Tribuna, noiembrie 1894 (Anul 11, nr. 232-255)

1894-11-26 / nr. 252

Pag. 1008 Sibiu , Sâmbătă, TRIBUNA 26 Noemvrie (8 Decemvrie) 1894. Nr. 252 ' tr: a ''y Vc. Casseta aparatelor flegrate sau tainele prestidigitatorilor şi escamotorilor. Conţine diferite aparate, cu ajutorul cărora deja după o scurtă exerciare poţi distrage o societate întreagă. Escamotări foarte surprinzătoare se capătă cu instrucţie cu tot în 4 mărimi. Mărimea I. II. III. IV. fl. 1. 1.50 2— 3.80 Z potropen (Roata vieţii) cu 12 tablouri. Tablourile aşezate în aparatul acesta apar numaidecât ca vii. Un câne sare printr’un cer, un clovn face diferite sărituri , apar călăreţi, jucători, comici etc. Mărimea I. II. III. fl. 1.— 1.70 2 — Alte tablouri tot câte 12 bucăţi pentru preţurile de 30 cr., 40 cr. şi 50 cr. Laterna magica. Cea mai nouă laternă fermecătoare cu tablourile necesare foarte interesante. Cel mai frumos joc pentru tineri şi bătrâni. Mărimea 1 cu 6 table, care conţin circa 30 ta[2790] X—1 Se capătă pe lângă bani gata ori trimiterea banilor înainte tablouri interesante fl. 1.10; mărimea 2 cu 12 table, care conţin ca. 65 tablouri interesante fl. 1.70; mărimea 3 cu ca. 72 tablouri mari şi lampă de petrol, fl. 2.50, mărimea 4 cu 72 tablouri mari, lampă de petrol, 1 chromotrop, 1 tablou hazliu de variaţiune în cadru de lemn fl. 3.50. Fiecare laternă este fin montată, prevăzută cu instrucţie şi pachetată în cutie de lemn, rambursă. Comande sub 2 fl. numai pe lângă Ranoicz, specialităţi de Crăciun Wien, I. Bezirk, Wallfischgasse Sír. á/P. CRISĂ MARE! New-York şi Londra nu au cruţat nici continentul european şi o mare fabrică de argintării s’a simţit îndemnată a desface provisiunea sa mare numai pe lângă o mică remuneraţiune a puterilor de lucru. Cu executarea acestui mandat sânt eu împuternicit. Expedez deci orişicui obiectele următoare pe lângă simpla remunerare de fl. 6.60 şi anume: 6 cuţite fine cu tăiş veritabil englez. 6 furculiţe de argint patent american dintr’o bucată. 6 linguri de argint patent american. 12 linguriţe de argint patent american. 1 lingură pentru supă, de argint patent american. 1 lingură pentru lapte, de argint patent american. 2 pahare pentru oauă, de argint patent american. 6 tave Victoria englezeşti. 2 felinare frumoase de masă. 1 sutiţă pentru ceaiu. 1 lopăţică pentru zăhar pisat, 44 de bucăţi laolaltă numai fl. 6.60. Toate acestea i1 de bucăţi au costat mai nainte fl. 40 şi se pot căpăta acum pentru preţul minimal de fl. 6.60. Argintul patent american este un metal cu totului alb, care îşi păstrează culoarea 25 de ani pe garanţă. Ca dovada cea mai bună, că inseratul acesta nu e nici o înşelăciune mă oblig prin acestea în public, a retrimite banii tuturora cărora nu le convine marfa. Nimeni să nu lase deci prilegiul acesta admirabil şi să-şi procure splendida garnitură, care e cu deosebire acomodată ca present admirabil de Crăciun şi Anul Nou precum şi ca present de nuntă şi pentru toate gospodăriile mai bune. Se capătă numai la [2447] 6—7 A. HIRSCHBERG, agentură principală a fabricelor americane unite de argintărie patent. Viena, II, Reinbrandtstrasse 19. — Telefon Nr. 7114. Expediţia în provincie se face cu rambursă sau pe lângă anticiparea sumei. Praful necesar de curăţit 10 cr. • *. t • . Veritabil numai cu marca înregistrată de alături (metal higienic.) ^ Extras din scrisorile de recunoştinţă, Texing, Austria-de-sus, 21 Februarie 1892 Din întâmplare am văzut garnitura D-tale la Excelenţa Sa baronul Wurmbrand şi m-am convins de frumseţa şi ieftinătatea aceleia. Josif Forst, preot. Olmütz, 1 Maiu 1892. Sunt foarte mulţumit cu expediţia, care a întrecut pe departe aşteptările mele. Căpitan Cz ..., comanda pieţii, mi cucuru( Mort de mână şi cu motor, cu efect duplu sau simplu, cu sau fără ventilaţie. Pine pentru curăţit, cerealelor, Maşini de sortat cu trier, Prese de fen şi de paie, de mână, stabile şi mobile. Maşini pentru pregătirea de nutreţ, Tăietoare de nutreţ, Tăietoare de napi şi cartofi, [2276] &-10 Pine de bucăţit şi sdrobit, Aparat pentru muratul nutreţului, Cuptoare cu cazan de