Transilvania Jurnal, iulie 2000 (Anul 3, nr. 671-696)

2000-07-01 / nr. 671

Fondul Național de Investiții a fericit câteva mii de români. Aceștia, fie mai norocoși, fie cu „nas“ mai bun pentru țepe, și-au retras banii la timp. Sumele depășesc uneori un miliard. Cu toate acestea, 300.000 de oameni și-au pierdut banii depuși la FNI, de multe ori economii de o viață sau bani împrumutați. Unii dintre cei care au apucat să-și scoată bani i-au reinvestit, pierzându-i astfel. Care este situația „norocoșilor“ din Transilvania, în materialul din pagina 6. Comisarul șef al Gărzii Financiare a fost demis Comisarul șef al Gărzii Financiare, Dușan Nicolidin, a fost revocat ieri din funcție, prin ordin al ministrului Finanțelor, fiind înlocuit provizoriu cu Marian Morcoașă, comisar general adjunct, au declarat agenției MEDIAFAX surse din cadrul Ministerului Finanțelor. Unul dintre motivele revocării este că Dușan Nicolidin a emis în data de 27 iunie un ordin prin care a numit pe funcții de execuție o serie de comisari șefi adjuncți din județe, fără a aștepta aprobarea ministrului Finanțelor. Dușan Nicolidin ar fi trebuit să aștepte ca o comisie a Ministerului Finanțelor să studieze propunerile de numiri în funcții la nivelul județelor și să înainteze un raport ministrului Finanțelor, au declarat sursele citate. (A.N.) Ajutor nemțesc pentru primarul german al Sibiului Primarul municipiului Sibiu, Klaus Johannis, a depus ieri jurământul de credință, în prezența consulului general al Germaniei la Sibiu, Harald Gehrig. El i-a spus noului primar că are misiunea de a moderniza orașul, „de a marca începerea unei noi ere de înflorire economică a Sibiului, într-o Românie care va fi în Uniunea Europeană”. „Consider că acest eveniment este spre binele Sibiului și al Transilvaniei, iar Consulatul vă va sprijini din răsputeri, în măsura în care ajutorul va fi solicitat”, a adăugat consulul general al Germaniei. Rectorul Universității Sibiu, Dumitru Ciocoi Pop, a declarat că alegerea lui Klaus Johannis în funcția de primar al orașului „a demonstrat o mutare istorică în conștiința sibienilor și că Sibiul este mai european decât multe orașe din Europa de Vest. (M.F.) Vești bune Medicii rezidenți din județul Mureș își primesc salariile Cei aproximativ 450 de medici rezidenți și stagiari din Târgu Mureș își vor primi salariile aferente lunii mai. Plata salariilor a fost sistată după apariția unei ordonanțe de guvern, care prevede achitarea lor de către unitățile sanitare în care lucrează stagiarii și rezidenții. în semn de protest, medicii au organizat mai multe greve de avertisment și acțiuni de pichetare, amenințând chiar cu declanșarea grevei generale, începând cu data de 3 iulie. Directorul Casei Județene de Asigurări de Sănătate, Mihai Poruțiu, a declarat ieri că a primit un ordin de la Ministerul Sănătății, care permite ca medicii și farmaciștii rezidenți și stagiari să fie plătiți din fondurile destinate spitalelor. Suma de un miliard de lei, cât reprezintă salariile rezidenților, va fi plătită din fondurile acordate pentru cel de-al doilea semestru al acestui an, fără ca acestea să fie suplimentare. (A.N.) r Afirmațiile PDSR potrivit cărora banii datorați de această formațiune politică lui Adrian Costea ar fi fost cheltuiți pentru înființarea ApR sunt considerate o diversiune. ApR se ia în gură cu PDSR pagina 3 Bill Clinton este curios ca un saxofonist pagina II