Tribuna, ianuarie 1895 (Anul 12, nr. 1-24)

1895-01-15 / nr. 12

Nr. 12 Invitare de abonament „TRIBUNA". Cu 31 Decemvrie v. 1894 expira abonamentele lunare, cuar tale, semestrale şi anuale. Domnii abonenţi sunt rugaţi a grăbi cu reînoirea abonamentelor lor pentru regulata expediţie a foii. Abonamentele se fac prin mandate poştale şi numai pentru un timp, care începe cu prima și se termină cu ultima lunii după stilul vechiu. Abonamentul lunar costă . . 1 fl. 20 cr. Abonamentul trilunar costă. 3 fl. 50 cr. Abonamentul semestra! costă . 7 fl. cr. Abonamentu anua! costă . . 14 fl. cr. Este în interesul dilor abonenţi, ca adresele se fie însemnate cât se poate de corect şi legibil. Domnii abonenţi vechi sunt rugaţi a lipi pe mandatul poştal adresa tipărită de la fâşiile, în care li s’a trimis „Tribuna“ până acum. Administraţiunea. CRONICĂ Sibiiu, 14/26 Ianuarie n. Pentru scumpii întemniţaţi. Din Iclod ni se scriu următoarele: Mercuriu 23 Ianuarie , a. c. la 9 ore a. m. s’a celebrat şi In sf. noastră biserică gr.-cat. prima liturgie pentru scumpii noştri martiri, Întemniţaţi la Seghedin şi Vaţ. A fost o adevărată sărbătoare acea zi pentru poporul nostru. Rugăciunile evlavioase, cântările melodioase ale corului elevilor de şcoală, înfiinţat şi condus de bravul nostru învăţător Gerasim Mărginean, amintirea în trei rînduri a numelor tuturor osândiţilor, au mişcat adânc inimile întregului popor asistent, îmbrăcat în haine sărbătoreşti. Nu pot să nu exprim de astă dată mulţumită ferbinte stimabilei doamne Teresia Onişor din Blaj, care pentru scumpii noştri osândiţi a donat două făclii frumos Împodobite în tricolorul român, şi a plătit servirea alor trei liturgii, săvîrşite în fiecare săptămână câte una. Asemenea datorie mulţumită şi onoratei doamne Elena Barna, preoteasă văduvă, care a binevoit a osteni cu pregătirea mai multor jertfe, aduse de evlavioasele poporene: Elena Barna, Raveca Lita, Maria Mărginean, jună, Anica Bucur, Nuţa Barna, Ileana Docolin, Anica Păcurar, Susana Păcurar, Vironica Cercel, Susana Barna, Domnica Bârbuleţ, Marişca Laţ, Anica Laţ, Nica Demian, Susana Laţ, Ghiţa Laţ, Maria Laţ, Titifton Deraian, Oana Docolin, Oana Barna, Veronica Văsuţ, Anuţa Docolin, Maria Laţ, Dochia Schiau, Dochia Demian, Raffia Barna, Tudora Barna, Ioana Laţ, Anuţa Laţ şi Oana Barna. în Viştea inferioară deasemenea au dat liturgii doamna preoteasă Paraschiva D. Stanciu şi femeile: Eva loan Stanciu, Eva loan Pop Şandru, Paraschiva G. Neagoe, Eva Ant. Şofariu, Eva I. Naft. Stanciu, Paraschiva N. Corja, Paraschiva N. M. Corja, Maria G. C. Cârja. Pentru tombola din Bucureşti am primit din Viştea inferioară un covor frumos trimis de Paraschiva D. Stanciu. — Din Coţîcău (cotul Solnoc-Dobâca) ni-a trimis colectanta d-na preoteasă Ana Cherebeţ 12 obiecte ţesături naţionale. „ O nouă ordinaţiune a ministrului comun de resboiu s’a publicat în îoaia ofi- Ioasă, care îi priveşte pe voluntari şi pe ofi*rii In reservă. Ordinaţiunea e următoarea: ,Acei voluntari pe un an, care au eorăspuns tuturor recerinţelor şi aşteptărilor, adecă fâ*,ând examenul de oficer pot să conteze la naintare, imediat după expirarea anului de voluntar vor fi înaintaţi la rangul titular de sergenţi-majori. Acei voluntari, care se inacivează vor fi înaintaţi după lista de ranguri ibicinuită pe timp de pace, car’ cei care trec n statul de reservă vor fi înaintaţi amăsura lipsei contingentului*. * în atenţiunea plătitorilor de dare catre multele feluri de dări, ce le plătim, este aşa numita dare suplementară de venitul eneral (általános jövedelmi pótadó). Cinere orice fel de datorie hipotecară (întabulă), dacă îşi insinuă la timpul seu această irorie, ni se iartă din darea sus pomenită 10% n carnetele, care