Timpul, ianuarie 2005 (Anul 16, nr. 1-25)

2005-01-28 / nr. 23

Panoramic Eliberarea lagărelor, comemorată Tiraj difuzat 10.500 exemplare JURNAL DE CARAS-SEVERIN Cotidian Și tu ai un cuvânt f ylfcl de spus /p. 6 Sport Top Sport Caraș- Severin în 2004 /p. 7 a I TV Vremea se va menține rece și va ninge în continuare. . ^ ■ BT > B?” * dimineața prânz seara Astăzi , programul TV color, 32 de pagini, cu 24 de programe, supliment gratuit al ziarului Timpul. PE SCURT , Plenul Senatului a adoptat joi, în sesiune extraordinară, proiectul de lege privind aprobarea ordonanței guvernamentale referitoare la introducerea cotei unice de impozitare de 16%. Proiectul a fost adoptat la limită, cu 58 de voturi pentru, 53 împotrivă și o abținere. (N.C.) Filiala Academică Olimpică Reșița (M.M.) - Ieri s-a constituit Filiala Caraș-Severin a Academiei Olimpice Române. Ședința de constituire care a avut loc în sala administrației publice județene, în prezența reprezentanților acesteia, a fost onorată de o serie de personalități ale sportului românesc. Cu acest prilej a fost ales Consiliul de conducere al filialei județene alcătuit din: Doru Dinu Glăvan, director, Miomir Mircov, secretar, Doina Țundrea, Simona Stan, Liliana Cacica, loan Stan, Tudor Deaconu, membri. Vom reveni. TIMPUL Bl Reșița, Piața Republicii, Nr. 7 © (0255) 212-739 PRODUCȚIA DE CARBONE Caraș-Severin - 2004 (tone) à Mt IN V, /p. 12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA ® 0255/212.739 Anul 16, nr. 0023 (4301) 12 pagini 4000 lei Vineri ci Coppola pe urmele * lui Mircea Eliade 28 ianuarie 2005 ! ^ Spre Occidentul speranțelor Focurile de armă, la frontiera cu Serbia și cei zece care n-au mai apucat să sperie Vestul Dorina Sgaverdia Oravița - Moldovenii au plătit, sau urmau să plătească, câte 1.500 de euro fiecare, pentru a ajunge in spațiul Schengen. Cine a spus că acum, în secolul computerului, polițiștii aspiră încă la mașini de scris, pe care cei mai mulți dintre noi le-am pus pe raftul istoriei? Vă spun eu: Niște cârcotași care au fost la ultima ședință de Consiliu Județean unde se cereau cătușe și mașini de scris. Fals, domnilor, polițiștii noștri dispun de autospeciale cu termoviziune. De unde știu? Știu pentru că deunăzi, polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului P.F. Oravița, în timp ce se plimbau ei în misiuni de patrulare, la volanul unei autospeciale cu termoviziune, au văzut, pe câmp, un grup care se îndrepta bărbătește spre granița cu Serbia Muntenegru. La prima somație, grupul foarte hotărât să-și vadă visul cu ochii nu s-a oprit; în schimb, la a doua, care a fost însoțită și de foc de avertisment în plan vertical, a văzut că nu e de glumă și a bătut pasul pe loc. Luați la bani mărunți de către polițiștii de frontieră, s-a constatat că acest grup e format din zece moldoveni, între 26 și 46 de ani. Numai bani de lucru. Au intrat legal în țară, au venit fiecare cu ce a apucat până la Timișoara, probabil ca să nu dea de bănuit, de unde și-au continuat drumul însoțiți de celebrul personaj al poveștilor de acest gen - călăuza. Călăuza, un român, urma să-i ducă doar până în Serbia și Muntenegru, iar de acolo să fie preluați de către persoane «recomandate». E clar că există o filieră. Grupul celor zece, care n-au mai apucat să sperie restul, este al doilea depistat de polițiștii de frontieră, din Oravița. «Pentru serviciile oferite de «binevoitori», cetățenii moldoveni