Timpul, februarie 2004 (Anul 15, nr. 25-48)

2004-02-06 / nr. 29

vineri, 6 februarie 2004 ACCENTE J j J J J J J J J J J J J J J J J J J J J . 0 Forumul Democratic al Germanilor din Caraș-Severin se pregătește pentru Fășang, care va începe mîine la Reșița, la ora 16 cu tradiționala petrecere a tăiețeilor pentru tineret. Pînă în 25 februarie vor avea loc astfel de manifestări și în alte localități din județ. (F.R.) 0 Liceul Pedagogic C.D. Loga Caransebeș va găzdui azi, un curs de perfecționare pentru profesorii de limba franceză, din județul Caraș-Severin. Vor lua parte 25 de cadre de specialitate, care, la finalul cursului vor primi certificat de participare. (A.S.) . Persoane necunoscute au spart autoturismele din Caransebeș, furînd mai multe bunuri. Spre exemplu, Constantin Oțet a reclamat furtul unei borsete cu documente personale, a trei casete video și a sumei de 18 milioane de lei. (V.N.) Spărgător de biserici prins Bocșa (V.N.) - Lucrătorii Poliției Bocșa au reținut, după o urmărire spectaculoasă, un bărbat care a refuzat să se legitimeze, înainte de a fi prins, fugarul a aruncat peste gard o pungă în care polițiștii au găsit suma de 250 mii lei în monede și bancnote cu valoare mică. Vasile Orbulescu, de 47 de ani, din Bocșa, a recunoscut că tocmai spărsese Biserica Ortodoxă din Bocșa Montană, unde golise de bani cutia milei. Cercetările ce au urmat au stabilit că, în noaptea de 18/19 ianuarie, biserica fusese spartă de același infractor. Pentru faptele sale, Orbulescu se va întoarce din nou în închisoarea din care abia ieșise. SECȚIA REPARAȚII CARANSEBEȘ din cadrul S.C. «HIDROSERV» Porțile de Fier S.A. * cu sediul în Caransebeș, str. Splai Sebeș, nr. 2. organizează în data de 23.02.2004, concurs pentru ocuparea unui post de inginer. Condiții de ocupare a postului: studii tehnice superioare, specializările: electromecanică, electrotehnică, mașini și aparate electrice, energetică, hidroenergetică; minim 3 ani vechime în activități de proiectare, montaj, reparații echipamente energetice. Relații suplimentare la sediul secției sau, zilnic, între orele 8-14, la telefon 0255/512107 sau 0255/512482, int. 142, compartimentul Resurse Umane. ftr*> C. Medicamentații favorizate CJAS Caraș-Severin a solicitat 11 miliarde de lei pentru afecțiuni cronice Daniel Botgros Reșița - Boli cronice, precum hepatita sau poliartrita reumatoidă, vor avea parte, de anul acesta, de o finanțare separată, conform specificației inedite, care apare în normele de aplicare a contractării serviciilor medicale. Discrepanțele care apar în susținerea financiară a tratamentelor pentru diferite boli cronice, au făcut să fie necesară o tratare separată a unora dintre ele. «Dacă o hipertensiune ar costa în medie ....................................... Bugetul pentru farmacii nu va mai avea anul acesta alterate. Dr. Gabriel Bocșe ................. 500.000 de lei/asigurat/lună, ne-a spus dr. Gabriel Bocșe, directorul general al Casei Județene de Asigurări Caraș- Severin, costurile unei hepatite cronice la același bolnav pe lună se ridică la 10-12 milioane de lei. La persuasiunile noastre, Casa Națională a prins în bugetul din acest an o finanțare separată pentru boli cum ar fi hepatita cronică sau poliartrita reumatoidă.» Astfel, din bugetul CJAS Caraș- Severin pe 2004, s-ar putea aloca, potrivit 3,9 miliarde de lei. Sumă insuficientă, însă, consideră dr. Gabriel Bocșe, pentru că ea e aproape total consumată numai pe luna ianuarie a anului în curs. Mai ales că, tratamentul cu interferon și cu alte asemenea medicamente extrem de scumpe în hepatita cronică, epuizează drastic sumele alocate. «Noi am solicitat 11 miliarde, făcînd o analiză a necesităților anului 2003, spune dr. Bocșe. Banii, dacă vor veni, îi vom repartiza pe farmacii cu circuit deschis. Pentru că bolnavii de afecțiuni cronice care nu fac parte dintr-unul dintre marile programe de sănătate ale Ministerului Sănătății, vor putea ridica medicamentele din orice farmacie aflată în contract cu noi, și nu numai din cele cu circuit închis. Iar această repartizare se va face prin licitarea adaosului comercial al farmaciilor, pentru că noi dorim să achiziționăm medicamente la preturi cit mai mici, pentru a ajunge la toti bolnavii. Conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate Caraș-Severin. (Foto: Diana Bogdan) Niciodată nu este prea tîrziu Pretențiile ceferiștilor ar putea fi stopate de Guvern Victor Nafiru Reșița - Aproape 3000 de oameni au dat în judecată CSR pentru neplata salariilor restante din anii 2001-2002. Președintele Sindicatului Vatra din Combinatul Siderurgic Reșița, Iancu Muhu, pledează ca actualilor sau foștilor angajați să li se