Timpul, octombrie 2005 (Anul 16, nr. 231-256)

2005-10-14 / nr. 242

Panoramic Nobel pentru literatură /p.2S Actualitate Primarul, supărat pe fotbal Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.6 Magazin s-au finalizat actul de acuzare /p.12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 30255/212.739 Anul XVI, nr. 4521 (242) Vineri 14 octombrie 2005 12 pagini 50 bani (s.voo iei vechi) Vremea se va menține, în general, ■ x i î fumoasă. Cerul va fi variabil. Dimineața Prânz Seara Astăzi, programul TV color, 16 pagini, cu 16 programe, supliment gratuit al ziarului Timpul. • Decernare. Astăzi, 14 octombrie, în sala multimedia a Universității „Eftimie Murgu" din Reșița se desfășoară o serie de acțiuni printre care și decernarea titlului de „Doctor Honoris Causa" unui profesor francez, vechi colaborator al universității. (N.C.) Sport la lumina întunericului Reșița (M.M.) - Sala Sporturilor „Moroasa“ reprezintă un spațiu vital pentru activitatea sportivă de performanță, cu preponderență pentru handbal, la toate nivelele. Din păcate, din acest motiv, antrenorii sunt nevoiți să accepte condițiile precare de pregătire din ultimul timp, legate de iluminatul sălii. Astfel, nu vor să supere pe nimeni. De aceea, ne asumăm acest risc, și reamintim faptul că este greu să faci sport de performanță la lumina întunericului. TIMPUL KI RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Producția principalelor produse industriale Confecții textile și din înlocuit exclusiv din blană sintetică) Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: statistica Noble Ventures a pierdut ■ Statul Român a câștigat procesul, cu firma americană, pentru privatizarea C.S.R. Reșița (C.S.) .România a câștigat la Curtea Internațională de Arbitraj de la Washington procesul intentat de compania americană Noble Ventures Inc., care a contestat acțiunile statului român în procesul de privatizare a Combinatului Siderurgic Reșița (C.S.R.) S.R.), se spune într-un comunicat al Guvernului. Tribunalul arbitrar al Centrului Internațional de Reglementare a Disputelor Relative la Investiții (I.C.S.I.D.) a respins în totalitate acțiunea și pretențiile de despăgubire (447 milioane USD), în sentința pronunțată în 12 octombrie 2005, tribunalul a decis, în unanimitate, că România nu a violat obligațiile care decurgeau din Tratatul bilateral de protejare a investițiilor dintre România și SUA și nu este responsabilă de eșecul investiției Noble Ventures la C.S.R. Dimpotrivă, hotărârea pronunțată de tribunal constată încălcarea unor obligații asumate de investitor prin contract. C.S.R. a fost privatizat în 5 iunie 2000, iar în 15 ianuarie 2003 contractul s-a desființat de drept. Proiect. Elevii Școlii Generale Nr.7 din Reșița, în colaborare cu Organizația „Salvați copiii“, și-au demonstrat abilitățile, în cadrul proiectului „ Educație pentru sănătate în școala românească“,p.4 (Foto: Camelia Giuca) Euro și dolarii, pot fi primiți și expediați prin oficiile poștale Reșița (R.J.) - Poșta Română oferă un sistem informatic de transmitere a banilor în și din străinătate, numit „Serviciul de mandate Eurogiro“, în peste 450 de oficii poștale informatizate din țară. Pot fi primite și expediate sume de bani pe relațiile Japonia, Elveția, Grecia, Turcia, Spania, Slovenia, Portugalia, Austria, Ungaria, Croația, Israel, Italia, Slovacia, Luxemburg, Germania, Cehia și, mai nou, Brazilia. In Brazilia, se pot trimite maxim 3000 de euro/mandat, în timp ce din Brazilia în România se pot primi cel mult 550 euro/mandat. Sumele se încasează în euro, cu excepția mandatelor primite din Israel, care sunt plătite în dolari americani. Achitarea monedei divizionare și a fracțiilor de până la 4,99 euro, respectiv 4,99 USD se va face în lei, la cursul de schimb al Banc Post din ziua în care se efectuează transferul. Relațiile româno-ungare Reșița (D.S.) - Un interviu, în exclusivitate, acordat trustului nostru, de către ministrul de externe Mihai Răzvan Ungureanu, pun sub lupă relațiile românomaghiare. Citindu-1, veți afla amănunte despre o practică guvernamentală inedită, prima ședință comună a guvernelor României și Ungariei, programată pentru 20-21 octombriei a.c. De asemenea, veți afla care este soarta Mihai Răzvan Ungureanu celor 25 de mii de români din Ungaria,p.4 Piața europeană Reșița (M.F.) - Comisarul european pentru extindere, Olli Rehn, a avertizat autoritățile de la București, că România nu trebuie să considere calitatea sa de țară ieftină drept un atu pentru a concura pe piața europeană. „România nu poate spera să concureze pe piața Uniunii Europene doar pentru că este o țară ieftină, întotdeauna se va găsi o țară și mai ieftină“, a subliniat Olli Rehn într-o conferință de presă. Fotbal. Astăzi, de la ora 15, Minerul Moldova Nouă primește vizita echipei Lotus Sânmartin, iar Muncitorul Reșița (foto) evoluează la Gloria Arad, în etapa a VII-a a Diviziei C de fotbal. (Foto: Camelia Giuca) ! împrumut pentru munte Reșița (N.C.) Comisia Națională pentru Aprobarea și Garantarea Creditelor Comunităților Locale are misiunea de a aproba un împrumut de 2.100.000 RON pentru realizarea unor investiții în județul Caraș-Severin, în urma unei selecții făcute de Consiliul Județean, împrumutul urmează a fi acordat de Raiffeisen Bank. Un obiectiv important care se realizează cu acești bani este zona turistică Semenic.