economie pentru nutreţ de vite etc. de construcţia cea mai excelentă şi mai bună fabrică PH. MAYFARTH & CO. fabrici imp. şi reg. excl. priv. de maşini agricole, turnătorie de fer şi ferarie cu vapor. VIENA, N., Taborstrasse Nr. 76. Mf* Cataloage gratuit. — Representanţi şi comisionari sunt de dorit. — Schutzmarke. p* £ * fâuZAllyICÂTURI de STOMAC MARXA-ZEILL, de un efect excelent la morburi de stomac, un medicament indispensabil de casă și poporul demult cunoscut la lipsă de apetit, slăbirea stomacului, răsuflare a miros greu, bresare, rîgăeală acră, colică, arsuri în gât, producere peste măsură de flegmă, gălbinare, greaţă şi vomare, cârcei de stomac, scaun tare şi censtificaţiune. Şi la dureri de cap, încărcarea peste măsură a stomacului cu mâncări şi beuturi, la limbrici, morburi de ficat şi homorrhoidale un remediu vindecător probat. La morburile numite, picăturile de stomac Maria-Zell s’au dovedit de mulţi ani ca cele mai bune, ceea ce confirmă sute de atestate. Preţul unei sticle dimpreună cu îndrumarea cum să se folosească 40 cr., sticlă duplă 70 cr. Expediţie centrală prin apotecarul Carol Brady, Kremsier (Moravia). Cumpărătorii sânt rugaţi a fi cu precauţiune la marcă şi subscriere. Să se considere ca veritabile numai astfel de picături, pe al căror emballage e lipită o făşie verde cu cuvintele: „Garantez veritabilitatea“. Această fâşie e prevăzută şi cu iscălitura mea. [286] 28 28 Picăturile de stomac Maria-Zell veritabile se află în Sibiiu: Farmacia K. Müller, farmacia Aug. Teutsch; Făgăraş: farmacia Pildner; Sighişoara: farmacia F. Folbert, farmacia I. H. Weber; Mercurea: farmacia Alb. Zink; Cohaim: farm. Prez. S. Nagelschmidt; Sebeşul-săsesc: farm. I. C. Reinhardt. „FAGETANA“, institut de credit şi de economii, ca societate pe acţiuni în Facset (Banat) acparrla după depuneri spre fructificare de orice sumă 6% interese la an, plătind institutul contribuţiunea după interesele capitalizate şi ridicate.MENI Depuneri şi ridicări se pot efectua şi prin poştă. 11^ [747] 33—Direcţiunea în cancelaria subscrisului află aplicare [2809] 2—3 un tiner român perfect în limba maghiară sub condiţiuni favorabile. Sadu, în 4 Decbr. 1894. Constantin Popoviciu, notar. 0XXXXXXXXXXXXXXA în atelierul „Institutului Tipografic“ din Sibiiu Q 2 se caută £$ I Culegetori-tipografi. § 6 mr* Condiţiune sigură. 1 Hârtie de scrisori cu inscripţia „Totul pentru Naţiune!“ lozinca sublimă a Fetelor Române efectuează Librăria „Institutului Tipografic“ în orice mărime de hârtie, cu diferite arabescuri, în cutii sau fără cutii. INSTITUT TIPOGRAFIC în SIEIIT. A doua ediţiune din TINEREA VITELOR de Eugen Brote, president al „Reuniunii române de agricultură din comitatul Sibiiu“. Preţul unui exemplar 12 cr. v. a. Tocmai a apărut şi se află de vânzare la librăria Institutului Tipografic în Sibiiu, Cestiunea Naţionalităţilor şi MODURILE SOLUŢIUITCI SALE ÎN UNGARIA DE AUREL C. POPOVICI. Preţul 50 cr v. a. cu trimitere poştală 85 cr. v. a. OKOXOKOXOKOKOOXOXOKOKOXOKO Institutul Tipografic în Sibiiu Strada Măcelarilor Nr. 21. Biblioteca poporala a „TRIBUNEI“. 1. Pădureanca. Novelă de loan Slavici, 12 coaie tip., bros., elegant. Un exemplar cu prețul redus de la 40 cr. sau 1 leu la 30 cr. sau 60 bani. 2. Fata Stolerului de Matilda Cugler- Poni. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. 3. Ce n’a fost şi nu va fi. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. 4. Pipăruş Petru. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 5. Păcală şi tăndală. Anecdotă de Silvestru Moldovan. Preţul unui exemplar 3 cr. sau 6 bani. 6. Jucării și jocuri de copii. De P. Ispirescu, culegător-tipograf. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. 7. Teiu legănat. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 8. Colăcăritul. Obiceiurile ţăranilor români la nuntă, de Benedict Viciu. Un exemplar 16 cr. sau 32 bani. 9. Fiica a nouă mame. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 14 cr. sau 28 bani. 10. Povestea lui Ignat. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 3 cr. sau 6 bani. 11. Sfântul Nicolae. De Matilda Cugler- Poni. