Transilvania, 1893 (Anul 24, nr. 1-12)

1893-01-15 / nr. 1

a poporu, fruptele binefăcătore ale neştiinţelortt Asociaţiunea nóstre se voru cunosce şi se voru apreţui din partea poporului nostru totu mai bine. Ear cumcă despărţfimintele sântu petrunse de nobilă lora chiăroare întru promovarea culturei, dovedescu căldurosele cuvinte ale capilorîi lorü adresate adunăriloru generale, din cari cuvinte s’au publicatu câteva şi în faia acésta ; dar şi mai multu dovedescu lucrările loru, cari umplu de bucuria inima fie câruî Românii însufleţiţi! pentru cultura poporului seu. Ca o apariţiune îmbucurătore înregistrăriti şi împregiurarea, că biblioteca Asociaţiuneî a crescuţii în anulu espiratii în modu mulţemitorii, noua catalogisare a cărţilorfi este terminată, biblioteca, ne mai încăpendii în vechile localităţi, a fostu aşeciată în localităţi corespundatóre, şi că comitetulu a luatu măsurile de lipsă pentru tipărirea noului catalogu, pentru procurarea sistematică de scrierile cele mai însemnate şi pentru facerea unui regulamentu, ca biblioteca se se potă pune câta mai curendu la disposiţiunea publicului iubitoru de sciinţă. Considerând, dar progresul Asociaţiunel atât şi în cele materiale, cât şi în cele spirituale, ce ni l’a adusu anulu 1892, sântemu în drepţi! a ascepta, că şi anulu 1893, în care ami! Intratu, va continua activitatea fruptiferă a antecesorului seu. Cu speranţa acesta, salutându pre stimaţii noştri cetitori, rugamu pre toţi pentru binevoitoriult concursu întru promovarea intereselor, stimabilei nóstre Asociaţiuni, şi în specialii ale acestui organii ala ei. Z. Boiu. SCÓLELE NOSTRE POPORALE. î Asociaţiunea nostră transilvană s’a formaţii pentru promovarea literaturei şi a culturei poporului român, în genere şi a celui din Transilvania şi părţile ungurene în speciă, căci soluţa este, că nu numai acestea sânt locuite de Români, ci şi alte provincii dependente de monarchii mari, şi chiar unii regatti naţionalii independents !*