le plătește după datoria tabulată. De exemplu: dacă cineva are 10 fl-v datorie Intabulată pe pământul seu, după această datorie plătește pe an 24 fl mătă, atunci ’i-se iartă din darea suplementă de venit general: 2 fl. 40 cr. Terminul * Sibiiu, Duminecă, pentru insinuarea acestor fel de datorii este acuma până la sfirşitul lunei acesteia, adecă până joia viitoare. Deci să grăbească toţi, care au astfel de datorii, să le insinue, că zeii, plătim destulă dare şi e mult chiar şi 50 cr., dacă putem să-ş i scăpăm La insinuare trebue se ai la mână scrisoarea (végzés) dela cartea funduară, care ai primit-o, când s’a Intabulat datoria şi liberul, cu care plăteşti ratele. Notarul cercia e dator să-’ţi dee toate îndrumările şi să-’ţi facă insinuarea fără plată, că are tipăriturile gratis, gata, n. D.“ * Un beneficiu. Joia viitoare, 31 Ianuarie, se va da în teatrul de aici, în beneficiul domnului Leo Grand, piesa „Lolos Vater“, de L’Arronge. Rolul lui Nepomuk Klemm, curierul postal în pensie îl joacă beneficiantul, care rolul lui Lolo d-soara Bellau, în privinţa artei dramatice cum o posedă şi predă de Grand nu exista deosebire de vederi printre visitatorii teatrului nostru orăşenesc; toţi consimt în părerea, că d-sa nu este numai prima putere a trupei germane, ci că talentul şi sîrguinţa d-sale reclamă un câmp de activitate mai larg; o expansiune mai în sus, sau cum s’ar zice scena de provincie e prea mică pentru creaţiunile sale. Publicul sibian are deci motiv special pentru a-’i arăta simpatie; de aceea îndemnăm pe cetitorii noştri să ’i-o arete venind cât de mulţi la beneficiul d-sale. * Finanţare. Dl August de Herbay şi d-şoara Cornelia Stoicovici îşi anunţă finanţarea lor. * Necrolog. Din Vena ni se anunţă încetarea din vieaţă a d-nei Emma Becker, nobilă de Capadoce-Pereira, întâmplată în 19 Ianuarie 1895, la 12 s ore dimineaţa după o boală grea în etate de 59 ani. înmormântarea s-a făcut la 21 Ianuarie la orele 12% d. a. Viena, 19 Ianuarie 1895. Jalnica familie. Faptă generoasă Ni se scrie: Subscrisul primind dela marinimoşii domni: Paul Pop şi Dr. Gavriil Cosma, ambii advocaţi din Beiuş, o sumă din care se pot procura la 3 elevi orfani dela şcoala noastră confes. gr.-or. română din Vaşcou-Bărăşti încâlţămintele necesare, în numele sărmanilor elevi orfani le aduc cea mai profundă mulţumită şi pe această cale. Vaşcou, 1895, învăţătorul Vasilie Sala. * Concert. Inteligenţa română din Reghin va adangia Duminecă în 3 Februarie n. 1895 In redouta orăşenească un concert dat de baritonistul dl Traian Murăşianu cu concursul dlui profesor Iacob Murăşianu. Programa: Donizetti: „Cavatina din Lucia di Lammermoor“. Denza: „Am văzut-o“ (romanţă). Murăşianu: „Român verde ca stejarul, solo pian“ ; a) Schubert: „Aufenthalt“ (romanţă); b) Denza: „Ochi albaştri“ (romanţă); a) Mureşianu: „Nu plânge“; b), Răşianu: „Lângă tine aş vrea să fiu“ (romanţă). Murăşianu: „Doină“, solo pian. a) Ştefănescu: „Mândruliţă de la munte“, b) Murăşianu:* „Ciobanul din Ardeal“, (doină). Rossini: „Bărbierul de Sevilla“. Preţul de Intrare: 1 lege 5 fl., locul I. 1 fi , locul II. 80 cr., partere 50 cr., galerie 30 cr. începutul precis la 8 ore seara. Venitul curat e destinat pentru scop filantropic. După concert urmează dans. Bilete de Intrare se vând la dl comerciant Carol Froiius şi seara la cassa. • Petrecere. Inteligenţa română din Alba-Iulia învită la petrecerea ce se va arangia Duminecă, la 3 Februarie n. 1895 în sala hotelului „Ungaria“. Venitul curat este destinat pentru ambele şcoale române din Alba-Iulia, începutul la 8 ore seara. Comitetul arangiator. Dr. Ioan Marceac, preşedinte; Iosif Cirlea, controlor; Publius Rozor, cassar. Preţul Intrării: de persoană 111., de familie