Transilvania - Analele, 1902 (nr. 1-6)

1902-01-01 / nr. 1

31. (98—1902). Dl Iosif St. Şuluru, vice-presidentul Asociaţiunii, raportează, că a visitat şcoala şi internatul Asociaţiunii în două rânduri; a aflat atât în şcoală cât şi în internat ordine şi a constatat progres în studii. Spre scrie. 10. (69—1902). Secretarul I presintă scrisoarea data 16 Ianuarie a. c. a d-lui loan Simu, învăţător î. p., prin care ofere Asociaţiunii sub anumite condiţiuni casa sa din Reşiţa-montană (prot. cărţii fund. Nr. 217) în scopul, ca din această fundaţiune să se înfiinţeze la timpul său un gimnasiu român în comuna Cacova din cortul Caraş-Severin. Comitetul central declară, că va primi cu mulţămită şi recunoştinţă orice donaţiune cu destinaţiune culturală, încât prin aceasta Asociaţiunea nu va fi încurcată în procese. Dl Simu va fi deci recercat a lămuri chestiunea dreptului de proprietate asupra realităţii oferite şi a libera Asociaţiunii un document, pe basa căruia aceasta să poată cere transcrierea dreptului de proprietate pe numele său. Cu privire la scopul indicat de dl Simu, comitetul central îl roagă să revină asupra hotărîrii sale şi să dee fundaţiunii plănuite o destinaţiune realisabilă cu mai multă siguranţă şi în timp mai apropiat. 11. (885 şi 957—1901 şi 22—1902). Din publicaţiunile Asociaţiunii cer a se dona, pentru biblioteca despărţământului Sebeş al reuniunii învăţătorilor români gr. cat. dl Nechifor Fraţila, presidentul acestuia şi învăţător în Ghirbom, pentru biblioteca şcolară din Dergea dl loan Haţieganu, protopop, şi pentru biblioteca şcolară din Bacifalu dl Toma Frateşiu, par. Dl loan Haţieganu mai cere câte un ex. din „Supplex libellus Valachorum“ şi „Mama satului Augustin“. Pentru bibliotecele amintite se donează câte un exemplar din publicaţiunile poporale ale Asociaţiunii; pentru biblioteca şcolară din Dergea se donează şi un exemplar din „Supplex libellus Valachorum“. 12. 950—1901). Directorul şcoalei civile de fete a Asociaţiunii raportează cu data 26 Decembre a. tr., că în primele trei luni ale anului şcolar curent a făcut revisii de clasă în şepte rânduri constatând ordine mulţămitoare şi progres normal în studii. Raportul de sub întrebare se ia spre scrie. 13. (9, 27 şi 38—1902). Direcţiunea şcoalei civile de fete a Asociaţiunii înaintează: I. Procesul verbal al conferenţei corpului didactic din 29 Decembre a. tr. In această conferenţă: 1. s’au pertractat afaceri curente, ce nu reclamă disposiţii speciale; 2. s’a decis a se recomanda pentru a fi dispensate, de jumătatea didactrului eleva Maria Alexandru (pl. I. civ.), de întreg didactrul, elevele 1*