Transilvania Jurnal, ianuarie 2003 (Anul 6, nr. 1420-1430)

2003-01-15 / nr. 1428

COTIDIAN Miercuri, 15 ianuarie 2003 Transilvania Jurnal Aproximativ 2.000 de copii din județele Alba și Mureș au primit în perioada sărbătorilor de iarnă pachete cu alimente și dulciuri în valoare de 254,8 milioane de lei, în urma unei campanii de strângere de fonduri. Campania „Există copii triști de Crăciun”, care s-a desfășurat între 20 noiembrie 2002 și 10 ianuarie 2003, a fost inițiată de Asociația Filantropia Ortodoxă, Societatea de Ajutorare Diakonia și Organizația Caritas Arhidioceza Romano-Catolică. Dincolo de diferențele confesionale existente între biserici, reprezentanții celor trei organizații au reușit sa aducă bucurie în inimile unor copii săraci. Dărnicie fără margini Colaborarea dintre cele trei asociații este mai veche, dar a devenit oficială doar anul trecut prin semnarea unei convenții permanente. Prin implicarea exemplară a reprezentanților acestora, respectiv Gherhardt Wagner, Mate Pal și Nicolae Ignat, înainte de sărbători au fost amplasate urne în diferite magazine din 20 de localități din Alba și Mureș. Deși la demararea acțiunii se preconiza strângerea unei sume de aproximativ 200 de milioane, oamenii au fost mai darnici. Astfel, la sfârșitul campaniei suma donată a ajuns la 295 de milioane, la care s-au adăugat sponsorizări de 22 de milioane și contribuția proprie a asociațiilor de 30 de milioane. Potrivit informațiilor furnizate în conferința de presă organizată ieri, costurile totale ale campaniei s-au ridicat la 288,9 milioane de lei, din care 34 de milioane reprezintă cheltuielile de organizare, iar 254,8 milioane pachetele propriu-zise oferite copiilor. Deoarece alimentele și dulciurile au fost cumpărate înainte de Crăciun, iar campania a continuat până acum câteva zile, banii donați au depășit sumele cheltuite pentru pachete. Responsabilii acestei acțiuni au declarat că suma rămasă, de 63,3 milioane, va fi folosită într-o campanie viitoare. Succes fără precedent .Există copii triști de Crăciun” a avut un succes mai mare decât celelalte campanii similare inițiate în Alba de aceste organizații nonguvernamentale. Iar dărnicia oamenilor, care de sărbători s-au gândit și la cei năpăstuiți, a făcut posibil ca 2.060 de copii să primească un dar în perioada sărbătorilor. Cele mai multe pachete au fost distribuite în Alba Iulia - 647, Târgu Mureș - 463, Sighișoara - 150, Câmpeni - 135, Reghin - 120 și Cugir -100. în comunicatul de presă comun al asociațiilor implicate se mai menționează: „Pe cei care, cu donații și sponsorizări prin intermediul acțiunii «Un dar pentru Hristos», și-au deschis inima și mâna către cei nevoiași, îi asigurăm că darul lor a ajuns la destinație provocând bucurie în multe inimi și case”. Nicu Popescu Cadouri de peste 250 de milioane pentru copiii săraci Copiii din Alba și Mureș au avut sărbători puțin mai fericite De foame, harghitenii s-au înghesuit la donat sânge Numărul donatorilor de sânge din zona Ciucului a crescut imediat după sărbătorile de iarnă. Aproximativ 200 de persoane au donat sânge de la începutul acestui an și până în prezent, ceea ce înseamnă 13 donatori pe zi. Directorul Centrului Județean de Recoltare a Sângelui Harghita, dr. Mátyás Tibor, declară că, în general, înainte și după sărbătorile de iarnă numărul donatorilor de sânge crește pentru că oamenii săraci au nevoie, pe lângă veniturile mici pe care le au, și de bonurile valorice pe care le primesc de la Centrul de Recoltare a Sângelui pentru a-și cumpăra alimente. Pentru fiecare donare se primește un bon de masă în valoare de 200 de mii de lei, iar pentru a cincea donare într-un interval de doi ani, se primește un bon valoric suplimentar de 500 de mii de lei. De menționat că între două donări de sânge trebuie să treacă o perioadă de trei luni. Și în luna decembrie s-a înregistrat un număr ridicat de donatori, circa 450 la nivelul județului Harghita, determinat de apropierea sărbătorilor, care însă se vor putea prezenta din nou la Centrul de Recoltare a Sângelui abia în luna martie. Din această cauză, în prezent, la centrul de transfuzii din Harghita există suficient sânge, chiar și din rezerva de pe luna decembrie. Dr. Mátyás Tibor a precizat că în perioada de vară numărul donatorilor scade considerabil, ajungând chiar la 250 pe lună, din cauză că oamenii se angajează ca zilieri în diverse munci agricole din care câștigă mai mulți bani decât dacă donează sânge. Pe parcursul anului trecut în județul Harghita au fost recoltate 4800 de prize de sânge. Ruxandfca Stoian Ministrul de Interne își păstrează echipa Ministrul de Interne, Ioan Rus, a declarat la Zalău că nu s-a gândit „momentan” la schimbări în structura ministerului, pe considerentul că „în actuala echipă noi am avut rezultate bune. Nu excepționale, dar bune. Mă duc pe varianta că la un colectiv consolidat care are rezultate, echipa învingătoare nu o schimbi niciodată”, a declarat Rus. Ministrul a apreciat demilitarizarea poliției ca un succes, operațiune ce va fi continuată prin introducerea în Parlament