Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-04 / nr. 1148

Transilvania Jurnal Softuri gratis pentru bistrițeni . Casa Corpului Didactic (CCD) Bistrița-Năsăud, prin intermediul Centrelor de Documentare și Informare (CDI), a pus la dispoziția celor interesați, elevi, cadre didactice și orice persoană preocupată, o ofertă complexă de soft educațional. Astfel, cei însetați de informație din aproape orice domeniu pot consulta sau împrumuta gratuit softuri pentru învățarea limbilor străine, enciclopedii din domeniul artelor, științelor, spațiului și universului precum și muzică clasică. Contra cost însă, CDI oferă celor interesați și servicii de inscripționare CDROM. (A.S.) Tinerii democrați vor sa-i pună la lucru pe aurolaci și boschetari Organizația Tinerilor Democrați (OTD) vrea să le găsească boschetarilor și aurolacilor un loc de muncă. Tinerii democrați se vor adresa primarului general al Capitalei, Traian Băsescu, pentru găsirea unor ocupații pentru aceștia. „Ne propunem să avem o imagine clară a numărului și răspândirii lor. Un prim pas va fi colectarea de îmbrăcăminte, paturi, mâncare, aceste ajutoare urmând să fie distribuite de voluntari ai OTC, începând de astăzi (n.r. ieri)”. Pentru început, ne-am orientat spre București, urmând ca apoi cu experiența căpătată aici să ne lărgim programul și spre orașele mari ale țării, promite președintele OTC, Liviu Nistorian. (A.B.) Vineri, 1 februarie 2002 Șoferii pichetează prefectura Transportul public din Alba va fi astăzi blocat Angajații Serviciului de Transport Public Alba au anunțat că vor picheta astăzi, între orele 9.00 și 12.00, prefectura. Cei circa 50 de angajați ai STP vor protesta împotriva deciziei prefectului de a acorda sprijin societății SC InterStar SRL. Angajații STP au declanșat greva generală săptămâna trecută și sunt deciși să nu reînceapă activitatea până în momentul în care autovehiculele societății InterStar vor ieși de pe traseele din municipiul Alba-Iulia.La sfârșitul anului trecut, Curtea de Apel Alba-Iulia a pronunțat o sentință prin care autovehiculele societății InterStar primeau drept de a efectua transport de călători în municipiu, deși Ordonanța Guvernului 86/2001 interzice efectuarea transportului de călători în autovehicule care nu au minim 10+1 locuri. Deși toată săptămâna trecută angajații STP au protestat, ultimele zile fiind marcate de lipsa transportului public de călători, conflictul este departe de a fi soluționat. Pe de o parte, sindicaliștii STP au purtat discuții cu prefectura, poliția municipală Alba-Iulia, precum și cu Autoritatea Rutieră primind asigurări de soluționare a problemei. Câteva zile mai târziu, prefectul Ioan Rus a dat o dispoziție prin care acorda drept de a circula „fără nici un fel de restricții” autovehiculelor aparținând societății InterStar. Rus afirmă că protestul angajațiilor de la STP este ilegal și că „demersurile celor de la societatea de Transport Public Local Alba au o conotație politică, fiind susținute de unele partide din opoziție interesate în a aduce acuzații reprezentanților autorităților publice județene și instanțelor judecătorești”. Pe de altă parte, angajații de pe autobuze și microbuze consideră că au fost mințiți de prefectul Rus și cer în continuare aplicarea Ordonanței Guvernului nr. 86/2001. Alina Fechete „Monologul vaginului" va pune la încercare prejudecățile spectatorilor Piesa de teatru „Monologul vaginului”, care va fi prezentată de Teatrul Ariel din Târgu-Mureș va constitui evenimentul central al V-Day - simbolul victoriei asupra violenței împotriva femeilor. V-Day este în același timp o mișcare globală, care urmărește sensibilizarea opiniei publice față de abuzul prin viol, mutilare genitală și incest. Din 1998 și până astăzi, V-Day s-a răspândit pe tot globul și se suprapune, intenționat, perioadei din jurul Valentine’s Day. „Monologurile vaginului” -cunoscuta piesă a Evei Ensler, care a aruncat în aer capitalele lumii, se va juca la Târgu- Mureș cu sprijinul Institutului Est-European de Sănătate a Vaginului, prin programul Underground, al Fundației Dramafest. Jucată cu forță și aplomb de actrițe ca Susan Sarandon, Whoopi