Transilvania, 1894 (Anul 25, nr. 1-12)

1894-01-15 / nr. 1

e marea loră socială, şi voiu atinge pe scurtă în câteva cuvinte motivele, pentru care ei s’au binemeritată de recunoscinţa poporului română, motive, cari stau în legătură cu Asociaţiunea Transilvaniei, care au înfiinţată şi susţine acesta şcolă. Aici este metropolitulă Andreiu Baronă de Şaguna, care prin erudiţiunea sa, cu autoritatea şi influenţa sa personală a contribuită multă la înfiinţarea Asociaţiunei transilvane şi a fostă primulă ei preşedinte. Aici este prepositură capitulară Timoteiu Cipariu, primulă vice-preşedinte şi mai târdiă preşedinte ală Asociaţiunei transilvane, care ca ună bărbată de sciinţă şi litere a dată cu numele seă lastru Asociaţiunei noastre. Aici este Bar. Vasaiu Popa, care ca preşedinte ală Asociaţiunei în timpă de mai mulţi ani, din posiţia înaltă, cea ocupată ca funcţionariă de stată, totdeuna a representată cu demnitate şi a sprijinită cu efectă în afară interesele Asociaţiunei. Aici este chipulă consilieriului aulică Iacob Bologa, care în starea sa de retragere în pensiune în decursă de doue decenii aproape a condusă ca vice-preşedinte şi preşedinte ală Asociaţiunei cu tactă şi moderaţiune lucrările Asociaţiuneî. Sub elfi şi prin conlucrarea lui plină de zelfi şi devotamentă s’a rădicată acesta şcolă cu internatură ei în localitate propriă, în fine pre vredniculă şi neobositulă preşedinte ală Asociaţiunei George Bariţiu, l’aţi cunoscută apróape toţi cei de faţă, căci elă în anulă acesta în luna lui Mară s’a depărtată dintre noi trecend şi la cele eterne. Şi lui deopotrivă ca celorlalţi se cuvine a-î da tributulă recunoscinţeî nóastre prin aşezarea portretului în rendulă preşedinţilor decedaţi ai Asociaţiunei noastre. Portretele acestea, la dorinţa adunăreî generale, s’aă procurată pe spesele Asociaţiunei. Ele sunt proprietatea Asociaţiunei şi se aşâză astădî în acesta sală a scelei civile a Asociaţiunei, care s’a aflată de loculă celfi mai corespun- 1*