din 3 membri 2 fi. Bilete se pot elibera în prăvălia dlui P. S. Cirlea, şi în seara petrecerii la cassa, în plusă se vor juca „Căluşerul“ şi „Bătură“ şi imediat tombola. Suprasolviri se primesc cu mulţumită şi se V‘ji cuiia publice. * Medic cercuri s’a ales cu aclamaţiune in cercul Vaşcoului dl Nicolau Popoviciu, fiiul preotului G. Popoviciu din Steiu de lângă Vaşcou. * Socialiştii din Budapesta au arangiat mari demonstraţii. Vre o 500 de muncitori fără ocupaţiune au percurs — de altfel în ordine perfectă — străzile până la fabrica de maşini a căilor ferate ungureşti. Aici au cerut să li se dee de lucrat. Poliţia ’i-a provocat să se împrăştie, ei Insă n’au ascultat, ci au vrut se meargă înaintea parlamentului şi să ceară drepturi. Atunci s’au ivit mici ciocniri între ei şi poliţie. Au fost deţinuţi 6 muncitori. # Onuţ Fodor, ucigaşul condamnat la moarte, a cărui recurs ’i-a pertractat ieri curia regească, a scăpat de moarte, deoarece curia aflând mai multe incorectităţi în procedura tribunalului a schimbat sentenţa în închisoare pe viaţă. * Bilete pe drumul de fer cu preţ scăzut pentru lucrători, în urna cererii comitatului Bichiş, dl ministru de comunicaţiune reg. ing. a conces, ca lucrătorii să călătorească pe drumul de fer, când merg la lucru, cu preţ scăzut şi anume, cu jumătate preţul de la clasa a Xl-a, dacă se insinuă în grupe de cel puţin 10 inşi. TRIBUNA 15/27 Ianuarie 1895 Teatru orăşenesc. Astă-seară, Sâmbătă, se dă la beneficiul d-şoarei Hedvig Nare la piesa: „Mana, copila regimentului“, opera comică de G. Donizetti. * O publicaţie. Ministerul şcoalelor din România a făcut patruzeci de subscrieri de la publicaţiunea „L'annie psichologique“, care va apare la Paris în luna Martie sub direcţiunea dlui Binet, şeful laboratorului fisio-psichologic de la Sorbona. Această publicaţie va fi împărţită şcoalelor normale superioare, liceelor clasice şi reale, seminariilor, şcoalelor normale primare de băieţi şi fete şi externatelor secundare de fete din toată ţeara. ♦ O societate evreeaseft. Cetim In „Lumea Nouă*: Din darea de seamă anuală a societăţii israelite „Cultura“ resultă, că această societate posedă două şcoale primara şi subdivisiune cuprinzând în total 11 clase, dintre care 5 clase întâia şi 4 clase a doua frecventate în total de 583 copii şi având 11 profesori de limba română. Societatea are un capital în bani şi imobil de lei 31.837.55, din care 14.488.45 in efecte publice şi numără in total 414 membri de diferite categorii. Conducerea societăţii e încredinţată unui comitet, al cărui unul din vicepreşedinţi e dl H Tiktin. * „Bukovinski Wjedomosti“ este titlul unui nou ziar, care a Inceput a apare In Cernăuţi. El este organul societăţii politice al Rutenilor bătrâni „Narodna Rada“, şi va apare In fiecare Duminecă, în articolul-program din nr. I, organul zice, că se va întrepune şi va lupta , pentru: 1. conveţuirea pacinică cu conlocuitorii şi conreligionarii noştri români; 2. neatîrnarea scumpei noastre Bucovina, ca a unei ţeri separate de Galiţia; şi 3. apărarea limbii materne ruseşti, a scrierii ruseşti, a ortografiei bisericeşti-etimologice (vechi), a datinelor naţionale şi — ce e mai important — sfintei noastre credinţe ortodoxe“. Salutăm apariţiunea acestui ziar, care are să urmărească acest scop nobil şi-şi dorim o vieaţă lungă, scrie „Gazeta Bucovinei“. * Din Bucovina. Ni se scrie, că dieta Bucovinei îşi va termina sesiunea din acest an cu ziua de 9 Februarie. O sesiune mai sterilă şi mai lipsită de idei şi de avânt, ca acea din estan, nici nu se poate. Din public.