Transilvania Jurnal, noiembrie 2001 (Anul 4, nr. 1077-1102)

2001-11-26 / nr. 1098

Groapa de gunoi în instanță Primăria Crișeni a contestat în justiție, săptămâna trecută, hotărârea de invalidare a Comisiei Județene de Fond Funciar, referitoare la solicitarea titlului de proprietate a crișenenilor asupra terenului gropii de gunoi. „Contestația a fost depusă la Judecătoria Zalău cu toată documentația care dovedește dreptul de proprietate asupra suprafeței de teren de aproximativ 14 hectare, teren pe care, în prezent, este amplasată rampa de gunoi a Zalăului”, a declarat primarul comunei, Major András. Solicitarea primăriei se bazează pe extrasele de carte funciară, conform cărora terenul în litigiu a fost o pășune comunală aflată în proprietatea composesoratului. „Avem toate șansele ca instanța să decidă în favoarea noastră”, a mai spus primarul. Referitor la acțiunea primăriei, subprefectul Csóka Tiberiu a declarat că acțiunea primăriei a fost legală și îndreptățită și „probabil vor primi o soluție pozitivă”. (DZ) Atenție la Ziua Națională m m Primarul municipiului Zalău, Iuliu Nosa, atrage atenția instituțiilor publice și agenților economici asupra obligativității, conform Legii 75/1994,a arborării drapelului la sărbătorirea Zilei Naționale a României. Arborarea drapelului și a stegulețelor tricolore în vitrinele agenților economici, indiferent de mărime, și în fațadele stradale ale acestora este cerută „în mod imperativ’5 de primul edil al Zalăului, care mai adresează aceeași cerere și cetățenilor din Zalău, respectiv arborarea drapelului național la locuințele proprii, împreună cu rugămintea de a participa la activitățile cultural-artistice și la parada militară, organizată în data de 1 decembrie. (D7) Un nou egal pentru Minerul Peste 50 de suporteri ai echipei Arieșul Turda s-au deplasat sâmbătă, la Sărmășag pentru a asista la meciul echipei favorite cu Minerul, în cadrul unei noi etape a Diviziei C8. Destul de probabil, turdenii au motive de satisfacție, mai ales că rezultatul meciului a indicat egalitate, 1-1. Cele două goluri au fost marcate în prima repriză. Au deschis scorui jucătorii turdeni, prin Bozdog, în minutul 37, Minerul egalând cinci minute mai târziu, prin Csalanos, care a fructificat o centrare venită de la Pasca; în repriza a doua, minerii au jucat mai bine în prima parte, dar nu au reușit să se desprindă pe tabela de mariaj, mediul fiind, de altfel, plin de ratări, de ambele părți, exasperându-i pe cei aproximativ 300 de spectatori prezenți la meci, pe un frig ca în Sărmășag. (M.P.) Sălajul a mai cerut 48 de miliarde de la București Vicepreședintele Consiliului Județean Sălaj (CJ) Gheorghe Pop a afirmat că a fost trimisă recent la Ministerul Finanțelor și Ministerul Administrației Publice o nouă solicitare de completare a fondurilor existente pentru acest an. Fondul total solicitat este în valoare de 48,8 miliarde de lei, alcătuit din sume defalcate pentru mai multe necesități ale județului, dintre care amintim 15 miliarde pentru asigurarea sumelor strict necesare administrațiilor locale pe unități administrativ-teritoriale, 5,4 miliarde fonduri speciale pentru drumurile județene, 1,5 miliarde pentru lucrările executate și neplătite la construcțiile de locuințe, 2,6 miliarde pentru pietruiri de drumuri și alimentări cu apă, 1é miliarde pentru plata asistenților personali ai persoanelor cu handicap și, nu în ultimul rând, 8,3 miliarde pentru plata salariilor din învățământ. Vicepreședintele CJ a afirmat că nu s-a primit încă un răspuns la aceste solicitări. (C.S.) BANCA COMERCIALA ROMANA Sucursala Județeană SĂLAJ Anunță deținătorii de carduri BCR Maestru, Edxard MasterCard, Eurocard Business și Eurocard MasterCard Business despre organizarea împreună cu MasterCard Internațional a campaniei promoționale .Cmpârâții ușoare. Câștiguri grele”. Perioada de desfășurare a campaniei este: 15 oct - 30 dec. 2001. Se vor desemna ce vor primi fiecare câte un premii de X) , iar în data de 10 ianuarie 2002 se va efectua tragerea la sorți ce va reprezenta 3 mari premii de câte 10001 SI). Reamintim pe această cale posesorilor de carduri că nu se percep comisioane pentru plata pe bază de card a bunurilor sau serviciilor la comercianții care au instalat PDL. Stimați sălăjeni apelați cu încredere la Banca Comercială Română „Banca de care aveți nevoie"! Parlamentarii de Sălaj Vida Gyula și Seres Dénes, au afirmat vineri că guvernul a aprobat amplasarea plăcuțelor bilingve, la ieșirea-întrarea în localități și la denumirea instituțiilor publice, în localitățile unde populația de etnie maghiară este de cel puțin 20 la sută. în Sălaj au fost nominalizate 54 de localități care vor fi denumite și in limba maghiară, în urma acceptului dat de Academia Română, printre care și orașul Zalău, care va fi denumit și Zilah. Conform procedurii, denumirile bilingve vor fi amplasate pe o singură plăcuță, sus, în limba română, jos, în limba maghiară, cu același tip de caractere și de aceleași mărimi. Procedura trebuie finalizată în cel mult 90 de zile, iar neaplicarea ei va atrage sancționări contravenționale în valoare de PETROM Esența mișcării Gratuit * * •€ , AAOTODnia MOTOROLA C520 - Cadou 500.000 lei daca te conectezi cu telefonul tare lapte ai " • prin " ABONAMENT IITUIT* ATLANTIC la Cosmorom "PLUS 25" si Cosmorom "ATU" la scanda chiar da prin minut.1 zeci de miioane. Parlamentarii UDMR Sălaj au mai precizat că legea nu iterzice amplasarea acestor plăcuțe și în orașele unde procentul locutorilor maghiari nu depășește 20 la sută, însă sancționează neaplicarea ei acolo unde se justifică. Modificări se vor petrece și în cadrul ședințelor de consiliu local, unde, în același termen, vor trebui nominalizați translatori în limba maghiară, nerespectarea acesteia, putând duce li anularea seanței și, în cele din urmă, la dizolvarea consiliul local. După preferințe, primarii localităților care și-au dezvoltat relații de prietenie și de înfrățire cu localități străine pot amplasa plăcuțe cu denumirea localității și în limba oficială a localității înfrățite. Deák Zoltán SC ENSERCO SRL Distribuitor al firmei MICHELIN România Toata gama de anvelope, camere aer și benzi janta pentru: AUTOTURISME • AUTOUTILITARE - cainoaim: - KE1MIORC produse de SC VICTORIA SA Florești și SC SILVANIA SA Zalău Depozitul este situat pe B-dul II Viteazul nr. 60, incinta Compexului FEDERAL COOPTEL/FAX: 661545, 661909________ Transilvania Jurnal este on-line Citiți-ne pe Internet In adresa http://www. jjurnal.ic.ro Zalău-Zilah Aboneaza-te la ziarul „Transilvania Jurnal" agenții Rodipet și Damco, precum și la sediul redacției din Zalău, str. Șaguna nr. 33 (deasupra parcului).