Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-15 / nr. 1208

Director: Emilia MOLDOVAIM Nr. 1.208, Luni, 15 aprilie 2002 preț 4.000 lei Elevii din Târgu-Mureș se vor plânge Consiliului Europei Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a discutat ieri, timp de cinci ore, cu elevii de la Liceul „Bolyai-Farcaș" din Târgu-Mureș, încercând să afle cum s-a ajuns la scandalul ce durează de o săptămână, apoi s-a întâlnit cu directorii liceului și inspectorul general, Ștefan Someșan. La ora închiderii ediției, discuțiile încă se desfășurau. De altfel, Ecaterina Andronescu i-a anunțat pe reprezentanții mass- media să nu aștepte nici o declarație. Dacă cei zece elevi care au reprezentat la discuții interesele copiilor români de la „Bolyai-Farcaș” au declarat presei că sunt mulțumiți de faptul că s-a discutat cu ei, nu așa stau lucrurile și cu rezultatul convorbirilor. „Nu suntem de acord nici ca elevii români să plece din «Bolyai» pe parcurs, adică să nu se mai organizeze concursuri de admitere. Astfel, cei care rămân ar fi izolați, iar mulți profesori și-ar pierde obiectul muncii”, a spus Călin Ignat, unul dintre adolescenți. Elevii români au spus că nu renunță la cererea lor, și anume, ca statutul Liceului „Bolyai-Farcaș" să rămână neschimbat. Ei vor continua protestele, arborând drapele tricolore și purtând brasarde roșu - galben - albastre. Călin Ignat a mai declarat că, pe lângă protestul însoțit de peste 600 de semnături, înaintat ministrului, elevii români au de gând să se adreseze forurilor europene, unde vor ataca prevederea din protocolul PSD - UDMR care se referă la liceu. „Separatismul nu este o valoare europeană și vom semnala că la noi asta se vrea. Cine știe, poate că vom ajunge să fim mutați și în alte cartiere. Românii, în cartiere românești și maghiarii, în cartiere ungurești”, a mai spus Ignat. Cei zece reprezentanți ai elevilor maghiari au refuzat să facă vreo declarație. Dragoș Barboși pagina 5 I Bocete | Chelaru plânge după statuile lui Antonescu el susține că demolarea acestora ar reprezenta actul de sinucidere a guvernului SC INSERCO SRL Distribuitor al firmei 3EEB JA s VINDE România Toată gama de anvelope, camere aer și benzi lantă pentru: i ^ 'Mtotuisme' ’ autoutilitare camioane remorci produse de SC VICTORIA SA Florești și SC SILVANIA SA Zalău. Depozitul este situat pe B-dul M. Viteazu nr. 60, in incinta Complexului FEDERAL COOP. Tel/lax. 060-661545,661909 Tragedie la Mediaș SPÂNZURATĂ LA 6 ANI DE TATĂL DEMENT Un medieșean în vârstă de 31 de ani s-a spânzurat împreună cu fetița sa, în vârstă de șase ani, după o ceartă cu soția. Cadavrele au fost găsite sâmbătă, 13 aprilie, în jurul orei 21.00, de soția sinucigașului, care timp de peste o oră își căutase îngrijorată copilul. Șomer, în plin proces de divorț și sărac lipit pământului, Ioan trecea în ultimele zile printr-o acută depresie psihică. în ziua în care a decis că lumea nu-i mai oferă nici o șansă, Ioan și-a luat, ca de obicei, fetița la plimbare. Pentru ultima dată. Nicole Kidman cară pumni partenerilor de filmări Celebra actriță Nicole Kidman a declarat recent că „uită de ea” când filmează scene de luptă, pocnindu-i serios pe partenerii de filmare. Starul a admis că este un factor de instabilitate pe platoul de filmare, atunci când vine vorba să îi lovească pe ceilalți actori. Din fericire, loviturile actriței nu provoacă vânătăi grave, deoarece sofisticata Kidman nu se poate lăuda cu o forță a pumnului redutabilă. Actrița a făcut toate aceste destăinuiri revistei News Of The World Sunday, citată de agenția on-line Ananova. „Mă implic în scene și uit să mă stăpânesc, întotdeauna am probleme din cauza aceasta” a declarat starul de la Hollywood. Trebuie să ai grijă dacă joci alături de mine într-o astfel de scenă", a declarat starul. Partea bună, pentru cei care au de-a face cu actrița dezlănțuită, este că aceasta nu are bicepsii foarte bine formați, ea fiind apreciată pentru alte „rotunjimi” ale corpului. „Nu sunt foarte bună în ceea ce privește cascadoriile. Uit ce am de făcut și chiar lovesc, nu doar mă prefac. Din fericire, nu am un croșeu de stânga foarte puternic, așa încât nu fac pagube mari”, a concus actrița. Daria Ștefan /f»use jr.. Vă aducem la cunoștință modificarea numerelor de telefon la caine puteți contacta, după cum urmează: Redacția:P-ta Mihai Viteazu, s.n., Hala Agroalimentară, et. 3] tel: 098.232.191 [numărul de telefon actual - 098.604.762 - este valabil până în data de 15 aprilie 2002] Administrația: (str. Napoca, nr. 16] tel: 098.232.190 [numărul de telefax actual - 098.609.803 - rămâne valabil] Dramă pagina 16 Drăgan Muntean se zbate între viață și moarte Celebrul interpret de muzică populară Drăgan Muntean se zbate între viață și moarte din cauza unui accident vascular cerebral, survenit vineri. Rapsodul se află în stare de comă de gradul patru la Spitalul Municipal Târgu-Mureș. Medicul neurochirurg Alexandru Lupșa susține că Drăgan Muntean are șanse să revină la viață. Stupizenie pagina 7 Congresul stomatologilor, afectat de prezența miniștrilor la Cluj „Ne-au dat peste cap tot congresul cu programul lor și nici măcar n-au cataolicsit să treacă pe la noi" SUPLIMENT SPORTIV Challenge Cup, te așteptăm la Deva! Rapid - Universitatea Remin 24-25 (11-15) Minerul Sărmășag a încercat să mituiască la Sighetu Marmației Dolarul SUA 32.960 lei • euro 29.033 lei • gramul de aur 319.655 lei pagina 9 paginile 12-15 Editorial pagina 4 Are și românul o rugăminte la NATO de Călina Berceanu Tendința românilor de a complica lucrurile este una dintre caracteristicile cele mai păguboase ale urmașilor statului dac centralizat, chiar dacă servește de minune democrației construite cu sudoarea poporului, spre deznădejdea lui, pe Dâmbovița. I ANCHETA SC Bere - MalSA Bistrița - Premiul Nobel pentru tupeu oaaina 3