plătească salariile restante și alte drepturi legale neachitate în lunile iunie și decembrie 2001, în ianuarie 2002 și, parțial, în mai și iulie 2002, pentru care s-au formulat plîngeri în instanță. Mai mult, liderul sindical indică și sursa de finanțare: APAPS sau patronul care va semna contractul de reprivatizare a societății. Suma totală pretinsă de siderurgiști se apropie de 5 milioane de dolari, ceea ce îi face pe unii, inclusiv pe Iancu Muhu, să creadă că ceferiștii nu vor ajunge vreodată în posesia banilor. O sumă în medie de 40 de milioane pentru fiecare angajat. Iată ce afirmă liderul de la Vatra pe această temă: «Se pare că Guvernul ne pregătește o surpriză, în sensul că, va elabora o Hotărîre prin care, ajutoarele acordate în perioada protestelor, adică 120 de miliarde de lei, să fie asimilate cu salariile restante revendicate de oameni în instanță. Dacă se va întîmpla așa, deși nu există o bază legală în acest sens, vor fi stopate toate procesele aflate pe rol“. Problema salariilor restante a trezit numeroase patimi, chiar printre liderii sindicali. Marian Apostol, președintele filialei CNS Cartel Alfa, s-a arătat intrigat de o declarație făcută de Iancu Muhu afirmînd: «Nu este adevărat că juristul nostru de la filială a fost plătit de Sindicatul Vatra pentru a-i reprezenta în instanță la Reșița sau Timișoara. Și ca să respectăm adevărul, cei de la Vatra nu au mai cotizat la noi de vreo doi ani». Iancu Muhu ACTUALITATE / 3 Au vrut să taie funicularul Reșița (V.N.) Chiar dacă pare de necrezut, un grup de patru persoane a fost surprins de lucrătorii Biroului de Ordine Publică al Politiei Municipiului Reșița, in timp ce tăiau componente metalice de la podul funicularului care traversează centrul municipiului. Asupra grupului alcătuit din Puiu Moț, de 41 de ani, Daniel Cociuban, de 27 de ani, Emeric Gereben, de 35 de ani și Marius Cîrpaci, de 27 de ani, au fost găsite o butelie cu gaz și două tuburi pline cu oxigen conectate la un aparat de tăiere. Deși conducerea CSR nu a stabilit încă prejudiciul, poliția le-a întocmit dosar penal celor patru. OPINII J J J J J J J J J Ce este tinerețea, dacă nu este bine pusă în valoare ? La ce folosește o viață dusă pentru războaie inutile cu cei care-ți sînt semeni sau poate cu tine însuți ? Cât de dur trebuie să fii ca să poți să te minți atît pe tine, cit și pe cei pe care ar trebui să-i respecți și să-i reprezinți? Sunt întrebări la care răspunsul nu poate veni decit atunci cînd interesul propriu depășește propria ta dorință de a face bine. Atunci cînd s-a inaugurat această rubrică, ideea inițială era de a nu ataca adversarii politici, ci de a-ți exprima un grad curat, Iată însă, că fuga după putere, de orice fel, în orice loc, calcă în picioare demnitatea celor care nu mai recunosc faptul că au fost autorii unui dezastru în țară, au inițiat piedici în calea reformei, dar, mai ales, i-au înșelat pe dumneavoastră, pe cei cărora le-au datorat poziția politică. Acum se prezintă în fața dumneavoastră precum celebrul «cățeluș cu părul creț», cel care, știți «se jură că nu fură și...» Am crezut și voi continua să cred înlocuitorii acestor frumoase meleaguri, binecuvintate de Dumnezeu cu tot ce e mai bun și mai frumos, înnobilate cu oameni curați și buni creștini. Dumneavoastră sînteți cei care ați avut și aveți speranța. Sînteți cei care ați analizat departe de lumea politică, cum este să fii om. Cursa pentru putere a început. Interesant este, însă, că principalii competitori sînt cei care nici acum nu știu dacă pot spune «da » pentru «nu»sau «nu» pentru «da». Adică politicienii care după ce ajung la putere, tratează încrederea oamenilor ca pe un bun personal pentru care nu mai trebuie să plătești nimic din momentul în care l-ai dobîndit. Partidul Social Democrat a pus în valoare calitatea și demnitatea umană, pe parcursul acestei guvernări. PSD a dovedit că este alcătuit din oameni, pentru oameni, lipsiți de orgolii gratuite și izbăviți de apriga dorință de putere, de dragul puterii. Am convingerea că sita valorii și bilanțul realizat de dumneavoastră, va decide in favoarea celor care sînt acum în tranșeele luptei pentru demnitatea de român, ca să învingă. Pentru a ne prezenta victorioși în fața unei lumi întregi, dar mai ales în fața dumneavoastră, năzuind că nu vă vom dezamăgi. N.R. Punctele de vedere prezentate la această rubrică nu corespund întotdeauna cu cele ale redacției. J J J J J J J J J J 'j j J J J J J J j j jJ JJJJJJJJJ J JJJJJJ j jjjjjjjjj jjjj jjjjjjjjjjj jjjj «O viață inutilă e o moarte timpurie» Versul 115 din piesa Ifigenia în Taurida de Goethe. CLAUDIU IONEL PASĂRE, vicepreședinte Tineretul Social Democrat Caraș-Severin