Timpul, octombrie 2004 (Anul 15, nr. 231-256)

2004-10-14 / nr. 242

joi, 14 octombrie 2004 0 Decapitat. Gruparea Ansar al-Sunna, care are legături cu al-Qaida, a decapitat un șiit irakian acuzat de spionaj în favoarea forțelor americane din Irak, se arată într-un comunicat publicat marți pe un site Internet islamist. Site-ul a publicat și o înregistrare video care îl prezintă pe ostatic, flancat de două persoane care purtau măști. Imaginile arată cum unul dintre răpitori îl decapitează pe șiit. O Scrisoare-capcană. Poliția bavareză a anunțat, marți seara, că a dezamorsat o scrisoare-capcană adresată consulului general al Poloniei la München. Poliția nu exclude existența unei legături cu alte scrisori-capcană adresate în ultimele luni mai multor oficiali aleși din Bavaria. Eliberat Cadru dintr-o emisiune TV a postului Al Arabiya, surprinzându-l pe Paul Taggart (24 ani), un fotograf american care a fost eliberat marți de cei care-l capturaseră. Taggart, care se afla în Irak de circa cinci luni, a fost răpit duminică dimineața, după interceptarea mașinii sale de către o grupare interlopă. (Foto: EPA) Explozie la Bagdad Bagdad (MF) - Trei militari americani au fost uciși marți seară, într-o explozie produsă la trecerea convoiului lor, în estul orașului Bagdad, a informat ieri armata americană, citată de AFP. „Trei militari au fost uciși ieri seară (mărți seară), în jurul orei locale 22:00, în estul orașului Bagdad, într-o explozie produsă la trecerea convoiului lor”, potrivit unui comunicat militar. De la declanșarea războiului din Irak, 1.072 de militari americani au fost uciși, informează Pentagonul. De asemenea, un căpitan din poliția irakiană a fost ucis ieri dimineață, de agresori necunoscuți, într-o localitate din apropiere de Banquba. Năstase la Budapesta București (MNB) - Premierul Adrian Năstase se va afla azi la Budapesta, pentru a participa la o reuniune la care vor fi prezenți șefi de stat și de guverne de pe cinci continente. La reuniune vor participa, printre alții, premierul ungar Ferenc Gyurcsány, prim-ministrul britanic Tony Blair, premierul ceh Stanislav Gross, Adrian Năstase cancelarul german Gerhard Schroeder, premierul suedez Gorán Persson, prim-ministrul spaniol Jose Luis Zapatero, precum și președinții din Polonia, Africa de Sud și Chile. Reuniunea, cu tema „Guvernarea progresivă”, se desfășoară pentru prima dată într-o țară aparținând fostului spațiu comunist. Cu prilejul reuniunii, Năstase se va întâlni cu premierul ungar Ferenc Gyurcsány, cu prim-ministrul britanic Tony Blair, precum și cu alți oficiali prezenți la Budapesta. "tir**+pn*JL. A început reuniunea NATO Miniștrii Apărării discută despre operațiunile în care Alianța e implicată Poiana Brașov (MF) - Reuniunea informală a miniștrilor Apărării din țările membre NATO a început ieri dimineața, cu un discurs al secretarului general al Alianței, Jaap de Hoope Scheffer, care a menționat care vor fi subiectele discutate în cele două zile ale reuniunii: în primul rând, este vorba despre transformările militare prin care trece Alianța, ce s-a realizat deja și ce mai rămâne de făcut, iar după-amiaza discuțiile axându-se pe operațiile militare în desfășurare, în Afganistan și Balcani, asistenta care ar putea fi acordată forței de securitate din Irak și acțiunile împortriva terorismului. în ceea ce privește operațiunile militare, oficialul NATO a precizat că se vor lua în discuție principalele măsuri pentru deplasarea forțelor NATO și capacitatea lor de a descuraja adversarul. Scheffer a amintit incidentele violente din Kosovo, atentatele de la Madrid, începutul misiunii de antrenare a forțelor locale irakiene și succesul alegerilor recente din Afganistan. Secretarul general al NATO a subliniat că provocările sunt diverse și complexe, iar recentele Tempe (MF) - George W. Bush și John Kerry urmau să participe la ultima lor confruntare directă aseară, la Tempe, în Arizona, sudul Statelor Unite, aceasta fiind de natură să determine soarta alegerilor prezidențiale. Cu trei săptămâni înaintea scrutinului de la 2 noiembrie, sondajele de opinie îi plasează pe cei doi candidați la președinția Statelor Unite aproape la egalitate în preferințele alegătorilor. George W. Bush a fost dominat de John Kerry în cursul primei întâlniri televizate, la 1 octombrie, și, în pofida atitudinii mai dure din cea de-a doua confruntare, nu și-a putut împiedica adversarul să câștige puncte în sondajele de opinie realizate în ultimele zece zile. operațiuni ale NATO din zona Mării Mediterane, Balcani sau Afganistan pun la încercare zilnic pregătirea adecvată a forțelor