Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-04 / nr. 1148

Luni, 4 februarie 2002 Transilvania Jurnal Militari în termen transformați în ucigași în serie Doi soldați în termen s-au transformat peste noapte în ucigași în serie, căutați de peste 300 de polițiști și jandarmi. Epopeea sângeroasă a celor doi s-a terminat ieri în jurul orei 15.00, când au fost prinși într-o comună din apropierea orașului Drăgășani, județul Vâlcea. Ion Vasile Măgureanu (21 de ani) și Mihai Bărăgan, de aceeași vârstă, au fost încorporați în vara anului trecut la unitatea militară din Frâncești, județul Vâlcea. Măgureanu este din Piatra Olt, iar Bărăgan din Slatina. Nici unul nu este căsătorit. Sâmbătă seara, la ora 18.00, Măgureanu și Bărăgan trebuiau să intre în gardă, în cadrul unității. în momentul în care urma să se facă schimbul gărzii, împreună cu cei doi mai erau alți câțiva colegi și șeful de dispozitiv, plutonierul-major Ion Munteanu, toți având asupra lor pistoale mitralieră AKM cu câte zece cartușe de război. Fără nici o explicație,unul dintre cei doi la împușcat pe Munteanu și i-a somat pe ceilalți militari să părăsească zona sau să stea culcat. După ce l-au împușcat pe plutonier, Măgureanu și Bărăgan au fugit spre gardul unității, luând cu ei două AKM-uri și 60 de [UNK]lușe. Plutonierul-major Munteanu a fost dus la Spitalul militar din Pitești, unde a fost diagnosticat cu plagă prin împușcare în maxilarul drept și umărul drept, în prezent, starea lui fiind stabilă. Executat în fața familiei Cei doi dezertori au sărit gardul unității în curtea unui localnic din satul Români-Pădureț, din comuna Băbeni, învecinată cu unitatea militară. Militarii au intrat în casa lui Ion Trăistaru (54 de ani), care se afla în bucătărie, la masă, împreună cu familia, respectiv soția, cei doi copii și nepoții. Dezertorii Fad cerut lui Trăistaru să le dea cheile mașinii personale. Când Trăistaru s-a ridicat și s-a îndreptat spre ei, unul dintre militari a tras în tocul ușii, iar apoi în el, nimerindu-l în șold! După aceea, au tras și în direcția unei case vecine, din care ieșise tatăl lui Trăistaru, la auzul împușcăturilor. Acesta din urmă nu a fost nimerit. Bărbatul împușcat a murit în drum spre spital. A doua victimă - un surdo-mut După ce l-au împușcat pe Trăistaru, dezertorii s-au îndreptat către centrul comunei Băbeni, unde au găsit o Dacie 1300, cu cheile în contact. Măgureanu și Bărăgan au furat mașina și s-au îndreptat la viteză spre orașul Drăgășani, în dreptul gării din Băbeni, mașina în care se aflau dezertorii la acroșat pe Ion Ștefănoiu, care a murit în urma impactului. Ștefănoiu avea 56 de ani, locuia în Băbeni și era surdo-mut; în urma loviturii cu corpul bărbatului, s-a spart parbrizul mașinii și un far. Cei doi au continuat însă drumul spre Drăgășani, localitate aflată la aproximativ 40 de kilometri; în apropierea acestui oraș, mașina dezertorilor a fost somată să oprească de un echipaj al Poliției Rutiere, care a observat de la depărtare că mașina circula cu un singur far. Echipajul Poliției Rutiere era format din plutonierii Nicolae Vâlcea, Iulius Cobîrțoiu și Constantin Nuțu, și se afla pe raza localității Oslești. Văzând că mașina nu oprește la semnal, polițiștii s-au lansat în urmărirea autoturismului, fără să știe cine se află înăuntru. Ei au cerut întăriri și au convenit ca alți colegi să blocheze drumul, cu două mașini. Foc asupra polițiștilor și civililor în jurul orei 19.00, Poliția din Drăgășani a primit alarma oficială referitoare la dezertarea celor doi militari. Agenții de circulație au fost anunțați prin stație să se îndrepte cu mașinile către zona în care se presupunea că erau dezertorii. Agenții de circulație erau însă dotați doar cu pistoale Carpați. Dezertorii au ocolit blocada celor două mașini care se puseseră de-a latul șoselei, luând-o pe trotuar. „în acest timp, noi eram destul de aproape de ei, dar la un moment dat, unul care stătea pe bancheta din spate a scos arma pe geam și a tras un foc spre noi, fără să ne nimerească”, a spus unul dintre subofițerii de poliție. Dezertorii au reușit să își piardă urma pe străzile din Drăgășani, iar apoi au oprit în parcarea din spatele unui bloc. Au tras un foc de armă în aer să îndepărteze localnicii și au fugit spre parcul din fața Primăriei. Dezertorii desculți și mânjiți cu sânge pe față - au mai tras încă un foc asupra lui Daniel Ciubotaru, elev la Școala de subofițeri din Câmpina, aflat în practică la Drăgășani, care i-a întrebat cine sunt. Apoi, au traversat parcul și au dispărut în spatele unor blocuri de la marginea orașului. Din acel moment nu s-a mai știut nimic clar despre dezertori. Prinși într-un lan de porumb Pe timp de