Tribuna, ianuarie 1898 (Anul 15, nr. 1-23)

1898-01-15 / nr. 10

Pag. 40 Sibia, Joi, TRIBUNA 15/27 Ianuarie 1898 Conform legei despre timbru, §. 209, pct 2, liberă de timbru. Leșurile cele mai bune si ieftine sunt LOSIRILE ORFELINATULUI DIN CLUJ cari stau suta protectoratul domnilor: Tisza Kálmán, baron Bánffy Dezső, conte Tisza Lajos, baron Vay Béla fl conte Degenfeld József, şi cari au următoarele câştiguri: 4 câştiguri principale, în valoare de 57.000 cor., apoi 3996 câştiguri în valoare de 103.000 cor., laolaltă 4000 câştiguri în valoare de 160.000 coroane. Cel mai mic câştig la ambele trageri face 10 coroane. I. tragere e la IO Februarie 1898, II. „ „ „ „ Aprilie 1898. Losuri, valabile pentru ambe tragerile costă xiliniai 3 coroane. De vânzare la O [300] 1-3 Q O biuroul central al comisiunei de losuri și in toate traficile. ^ •••ooooooooooooooooooooooooooo*#« Doriţi se cetiţi un interesant Roman? „GasliMăia Carpaţi“ Vi se recomandă Roman din vieaţa poporului românesc din Ardeal. — deJules Verne. Premiat de „Academia franceză“. Traducere, — unica autorizată de editorul proprietar francez — făcută de Victor Onişor. Acest volum apărut tocmai acum, are 255-1 XII. pagini, în octar mare, de o eleganţă rară la cărţile româneşti, şi este împodobit cu UT* 26 ilustraţiuni admirabile, executate după dişeuri din Paria. Preţul: Ediţiunea populară: 80 cr. + 5 or. porto postal. Ediţiunea de lux: 1 fl. 20 or. 10 or. porto. Ediţiunea de lux compactat: 2 fi. -1- 10 pr. porto. Cel mai potrivit cadron e an „Castel“. A se adresa direct la Librăria „Tipografiei“, soc. pe acțiuni, Sibiiu, strada Poplăcii nr. 15. 1 Mulți dintre onorații noștri cărturari ne cer ca să le trimitem câte o carte, ori două, cu rambursa (Postnachnahme —utanvet). In interesul bine priceput al publicului ne luăm voe a face atenți la marile spese Împreunate cu acest fel de comande. O carte cumpărata pe această cale costă totdeauna cu 25—80 cr. mai mult, decât dacă se trimite prețul cărței înainte printr’o asignație poştală. Rugăm deci pe toţi cei ce fac comande de cărţi, al căror preţ îl pot uşor afla, ca în propriul lor interes să trimeată banii înainte şi să nu întrebuinţeze felul de comandă cu ramburse, aşa de păgubitor pentru public. La comande, pe lângă preţul cărţei se se adaugă şi porto postal pentru trimiterea sub bandă, care dacă vor să fie şi mai siguri, şi taxa de recomandare, care este totdeauna 10 cr. Librăria „Tipografiei", sec. pe acţiuni, Sibiiu. Pentru Domni: Cămeşi de bal Cravate de bal Mănuşi de bal; Dame: Stofe de bal Evantailuri de bal Mănuşi de bal Antreuri de bal; Mirese: Trusouri, Albituri de purtat, de pat şi de masă solid lucrate literează JULIUS WERMESCHER, Sibiiu, Piaţa-mare — Str. Cisnădiei. [318] 2—6 Preturi reduse pentru Sesonul de teatru si bal. Essence Yera-Violetta de Roget-Gallet 1 fl. 90 cr, „ Yiolelte ambrée de „ „ 2 „ 70 „ Extract de ghiocei de Gustav Msei „ „ „ Violettes d’Abbazia de H. Kiehlhauser 1 „ 05 „ Pondră-Leichner, mare 60, mic 40 cr. „ Velentine de Ch. Fay . . 1 „ 50 „ şi tot felul de săpun de toaletă, pomăzi de buze, periuţe de dinţi etc., în cualitate recunoscută bună pe preţuri uimitoare de ieftine. [329] 16 Wiener Rasir-, Frisir- und Parfumerie-Salon Franz M. Nikesch, Hermannstadt (Bretterpromenade). „Tipografia“, sec. pe acţiuni, Sibiiu. „Istoria Transilvaniei“ de George Kariţiu. Monumentalul op al regretatului nostru istoric: „Părţi alese din istoria Transilvaniei pe 200 ani din urmă", se poate procura de acum 94T cu preţ redus *3. Volumul I. broş. In loc de fl. 4.20 numai cu fl. 2.50, leg. fl. 3.30. Volumul II. broş. In loc de fl. 4.— numai cu fl. 2.—, leg. fi. 2.80. Volumul II. broş. In loc de fl. 2.80 numai cu fl. 2.—, leg. fl. 2.80. Opul întreg: broş. In 3 voi. In loc de fl. 11.