au achitat, sau urmau să achite, 1.500 de euro/persoană», ne-a informat Florin Crăciun, purtătorul de cuvânt la LPF Oravița. ntr-o atmosferă încântătoare, în cadrul unui spectacol cultural-sportiv de înaltă ținută, ieri după-amiază a avut loc, în Sala Polivalentă din Reșița, festivitatea de premiere a celor mai buni sportivi ai județului Caraș-Severin în anul 2004. Vom reveni. (Foto: Marius Moraru) Turneu național de handbal la Pitești Printre competitoare se află și echipa C.S. U.C.M.R. Universitatea Marius Moraru Reșița (M.M.) - Timp de două zile, Sala Sporturilor din orașul lalelelor va găzdui, la sfârșitul acestei săptămâni, un puternic patrulater. La ediția din acest an a Trofeului Pitești, vor participa patru formații, printre care și U.C.M.R. Universitatea Reșița. Elevii antrenorilor Petru Avramescu și Grigore Czari vor juca, în ordine, cu: Dinamo Pitești (vineri, 28 ianuarie a.c., ora 8.45); Dinamo Baumit București (vineri, ora 17.30); Dinamo Brașov (sâmbătă, 29 ianuarie a.c., ora 9). Interesant este faptul că întâlnirea cu Dinamo Brașov va prefața meciul din cadrul Cupei României, dintre cele două grupări, partidă programată luni, 31 ianuarie a.c., de la ora 17, la Brașov. Aceasta pentru că programul turneului amical de la Pitești a fost stabilit înaintea tragerii la sorți a Cupei României. Pentru acest adevărat tur de forță, U.C.M.R. Universitatea Reșița a ajuns la Pitești joi după-amiază. Și va rămâne în orașul lalelelor până duminică, 30 ianuarie a.c., când va efectua ultimul antrenament înaintea partidei de cupă. Apoi va porni spre Bran, localitate aflată în apropierea municipiului Brașov, unde va înnopta, plecarea spre Brașov fiind planificată cu circa două ore înainte de joc. Au făcut deplasarea: Ionescu, Gurbină, Grozăvescu, Cuciula, Tănase, Rohozneanu, Oltean, Adomnicăi, Cocean, Morariu, Mircea Mihai, Roșoga, Govaci, Ciubotariu, Hîrșoveanu. Fabrica de produs pagube Oravița (D.S.) - Ce nu există, dar produce pagube?... E fabrica de produse lactate din Oravița, despre care tot vorbim de ani și ani de zile. Unii s-au și văzut tăind panglica inaugurală. Alții cu imaginația mai bogată și-au imaginat cum curg acolo râuri de lapte și se rostogolesc roți de cașcaval cât carul, în realitate, n-au curs decât datorii. Numai în 2003, acolo s-au înregistrat pierderi de 150 milioane lei. Axuc, fără fotoliu de primar Reșița (D.S.) Începînd de ieri, prin Ordinul prefectului nr. 21/27.01.2005, a încetat de drept mandatul lui Ioan Axuc. Primarul comunei Sacu și-a pierdut această calitate, conform Legii 393/2004. Ordinul a venit ca urmare a referatului întocmit de secretarul comunei Sacu, Nicolae Cărăbaș, prin care s-a comunicat sentința penală nr. 359/18.05. 2004 a Judecătoriei Caransebeș și decizia penală 1205/R/13.12. 2004 a Curții de Apel Timișoara, conform cărora primarul comunei Sacu, Ioan Axac, a fost condamnat la o pedeapsă privativă de libertate. Ordinul a fost emis în temeiul Legii 340/2004 privind Instituția Prefectului. «Consiliul Local Sacu, se spune în comunicatul oficial al prefecturii remis redacției, va lua act de încetarea mandatului primarului Ioan Azuc, viceprimarul comunei preluând atribuțiile acestuia». Elevii Liceului «Diaconovici - Tietz» din Reșița vor fi premiați la cel mai înalt nivel pentru proiectul lingvistic Socrates/Comenius «Trecut viu-viitor trăit. Calea fierului», realizat în parteneriat cu o școală austriacă.