noapte, urmărirea celor doi dezertori a fost oprită, din cauza riscurilor mari la care s-ar fi expus forțele de ordine. Ieri dimineață, căutările au continuat în județul Vâlcea, Olt și Argeș. La Drăgășani a sosit ieri dimineață secretarul de stat în Ministerul de Interne Toma Zaharia, în urmărirea dezertorilor au fost folosiți lunetiști și un elicopter care a survolat zona la joasă înălțime. Cei doi au fost prinși în jurul orei 15.00 pe un câmp de porumb, în apropierea comunei Slătărei, de lângă Drăgășani, aproape de calea ferată care duce la Piatra Olt. Ei alergau spre gospodăria unui localnic, jandarmii fugind câțiva kilometri după ei înainte de a-i prinde. Fugarii erau îmbrăcați în civil, iar asupra lor nu au fost găsite nici armele, nici muniția luate de la unitatea militară. Acestea fuseseră ascunse într-o șură de coceni de la marginea unei gospodării din apropierea localității Drăgășani. Dezertorii au fost imobilizați și urcați într-o dubă a forțelor de ordine iar apoi duși în arestul unității militare, aparținând Școlii Militare de Jandarmi din Drăgășani. Ei vor fi audiați de procurorii militari. Grav bolnavă. O femeie și-a băgat cuțitul în cap O femeie din Alba-lulia s-a înjunghiat de mai multe ori cu un cuțit de bucătărie în zona abdomenului, a gambelor și a capului. Elisabeta Pasca are 56 de ani și suferă de o tumoare localizată la baza craniului. într-un moment de disperare, Elisabeta a mers la apartamentul unei prietene, a pus mâna pe un cuțit de bucătărie și s-a înjunghiat de mai multe ori în abdomen, în gambă și în zona capului. Vineri, în jurul orei 15.30, Olga Codreanu și-a găsit prietena întinsă pe pat, zăcând într-o baltă de sânge, cu un cuțit lângă ea. Medicii au stabilit că femeia suferise un traumatism cranio-cerebral deschis și multiple plăgi înjunghiate și escortate. Motivația gestului disperat al femeii pare a fi faptul că, până în acest moment, ea a suferit trei intervenții chirurgicale pentru eliminarea unei tumori craniene, operații rămase fără rezultate notabile. (A.F., C.S.) RADIO UNISON ZALĂU 94 FM STEREO B-DUL. MIHAI VITEAZU, BL. PUBUSERV TEL.060/612595 TEL/FAX.060/613424 sc. NETCOMP SRL. Calculatoare, accesorii, imprimante Servicii internet. e-mail S •„ ' ' * Zalău, B-dul Mihai Viteazu nr. 59 Tel/Fax: 060/661710 E-mail: office@netcompsj.ro EVENIMENT WK FLASH Accidente în lanț pe o șosea din Cluj Șapte persoane au fost rănite în două accidente care au avut loc sâmbătă dimineața pe șoseaua Cluj-Dej, în jurul orei 8.00, Constantin Garda se afla la volanul unui autoturism Dacia. în timpul unei depășiri, mașina lui Garda a intrat frontal într-un alt autoturism, condus de Iosif Roman. Toate cele cinci persoane din autoturismul Dacia - șoferul, soția și copilul acestuia, precum și alți doi pasageri - au suferit răni grave. La scurt timp de la producerea acestui accident, șoferul unei Skode a intrat cu mașina sub un camion. Șoferul s-a speriat la vederea coloanei formate în urma primului accident și nu a mai apucat să frâneze destul de rapid; în urma acestui al doilea accident, alte două persoane au fost rănite grav. Cele șapte victime au fost transportate la spital, unde au fost internate, starea a două dintre ele fiind foarte gravă. La puțin timp după producerea celor două accidente, în zonă au mai avut loc alte câteva tamponări, care nu s-au soldat însă cu victime. (V.R.) Plouă cu amenzi pe șoferi La sfârșitul săptămânii trecute, polițiștii din județul Alba au aplicat 355 de amenzi contravenționale în valoare de 141 de milioane de lei. Dintre acestea, 77 au fost date pentru depășirea vitezei legale, în timp ce 23 de șoferi au fost amendați, pentru că au circulat pe drumuri publice cu defecțiuni tehnice la autoturisme. în cadrul aceleiași acțiuni de control, 13 conducători auto au rămas fără permise de conducere ca urmare a conducerii sub influența alcoolului. 2 taximetriști au fost amendați, pentru că nu au avut autorizația necesară, 23 de pietoni și 8 bicicliști fiind sancționați pentru nerespectarea semnelor de circulație. (C.D.) COOPERATIVA DE CREDIT IgTTTTTTTXTÁYRTTTÁ>?9 %/mJm OFERA CREDITE CU DOBÂNZI AVANTAJOASE ÎN SISTEM BANCAR SAU C.A.R. Zalău, Bd. M VITeazul, hocASS.sr.4, ap. 2 (peste drum de Piața Astra!is) _________________Toi. 060/662793_________________ Garantie 7\rZGLOBAL Onestitate W |l « . w , Bonitate V L/ asigurări Legalitate Doriți relații de cooperare stabile pe termen lung bazate pe seriozitate și încredere reciprocă ? Apelați la S.C. GLOBAL S.A. Societate de Asigurare Reasigurare Româno-Portugheză care vă oferă condiții de asigurare la nivelul celor aplicate în Comunitatea Europeană. AGENȚIA CLUJ CZIP-Ia Unirii nr. 21 tei-fax. 064-430 168 sau tel. 064-194 270