Goldberg, Glen Close, de la teatre ca Off-Broadway până la Madison Square Garden. „Monologurile vaginului”, scrisă în 1997, este poate cel mai inflamant și controversat text de teatru cunoscut în ultimii cinci ani. în România, piesa de teatru va fi jucată de actrițele Monica Ristea-Horga, Elena Purea și Roxana Marian, în scenografia Alinei Herescu și direcția de scenă a scriitoarei Alina Nelega. Spectacolul va fi prezentat, în perioada 14 februarie -1 martie în Târgu-Mureș, București, Constanța, Cluj-Napoca, Sibiu și Timișoara. Spectacolele vor avea scop caritabil. Dragoș Bardoși Autoritățile hunedorene au ambiții mari Investițiile în zonele sărace ale județului Hunedoara, modernizarea drumurilor și relansarea agriculturii și a zootehniei în zonă sunt doar câteva dintre obiectivele pentru anul 2002 în dezvoltarea economică și socială a județului, prezentate Guvernului de conducere a Prefecturii județului Hunedoara, în raportul de activitate de anul trecut. Principalele obiective stabilite pentru acest an sunt structurate pe cinci capitole. Prioritățile autorităților hunedorene pentru acest an sunt relansarea și modernizarea economiei, reducerea polarizării sociale și combaterea sărăciei și a șomajului, refacerea autorităților statului și a instituțiilor sale, reducerea birocrației și combaterea corupției, precum și valorificarea oportunității de integrare a țării în structurile europene și euroatlantice. (S.B.) COTIDIAN FLASH Școlile sălăjene așteaptă să-și primească pădurile 52 dintre cele peste 500 de școli sălăjene trebuie să își primească pădurile înapoi în următoarea perioadă, în baza Legii 1/2000, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Școlar Sălaj, Ioan Drida. Terenurile au fost validate până la ora actuală doar pentru unitățile de învățământ din comunele Mirșid și Almașu, dar nici acestea nu au fost încă puse efectiv în posesie. „Suntem în lucru cu Asociația Proprietarilor de Păduri, pentru ca școlile să o primească ce este al lor”, a declarat Drida. Pentru cele două școli au validate câte 30 de hectare de pădure, limita maximă de suprafață forestieră, care poate fi retrocedată. (M.P.) Certificatele Euro 3 se eliberează de către RAR Certificatele de conformitate cu Euro 3 pentru camioane și remorci, necesare șoferilor care intră pe teritoriul Cehiei, se eliberează de Registrul Auto Român, a anunțat MAE sâmbătă. Șoferii de fir trebuie sa prezinte, la intrarea, în Cehia, documente care să ateste încadrarea în normele Euro 3. începând cu 1 februarie, documentele respective nu se vor mai elibera la punictele de frontieră ale republicii cehe, așa cum s-a procedat până în prezent. (M.F.) Casa de Asigurări de Sănătate a județului Hunedoara îndrumar pentru protejarea și menținerea sănătății / / r (continuare din numărul precedent) Ce trebuie să facă asiguratul... Pentru a-și schimba medicul de familie Condiție Schimbarea medicului de familie sau a medicului stomatolog nu se poate face decât după cel puțin 3 luni de la ultima înscriere. Pentru schimbarea medicului, va trebui să obțineți acceptul noului medic la care vă veți prezenta cu actele necesare înscrierii la medicul de familie sau stomatolog (liste medici). De asemenea, va trebui să-i comunicați acestuia numele fostului medic la care ați fost înscriși. Noul medic va trebui să transmită Casei de Asigurări și fostului medic că v-a preluat în evidența sa. Ce trebuie să facă asiguratul... Pentru a obține rețete compensate sau gratuite Condiție Trebuie să fiți înscriși la medicul de familie. Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este de a vă prezenta la medicul de familie: în urma consultației, dacă este cazul, acesta vă va elibera rețeta cu medicamentele compensate sau gratuite de care aveți nevoie. în unele situații, medicul de familie vă poate da o trimitere către un medic specialist care, în urma unor consultații mai amănunțite, vă va acorda rețeta corespunzătoare sau vă va da o recomandare pentru eliberarea rețetei de către medicul de familie. » Jpî Medicamentele compensate sau gratuite nu le puteți obține decât de la farmaciile care au contract cu Casa de Asigurări din județul dumneavoastră. (va urma)