholson, raportor pentru România în Parlamentul European, în ceea ce privește adopțiile internaționale. «Eu cred că se vor lămuri lucrurile. România se află între ciocan și nicovală. Unii exercită presiuni asupra Guvernului să deschidă mai repede procesul de adopție, alții, ca doamna Nicholson, sunt împotrivă. Eu sunt de acord cu doamna Nicholson, ar trebui să nu mai dăm curs adopțiilor internaționale, să fim capabili să îi ținem pe copii la noi în țară, să nu mai dăm copii de la noi. Dar am ajuns la o anumită înțelegere să reglementăm legislativ cadrul adopțiilor. De aceea trebuie să ne lămurim cu toții, cu cărțile pe față, ca să știm și noi cu cine votăm», a declarat Ion Iliescu. «Presiuni sînt de la mulți de la senatori americani, de la autoritățile franceze și spaniole. în fiecare caz în parte s-a convenit să se aștepte pînă ce se reface legislația, dar s-a venit totuși cu documentații pentru anumite situații care fuseseră convenite înainte de moratoriu să se rezolve», a explicat președintele. Iliescu este totuși încrezător că în curînd se va găsi o rezolvare a acestei situații. Toyota, în creștere la turci Tokyo (RP) - Cel mai mare constructor auto japonez, Toyota Motor Corp. a anunțat ieri că va crește cu 50 la sută capacitatea de producție a uzinei sale din Turcia pentru a începe să producă aici noul model Corolla Verso la începutul lunii martie. Toyota intenționează să realizeze in Turcia o producție de 150.000 unități pe an, în acest scop, firma japoneză va suplimenta cu 180 milioane euro investițiile în Toyota Motor Manufacturing Turkey, investiții care vor ajunge la valoarea totală de 700 milioane euro. Noile autoturisme Corolla fabricate în Turcia vor fi vîndute în Europa și Africa de Sud. Creșterea producției uzinei din Turcia a firmei Toyota, situată in orașul Adapazari la Est de Istanbul, va determina crearea a 400 noi locuri de muncă, ceea ce reprezintă o creștere de 15 la sută comparativ cu cei 2.600 salariați în prezent. Noua Toyota îi incintă pe vizitatori. JURNAL Cotidian editat de SC Inform Media SRL, Reșița, Piața Republicii nr. 7 TELEFOANE - REDACȚIA: 21.27.39. 21.31.68; fax. 21.27.09. ADMINISTRAȚIA: 21.27.39 RECLAMĂ: Gheorghe Doloz - 21.19.01; Fax 21.27.09 DISTRIBUȚIE: Aurel Săndulescu - 21.19.01 MARKETING: Issabela Ciubotariu (tel. 21.27.39). SUBREDACȚIA CARANSEBEȘ - Str. Mihai Viteazul nr. 35, tel. 51.28.92. E-MAIL: redactia Gtimpul - cs.ro; publicitateOtimpul - cs.ro Director general: Kovács Géza Abonamente la Timpul se Director administrativ: Petru Buzza Redactor-șef: Dorina Sgaverdia Responsabil de număr: Leonardo Diaconu pot face la Inform Media. REDACTORI: Diana Bogdan (Magazin Cotidian), Daniel Botgros (Administrație publică), Marian Cărăvan (Sport), Leonardo Diaconu Reclamații privind (Știri interne-internaționale), Nicolae Irimia (Cuvîntul satelor), Marius Moraru (Sport), Victor Nafiru (Eveniment), Diana Simion difuzarea ziarului (Social-Învățămînt), Alin Simeria (Caransebeș), pentru abonați TEHNOREDACTORI: Dorin Buta, loan-Emilian Istrate, Zita-Iuliana Szeley la sediul redacției, CORECTURA: Ion Bătrânea tel. 211901