a Legii de salarizare a polițiștilor comunitari, „funcționari publici cu statut special”, precum și prin crearea Corpului Național al Polițiștilor, care va asigura o protecție mai mare cadrelor de poliție. Rus s-a aflat la Zalău împreună cu șeful Inspectoratului General al Poliției, chestor principal Florin Sandu, pentru a participa la bilanțul Inspectoratului Județean de Poliție, lăudând activitatea acestuia, în primul rând datorită faptului că Sălajul se află pe primul loc pe țară în ceea ce privește rata criminalității. După ce marți s-a aflat la bilanțul UP Satu Mare, miercuri Rus va participa la bilanțul IJP Maramureș. (tXS.) Polițiștii sălăjeni se plâng de bugetul mic din 2002 IPJ Sălaj și-a desfășurat activitatea în 2002 în condițiile unui buget cu mult sub nevoile reale de cheltuieli materiale și servicii, dotări sau investiții. Această problemă a fost prezentată în cadrul bilanțului pe 2002 al instituției, la care au participat ministrul de Interne, Ioan Rus, și Florin Sandu, chestor principal de poliție. Conform raportului, au fost provizionate piese și materiale în valori de numai 35 la sută din suma solicitată prin programul logistic, iar pentru îndeplinirea misiunilor s-a asigurat carburant în proporție de 39 la sută din cantitatea cerută. (CIX) Pompierii sălăjeni dau vina pe primari Grupul de Pompieri „Porolissum” din Zalău a prezentat unele dintre disfuncționalitățile care duc la diminuarea eficienței activității de apărare împotriva incendiilor. Astfel, conform reprezentanților unității, una dintre „nereguli” este abordarea superficială a problemelor de apărare împotriva incendiilor de către primari și consiliile locale, dar și receptivitatea scăzută din partea unor primării și consilii locale în a-și organiza și menține în stare de intervenție serviciilepublice de pompieri civili, sistemele de alarmare, drumurile de acces și sursele de alimentare cu apă. Comandantul grupului, Gheorghe Ursenie, a evidențiat și starea precară a dotărilor cu tehnică de intervenție, mijloace de protecție și salvare și resursele financiare insuficiente pentru asigurarea unor condiții bune de echipare a efectivelor și a dotării cu mijloace de intervenție și transmisiuni. (C.D.) Certificat European de Operare pe Computer Standard în Uniunea Europeană Societatea,ASIGURAREA ROMÂNEASCA- ASIROM ” S.A. Sucursala Bistrița-Năsăud Oprește-te la ASIROM să închei asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru anul 2003. Poți câștiga o mulțime de premii: 40 de autoturisme DACIA SUPERNOVA, 5 vacanțe pentru două persoane la mare și marele premiu, o asigurare de viață ASIROM în valoare de 1 miliard de lei, plus alte 3.000 de premii surpriză, constând în cadouri ASIROM. Se acordă reduceri de 20% pentru pensionari, pe baza cuponului de pensie sau decizie de pensionare și de 50% pentru mașinile dotate cu comenzi speciale pentru persoanele cu handicap. Vă așteptăm la sediile sucursalei ASIROM Bistrița și la reprezentanțele Năsăud și Beclean, zilnic între orele 8.00-18.00, inclusiv sâmbăta și duminica între orele 8.00-16.00. ****** ★ ECDL ★ ★ [UNK] Atestă abilitățile de bază în utilizarea competentă a calculatorului. Contul de testare și training în CLUJ-NAPOCA SC CIM SA Tel. 0264414123 ASIROM Noile adrese e-mail sunt: redacție: „berduletz@yahoo.com“ / publicitate: „trjurnalis@yahoo.com“ Circa 1.500 de ortaci de la Remin vor fi disponibilizați Prețul cerut de sindicaliști: 20.000 de euro pe cap de om Viitorul celor 8.400 de angajați din cadrul Companiei Miniere Remin Baia Mare nu este deloc roz, atâta vreme cât guvernanții le-au pus din nou gând rău. Cum planurile stabilor din Ministerul Industriei prevăd închiderea, până în 2007, a companiei, aceștia s-au gândit că a sosit momentul pentru a mai scăpa de încă o parte din ortaci. Conform spuselor sindicaliștilor, aproape 1.500 de angajați ai companiei urmează să rămână fără slujbe. „Spre deosebire de vara trecută, când au plecat benevol peste 500 de ortaci, acum s-ar putea să avem de-a face cu o disponibilizare dirijată, iar oamenii să fie obligați să plece. Ce mai încoace și încolo, se pare că ortacii vor fi obligați să plece”, a declarat președintele sindicatului Nordmin, Tiberiu Mihali. Liderul sindical susține că nu vede cu ochi buni nici măcar o singură disponibilizare din sistem și că Nordmin va lupta crâncen pentru slujbele ortacilor. Cu toate acestea, dacă tot se va ajunge la inevitabilul deznodământ, ortacii au de gând să își vândă scump pielea. „Vom cere ca fiecare disponibilizat, aflat în plină putere de muncă, să primească 20.000 de euro, iar pentru cei care nu mai au mult până la pensie, cerem acordarea unei prime de prepensionare”, a completat Mihali. Negocierile privind noul contract colectiv de muncă la Remin încep astăzi, iar sindicaliștii așteaptă ca administrația să își declare răspicat intențiile. Se așteaptă ca discuțiile să fie încinse, mai ales că ortacii se așteaptă ca guvernanții să își facă jocul și să aloce și în acest an, ca de obicei, un buget de mizerie mineritului din nordul țării. Adrian Paraschiv