Alianței. Eforturile Alianței au fost depuse în ultimul an, de la ultima întâlnire din Colorado Springs, pentru a face forțele mai disponibile, mai ușor de utilizat și de susținut, aspecte foarte importante, a apreciat Jaap de Hoope Scheffer. Cu toate că dezbaterea trebuia să se concentreze asupra temelor de politică națională cum sunt economia, pensiile, sănătaScheffer a mai anunțat că forța de răspuns a NATO are la această oră capacitatea operațională de bază și va deveni pe deplin operațională în următorii doi ani. Ministrul român al Apărării, Ioan Mircea Pașcu, a apreciat în deschiderea reuniunii că în urmă cu patru ani, când a fost numit ministru, nimeni n-ar fi crezut că România va găzdui o reuniune a NATO. tea, educația și mediul înconjurător, președintele american a anunțat marți că va aborda și lupta împotriva terorismului. Ultima dezbatere televizată Cei doi candidați la președinția SUA sunt aproape la egalitate Președintele Iliescu și omologul său albanez, Alfred Moisiu (Foto: epa) John Kerry (Foto: EPA) Jaap de Hoppe Scheffer (Foto: epa) Timp de două zile, Poiana Brașov găzduiește reuniunea miniștrilor Apărării NATO. (Foto: epa) George W. Bush (Foto: epa) Președintele Albaniei în România București (MF) - Președintele Republicii Albania, Alfred Moisiu, a început ieri o vizită oficială de două zile în România. Ceremonia oficială a primirii a avut loc pe platoul Marinescu al Palatului Cotroceni, în prezența președintelui Ion Iliescu. Cei doi președinți au avut apoi o rundă de convorbiri teten-tete, după care s-au desfășurat convorbirile în plenul delegațiilor oficiale. Președintele Iliescu a oferit, la Palatul Cotroceni, un dejun oficial în onoarea oaspetelui albanez. Cei doi au discutat despre dezvoltarea relațiilor bilaterale, despre situația regională și internațională. Președintele Iliescu a declarat, la finalul convorbirilor, că a convenit cu președintele Moisia ca România și Albania să intensifice contactele bilaterale, mai ales la nivel guvernamentale și parlamentar. PANORAMIC / 2 Au încercat să-i salveze Bagdad (MNF) - Statele Unite au încercat în două rânduri să îi salveze pe cei doi americani și pe cetățeanul britanic luați ostatici în Irak, potrivit unui responsabil american, citat de CNN. Forțele militare americane, precum și alți membri ai personalului guvernamental, au avut două tentative de salvare a celor trei. Potrivit responsabilului, echipele de salvare au cercetat, în urma informațiilor primite, două locații din Bagdad. Ambele misiuni de salvare a ostaticilor au eșuat. Deși existau indicații că cele două case au fost locuite, acestea erau goale la momentul intervenției, a precizat responsabilul citat. Atentat asupra șefului securității Gaza (MF) - O mașină-capcană a explodat marți seară, la trecerea unui convoi în care se afla comandantul serviciilor de securitate palestiniene, la Gaza, provocând rănirea ușoară a unei persoane, au anunțat martori oculari și surse medicale. Atentatul s-a produs în timp ce convoiul în care se afla Mussa Arafat, o rudă a liderului palestinian Yasser Arafat, părăsea Cartierul General al serviciilor de securitate, situat în centrul orașului Gaza. O persoană a fost rănită ușor în explozie. La wnezne rude ale victimelor atacului terorist asupra școlii din Beslan își plângeau marii morții, la mormintele acestora din cimitirul din localitate. Osetia de Nord își comemorează cele 330 de victime, printre care 172 de copii. (Foto: EPA) Jurnal Cotidian editat de SC Timpul Media SRL Oradea, Bdul Dacia nr. 34 Cotidianul Timpul este auditat de Biroul Român de Audit al Tirajelor. TELEFOANE - REDACȚIA: 21.27.39, 21.31.68; fax: 21.67.09 ADMINISTRAȚIA: 21.27.39 RECLAMĂ: Gheorghe Dolot - 21.19.01; fax: 21.67.09 DISTRIBUȚIE: Aurel Sandulescu - 21.19.01 MARKETING: Issabela Ciubotariu (tel. 21.27.39) SUBREDACȚIA CARANSEBEȘ: Str. Mihai Viteazul nr. 35, tel. 51.28.92 E-MAIL: redactia Otimpul-cs.ro; publicitate Otimpul-cs.ro Redactor-șef: Dorina Sgaverdia Responsabil de număr: Flavius Militari REDACTORI: Diana Bogdan (Foto-Marketing editorial), Nina Curița (Drepturile omului), Andreea Dragoescu Iovan (Economic), Cristian Iftime (Sport), Flavius Militaru (Cuvântul satelor), Antoniu Mocanu (Social-Justiție), Marius Moraru (Sport), Adrian Panduru (Sănătate), Diana Simion (Administrație publică) TEHNOREDACTORI: Ioan-Emilian Istrate, Cristian Păunescu, Zoltan Filip Haizer CORECTOR: Adina Dobre Abonamentele la Timpul se pot face la sediul redacției Reșița, Piața Republicii nr. 7, tel. 212739, 211901 Reclamații privind difuzarea ziarului pentru abonați la sediul redacției, tel. 211901