Timpul, decembrie 2004 (Anul 15, nr. 283-307)

2004-12-04 / nr. 285

Astăzi Cotidian pagina 8 și rezistența au parte de acum de un panou de escaladă, montat în holul Sălii Polivalente din Reșița. /p6 (Foto, d.e.b.) Bursa lunii cadourilor, ce va fi organizată în 9 decembrie, la Universitatea «Eftimie Murgu», între orele 10.30-12.30, a atras până acum înscrierea a 27 de firme din domeniul construcțiilor, al industriei, al prestărilor de servicii și al comerțului. (A.M.) C.S. Silvanus merge în Bănie Reșița (M.M.) Echipa Silvanus va pleca astăzi, la ora 14, spre Craiova pentru partida de mâine pe care o va susține în compania formației Energoconstructia din Cetatea Băniei, meci contând din cadrul primei etape a returului Campionatului Diviziei A de fotbal in sală. Din informațiile primite de la domnul Vlada Cocor, directorul sportiv al clubului, am reținut că, pentru acest joc, antrenorul Lucian Colta nu va putea conta pe Fetescu, suspendat pentru patru cartonașe galbene și pe Graure, care este accidentat. Partida de mâine va începe la ora 12, înaintea acestei runde, echipa Silvanus Reșița ocupa locul nouă, cu 15 puncte, iar echipa Energoconstrucția Craiova, ultima poziție (14), cu un total de 7 puncte. PRODUCȚIA DE MOBILIER v /v4 /«Civil 4 K < < v Vn Caraș-Severin», 2004 (miliarde lei) Suplimentar, miliarde cinci /p. 4 Sf. Varvara și minerii Moldova Nouă (A.D.I., V.T.) Astăzi, 4 decembrie, minerii o sărbătoresc pe Sf. Varvara, protectoarea lor. A intrat deja în tradiție ca în această zi să se oficieze o Slujbă religioasă la gura minei. «Slujba va fi oficiată de un sobor de preoți, iar sindicatul Aramis împreună cu administrația SC Moldomin SA, în calitate de organizatori ai acestei sărbători, vor împărți tuturor minerilor culaci și lumânări, ne-a informat Ilie Velceanu, vicepreședintele sindicatului Aramis. Pe această cale doresc colegilor din subteran prosperitate și tradiționalul Noroc Bun!». RECLAMĂ r «IM.DTEC* JUDțrii. Sport Batistuta revine la Barcelona /p. 7 CARAS SHVIÍAi:-. MagaziMK IN V-* e $ 1 T A iA-'a Mai degrabă un Elvis decât un profet FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 2 0255/212.739 Anul 15, nr. 285 (4256) 12 pagini 4000 lei Sâmbătă 4 decembrie 2004 Vp. 12 Carometul, în grevă de avertisment ieri dimineață, între 8-10, nu s-a lucrat Andreea D. Iovan Caransebeș Protestul a fost pașnic fără să se înregistreze nici o încălcare a regulamentului de ordine interioară. Cauzele care au determinat declanșarea grevei de avertisment sunt neacordarea tichetelor de masă și faptul că nu s-au introdus sporurile în salarii. Ambele solicitări constituie revendicări sindicale pe seama cărora s-a negociat. Deși au avut loc mai multe runde de negocieri, conducerea societății nu a fost de acord cu aceste cerințe. Cel puțin așa declară liderii sindicatului .Cred că nu s-a dorit acest lucru. Soluții erau, dar nu a fost o voință pozitivă din partea conducerii. Solicitările noastre legate de tichete și sporuri au fost înaintate conducerii încă din 5 octombrie 2004. Ceea ce am făcut astăzi (n.r. ieri) este perfect legal. Am avut 87% semnături adunate de la salariați care au fost de acord cu greva de avertisment. Sperăm ca săptămâna viitoare, când urmează alte runde de negocieri, să se rezolve problema, ne-a declarat Gelu Cruceru, lider de sindicat Caromet, în caz contrar, se va trece la grevă generală, formulă care nu este agreată nici pe departe de sindicaliști». De cealaltă parte a baricadei, Ioan Păuna, director-președinte al Consiliului de Administrație Caromet, consideră că această grevă a fost ilegală: «în 2 decembrie, ne-am înțeles cu sindicaliștii să aștepte o decizie a conducerii Caromet, care urma să fie luată până luni, 6 decembrie. Cerința cu sporurile a fost aprobată, iar în 15 și 16 decembrie vor fi alte negocieri, când va participa și președintele SCR Grup, Ștefan Vuza. Deci nu trebuia să se ajungă aici, a precizat Ioan Păuna. Un decembrie cu inundații Reșița (A.D.I.) Din cauza căderii de lapoviță și ninsoare, peste 16 județe din țară vor fi amenințate, în acest sfârșit de săptămână, cu inundații. Ministerul Mediului și Gospodăririi Apelor a anunțat ieri toate autoritățile locale, cerându-le să ia măsuri de prevenire a unor dezastre. Pe de altă parte, și hidrologii avertizează că, în acest sfârșit de săptămână, cotele de atenție ale râurilor din mai multe județe vor fi depășite din cauza ploilor și a lapoviței, dar mai ales pentru că, în unele regiuni din țară, zăpada a început să se topească. Cele mai expuse pericolului simt bazinele Tisa, Someș, Crișana, Timiș, Arieș, Bistrița și alte județe din țară. Și pentru următoarele două zile se anunță căderi abundente de precipitații pe arii extinse. între acestea și județul nostru, alături de județele Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj și Timiș. Milioane de euro pentru încălzire Reșița (D.S.I.) Pe ordinea de zi a ultimei ședințe de lucru a Consiliului Local municipal a fost introdus, în regim de urgentă, un proiect de hotărâre inițiat de conducerea SC CET Energoterm SA. Directorul general al societății, Alexandru Galan, a solicitat aprobarea contractării unui împrumut bancar pentru achiziționarea de combustibil. «Pentru a putea furniza agent termic abonaților noștri pe întreaga perioadă de iarnă 2004-2005, avem nevoie de mai mult combustibil, ne-a declarat Alexandru Galan. Fată de anii precedenți, putem spune că activitatea la CET Energoterm s-a relansat, însă eforturile noastre sunt canalizate și pe întreținerea acesteia. Iar pentru aceasta avem nevoie de fonduri». Consilierii locali au aprobat solicitarea societății furnizoare de agent termic de a accesa un credit în valoare de aproximativ trei milioane de euro. Contrabandă în piață Caransebeș (A.M.) - Este deja mai clar ca lumina zilei că piețele agroalimentare sunt adevărați stupi de contrabandiști de țigări. în Caransebeș, în zona unei astfel de piețe, polițiștii l-au prins pe Ștefan Meilă, din Obreja, care transporta într-o Dacie papuc, 835 de pachete de țigări netimbrate, de diferite mărci și 4,5 kg de cafea, fără acte de proveniență. Ștefan Meilă a declarat că a cumpărat întreaga cantitate de marfă din Timișoara și că avea intenția s-o revândă. Spectacolul «Bucătăria», în regia lui Arnold Wesker, se va juca mâine, de la ora 18, pe scena Casei de Cultură din Reșița. (Foto: D.E.B.)