Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-16 / nr. 1209

fflSPORT FLASH Procurorii n-au fost sesizați în privința meciului dintre Minerul Sărmășag și Liber Humana Parchetul de pe lângă Tribunalul Baia Mare nu poate demara deocamdată cercetarea penală în cazul acuzației de mită emisă la meciul de sâmbătă de președintele Liber Humanei, Gheorghe Olteanu, în fața omologului său de la Minerul Sărmășag, Marin Măduță. Olteanu afirmă că Măduță l-a contactat pentru a-i propune să aranjeze jocul, în momentul în care Humana conducea cu 2-0. Potrivit prim-procurorului Eugen Roșea, Parchetul de pe lângă Tribunalul Baia Mare nu a primit nici o sesizare în acest sens, însă „în măsura în care merită, vom acționa (n.red., în sensul de a-i pune sub urmărire). Dar o vom face, numai dacă vom avea probe clare". Directorul DJTS Sălaj, Dorin Barbu, și el fost antrenor de fotbal la FC Armătura Zalău, și-a manifestat părerea de rău față de Minerul: „Numai că nu e bine. O echipă care a avut rezultate bune a ajuns printr-o greșeală, dacă a fost greșeală, să-și compromită situația de până acum”. Președintele „minerilor” nu a putut fi contactat. (M.P.) Șunda, între ciocan și nicovală Actualul antrenor al Minaurului, timișoreanul Aurel Șunda, a debutat în acest campionat al Diviziei B2 pe banca tehnică a Unirii, iar munca sa la echipa din cetatea Marii Uniri este și acum extrem de apreciată de membrii galeriei „Black Warriors’’, în semn de respect pentru ceea ce Șunda a clădit la Alba Iulia, suporterii albaiulieni prezenți sâmbătă la Zlatna l-au „chemat la ordine” imediat după ce arbitrul Fr. Marcu a pus capăt întâlnirii. Aclamat și de galeria gazdelor, antrenorul le-a răspuns suporterilor albaiulieni, dar nu a mai făcut-o în stil Galatasaray, preferând astfel să nu intre în conflict cu „Vulturii albaștri”. Oricum, gestul său rămâne unul fair-play și astfel tehnicianul de pe Bega a mai probat încă o dată că rămâne un mare diplomat. (D.U.) Succese ale karatiștilor băimăreni La Sibiu, în Sala Transilvania, într-o organizare ireproșabilă, sa desfășurat Campionatul Național de karate kyokushinka, seniori, kumite open+kata fete și kumite copii (9-10 ani). Au participat peste 60 de sportivi de la 12 cluburi din țară. Baia Mare a fost reprezentată de sportivii de la LPS CSȘ Kanku, antrenați de Grigore Petruț - 3 Dan. Rezultate obținute de băimăreni: Cristina Petruț - locul 1, seniori, kata, Gabriela Petruț - locul 2, seniori, kata, Răzvan Moldovan - locul 2, copii, kata și kumite, Nicolae Hossu - locul 6, seniori, kata; Cornel Cosma - locul 5, seniori, kumite, Marius Harabula, locul 9, seniori, kumite; George Meliușe, locul 5, copii, kata și kumite; Alexandru Toma, locul 9 kata și locul 6 kumite, copii. (I.P.) Marți, 16 aprilie 2002 Din gândirea fotbalistului român: Bani, mașini, vile și femei... fotbal joc Etapa programată sâmbătă și duminică în cadrul etapei cu