Timpul, ianuarie 2007 (Anul 18, nr. 1-25)

2007-01-15 / nr. 11

Panoramic Cotidianu -grasa* Sport La Congres: ^ * Și tu ai un Beckham a plâns Tăriceanu reales in cuvânt de spus de disperare /p.2 • 1 /p.4 /p.8 AstM 237 bem de nhnki vreamta /p-6 urai DE CARAȘ-SEVERI Se antrei SVERIN antrenează pentru /p.12 Temperatura va scădea ușor. Cerul va fi variabil, mai mult senin. Minime: -4...6 ° C. Dimineața Prânz Seara Durere. Ieri, 14 ianuarie a.c., s-a împlinit un an de la tragedia de la mina Anina. Atunci, o explozie cauzată de acumularea de gaze a ucis șapte mineri și a rănit grav alți cinci. Deflagrația s-a produs, în jurul orei 5.50, cu o jumătate de oră înainte de sfârșitul schimbului IV.p.3 (Foto: Epa) www.caon.ro PE SCURT . A plecat din România. Adela Omar, soția sirianului fugar inculpat pentru răpirea celor trei jurnaliști români la Bagdad, a plecat sâmbătă, în jurul orei 23.30, spre Beirut. Adela Omar a părăsit țara legal, deoarece nu exista interdicție pe numele său. Copiii familiei Omar au rămas în țară. (MF) LOTO - DUMINICĂ, 14 IANUARIE 2007 , din 49: TIMPUL SI B0 - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 © (40) 255-212-739 Nu suntem prea inventivi Antreprenorii români se clasează pe ultimul loc în ceea ce privește gradul de inovare a produselor și serviciilor oferite. Țara Și-au înnoit produsele și serviciile Slovacia Austria Cehia Portugalia Bulgaria România Grafica, Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica Lumina sfântă pentru Banat Reșița (M.R.M.) Pentru al treilea an, în Banat a fost adusă de la Bethleem, cunoscută sub numele de „Lumina Păcii“. Ieri, în municipiu s-a organizat un triplu eveniment. Astfel, au fost premiați elevi cu merite excepționale la învățătură. Tinerii au fost aleși în mod echitabil de către cadrele didactice din școlile unde ei învață. Premiile au fost estimate la aproximativ 200 de mii de lei/copii, constând în echipamente audio, rechizite școlare, obiecte de igienă personală, dulciuri, sucuri și nu în ultimul rând, cel mai important cadou a fost „Lumina de la Bethleem“, într-o atmosferă de neuitat Filarmonica „Banatul“ din Timișoara, a susținut un minunat program artistic, în cadrul căruia au putut fi ascultate operele lui Johan Strauss. De asemenea, Vasile Petrica, protopop al Reșiței, Paul Iosif Csaba, preot romano-catolic, Makay Botond, preot reformat și Marian Ilie Ștefănescu, preot greco-catolic, au primit titlul de cetățeni de onoare ai municipiului Reșița. Noi cetățeni de onoare. (Foto: mrm) Vreme trece, vreme Caransebeș (D.S.) - Astăzi, când se împlinesc 157 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu, la Liceul Pedagogic, Editura TIM Reșița va lansa volumul „Vreme trece, vreme vine - note eminesciene“, care aparține directorului editurii, prof. Gheorghe Jurma. De ce Eminescu? încercând un răspuns polemic la opinia celor care consideră că pe contemporanii noștri nu-i mai interesează poetul, Gheorghe Jurma caută răspunsul în tradiția locului: în vara lui 1868, Eminescu străbate Banatul - Timișoara, Oravița etc. ca sufleor în trupa lui Pascaly. De atunci, la Oravița, sediul primului teatru stabil din țară, s-a păstrat cultul pentru poet; în acest context, este invocat și Caransebeșul unde junimismul s-a răspândit dato rie rită legăturilor de rudenie între Titu Maiorescu și episcopul Ioan Popasu sau Reșița, unde L.W. Fischer a tradus multe texte din Eminescu. Translările apar în revista „Romanische Revue“, condusă de Corneliu Diaconovici, editorul primei Enciclopedii Române. Volumul, apărut în Colecția Eminescu, include articole și eseuri publicate, note de lectură. FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 4903 (Oil) Luni 15 ianuarie 2007 12 pagini, 60 bani Satele, fără farmacii ■ CJAS nu are soluții care să stimuleze deschiderea de farmacii în localitățile rurale. Reșița (N.C.) - Una din problemele acestui județ constă în faptul că încă nu s-au găsit soluții pentru ca sute de oameni, îndeosebi cei în vârstă, să nu mai parcurgă distanțe mari pentru a cumpăra medicamente. Sunt zeci de localități rurale care nu au măcar o farmacie în jur. Și atunci cei care au nevoie apucă calea orașelor. Teama de a avea un profit mic se pare că e principalul motiv pentru care farmaciștii nu se încumetă să deschidă farmacii în mediul rural. Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) nu are soluții pentru această problemă și consideră că autoritățile locale ar trebui să găsească o modalitate de a-i atrage pe farmaciști spre satele cărășene. în Caraș-Severin sunt doar trei comune, Mehadia, Bozovici și Topleț, unde există farmacii care au contracte semnate cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, pentru eliberarea medicamentelor gratuite și compensate, în rest, pentru o durere de măsea se duc sătenii la farmaciile din orașe.p.3 „carnavalul uneia , organizat sâmbătă seara pe patinoarul din cadrul Complexului Sportiv „Francisc Vaștag“, a fost cât se poate de atrăgător pentru cei care încă mai cred în Feți Frumoși Și Ilene Cosânzene.p.7 (Foto: Camelia Giuca) Au ales conducerea PNL Reșița (C.C.) - Vicepreședintele PNL Caraș-Severin, Horia Irimia, ne-a comunicat că delegația condusă de președintele Valentin Boșneac a participat la Congresul Extraordinar din 12-13 ianuarie. Filiala Caraș-Severin a avut 28 de delegați cu drept de vot. Din delegație au făcut parte toți primarii PNL din județ. Președinte a fost ales Călin Popescu Tăriceanu. £>74520 Hfnrwssy? Doar cu buletinul! Spania REZERVĂRI: 080Îff*Q0100 (fără suprataxă)