Transilvania Jurnal, martie 2000 (Anul 3, nr. 568-594)

2000-03-06 / nr. 572

Societatea națională „Tutunul Românesc” Tel. 01/637.44.43 Fax. 01/637.45.26 312.10.76 te : „Daca nu se modifica legea alegerilor, nu poate fi asigurată securitatea procesului electoral" de Mihai Somfelean Vlad Roșca, ministrul Funcției Publice, cere sprijinul Biroului Permanent al Camerei Deputaților pentru a fi deblocat proiectul legii privind modificarea legilor referitoare la alegerile parlamentare, prezidențiale și locale. După scandalul provocat în Comisia juridică în cea mai mare parte de deputații opoziției, Vlad Roșca a trimis o scrisoare către toți membrii Biroului Permanent pentru a interveni în rezolvarea situației. Aflat în momentul actual stopat în Comisia Juridică a Camerei Deputaților, proiectul de lege, înaintat spre acest for legislativ de Guvern în urmă cu 3 luni de zile în procedură de urgență, are în vedere introducerea de noi prevederi tehnico-administrative care să confere alegerilor un mai mare grad de siguranță. Este vorba de introducerea în procesul electoral a cărților de alegător. Ministrul Funcției Publice consideră că o parte din prevederile legii referitoare la alegerile locale nu se mai pot aplica anul acesta, deoarece nu mai este timp pentru punerea lor în aplicare. Cu toate acestea, Vald Roșen luptă pentru adoptarea de urgență a actului normativ pentru ca situația să nu se repete în cazul alegerilor parlamentare și prezidențiale. „Timpul nu mai permite pregătirea cărților de alegător pentru locale, unde se vor utiliza autocolante. Dacă procesul de tipărire a acestora (cărților de alegător - n.r.) nu va fi gata până la alegerile generale, se va produce o criză, neputând fi asigurată securitatea procesului electoral”, a afirmat Vlad Roșca. Această stare de lucruri a fost confirmată și de experții Ministerului de Interne, care va avea obligația să tipărească și să distribuie cărțile de alegător. Intr-o notă prezentată de Constantin Dudu Ionescu în ședința de Guvern de săptămâna trecută se arată că pentru derularea acestui proces în condiții optime Ministerul de Interne are nevoie de 7 luni de zile. Vlad Roșea așteaptă, cât mai urgent o soluționare de la Parlament * INCREDIBIL O contesă maghiară trăiește la Târgu Mureș• pagina 7 PARTEA LEULUI Parlamentului i s-au alocat 682 miliarde de lei • pagina 3 DISPUTĂ încercând să-i atragă de partea lor în „cazul Babiuc”, liberalii solicită țărăniștilor o întâlnire la vârf • 2 OPTIMISM Pe hârtie, viitorul României arată bine. în cursul acestei săptămâni se va finaliza proiectul strategiei de dezvoltare economică pe termen mediu . ÎN SFÂRSIT! • pagina 5 Astăzi ar putea fi aprobate cererile greviștilor din finanțe publice, a afirmat Decebal Traian Remeș, într-o conferință de presă• pagina 3 SOLIDARITATE Portugalia va sprijini eforturile României pentru aderarea la UE_ • pagina 4 Căsătorii In grup de___________________________________________ Ciprian Fabian Satu Mare - 25 de cupluri de rromi din Turulung (Satu Mare) s-au căsătorit sâmbătă seară în cadrul unei ceremonii comune desfășurate în biserica greco-catolică din localitate. Ceremonia a făcut parte dintr-un program al organizației Caritas Satu Mare de evanghelizare a populației de etnie rromă din Turulung. Căsătoriile au fost oficiate de către președintele organizației Caritas Satu Mare, preotul Tiberiu Scuppler. în decembrie 1999, cei 50 de romi au fost mai întâi botezați, pentru ca în luna ianuarie a acestui an să li se facă, conform tradiției romano-catolice, prima împărtășanie. Până să intre în atenția organizației Caritas, rromii din Turulung nu aveau obiceiul de a-și boteza copiii, iar căsătoriile nu erau oficiate la Starea Civilă sau în Biserică. Cu ocazia Paștelui Catolic, alți 34 de rromi din localitate vor fi botezați de preotul Scuppler. fie câștigătorilor din toatansilvania la concursurile