*) Mulţumită publică. „Reuniunea socialilor români din Sibiiu“, dându-şi concertul în 19 Ianuarie n. 1895, aduce pe această cale mulţumită onoratelor persoane, care aflând despre starea critică, în care se află reuniunea noastră, n’au întârziat a-şi oferi binevoitorul concurs la acest concert, infrumseţând astfel programul seu. Şi adecă stimata doamnă Margareta Moldovan, care a declamat frumoasa poesie: „La icoană“, de Vlahuţă, precum şi domnişoarei Olimpia Neagoe, care în mai multe rânduri a sprijinit reuniunea noastră, acompaniând la pian solurile cântate. Deasemenea mulţumeşte dlui dirigent al corului N. R. Banciu, care pe lângă munca obositoare ce a avut de a instrua meseriaşii noştri în cor, fără de a pretinde vre-o remuneraţiune, n’a hesitat de a se produce şi cu câteva căutări solo. Dumnezeu le răsplătească această faptă nobilă. Suprasolviri au incurs de la următorii domni: Excelenţa Sa Miron Romanul 2 fl. 50 cr, Dr. N. Puşcariu, archim. 1 fl. 20 cr., Tit Liviu Albini 1 fl., George Moldovan 1 fl , St. Moga 1 fl., loan Russu-Şirianu 50 cr., Dr. C. Diaconovichi 70 cr., N. N. 50 cr., d-na Simonescu 50 cr., C. Stejar 20 cr., N. Togan 20 cr., A. Blotz 20 cr., M. Cioran 20 cr., pentru care se aduce mulţumită pe această cale. Comitetul. Pentru cele cuprinse în rubrica aceasta redacţia nu primeşte răspunderea. SERVICIUL TELEGRAFIC al „TRIBUNEI“. Viena, 26 Ianuarie. în şedinţa de aseară a reuniunii medicilor de aici, profesorul Dr. Drasche a declarat, că resultate rele dobândite prin aplicarea serului scos din caii după metoda doctorilor Roux din Paris şi Behring din Berlin nu permit a crede în putere locuitoare a acestui medicament la difteritis. Paris, 26 Ianuarie. Ambele grupe radicale din Cameră au decis a sprijini orice cabinet radical. Bibliografie. Invitare la abonament. Cu 1 Ianuarie 1895, se începe un nou abonament la „VATRA“. Foaie ilustrată pentru familie, care întră în al II-lea an al existenţei sale. Toată presa românească s’a exprimat îndeosebi favorabil pentru această excelentă revistă, care a ajuns fiul rang în literatura beletristică românească. Anul I, al „Vetrei“, este o dovadă neîndoelnică de inştiinţele ceşi-au dat, atât redacţia revistei, cât şi librăria editoare a presenţa familiilor româneşti, cea mai instructivă, mai variată şi mai plăcută lectură. Scrierile originale ale domnilor I Slavici, Caragiale, Coşbuc, Tr. Demetrescu, St. Basarabean, Dulfu, Elisaveta Doamna, Neculai Iorga, S. Fl. Marian, O. Murnu, V. D. Păun, Russu Şirianu, I. G. Sbiera, D. Stăncescu, etc., etc. precum şi traducerile admirabile din cei mai celebri autori moderni străini. Ilustraţiile splendid reuşite, dintre care cele mai multe originale Grija cea mare în alegerea materiilor de cetit potrivite pentru familii; luxul şi eleganţa cu care se tipăreşte; preţul relativ ieftin (4 coaie mari 4e hârtie extra-velină, tipărite cu cerneluri de lux şi în colori), fac ca „ Vatra“ să fie cea mai răspândită şi mai cetită foaie în familii. Apare de 2 ori pe lună, în fascicule întregi de câte 4 coaie mari. Pentru Austro-Ungaria abonamentul pe un an costă fl. 12, pe % an costă fl. 6, pe % an costă fl. 3. Abonaţii cei vechi, sânt rugaţi a trimite neintârziat costul abonamentului, la librăria editoare mai jos semnată, care cei care doresc a se abona acum, sunt rugaţi să binevoească a trimite odată cu abonamentul şi costul pentru timpul cât voesc a se abona, căci „Vatra“ nu se trimite, decât celor cari plătesc abonamentul inainte, abonamentele se trimit cu mandat poştal la Librăria Şcoalelor C. Sfetea, Bucureşti. Colecriuni complete ale anului I. se mai găsesc în deposit, cu 12 fl. broşate şi fl. 13 legate luxos. A apărut: Primul tom din „Moara din Şişeşti“. Roman original, de preotul Ioan Costin, în care se descrie activitatea părintelui Dr. V. Lucaciu. Se află de vânzare la Institutul Tipografic în Sibiiu şi la autor în Baia-mare (Nagybánya). Economie. Sporirea vitelor în Austria. Ministrul de agricultură din Austria cară dee un avânt mai puternic sporirii productivităţi vitelor, a conchemat o conferenţă a mai multor indivizi de specialitate, precum şi a câtorva exmişi ai guvernului, unde s’au luat nişte înţelegeri foarte interesante de a spori vitele cornute. Deoarece spre a pute da un avânt mai mare lăţirii acestui rata de economie suma votată de 155.000 fi nu este de ajuns, vor cere o sumă mai mare din visteria statului. S’au vorbit şi despre vitele importante din Ungaria, pretind disposiţie grabnică, ca din ţinuturile infectate de boală de plamâni, să fie cercetate cu grije s’au să se excludă de pe piaţele austriaca. Fără amînare insistă pentru Întemeierea paşunatelor artificioase, cel mai departe regulamente salutare, prin cari să fie Întocmită vinderea bovinelor vii măsurate după greutate. Pentru de a pută ridica producerea acestor vite In număr mai mare recomandă însoţirile socială şi ridicarea grădinii economice practice. Ministrul s’a arătat aplicat a părtini părerile, cât a da ajutorul de lipsă. Călindarul zilei. 15 27 Ianuarie 1895. Iulian, Cav. P, Pavel Tiv. Gregorian, loan Chris. Soarele: răsare 8.02 apune 4.17 m. Buletin meteorologic. Sibiiu, 26 Ianuarie n. 12 ore dimineaţa. Din ţeară 22 Ianuarie n. 7 ore dimineaţa. Observată Stațiunile Presiunea atmosf. in mm. (Mediul lunar 127.1) Temperatura după Celsius Presiune atmosf. In mm. Maximul şi minimul de temperatură! Diferenţa din preziute 713.0 —0 9 —0 4 40.4 —7 4 80 Temperatura Celsius Von direcţia Direcţia vântului tul tăria Budapesta . . 748 1.5— 3 Sătmar . . . 752— 4.8 so2 Cluj .... 748+ 1.4— — Orşova . . . 751 ~r 0.8s 2 Arad . . 750+ 05s 6 Panciova . . 750 0.4 VN3 Bursa de mărfuri din Budapesta dela 23 Ian. n. 1895. SSminţa Cualitatea ; per Hect. Prețul per 100 chilogr. i Cualitatea ; per Hect. Prețul per 100 chilo dela păn îl dola până Grâu Bănăţenesc nou 75 76 Grâu dela lisa ,,5 , 76 Grâu „ Pesta „ 75 76 Grâu de Alba-Reg. „ 75 76 „ „ Baclea „ 75 76 Grâu ung. de Nord „ 75 76 Săminţe, vechi ori noue Soiul Cualitatea per Hect. Preţul per 100 chilogr. dela pănă Săcară Orz 11 11 Ovăs Cucuruz (porumb) 11 Meiu Hrişcă de nutreţ de vinars de bere bănăț. de alt soiu 70-72 60—62 62—64 65-66 39-41 75 75 5. 0 5.0 6.30 7.15 5.90 5.90 6.20 5.41 6.15 6 80 8.15 6.30 6.30 6.80 Mană pe termin. Grâu 11 Cucuruz 11 Ovăs 11 Sept.-Oct. Mart.-Apr. Maiu-Iun. lulie-Aug. Mart.Apr. Oct. ti5b o iS r«o u t op. 6.93 6.60 6.26 6.02 OO M h. 3) CC P. O S3 cS 2 7.— 6.62 6.28 6.04 Ouraul dela până Săm. de trif. Lucernă ungurească 38.—51.— 11 roșie 58.—C Oleu de rap. rafinat_ _ Uns. de porc dela Pesta 48.—48 50 s63 11 dela țeară— — tcO Slănină svăntată 42.—41. 0 11 afumată 47.—48.— Său— _ 0) Prune --# f Lictar slavon, nou 15.O)fiPh 11 bănățenesc 13.71 Miere brută— 11 galbină străcurată— Ceară de Rosenau— Spirt brut— 11 Drojdiuţe de spirt— Cursul pieţii din Sibiiu. Din 25 Ianuarie n. 1895, hârtie-monetă română . . Comp. 9.88vend Lice turceşti .... * 11 11.15 11 Imperiali.......................... * 11 10.10 11 Ruble rusești .... * 11 1.32 11 Bursa din Budapesta. Din 23 Ianuarie n. 1895. Renta de aur ung, 6%.................................... „ de aur ung. 4°/„.................................... „ ung. val. col. 4%.................................... împrumutul căilor ferate ing.............................. Amortisarea datoriei căilor ferate de Ost ung. (l-a emisiune)................................................... Amortisarea datoriei căilor ferate de Ost ung. (2-a emisiune).................................... Bonuri rurale ing................................................. . . croate slavone.......................... Obligaţiunile