Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-16 / nr. 1209

Transilvania Jurnal Grădiniță interetnică în județul Alba în comuna Unirea din județul Alba, va începe derularea unui proiect european. Denumit generic „Trei etnii, o singură grădiniță", proiectul presupune înființarea unei grădinițe cu program special, unde vor fi înscriși copii din comună indiferent de etnie. Promotorul proiectului este Agenția Națională pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere. Această agenție este înființată de către Ministerul Industriei și Resurselor și are ca obiective sprijinirea dezvoltării sociale a comunităților afectate de restructurarea sectorului minier, precum și oferirea de resurse financiare suplimentare grupurilor sociale dezavantajate. Fondurile principale pentru derularea acestui proiect vor fi primite de la Departamentul pentru Dezvoltare Internațională a Marii Britanii (DFID). Englezii de la DFID au vizitat deja la sfârșitul săptămânii trecute comuna Unirea, unde au avut întâlniri cu conducerea locală în vederea stabilirii modului în care va fi implementat programul „Trei etnii, o singură grădiniță”. Primarul comunei Unirea, Cristian Ioan Meteș, a declarat că a sprijinit și va sprijini în continuare acest proiect, deoarece numai așa, prin schimbarea mentalității generațiilor viitoare, pot fi eliminate marginalizările sociale și discriminările interetnice. Grădinița interetnică din Unirea este prima de acest gen din județul Alba și, dacă va avea impact, promotorii vor să înființeze și în alte localități astfel de grădinițe, unde copiii vor lucra și învăța atât în limba română și în maghiară, cât și în limba romanes. Dan Lungu Rommin 2002 la Deva Cea de a opta ediție a expoziției „Rommin 2002”, organizată la Deva de Camera de Comerț și Industrie a județului Hunedoara, a avut în cursul acestei zile deschiderea oficială. Expoziția, găzduită de Sala Sporturilor din municipiul de pe Mureș, cuprinde tehnologie și utilaj minier prezentate de 25 de firme din 15 țări, inclusiv România. Manifestarea este un bun prilej pentru producătorii și utilizatorii hunedoreni din domeniu de a lua contact cu ultimele noutăți din minerit, fiind binecunoscută ponderea pe care o are această industrie în întreg județul, nu numai în Valea Jiului. Bogdan Barbu Marți, În aprilie 2002 - COTIDIAN WK Ne scriu cititorii , Dora Mustață, Târnu-Mureș: „Urmăresc cu maxim interes derularea evenimentelor de la mine din oraș, oraș care a mai trecut prin tensiuni interetnice, prin bătăi interetnice și nu pot să mă gândesc cine alimentează asemenea lucruri. De ce trebuie ca Târgu-Mureș să figureze, pe harta europeană, drept un loc unde se petrec asemenea lucruri? Este adevărat că pe altarul protocolului PSD-UDMR a fost sacrificată liniștea copiilor noștri?” • Cosmin Pop, Petroșani: „întâmplător, am intrat în posesia a două numere ale ziarului dumneavoastră (îmi pare rău că nu există soluția difuzării în Valea Jiului) și am văzut că acordați atenție și Companiei Naționale a Huilei. Domnilor ziariști, cred că merită o atenție ceva mai mare. V-ați întrebat vreodată ce case, ce lux se găsește în jurul unor șefi de la Compania Națională a Huilei, în timp ce în Valea Jiului lumea moare de foame?" • Sandu Claudiu Bob, Miercurea Ciuc: „Unele dintre cele mai interesante probleme abordate de dumneavoastră sunt legate de problemele specifice regiunii Har Cov, cred că sunteți singurul ziar care acordați o importanță mai mare lucrurilor de aici. Vreau să vă felicit că nu urmăriți interesele niciunui partid reprezentat la nivel local sau național, deoarece protocolul ticălos semnat între PSD și UDMR nu ține cont de adevărata natură a relațiilor din români și maghiari. Nu mai vrem să ne dezbine nimeni, noi putem trăi foarte bine unii cu alții și fără să ne dăm în cap!" Pentru sediul oficiului poștal din Covasna s-a investit un miliard de lei Achiziționarea și renovarea recent inauguratului sediu al oficiului poștal din Covasna a costat Regionala Brașov a Companiei Naționale Poșta Română un miliard de lei. Lucrările de construcție și amenajare s-au finalizat într-un timp record- un an și jumătate și au fost necesare în principal pentru schimbarea imaginii poștei române. Directorul Regionalei de Poștă Brașov, Gheorghe Oroianu, a declarat că din