Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-16 / nr. 1209

«fij ULTIMA ORĂ Marți, Ifi aprilie 2002 Ceea ce nu au reușit adversarii de secole ai moților reușesc canadienii Aurul din Apuseni dezbină moții adversarii și partizanii investiției Euro Gold Corporation s-au strâns ieri în fața Primăriei Roșia Montană Blestemul aurului ce zace în măruntaiele Apusenilor pare a-i urmări în continuare pe oropsiții locuitori din Țara Moților. Controversata problemă a investiției de la Roșia Montană a izbuncnit din nou ieri. Cei ce se opun venirii Companiei EuroGold Corporation în zonă pentru a exploata și prelucra zăcămintele de aur și argint și cei ce doresc venirea acesteia s-au adunat în fața Primăriei din Roșia Montană pentru a-și susține pozițiile. Cei dintâi, adică nemulțumiții care s-au organizat în asociația Albumus Maior, au decis să protesteze împotriva strămutării și distrugerii comunei. Vicepreședintele acestei organizații, Eugen Cornea, ne-a declarat ieri că Gold Corporation nu va primi acceptul de a distruge Țara Moților. „Compania se ocupă numai de escrocherii. Au eludat legea română și statul român. Potrivit Legii 137 ar fi trebuit să obțină acordul populației pentru derularea investiției, dar n-au făcut-o. Ne-au chemat astăzi (ieri - n.r.) la discuții, în ceasul al doisprezecelea. Noi le vom spune că nu-i primim la Roșia Montană pentru că Țara Moților s-ar transforma în «Țara Morților»”, acuză liderul protestatarilor. Cornea mai spune că la discuțiile cu conducerea companiei, programate a se desfășura la sediul primăriei, au fost invitați de asociație, mai mulți jurnaliști străini și români, care au manifestat interes deosebit față de ceea ce se întâmplă la Roșia Montană. Cei care doresc investiția nu cedează mai numeroși decât cei ce se opun, par a fi cei ce văd în venirea companiei românocanadiene o șansă de salvare a zonei. Majoritatea sunt mai tineri și își doresc locuri de muncă bine plătite, case noi și o viață civilizată. Ei nu se sfiesc să etaleze un optimism debordant, arătând multă încredere investitorilor și protestând, la rândul lor, împotriva celor ce se opun investiției, considerându-i pe aceștia conservatori. Mai mult, ca angajați ai Euro-Gold Corporation ei se declară gata să-și susțină și să-și apere dreptul de a trăi și a muncii în comuna lor. Prefectul de Alba nu se opune investiției, ci poluării Aflat la Cluj, Ioan Rus, prefectul de Alba nea declarat că lucrările în zonă nu vor fi autorizate dacă va exista pericol de poluare sau distrugere azonei. „Nici un om nu va fi forțat să-și părăsească casa dacă nu vrea. Vom avea grijă ca cei care sunt de acord să primească fie despăgubirile cuvenite, fie casele promise de companie. Ca moț, nu pot respinge o investiție care poate aduce avantaje zonei, dar nici nu voi accepta ca investitorul să se prevaleze de angajamentul de a utiliza cea mai înaltă tehnologie, pentru a nu periclita viața și sănătatea locuitorilor, în ceea ce privește patrimoniul cultural existent, avem garanții că se va conserva tot ce este important și valoros, conform rezultatelor studiilor arheologice care s-au făcut în zonă.” a declarat loan Rus. Aurica Giura Șefii grupurilor parlamentare de la Chișinău au plecat la Strasbourg Liderii celor trei grupuri parlamentare din Legislativul Braghiș au plecat, luni, la Strasbourg, la invitația secretarului general al Consiliului Europei, Walter Schwimmer. Liderul grupului parlamentar al Partidului Popular Creștin Democrat Iurie Roșea, a declarat că îi va informa pe oficialii europeni despre situația din Republica Moldova și despre „abuzurile pe care le comit tot mai des autoritățile comuniste". Roșea s-a declarat pregătit să accepte un dialog politic cu Partidul Comuniștilor, însă numai dacă va fi abolită cenzura în instituțiile mass-media de stat, iar negocierile cu formațiunea de guvernământ vor fi transmise în direct de radio și televiziune. Reprezentanți ai conducerii Republicii Moldova, printre care și președintele Vladimir Voronin, au acuzat opoziția că refuză să participe la un dialog constructiv cu autoritățile. Voronin a sugerat că singura posibilitate de depășire a crizei este organizarea de către opoziție a unui referendum privind încrederea populației în guvernarea comunistă, sugestie respinsă de PPCD. Liderul grupului parlamentar Alianța Braghiș, Dumitru Braghiș, a declarat că va cere Consiliului Europei și, eventual, UE și OSCE să-și asume rolul de mediator în dialogul politic, pentru rezolvarea actualei crize de la Chișinău. Surse din cadrul facțiunii parlamentare a comuniștilor au declarat că liderul majorității comuniste, Victor Stepaniuc, ar putea discuta, la Strasbourg, despre caracterul ilegal al protestelor organizate de opoziție, precum și despre reprezentativitatea minimă a manifestanților în comparație cu sprijinul acordat partidului de guvernământ în cadrul alegerilor din 2001, Republicii Moldova - Victor Stepaniuc, Iurie Roșca și Dumitru UBEMAR S.A. office « ubemar.ro Str Pompelor nr. 3, Ploiești, 2000 - Prahova fel: 044 113471.044 114922 Fax 044 113471 UBEMAR S.A. Ploiești produce: ♦ automacarale de 7. 