Transilvania Jurnal, septembrie 2000 (Anul 3, nr. 724-749)

2000-09-01 / nr. 724

ITH Război între polițiști și Fabrica de Subansamble Auto din Sfântu Gheorghe Grevă împotriva Poliției Economice De cinci zile, muncitorii de la Fabrica de Subansamble Auto din Sfântu Gheorghe au încetat lucrul. Ei protestează față de un control al Poliției Economice Covasna. Conducerea întreprinderii susține că acest control a fost făcut la comandă, pentru că firma nu dorește să fie cumpărată de un investitor străin. Pe de altă parte, polițiștii susțin că, dacă matrapazlâcurile de la fabrică vor fi dovedite, 11 persoane influente din județ vor avea de-a face cu Justiția. (pagina 4) In memoriam Octavian Buracu Acum cinci ani, la 1 septembrie, a decedat la Cluj, după o lungă suferință, dr. Octavian Buracu, care a fost o personalitate de frunte a opoziției. De profesie geolog, a preluat în decembrie 1989 conducerea CPUN Cluj. Ca luptător pentru drepturile omului, și-a dobândit o reputație internațională. A fost printre membrii fondatori ai Forumului Democratic Antitotalitar, prima formațiune civică din România post comunistă. în 1992 a înființat la Cluj,disociația pentru Dialog Interetnic”, care a militat pentru dialog în relațiile intercomunitare pentru drepturile minorităților și care s-a aflat într-o permanentă stare de conflict cu primarul Gheorghe Funar, în mai 1995, lui Octavian Buracu i s-a oferit Medalia Păcii de către Alianța Maghiară pentru Pace. Prin decesul său, România a pierdut pe unul dintre marcanții luptători pentru drepturile omului (TJ.) Transilvania Jurnal & lui Cu bucurie vă anunțăm estimați cititori, că ziarul nostru a făcut încă un copil. Legitim, începând de astăzi, apare ediția de Maramureș a Transilvaniei Jurnal. In fond, și dumneavoastră aveți copii răspândiți, duși de vântul vieții, în toate orașele și satele Transilvaniei. Copii care așteaptă vești de acasă oarecum voi ști ce fac tata și mama, oameni bătrâni, rămași într-un sat din Maramureș, Oaș, Apuseni, Banat, Crișana etc., dacă nu citesc Transilvania Jurnal? Transilvania Jurnal. Vești de acasă! Transilvania Jurnal are botez de copil în Maramureș. Să-i dea Dumnezeu sănătate! „ Milițienii bătăuși 669 au ajuns pe mâna Poliției . Conducerea Inspectoratului Județean de Poliție Sălaj a început ancheta în cazul polițiștilor care au maltratat copii. Unul dintre „milițienii bătăuși“ a fost deja identificat, însă numele său nu a fost dat publicității. Viorel Grebenar, unul dintre copiii snopiți în bătaie de forțele de ordine, a fost transportat la Cluj, unde este internat la Clinica de Neurochirurgie. (pagina 4) Extremiștii din UDMR 9 s-au întrunit la Subcetate ei acuză Guvernul, Armata, Biserica, Politia și Jandarmeria că încearcă să - i românizeze ținuturile secuiești . . In localitatea Subcetate, județul Harghita, se desfășoară de ieri adunarea generală a platformei Inițiativei Maghiare din Ardeal, care reprezintă aripa extremistă din cadrul UDMR. Actualul lider al platformei, Katona Adam, ocupă de ani buni în mediile de informare și implicit în opinia publică locul pe care în varianta românească îl ocupă Gheorghe Funar. Pe ordinea de zi a întâlnirii de la Subcetate, se află alegerea noii conduceri a Inițiativei Maghiare din Ardeal, modificarea și reconsiderarea statutului și programului politic ale Inițiativei, precum și unele probleme considerate de mare actualitate. în discursul pe care l-a rostit în debutul adunării generale, liderul Inițiativei Maghiare din Ardeal, Katona Adam, a declarat: „în programul nostru este cuprinsă solicitarea cetățeniei duble pentru maghiari, iar conceptul de autonomie în trei trepte a fost cuprins în programul UDMR la inițiativa noastră. Este o sarcină de urgență ca UDMR să stopeze procesul de românizare a ținuturilor secuiești ” Denes Gyula Protocolul CDR 2000 a fost finalizat ■ Simbolul electoral este cheia inclusă în simbolul Uniunii Europene ■ Grupul Remeș este așteptat în CDR 2000 pagina 2 Românca Cristina Hoc a stabilit un nou record mondial în proba de 3.000 m obstacole pagina 13