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 12. îndărătnicul. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 13. Blăstăm de mamă. Legendă poporală din giurul Năsăudului. De George Coşbuc. Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. 14 Bunica de Bojena Nemcová, tradusă din limba boemă de Prof. Dr. Urban Iarnik. Un exemplar cu preţul redus de la 1 fl. sau 3 lei la 60 cr. sau 1 leu 20 bani. 15. Vlad şi Gatrina. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. 16. Din bătrâni. Ghicituri. Întrebări şi răspunsuri, frământări de limbă, adunate de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 17. Pe pământul Turcului de George Coşbuc. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 18. Căldăruşa cu trei picioare. Poveste franţuzească de Eleonora Tănăs e s c u, după A. G e n e v r a v. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 19. Cenuşetea. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 20. Un peţitor îndărătnic. Novelă de Björnstjerne Björnson. (1856). Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. 21. Prietenul meu Vântură-Teară. Din novelele californiene ale lui B ret Karie. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 22. Scăpărătoare». Din poveştile lui Andersen. Un exemplar 4 cr. sau 8 bani 23. Fata Craiului din cetini. De George Coşbuc. Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. 24. Strigoaica. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar 20 cr. sau 40 bani. 25. Draga mamei. Baladă de George Coşbuc. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 26 Taina unei vieţi. De Björnstjerne Björnson. (1869). Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. 27. Vecinii. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar 30 cr. sau 60 bani. 28. Păcală în satul lui. Poveste de loan Slavici. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 29. Sgârcitul. Comedie de Moliare. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. 30. Lumea proștilor. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. 31. Nusciu-împărat. Poveste din popor de „Mărgineanul“. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Poveste în versuri de George Un exemplar 5 cr. sau 10 Culese de dascălul Un exemplar 12 cr. 32. Dina-împărăteasă și peana ei aleasă. Poveste din popor de „Mărgineanul“. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 33. Fulger. Coşbuc. bani. 34. Spice de aur. loan P. Lazar, sau 24 bani. 35. Un idil în Roşeni. Novelă de Bret Harte. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 36. Baba Iadului. Poveste In versurde loan Moţa. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 37. Princesa fermecată. Poveste în versuri de P. Du Ifu. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 38. Buna mărgărelelor. Poveste în versuri de loan Moţa. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 33. Doi copii. Poveste de loan Moţa Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 40. O partidă în patru. De Antonio Ghislanzoni. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 41. Posacul bun de inimă. Comedie In 3 acte de Carlo Goldoni. Tradus de Domnişoarele Al. şi Luc. I. Romanescu. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. 42. Croitorul şi cei trei feciori. Poveste de loan Moţa. Un exemplar 15 cr. sau 30 bani. 43. Mica Fadeta. De George Sand. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. 44. Rusalin păcurarul. Poveste de Nicolae Trimbițoniu. Un exemplar 22 cr. sau 44 bani. 45. Borna învinsă. Tragedie In 5 acte de Alexandru Parodi. Tradusă de I. L. Caragiali. Un exemplar 24 cr. sau 48 bani. 46. Clara Milicî. Novelă de I. Turghenev Traducere din limba rusă de En a a Hodoș. Un exemplar 40 cr. sau 90 b. O sută de ani. De loan Slavici. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Celor-ce cumpera un număr mai mare de exemplare, cu deosebire librarilor și preste tot vânătorilor, se dă laA^V*: o xQKQMononouoom ' c ■ C Institut Tipografic T. Liviu Albini. i* o n o * o n o uf O 'P ? a responsabil Iosif Marschall, 1~’ f'j '■-ir 1