păcate publicul identifică încă Poșta Română cu imaginea veche, idilică și mioritică a factorului poștal cu geanta. Ori, în opinia sa, ea trebuie convertită și adaptată unui model european în condițiile în care pe piață a apărut concurența. Noul oficiu poștal va oferi, pe lângă serviciile tradiționale, și altele noi, cum ar fi Post, Sky Peck și mandate on-line, lucru deosebit de important având în vedere faptul că stațiunea Covasna este de interes internațional, aici venind anual sute de turiști din afara granițelor țării. Gheorghe Oroianu a declarat că în acest an se intenționează să se aloce fonduri și pentru începerea lucrărilor de renovare a actualului sediu al poștei din Sfântu Gheorghe. Investiția va costa însă câteva miliarde de lei întrucât clădirea este mai veche de 100 de ani și este monument istoric. Otilia Costescu Un monument arhitectural abandonat a ajuns tabără de creație Casinoul clujean a fost deschis la sfârșitul săptămânii trecute pentru câteva zile publicului, grație unui grup de artiști. Monumentul arhitectural, ajuns o ruină din ignoranța edililor clujeni, a fost inaugurat cu peste un secol în urmă. Localul a fost redeschis la solicitarea artiștilor de la Grupul Minimum Party, care au organizat aici o tabără de creație, o manifestare de artă globală cu titlul Găina lui Columb. Câteva sute de vizitatori, în majoritate tineri, au fost conduși prin expoziție, denumită proces, și au luat contact cu exponatele, în fapt lucrări de artă plastică ce plombează numeroasele orificii din pereți și tavane. Grupul Minimum Party este la a patra încercare de creație, fiind adeptul interactivității în expresia artistică, încercând în acest mod atragerea publicului în realizarea de lucrări artistice în taberele de creație colectivă. In clădirea fără tencuială și geamuri, pot fi văzute un telefon de epocă instalat în dreptul unui orificiu care a fost cândva toaleta, o rochie de mireasă în dreptul unei spărturi în zid, castele de cărți de joc și alte asemenea decoruri ce par decupate din filme de factură psihologică. Mihai Bacalu Consulul SUA la Cluj le-a povestit copiilor despre Lincoln Zilele interculturalității au debutat ieri în forță la Școala internațională Happy Kids din Cluj. Michael Mates, noul consul american din Cluj, le-a povestit copiilor, îmbrăcați în costume de ispirație americană, adică indieni și cowboi, ce înseamnă cuvintele diplomat și emigrant și le-a povestit despre Lincoln și alți președinți. Două mămici din Ohio și Wisconsin le-au povestit copiilor diverse lucruri legate de statele lor de origine, Ohio fiind și originea primului astronaut de pe Lună. Grădinița și școala Internațională Happy Kids a împlinit recent opt ani de la înființare, cu cei peste două sute de copii fiind cea mai renumită instituție privată pe plan internațional din România. Școala a fost prima firmă care a obținut un credit al BERD pentru firme mici și mijlocii din Europa de Est, iar la zece ani de la înființarea prestigioasei bănci, Simona Radu, patronul și directorul școlii, a fost invitată să relateze în fața înaltului for european bancar despre secretul succesului său. Festivalul Zilele interculturalității se află la a doua ediție și are prevăzute zece manifestări zilnice dedicate națiunilor care au reprezentare în copiii din grădiniță și școală. Acțiunea a fost apreciată de diplomatul american de la Cluj, care a afirmat că este o bună ocazie de promovare a toleranței interetnice. Mihai Bacalu BANCA COMERCIALA Banca Comercială Română și MasterCard International organizează în perioada 25 martie - 31 mai 2002, o campanie de promovare a două dintre cele mai avantajoase carduri de pe piața internă: BCR Maestr Eurocard/MasterCard. Această campanie vă oferă șansa de a câștiga premii substanțiale. Totul este foarte simplu: solicitați în acesta perioadă, la orice unitate BCR, un card Maestro sau/și un card Eurocard/MasterCard și aveți posibilitatea de a participa la tragerile la sorți organizate de către BCR. Puteți fi câștigătorul unuia <^titp £^ele*12 premii a câte 100 EUR (echivalentul în lei) câștigătorul unuia dintre cele 2 mari premii de câte 1000 EUR(echivalentul în lei). Informații suplimentare puteți afla de la orice unitate BCR sau vizitând site-ul nostru www.bcr.ro ^ BCR - Banca de care aveți nevoie !