Timpul, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 1-24)

2004-01-15 / nr. 10

joi, 15 ianuarie 2004 ACCENTE J -j -J \j J j J J j j J J J J J' J J J J -J J J - 0 Secția a V-a civilă a Tribunalului București a dispus ieri-dimineață înregistrarea Alianței PNL-PD în Registrul Alianțelor Politice. Denumirea integrală a alianței politice este «Dreptate și Adevăr» PNL și PD, iar cea prescurtată «D.A. PNL-PD». Guvernul va sprijini înființarea complexelor energetice ca una dintre cele mai bune soluții pentru eficientizarea exploatării cărbunelui și a producției de energie termică, a declarat ieri Adrian Năstase. Membri Mugur Ciuvică AP, la poliție București (AP) - Peste 200 de membri ai Acțiunii Populare (AP) au fost chemați ieri la poliție pentru a da declarații. Potrivit purtătorului de cuvînt al AP, Mugur Ciuvică, motivul acestei acțiuni a poliției îl constituie faptul că persoanele respective și-au pus semnătura pe o cerere înaintată de AP Ministerului Justiției pentru obținerea de informații publice privind restaurarea Palatului de Justiție. «Este o acțiune coordonată prin care o instituție a statului, plătită din bani publici, intimidează sute de cetățeni. Asistăm la un abuz fără precedent», a susținut Mugur Ciuvică. Consens electoral București (BP) - Membrii Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative privind legile electorale au ajuns la un consens privind alegerile locale, a spus ieri președintele comisiei, Viorel Hrebenciuc. Acesta a afirmat că s-a convenit asupra unui număr de două tururi de scrutin la alegerile locale, cu un singur amendament - eliminarea criteriului de validare a alegerilor reprezentat de prezența obligatorie la vot a 50 la sută plus unu din numărul celor înscriși pe listă. Turul doi va avea loc cînd nici unul dintre candidați nu va obține 50 la sută plus unu din voturi. Caricatură de Ovidascu La Vama Negru Vodă au sosit aparate militare de ultimă generație, compatibile cu sistemele NATO, în valoare de șase milioane de dolari, destinate Comandamentului Multinațional de Apărare din sud-estul Europei. Nu știm dacă a sosit și un tun performant. (M.C.) ._____________________________________, Patru israelieni au murit și alți șapte au fost răniți ieri in Gaza, în urma unui atentat al unei femei kamikaze palestiniene. Foto: Arhivă Mai periculoasă decât SARS Nu există încă măsuri de prevenire și combatere a gripei aviare Hanoi (RP) - Responsabilii Organizației Mondiale a Sănătății din Vietnam sunt îngrijorați că răspîndirea virusului va afecta întreaga regiune. Gripa aviară, care a provocat recent epidemii în crescătoriile de păsări din unele țări asiatice și a ucis cel puțin trei persoane în Vietnam, ar putea să reprezinte o problemă mai mare pentru regiune decât Sindromul Respirator Acut Sever (SARS), a declarat ieri Peter Cordingly, coordonatorul regional din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). Peter Cordingly a avertizat că, dacă virusul gripei aviare își va dezvolta capacitatea de a se răspîndi prin contact uman, ar putea provoca o criză majoră de sănătate publică, pericolul fiind chiar mai mare decât în cazul SARS, întrucît nu există nici un fel de măsuri de prevenire și combatere a maladiei. OMS a anunțat că în prezent se efectuează analize de laborator pentru a se determina dacă moartea altor nouă vietnamezi are legătură cu virusul gripei aviare. Gripa aviară a provocat moartea a milioane de păsări în ferme din Coreea de Sud, Vietnam și Japonia, unde oficialitățile au ordonat sacrificări de proporții pentru a se reduce amploarea epidemiei. Găini negripate Translator acuzat de spionaj Washington (RP) - Un traducător militar de la baza americană din Golful Guantanamo din Cuba a compărut marți în fața unui tribunal militar din California sub învinuirea principală de spionaj, insă acuzatul, de origine siriană dar naturalizat în SUA, nu s-a declarat vinovat sau nevinovat la această primă înfățișare, amînînd pentru audierea următoare, programată pentru 4 martie. Ahmad al-Halabi a fost arestat pe 23 iulie la sosirea sa în Florida. Venind de la Guantanamo, unde sunt 660 de deținuți. Elevi îngroziți, la vînătoare Londra (RP) - O școală din Marea Britanie a primit scuze din partea organizatorilor unei partide regale de vînătoare, după ce