desp. regaliilor............................... împrumut cu premiu ing.................................... Locuri pentru regularea Tisei şi Seghedin . . Renta de hârtie austriacă.................................... „ de argint austriacă.................................... „ de aur austriacă......................................... Locurile austriace din 1860 ............................... Acţiunile băncii austro-ungare.......................... „ „ de credit ing............................. .. „ austr.......................... Scrisuri fonciare ale institut, de cred. şi economii „Albina“......................................................... Argintul............................................................. Galbeni împărătești.............................................. Napoleon-d’ori................................................... Mărci 100 imp. germane.................................... Londra 10 Livers sterlingi............................... Bursa de Viena. Din 23 Ianuarie n. 1895. Renta de aur ung. 6%.................................... 11 n i) « 4°/0 . . . ... Renta ung. v. c. 4°/0.................................... împrumutul căilor ferate ing............................. Amortisarea datoriei căilor ferate de Ost ing. (l-a emisiune)................................................... Amortisarea datoriei căilor ferate de Ost ing. (2-a emisiune)................................................... Bonuri rurale ing............................ . „ croate slavone............................... împrumut cu premiu ing.................................... Losuri pentru regularea fisei și Seghedin. . Renta de hârtie austriacă.................................... „ „ argint austriacă.................................... „ „ aur austriacă.................................... Locuri austriace din 1860 ............................... Acţiunile băncii austro-ungare.......................... „ „ de credit ung............................. „ „ de credit aust.......................... Argintul............................................................. Galbeni împărătești.............................................. Napoleon d’ori........................................................ Mărci 100 imp. germane.................................... Londra 10 Livres sterlingi............................... Bursa de București. Din 8 Ian. v. — 4 ore p. m. Renta rom. per 1875 5°/o .... Renta română amort. 5°/0 .... Renta (Schuldverschreib)............................. Oblig. de stat C. F. R. 6% .... Renta rom. (Rur. conv.) 6°/0 .... împrumutul municipal 5°/0 .... Scrisuri func. rurale 5°/p............................. Scrisuri func. rurale 7%............................. Idem urbane 7°/p.......................................... » » 6°/o.................................. , 5°/o • Banca Naţ. (100 lei vers. într.) Soc. Dacia-Rom. (250 lei vărs.) Soc. de Asig. Naţ. (200 lei vărs.). Soc. rom. de reasig....................................... Socr. de con (250 lei vărs.) .... Oblig. Cassei Pensiunilor............................. Agio................................................................ Schimb. Pentru redacţie şi editură responsabil: loan Ci Proprietar: T. Liviu Albiul Londra 3 luni........................................... „ cek.................................................. Berlin 3 luni.................................................. „ cek.................................................. Paris 3 luni.................................... . cek ..... . . Viena........................................... . . ......................................................... Agio................................................................ Pag. 47