Timpul, ianuarie 2005 (Anul 16, nr. 1-25)

2005-01-15 / nr. 12

f .. Panoramic «Opoziția trebuie tratată cu toată considerația» Astăzi Magazin pagina 12 /p. 2 Actualitate: Microregiunea Dunăre-Nera /p. 4 /p. 8 Astăzi începe perioada legală de reducere a prețurilor la unele mărfuri de către comercianți prin lichidarea de stocuri sau solduri. Comercianții au obligația de a depune notificările și lista prețurilor la primărie.Foto: Timpul. Vremea se menține răcoroasă și instabilă cu cerul variabil. dimineața la prânz seara r'. --__________ . urMmt. MM El Județul Caraș-Severin se numără printre județele în care există un număr mare de locuințe de serviciu (100), care pot fi vândute angajaților din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. în țară mai sunt alte 37 de județe care dețin astfel de locuințe. (N.C.) 0 Linia Tel Verde este un serviciu avansat de telecomunicații, gratuit pentru apelant, care funcționează la nivel național, prin care cetățenii pot sesiza Ministerul Administrației și Internelor cu diverse cazuri de corupție. Numărul de apel este 0800.800.624. (N.C.) Va muri Metalul Bocșa? Reșița (M.M.) - Metalul Bocșa este încă unul dintre cele mai vechi cluburi din județul Caraș-Severin, înființat în anul 1928. Metalul a traversat o serie de perioade, unele mult mai grele decât cea din prezent, dar tot a avut puterea să continuie. Pentru că a avut în jurul său oameni cărora le-a păsat de tradiția sportivă a orașului. Au fost și ani, nouă, consecutivi, în care Bocșa a evoluat în cel de-al doilea eșalon fotbalistic al țării. Acum, Metalul Bocșa este pe cale de desființare. Iar singura salvare poate veni numai din partea primăriei și a consilierilor locali, responsabili și de soarta sportului bocșean. ACCIDENTE DE CIRCULAȚIE Caraș-Severin, primele zece luni, 2004 RECLAMĂ "SANA Cotidian I Și tu ai un cuvânt de spus FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul 16, nr. 012 (4290) 12 pagini 4000 lei i Sâmbătă 15 ianuarie 2005 Ieri, a fost instalat noul prefect Subprefect de Caraș-Severin este Petru Albert Sereș, membru al organizației UJDMR Dorina Sgaverdia Reșița Guvernul României a fost reprezentat de dna Mona Musca, ministrul culturii și cultelor, până nu demult deputat de Caraș-Severin. Am participat la multe instalări de prefecți, în județul nostru, dacă stau bine să mă gândesc la toate cele care s-au săvârșit, dar parcă niciodată nu a fost atâta lume ca ieri. La instalarea prefectului liberal, Gavril Soran, în parcarea din jurul prefecturii n-aveai unde să arunci acul, sala a fost neîncăpătoare, atât de multi prieteni politici, colegi de breaslă și opozanți au fost. Liberalii i-au asigurat tot timpul un spate politic, iar, la sfârșit, după încheierea învestiturii, tot ei au fost cei care au făcut un culoar viu - omul și paharul de șampanie -, din sală până în biroul prefectului. Cam acesta este contextul în care ieri dr. Gavril Soran a depus jurământul în calitate de prefect. Și surpriză..., chiar și pentru organizatori, în timp ce în sala mare a prefecturii se țineau discursurile a sosit și numirea noului subprefect de Caraș-Severin, ing. Petru Albert Seres, vicepreședinte al UDMR Caraș-Severin. Dna ministru Mona Musca a fost cea care a condus întreaga festivitate de ieri, pentru că până la urmă așa a fost. A vorbit dlui prefect, audienței, despre obligația politicianului și a prefectului de a se pune în slujba cetățeanului, de a respecta legile, omul și opoziția: «îi doresc dr. Sorin să fie un prefect la fel de bun pentru cetățeni, pe cât de cât de bun medic a fost pentru oameni». Dintre personalitățile prezente în sală au mai vorbit: dr.ing. Sorin Frunzăverde, președintele DJ, ing. Gheorghe Cahniță, care s-a declarat onorat că dr. Során îi succede în poziția de prefect, deputații Marius Iriza și Mihai Radan. PSL Lauretiu Streza, episcop de Caransebeș, a binecuvântat întreaga adunare și evenimentul de ieri p/3. 155 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu constituie un prilej de organizare a unor jmandestiri culturii~mi Ustice de amploare,au.»— .iudei, fa-și in intreaga țară / p5 Zăpada ne va troieni drumurile? Reșița (A.M.) - Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale avertizează conducătorii auto despre faptul că datele prezentate de către Agenția Națională de Meteorologie prognozează căderi de zăpadă în zilele următoare. Deja ninge în zonele de munte. Se recomandă șoferilor să circule cu viteză adecvată. Informații cu privire la starea drumurilor naționale pot fi obținute la fel: 021/315.75.66, 021/212.60.70, 0724.224.562. Vaștag și Doroftei, din nou la școală Sportul este temeiul sănătății, sănătatea este temeiul educației Marius Moraru Reșița - Cei doi mari campioni de box se vor întâlni luni, 17 ianuarie a.c., cu elevii de la două unități de învățământ. Cuprinsă în proiectul national «Sportul, temeiul sănătății - sănătatea, temeiul educației», luni, 17 ianuarie a.c., cu începere de la ora 13.30, la Școala cu clasele I—VIII Nr. 1 din Reșița va avea loc manifestarea «Recunoașterea valorilor sportive». Acțiunea îi va avea ca protagoniști pe marii campioni de box, emblematicii Francisc Vaștag și Dorin Leonard Doroftei, care se vor întâlni cu elevii școlii gazdă și cu cei ai Școlii cu clasele I-VIII Nr. 2 Reșița, cu cadrele didactice implicate în proiectul amintit. Dar, din informațiile primite de la prof. Ioan Stan, am mai reținut că la manifestare vor participa și o serie de invitați, printre care maestrul Vasile Bala, primul antrenor al lui Francisc Vaștag. Dacă timpul o va permite, acțiunea este programată să se desfășoare în curtea școlii, urmând să fie deschisă, după primirea oaspeților, cu demonstrații de box ale elevilor unității gazdă, componenți ai Clubului Sportiv Municipal Reșița; în caz contrar, vor fi pregătite special două clase. Moderator va fi colegul Doru Dinu Glăvan, directorul postului regional Radio Reșița. Eliberarea rovinietelor, simplificată Reșița (A.D.I.) - începând de luni, 17 ianuarie, procedura de eliberare a rovinietelor va fi simplificată. Poșta Română informează astfel pe toți clienții, persoane fizice, posesori de autoturisme: «Rovinieta va putea fi procurată de la ghișeele poștale abilitate doar în baza certificatului de înmatriculare a mașinii. Clienții vor primi, pe lângă rovinietă, o chitanță care va face dovada plății tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale pentru autoturismul respectiv. Aceeași procedură va fi valabilă, începând cu data de 17 ianuarie și în cazul persoanelor fizice care au achiziționat mașini în leasing. Potrivit aceluiași comunicat de presă venit din partea Poștei Române, se arată că, până la data de 12 ianuarie, instituția a eliberat prin ghișeele abilitate aproximativ 400.000 de roviniete, din care aproape 83 la sută sunt pentru autoturisme. Actele adiționale la contractele cu furnizorii de medicamente sunt încă în procedură de inchefiere. Din februarie, problema medicamentelor compensate și gratuite ar putea fi rezolvată. (Foto: Antoniu Mocanu)