numărul 21 din Divizia A a fost una cu adevărat „nebună” din punct de vedere al rezultatelor, echipele așa-zise mici încurcând calculele granzilor și bulversând un campionat dominat de suspiciune și incorectitudine. Astfel, Sportul Studențesc a bătut Dinamo, FCM Bacău a trecut Rapidul pe „linie moartă”, FC Argeș Pitești a „întunecat” Steaua, în timp ce Ceahlăul lui Pinalti a învins Craiova Maxima, chiar în Bănie... Până aici, poate nimic spectaculos, că doar așa-i stă bine unui campionat care se respectă, dar când te gândești că fotbaliștii din primul eșalon câștigă infinitezimal mai mult decât un om obișnuit, care trăiește în România, nu se poate să nu-ți treacă prin cap să renunți la fotbal. Jucători care sunt interesați doar de bani, mașini, vile și „fetițe” de lux, își bat efectiv joc de suporterii care, meci de meci, străbat sute de kilometri pentru a-i vedea la „lucru”, mulți dintre aceștia recurg la împrumuturi financiare pentru a-și încuraja favoriții, și mimează sportul-rege. Dacă echipa câștigă, ura și la casierie, dacă pierde, nu-i nimic, că mai are balta pește (n. red., a se citi bani) și rup în discotecă. Nu de alta, dar un pahar de băutură, era să scriu „visichi”, face bine după o pantomimă de 90 de minute... Pentru a nu mai plictisi lumea, trebuie spus că, în aceste condiții, nu mai trebuie să mire pe nimeni faptul că, în momentul în care fotbalul de club românesc iese în Europa, un adversar de „talia” celor de la Skonto Riga, Grasshopper Zurich sau St. Gallen ne dă fiori! Dan Udrea Anca, la un gol de lideri 12 goluri - Negrean (FC Baia Mare), V. Miculescu (UTA) 11 goluri-Anca (ISCT) 10 goluri - Csehi (FC Bihor) 8 goluri - Neagoe (Extensiv), Jercălău (Unirea Alba Iulia - Miniam Zlatna), C. Prodan, Păcurar („U“ Cluj) 7 goluri - D. Stan (Internațional), Ad. Popescu (Pandurii) 6 goluri - Mâțiu (ISCT), Cornea (FC Baia Mare), S. Cristescu (ex Extensiv), Stanciu (Gaz Metan), Căpușan („U” Cluj) 5 goluri - Bilașco (FC Baia Mare), Ciubăncan (UTA), Szilj (CSM Reșița), Oncică (ISCT), CI. Boaru (Gaz Metan), Scarlat, C. Ciobanu (Unirea), Mușat (Extensiv), Filip Popescu (Jiul), Procorodie (Internațional), Gorga (Olimpia Satu Mare) 4 goluri - lari (UTA), Gado (FC Bihor), D. Oprița (CSM Reșița), CI. Moldovan (Gaz Metan), FI. Ilie, Nedelea (Internațional), Oană, Mihovici (Olimpia), Asztalos (ASA), Frunză (Jiul), Cr. Bratu (CSM Reșița - „Poli“ Timișoara), Dâmbean (Gaz Metan - ISCT) 3 goluri - S. Botiș, Todea (UTA), Cr. Țiplea, Pereș (FC Baia Mare), V. Stoica (Gaz Metan), Kirilov (Unirea), Jurisiiți (,,U“-Cluj), S. Mărginean, Paleacu (Minaur Zlatna), S. Roman, Tempfli, Ignat (Olimpia Satu Mare), Zsigmond, CI. Șomfălean (ASA Tg. Mureș), P. Badea, Pane (Extensiv), Crângureanu (Internațional) 2 goluri - Șola, Bucă, D. Rădoi (Extensiv), I. Bălan, Pașcovici, Ciocan (FC Baia Mare), CI. Mutu, Gușatu, Borbély, I. Rotariu (FC Bihor), Lupașcu, Doană, Ciocoi (CSM Reșița), Drăgulin, Hane, F. Popescu (Gaz Metan), J. Stoica, Georgescu (Internațional), Budean, Costea („U“ Cluj), Király, Bolmandor, Cașoltan, FI. Miclea (Minaur), Roszel, V. Ivan, Bălău, Fabian, Bozdog (Olimpia Satu Mare), V. Badea, Cireș (Jiul), Hulubei, Spătaru, I. Stoican, Chitescu (Politehnica), Ignat, Porav, Vlasiu (ASA Tg. Mureș), Fora (ISCT), Kovács, Pârva, Gideon (Unirea), Irina (Jiul) gol - Buhuș, Turcan, Drida (UTA), Pap Deac, G. Bar, Cânu (FC Baia Mare), Laczko, Vancea, L. Cotora, Mălăele (Extensiv), Mihuț, Kenesei, Sfârtea, Szabó, Cotan, Sola, Fele (FC Bihor), Kent .(UTA-FC Bihor), D. Midea, Perșa, Căprariu, Dianu (CSM Reșița), Hidișan, Simon, L. Fodor, Kalias, Neguț, Timar (ISCT), FI. Șomfălean, Bunea, Pogăcean, Gavrilescu (Gaz Metan), Braia, V. Lepădatu, Nicolaescu, R. Rotaru, R. Voinea, E. Dică, Ad. Arcanu, Vintilescu, Trofin, Amzacu, R. Rădoi (Pandurii), îmbucătură, M. Stancu, Creangă, V. Florea, Bărbuț, Cremenițchi (Internațional), Pistrițu, M. Catargiu, Zota, R. Ganea, Pelici, Vlăduleasa, L. Bordean (Unirea), Chivescu, Al. Tudor, Macavei, Abălașei, Trifu, Marina (Minaur), Mircea Rus, Văsie („U“ Cluj), Condor, Zahariuc, Dragomir (Olimpia), Gagy, E. Bucur, Pereș, Pușcaș (ASA), FI. Stoica, Baroană, Păuna, Buteseacă (Jiul), C. Almășan, Benga, Grijineu (Politehnica). Autogoluri: Olariu („U“ Cluj), pentru FC Baia Mare, Ciucur (CSM Reșița) și Blăjan (Olimpia Satu Mare), pentru UTA, Ad. Popescu (Minaur Zlatna), pentru Gaz Metan Mediaș. Marele Premiu de Formula 1 al statului San Marino Dominație Ferrari Primul Mare Premiu de Formula 1, organizat în acest an pe „bătrânul continent”, a prilejuit italienilor de la Ferrari un adevărat galop de sănătate. Clasați pe primele două locuri pe grila de start, cu Michael Schumacher în poleposition, urmat de Rubens Barrichello, „ferrariștii” au dominat cursa de la un cap la altul, singurul care a încercat să le țină piept fiind Ralf Schumacher, care a urcat imediat după start pe poziția a doua. Mecanicii celor de la Ferrari s-au 1. Michael Schumacher (Ferrari) 2. Rubens Barrichello (Ferrari) 3. Ralf Schumacher (Williams BMW) 4. Juan Pablo Montoya (Williams BMW) 5. Jenson Button (Renault) 6. David Coulthard (McLaren Mercedes) mișcat însă mai repede decât cei de la Williams, iar după prima oprire la boxe, Barrichello l-a depășit pe Ralf și a trecut pe poziția secundă, pe care avea să și termine cursa. Columbianul Juan Pablo Montoya, care a anuntat înaintea cursei ca îi va face zile fripte campionului mondial en titre, Michael Schumacher, nu a contat în acest grandprix, terminând în final abia al patrulea, în puncte s-au mai clasat englezul Jenson Button și scoțianul David Coulthard. Marele Premiu al Republicii San Marino, de la Imola, disputat practic pe terenul celor de la Ferrari, a adus echipa italiană pe primul loc în clasamentul general al constructorilor și i-a permis lui Michael Schumacher