18. 125. 16. 25.40 tone ♦ centrale pentru producerea betonului ♦ vibroprese pentru fabricarea elementelor de beton ♦ utilaje de salubritate - autogunoiere compactoare, automaturatoare ♦ incarcatoare frontale ■* telelifturi ♦ betoniere ♦ mașini de confecționat țigle UBEMAR S.A. Ploiești executa de asemenea reparații curente la: ♦ utilajele proprii, la produsele similare fabricate in tara sau in străinătate, la diverse motoare termice si mijloace de transport. UBEMAR - Experiența somfesionalismii la dispoziția dumneavoastră Transilvania Jurnal FLASH EXTERN Participanții la lovitura de stat din Venezuela judecați Militarii care au participat la lovitura de stat împotriva președintelui venezuelean Hugo Chavez au fost deferiți justiției civile și celei militare, a declarat ministrul Apărării, Jose Vicente Rangel, citat de AFP. „Ei au fost transferați sub controlul serviciilor, procurorului general al republicii și procurorului militari”, a declarat Rangel, în cursul unei emisiuni televizate, fără să precizeze numărul celor arestați. .Aceste organisme vor decide soarta și viitorul lor, totul cu respectarea drepturilor lori’, a adăugat el. Șeful statului a fost înlăturat de la putere de o junta alcătuită din civili și militari, în cursul nopții de joi spre vineri, și a revenit la conducerea țării duminică dimineață. Un grup de ofițeri din cadrul celor patru armate - terestră, garda națională, aviație și marină - s-au revoltat jos împotriva lui Chavez, cu câteva ore înainte de înlăturarea acestuia, și și-au oferit sprijinul pentru guvernul autoproclamat al juntei, condus de liderul patronatului, Pedro Carmona. Mollahul Omar vorbește de o „cruciadă" . Liderul suprem al talibanilor a denunțat „cruciada” împotriva islamului lansată de Washington în Afganistan și continuată în teritoriile palestiniene, se arată într-un mesaj atribuit mollahului Omar, publicat în ediția de ieri a cotidianului „al-Hayat”, relatează AFP. „Masacrarea palestinienilor de către armata israeliană este o dovadă că războiul împotriva islamului și musulmanilor este o cruciadă declarată”, se subliniază în comunicat, adăugându-se că „evreii și americanii sunt aliați pe viitor împotriva musulmanilor în aceeași armată”. „După ce America și-a lansat în Afganistan războiul împotriva islamului, evreii fac în prezent același lucru împotriva poporului musulman din Palestina”, a adăugat mollahul ' Omar. „Totul se face cu arme americane, cu fonduri americane și în baza deciziilor americane", se mai arată în document. „Cine ar putea, atunci, să creadă că America dorește să lupte împotriva terorismului pe care îl practică ea însăși într-un mod nerușinat?”, se întreabă liderul talibanilor. Acesta se ascunde din decembrie, după ce fieful său din Kandahar s-a predat forțelor locale afgane. Americanii mai încearcă un raid anti - ben Laden Statele Unite așteaptă acordul Islamabadului pentru a lansa un raid aerian în zona muntoasă de la frontiera dintre Afganistan și Pakistan, în care, în opinia Washingtonului, se ascunde liderul rețelei teroriste al-Qaida, Osama ben Laden, a informat săptămânalul „Time" în ediția sa de duminică. Christina Rocca,secretar de stat adjunct pentru Asia de Sud-Vest, s-a deplasat la Islamabad în luna martie pentru a cere președintelui pakistanez, generalul Pervez Musharraf, acordul pentru declanșarea raidului, subliniază „Time”. Conform unor surse citate de publicația americană, Musharraf ezită să își dea acordul pentru această operațiune, deoarece influentele triburi locale, dotate cu armament, sunt susținătoare ale fostului regim al talibanilor Sunt adevărata vrăjitoare MARGARETA din București și am apărut de curând pe PRO TV Baia Mare. Fac minuni miraculoase. Vreau să anunț, pentru că sunt foarte multe persoane care profită de numele meu. Eu nu am venit în Baia Mare ca să fac reclamă, ci am fost cerută de clienți. Pot să rezolv fel și fel de cazuri, dezlegări de cununii, apropii iubită de iubit, împreunez casele oamenilor pe bază de despărțiri, locuiesc de impotență, de beție, dau afară argintul viu pe loc. Rezultate garantate sută la sută. Apelați cu încredere la fel. 095/891.065. VILA Rimini Str. Cometei, nr. 20A (intrare de pe Calea Turzii, drumul spre București și Reprezentanța Mercedes) Tel Fax:00-40-64/438385, 438390, 438028, E-mail:receptionigrimini.ro