Timpul, noiembrie 2005 (Anul 16, nr. 257-282)

2005-11-26 / nr. 279

Panoramic Puterea și opoziția vor negocia /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Sport Lacrimile fiului câștigător /p.8 A reconstruit piramide mayașe /p.129 0255/212.739 Anul XVI, nr. 4558 (279) 26 noiembrie 2005 12 pagini (5.000 lei vechi) *«‘88»»»»#«««$« $88 8»»»*e#««88 9 *t «►V » » ***««# # Vremea se menține rece. Cerul va fi vari __Mobil. Sunt posibile precipitații. (1 Jr* w ^ ^ Dimineața Prânz Seara Sfințirea Reșița, ieri, a fost inaugurat și sfințit Centrul Social Medical de Supraviețuire și Integrare - pavilion 4, situat pe strada Oituz nr. 25. (Foto, p.m.) PE SCURT • Fără apă. Furnizarea apei potabile va fi sistată luni, 28 noiembrie, în Lunca Bârzavei, Calea Timișoarei, Triaj, Câlnic, Moniom, Constructorului, între orele 9 și 15, din cauza lucrărilor de remediere a unor defecțiuni, ce nu pot fi realizate cu rețeaua sub presiune. (A.J.) Minerii, bătuți la Timișoara Reșița (M.M.) Ieri, s-au disputat meciurile ultimei etape a turului Campionatului Diviziei C de fotbal, a XIII-a. în seria a VI-a a eșalonului trei al fotbalului românesc, reprezentantele județului Caraș-Severin au evoluat în deplasare. Iată rezultatele Înregistrate: Romtelecom Arad - Muncitorul Reșița 2-0 (0-0) și U.M. Timișoara - Minerul Moldova Nouă 5-0 (3-0). Vom reveni în ediția de luni. TIMPUL IS RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 © (40) 255-212-739 Numărul șomerilor înregistrați Bărbați Grafica:Jurnal de Caraș-Severin, sursa: statistic? februarie 2005 «JS februarie 2004 Lista tristă a disperării . Minerii din Anina așteaptă, cu sufletul la gură, să fie anunțate numele disponibilizaților. Anina (N.C.) - Deși conducerea SC Miniera Banat SA susține că, aici, mineritul va continua, mult mai mult decât se zvonește, mulți salariați așteaptă cu sufletul la gură, ca, de pe o zi pe alta, să li se spună că sunt disponibilizați. Am stat de vorbă cu câțiva mineri. Fiecare are varianta lui și nu se ajunge la o concluzie concretă. Cert e că s-au întocmit anumite liste cu persoanele care vor fi disponibilizate în scurt timp, deși recent, directorul unității miniere, Nicolae Călămariu, ne-a spus că anul acesta nu se vor mai face disponibilizări. Misterul numelor celor aflați pe listele negre, acum în preajma Sf. Sărbători, învăluie sufletele greu încercate ale minerilor. Sunt câteva persoane, apropiate de vârsta pensiei, care își doresc să fie disponibilizate. Dar, mai sunt și tineri pentru care singura speranță, a unui loc de muncă, este Mina Anina. De la conducerea SC Miniera Banat, nu am aflat decât că se așteaptă ca Guvernul să hotărască majorarea subvențiilor. Retrocedări în instanțe externe Reșița (N.C.) - Multe din procesele de revendicare din țara noastră, care nu au fost soluționate favorabil de instanțele românești, au ajuns la Curtea Europeană a Drepturilor Omului. în urma unui proces pierdut de statul român la CEDO, Ministerul Afacerilor Externe a trimis Prefecturii Caraș-Severin o adresă, prin care avertizează primăriile din județ, cu privire la modul de soluționare al cererilor de revendicare. Adresa, care va ajunge la toate primăriile, este însoțită și de cazul concret, în care cetățeanul Sabin Popescu, din Craiova, a câștigat un proces intentat statului. Pentru simplul fapt că omului nu i s-a acordat terenul, pe vechiul amplasament, CEDO a obligat statul român să-i plătească toate daunele cerute, adică 1.500 de euro și cheltuielile de judecată. Uneori, e penibil că la CEDO ajung procese care pot fi, foarte ușor, soluționate și de o judecătorie. 5 Micul fugar, prins Constantin Daicoviciu (A.J.) - Minorul Cătălin D., în vârstă de 16 ani, din Slatina, județul Olt, a fost identificat și reținut de către lucrătorii Postului de Poliție Constantin Daicoviciu, deoarece era dat în urmărire generală de către Inspectoratul de Poliție al Județului Olt, ne anunță dl. subcomisar Dan Bortiș, de la IPJ Caraș-Severin. Motivul acestei măsuri nu este vreo infracțiune sau condamnare, ci faptul că minorul fugise de la un Centru de Plasament din Slatina. E15A-1C' Contestații împotriva AJ.F. Reșița (M.M.) La Direcția Județeană pentru Sport Caraș-Severin au fost depuse două contestații, de către reprezentanții cluburilor Gloria Universitatea și Fotbal Club Municipal, referitoare la amânarea Adunării Generale de Alegeri a Asociației Județene de Fotbal Caraș-Severin: „în adresele primite, nea declarat prof. Liliana Cacica, se specifică faptul că Biroul Executiv al A.J.F. Caraș-Severin nu a fost statutar, atunci când a decis amânarea ședinței de alegeri, în acest sens, instituția noastră va stabili o comisie care să analizeze situația creată. Noi trebuie să respectăm legea și vom face totul ca lucrurile să reintre în normal la A.J.F. Caraș- Severin“, a concus prof. Liliana Dacica. Fotbal . Astăzi, de la ora 11, F.C.M. Reșița primește, în Valea Domanului, vizita echipei Unirea Sânnicolau Mare, într-o partidă din etapa a XV-a a Campionatului Diviziei B de fotbal. (Foto: Marius Moraru)