— numai cu fl. 6.50 , şese florini şi cincizeci cr. v. a., leg. fl. 8.60. Aceasta carte n’ar fi iertat să lipsească din casa nici unui bun Român. La „Tipografia“, societate pe acţiuni în Sibiiu, se afla de vânzare. Cea mai nouă Carte de bucate bucătăriei române, franceze, germane şi maghiare cuprinzând reţetele cele mai bune pentru a pregăti în modul cel mai potrivit orice fel de bucate, delicatese sau beuturi gustoase. Se vinde cu preţ scăzut (de la 2 fl.) acum numai cu 1 fl. v. a. plus I0 cr. porto (20 cr. recomandată.) OOI La „Tipografiasoc, pe acţiuni în Sibiiu se află de vânzare POESII “ IOAN N. ROMAN. Lucrate la Viena, în fototipie, fiecare separat, pe hârtie fină de carton, sunt foarte potrivite tablouri în casa fiecărui Român. Doi mari Metropoliţi ai Românilor Andreiu bar, de Şaguna Şi Alexandru Sterca Şuluţiu. Portrete frumoase. — Preţul unui exemplar 20 cr. Libra a „Tipografiei“, soc. de acţiuni, Sibiiu. Pădureanca. Novelă de loan Slavici, 12 coaie tip., broş., elegant. Un exemplar cu preţul redus de la 40 cr. sau 1 leu la 30 cr. sau 60 bani. Fata Stolerului de Matilda Cugler-Poni. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. Ce n’a fost şi nu va fi. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 4 cr. sau 3 bani. Piperus Petru. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 8 cr. sau 19 bani. Păcală şi Tândală. Anecdotă de Silvestru Moldovan. Preţul unui exemplar 3 cr. sau 6 bani. Jucării şi jocuri de copii. De P. Ispirescu, culegător-tipograf. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. Teiu legănat. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Colăcăritul. Obiceiurile țeranilor români la nuntă, de Benedict Viciu. Un exemplar 16 cr. sau 32 bani. Fiica a nouă mame. Poveste de Silvestru Moldovan. I»*—exemplar cr. sau 28 bani. Povestea lui Ignat. Poveste de silvestru Moldovan. Un exemplar 3 cr. sau 6 bani. Sfântul Nicolae. De Matilda Cugler-Pon Un exemplau 8 cr. sau 16 bani. îndărătnicul, lovește de Silvestru Moldova. Un exempler 8 cr. sau 16 bani. Blăstăm de mamă. Legendă poporală din giurul Năsăudului. De George Coşbuc. Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. Bunica de Bojena Năncovă, tradusă din limba boemă de prof. Dr. Urban Iarnik. Un exemplar cu preţul redus de la 1 fl. sau 3 lei la 60 cr. sau 1 leu 20 bani. Vlad şi Catrina. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. Din bătrâni. Ghicituri, întrebări şi răspunsuri, frământări de limbă, adunate de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Pe pământul Turcului de George Coşbuc. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Căldăruşa cu trei picioare. Poveste franţuzească de Eleonora Tănăsescu, după A. Genevray. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Cenuşatea. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Un peţitor îndărătnic. Novelă de Bjönstjerne Björnson. (1866). Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. Prietenul meu Ventură-Teară, californiene ale lui Bret Harte. 8 cr. sau 16 bani. Scăpărătoarea. Din poveştile lui Andersen, exemplar 4 cr. sau 8 bani. Din novelele Un exemplar Un 23. Fata Craiului din cetini. De George Coşbuc. Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. Strigoaica. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar 20 cr. sau 40 bani. Draga mamei. Baladă de George Coşbuc. Un exemplar 20 cr. sau 40 bani. Taina unei vieţi. De Björnstjerne Björnson. (1869). Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. Vecinii. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar 30 cr. sau 60 bani. Păcală în satul lui. Poveste de Ioan Slavici Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. Sgârcitul. Comedie de Moliere. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. Lumea proștilor. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 5 cr. sau bani. Nusciu-împărat. Poveste din popor de „Mărgineanul". Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Cina-împărăteasă şi peana ei aleasă. Poveste din popor de „Mărgineanul“. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Fulger. Poveste în versuri de George Coşbuc. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. Spice de aur. Culese de dascălul loan F. Lazar. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Cu idil în Eoşeni. Novelă de Bret Harte. Un exemplar 6 cr. sau 16 bani. Baba iadului. Poveste în versuri de loan Moţa. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Princesa fermecată. Poveste în versuri de P. Dulfu. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. pina Mărgărelelor. Poveste în versuri de loan Moţa. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Doi copii. Poveste de Ioan Moţa. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. O partidă în patru. De Antonio Ghislanzoni. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. Posacul bun de inimă. Comedie în 3 acte de Carlo Goldoni. Tradusă de domnişoarele Al. şi Luc. I. Romanescu. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. Croitorul şi cei trei feciori. Poveste de Ioan Moţa. Un exemplar 15 cr. sau 30 bani. Mica Fadetă. De George Sand. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. Rusalin păcurarul. Poveste de Nicolae Trintbitoniu. Un exemplar 22 cr. 44 bani. Roma învinsă. Tragedie în 5 acte de Alexandru Parodi. Tradusă de I. L. Caragiali. Un exemplar 24 cr. sau 48 bani. Clara Milici. Novelă de I. Turghenev. Traducere din limba rusă de Enea Hodoș. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. O sută de ani. De loan Slavici. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. A eșit de sub tipar: Calindarul Poporului pe anul comun r-^ej «î Anul XIII. -SIBIIU. Editura şi tiparul „Tipografiei“, societate pe acţiuni. — Cusese ilustraţiuni. Cuprinsul: Călindarul astronomic şi bisericesc, cu poveţe economice pe fiecare lună. — Cronologie pe anul 1897. — Genealogia domnitorilor europeni. — Pofta. — Corespondenţa telegrafică. — Raportul între măsurile nouă şi vechi. — Scara timbrelor. — Autorităţile bisericeşti române din Ungaria şi Transilvania. — George Coşbuc (schiţă literară), „Nunta Zamfirei“, „Noi vrem pământ“, „Murăşul şi Oltul“ (poveste din popor), „Numai una!“ (poesie), „Sălcia şi plopul“ (legendă din popor), „Rugămintea din urmă“ (poesii) şi alte .Poesii scurte“. „Glume“. „Mântuirea steamcului“ (schiţă istorică) de Petru Vancu. — Ioan Creangă (schiţă literară cu portret), „Povestea unui om leneş“ şi „Oltenii din Iaşi“, „Rostiri, zicători, cuvinte“. — Th. D. Speranţă (schiţă şi două anecdote). „Mama Ungurului“, „Jidanii şi hoţii“. — George Pop de Băseşti (biografia cu portret). — „Cât de lungă să fie ziua, tot vine noaptea“, de doamna Columb. — „Castelul din Carpaţi“ (schiţă bibliografică) de Jules Verne. — „Răvaşul nostru“, cronica întâmplărilor de peste an, de Ioan Scurtu cu următoarele portrete intercalate în text: Iosif St. Şuluţiu, Ioan Hannia, Dr. C. Lueger. — Economie: „Despre dări şi termine“, „Asigurarea contra focului şi grindinei“, „întinerirea pomilor“, „Poveţe“. —„Tîrgurile din Ungaria şi Transilvania“.— „Tîrgurile din Bucovina“. — „Tîrgurile (bâieturile) principale din România“. — „Inserate“. Preţul 30 cr., cu trimitere, pe postă 35 cr. „Tipografia“, societate pe acţiuni in Sibiiu Strada Poplăcii Nr. 15. Biblioteca poporală a „Tribunei“. 1. 3. 4. 5. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 16. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 24. 25. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 13 34 35. 36. 37 38. 39. 40. 41. 42 43. 44. 45. 46. Celor ce cumpera un număr mai mare de exemplare, cu deosebire librarilor și peste tot vânzătorilor, se dă rabatul cuvenit. Nr. 10 pentru tipar responsabil. Iosif Marschall,  ________|A