să se distanțeze de fratele său Ralf, în încercarea sa de a obține al cincilea titlu mondial și de a egala astfel recordul deținut de Juan Manuel Fangio, idolul său din copilărie. Următoarea cursă va avea loc pe 28 aprilie, în Spania, la Barcelona. (V.A.) Echipe. San Marino Clasament cursă: 1. M. Schumacher (Ferrari) 2. Ralf Schumacher (Williams) 3. Montoya (Williams) 4. Button (Renault) 5. Barrichello (Ferrari) 6. Coulthard (McLaren) 7. Raikkonen (McLaren) 8. Irvine (Jaguar) 9. Heidfeld (Sauber) 10. Webber (Minardi) 11. Salo (Toyota) 12. Massa (Sauber) 10p 6p 4p 3p 2p 1p 1. Ferrari 2. Williams BMW 3. McLaren-Mercedes 4. Renault 5. Jaguar 6. Sauber 7. Minardi 8. Toyota Piloți: 40p 37p ȘP fP 3p 3P 2p 2p 34p 20p 17p 8p 6p 5p 4p 3p 2p 2p 2p 1P Transilvania Jurnal Bursa stranierilor Nici un gol pentru românii din campionatele străine Clasamentul principalilor marcatori români din campionatele străine este următorul: 14 goluri: Ionel Gane (St Gallen - Elveția) 11 goluri: Adrian Mutu (Verona - Italia) 9 goluri: Marius Sasu (Kispest-Honved - Ungaria) 8 goluri: Ioan Viorel Ganea (VfB Stuttgart - Germania) 7 goluri: Marius Niculae (Sporting Lisabona - Portugalia) 6 goluri: Laurențiu Roșu (Numancia - D2 Spania), Alin Stoica (Anderlecht, Belgia) 5 goluri: Attila Piroska (pentru Kispest-Honved; transferat la Újpest, Ungaria), Viorel Moldovan (Nantes, Franța), Florin Cernat (Dinamo Kiev, Ucraina) 3 goluri: Dorinel Munteanu (VfL Wolfsburg, Germania), Cosmin Contra (AC Milan, Italia), Radu Sabo (Zalaegerszeg, Ungaria), Dorel Balint (Kispest-Honved, Ungaria) 2 goluri: Gică Popescu (Lecce, Italia) Adrian Ilie (Valencia, Spania), Tiberiu Ghioane (Dinamo Kiev, Ucraina), Marius Mitu (Molenbeek, Belgia), Gabor Gerstenmaier (pentru Winterthur, transferat la Baden, D2 Elveția), Adrian Dulcea (Gyor, Ungaria, plecat la Siófok), Lucian Popescu (câte un gol pentru Zrvila Triglav si Korotan, Slovenia), C. Barbu (Numancia - D( Spania). 1 gol: Radu Niculescu (Galatasaray) Divizia A - etapa a 21-a Steaua alunecă în clasament Ultimul rezultat: Steaua - FC Argeș 0-1 A marcat: Cr. Vladin. 48 * echipă penalizată cu un punct Etapa viitoare (20-21 aprilie): FC Brașov - Gloria (în tur 0-1), Ceahlăul - Național (1-3), Dinamo - Astra (1-1), Farul - Sportul (3-0), Oțelul - FC Arges (0-1), Petrolul - Steaua (1-4), Rapid Univ. Craiova (2-2), UMT - FCM Bacău (0-1). Clasament 1. Dinamo 21 117 4 47-23 43 +13 2. National 21 10 8 3 32-15 38 +5 3. Rapid* 21 114 6 35-22 36 +7 4. Otelul 21 10 6 5 23-13 36 +3 5. Ceahlăul 21 9 3 9 29-26 33 6. Steaua 21 10 29 30-24 32 4 7. FCM Bacău 21 10 29 26-27 32 -18. Craiova 21 8 6 9 28-25 30 -3 9. FC Arges 21 9 3 9 23-26 30 -3 10. Gloria 21 9 1 11 20-28 28 -5 11. Farul 21 7 6 8 26-28 27 -3 12. Astra 21 6 7 8 22-21 25 -7 13. FC Brasov 21 6 6 9 19-22 24 -6 14.Sportul' 21 6 3 12 2540 21 -9 15. Petrolul 21 4 6 11 18-33 18 -12 16. UMT 21 3 4 14 1747 13 -17