elevii au privit Îngroziți cum fazanii erau împușcați și cădeau la cîțiva metri de terenul lor de joacă, a declarat ieri directoarea școlii, intr-un interviu pentru postul de radio BBC, transmite Associated Press. Elevii școlii St. George's, aflați în recreație, au fost șocați să vadă cum cîinii de vînătoare alergau cu prăzile însîngerate, chiar sub ochii lor, a povestit directoarea. Crește economia mondială în anul 2004 New York (RP) - Creșterea economiei mondiale se va accelera ajungînd la 3,5 la sută dar șomajul va continua să provoace îngrijorări în 2004, arată un studiu al Organizației Națiunilor Unite intitulat «Situația și perspectivele economiei mondiale în 2004 a publicat ieri. Potrivit raportului ONU, această accelerare a creșterii economiei mondiale, mai mare cu un punct comparativ cu creșterea de 2,5 la sută înregistrată în 2003 va fi însoțită de o creștere cu 7,5 la sută a comerțului mondial în 2004 comparativ cu 4,7 la sută în 2003. Motivele sunt politica economică a SUA de a menținere a unei rate a dobînzilor scăzute și măsurile de reducerile fiscale, precum și creșterea rapidă a Chinei. Șomajul provocat de încetinirea economică din ultimii ani precum și ritmul slab de creare de noi locuri de muncă ,vor rămîne o problemă in majoritatea țărilor», subliniază autorii studiului. China este țara care va înregistra cea mai ridicată rată de creștere economică în 2004 (8,5 la sută) depășind țările din regiunea Asiei de Est. Willem Matser, condamnat la închisoare Trei ani și jumătate, a cerut procuratura olandeză Haga (RP). Fostul consilier al secretarului general NATO este acuzat de implicarea într-o organizație criminală, în procesul intentat lui Jan Willem Matser, pînă la data arestării sale consilier pentru Europa de Est al fostului secretar general al NATO, lordul George Robertson, procuratura olandeză a cerut o pedeapsă cu închisoarea de trei ani și jumătate, sub acuzația de a se fi aflat în fruntea unei organizații criminale. «El este păianjenul care țese plasa, el este cel care dă ordine, el este regizorul din cadrul organizației respective», a afirmat procurorul Henk Dijkstra, în rechizitoriul său, rostit în cadrul procesului desfășurat în orașul olandez Haarlem. A fost reținută însă acuzația de falsificare a unor certificate de garanție bancară, în valoare de 200 de milioane de dolari, ce urmau să fie folosite pentru investiții în România; în depoziția sa, Willem Matser a afirmat: «Aveam o rețea de firme care doreau să investească în Europa de Est. Am fost contactat pentru a mi se spune că cineva avea fonduri în Columbia care nu puteau fi exportate». El susține însă că nu știa că garanțiile respective erau false. Verdictul urmează să fie pronunțat un termen de cîteva săptămîni. PANORAMIC / 2 Sprijin UE Sofia (BP) - Uniunea Europeană a intervenit în favoarea celor șase cetățeni bulgari acuzați in Libia de răspîndirea virusului SIDA și care riscă pedeapsa capitală. Cinci infirmiere, un doctor din Bulgaria și un medic palestinian sunt deținuți de cinci ani sub acuzația de a fi infectat singe contaminat cu SIDA copiilor libieni din spitalul de pediatrie Benghazi. Cotidian editat de SC Inform Media SRL, Reșița, Piața Republicii nr. 7 TELEFOANE - REDACȚIA: 21.27.39, 21.31.68; fax. 21.67.09. ADMINISTRAȚIA: 21.27.39 . RECLAMĂ: Gheorghe Doloz - 21.19.01; Fax 21.67.09 DISTRIBUȚIE: Aurel Săndulescu - 21.19.01 MARKETING: Issabela Ciubotariu (tel. 2L27.39). SUBREDACȚIA CARANSEBEȘ - Str. Mihai Viteazul nr. 35, tel. 51.28.92. E-MAIL: redactia@timpul - cs.ro; publicitateO timpul - cs.ro Director general: Kovács Géza Abonamente la Timpul se Director administrativ: Petru Buzzi Redactor-șef: Dorina Staverdia Responsabil de număr: Daniel Botgros pot face la Inform Media. REDACTORI: Diana Bogdan (Magazin-Cotidian), Daniel Botgros (Administrație publică), Mircea Cavadia (Social-Cultură), Marian Cărăvan Reclamații privind (Sport), Eugen Cotarcea (Economic), Leonardo Diaconu (Știri interne-internaționale), Nicolae Irimia (Cuvîntul satelor), Marius Moraru (Sport), difuzarea ziarului Victor Nafiru (Eveniment), Diana Simion (Social-Învățămînt), Alin Simeria (Caransebeș), pentru abonați TEHNOREDACTORI: Dorin Buta, Ioan-Emilian Istrate, Zita-Iuliana Szeley la sediul redacției. CORECTURA: Ion Bătrănea tel. 211901