Tribuna Sibiului, iunie 1971 (Anul 4, nr. 1017-1042)

1971-06-25 / nr. 1038

Delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, şi-a încheiat vizita oficială de prietenie în Republica Populară Mongolă Joi dimineaţa, delegaţia departid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat vizita oficială de prietenie pe care a făcut-o în Republica Populară Mongolă la invitaţia Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, a Prezidiului Marelui Burai Popular şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole. La plecare, pe aeroportul Busan Tiha din Ulan Bator, delegaţia română a fost condusă de tovarăşii Jumjaaghiin Tedenbal, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole, Jamsaranghiin Sambu, preşedintele Prezidiului Marelui Hural Popular al R.P. Mongole, de alţi conducători de partid şi de stat mongoli. Pe aeroport se aflau un mare număr de cetăţeni din capitala R. P. Mongole. Erau, de asemenea, prezenţi membri ai corpului diplomatic acreditaţi în R.P. Mongolă, precum şi personalul ambasadei române la Ulan Bator. In cadrul ceremoniei oficiale de plecare au fost intonate Imnul de stat al Republicii Socialiste România şi Imnul de stat al Republicii Populare Mongole şi s-au tras 21 de salve de tun. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, însoţiţi de tovarăşii Jumjaaghiin Tedenbal şi Jamsaranghiin. Sambu, au trecut apoi în revistă garda de onoare, aliniată la aeroport. Un grup de pionieri a oferit membrilor delegaţiei române buchete de flori, în încheierea solemnităţii de plecare, tovarăşul Jamsaranghiin Sambu, preşedintele Prezidiului Marelui Hural Popular al Republicii Populare Mongole, şi tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, au rostit scurte cuvîntări. Joi după-amiază s-a înapoiat în Capitală delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, întovărăşit de soţia sa, Elena Ceauşescu, care a făcut vizite oficiale de prietenie în Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Democrată Vietnam şi Republica Populară Mongolă. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. La sosire, pe aeroportul Băneasa, delegaţia a fost salutată de tovarăşii Emil Bodnaraş, Paul Niculescu- Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Stănescu, Mihai Marinescu împreună cu soţiile. Erau prezenţi, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai instituţiilor centrale şi organizaţiilor obşteşti, generali, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. Au fost de faţă V. I. Drozdenko, ambasadorul Uniunii Sovietice, Van Ten-juan, însărcinatul cu afaceri adinterim al R.P. Chineze, Li Ha Zun, însărcinatul cu afaceri ad-interim al R.P.D. Coreene, Hoang Manh Tu, însărcinatul cu afaceri ad-interim al R.D. Vietnam, Buyanghiin Bud, însărcinatul cu afaceri ad-interim al R.P. Mongole în Republica Socialistă România, şefii misiunilor diplomatice acreditaţi în România, alţi membri ai corpului diplomatic. Membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale ai Republicii Socialiste România au fost aşteptaţi pe aeroport de un mare număr de cetăţeni ai Capitalei, care le-au făcut o caldă şi entuziastă primire. Miile de bucureşteni aplaudau şi scandau „P.C.R. —P. C. R.", „Ceauşescu—P. C R.", „Ceauşescu şi poporul”, exprimîndu-şi dragostea fierbinte şi stima faţă de conducerea partidului şi statului, faţă de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, totala adeziune faţă de rezultatele rodnice ale vizitei pe care delegaţia a făcut-o în ţările socialiste din Asia. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ion Gheorghe Maurer au răspuns cu căldură urărilor de bun venit, au strîns mina a numeroşi oameni ai muncii, veniţi în întîmpinare. Pionieri şi tineri români, chinezi, coreeni, vietnamezi şi mongoli au înconjurat pe secretarul general al partidului, pe ceilalţi membri ai delegaţiei, oferindu-le buchete de flori. (Agerpres) Sosirea in Capitală Delegaţia de partid şi guvernamentală română a făcut o escală la Moscova în drum spre patrie, delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o escală la Moscova. La aeroportul Vnukovo-2, delegaţia română a fost întîmpinată de A. N. Kosîghîn, membru al Biroului Politic al CG. al P.C.D.S., preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., M. A. Suslov, membru al Biroului Politic al C.G. al P.CU.S., secretar al C.C. al P.CU.S., K. V. Rusakov, membru al G.G. al P.G.U.S., şef de secţie la CC. al P.CU.S., N. N. Rodionov, membru al CC al P.CU.S., locţiitor al ministrului afacerilor externe al U.R.S.S., de alţi activişti de partid şi de stat sovietici. Au fost, de asemenea, prezenţi ambasadorii la Moscova ai Republicii Populare Chineze, Republicii Populare Democrate Coreene, Republicii Democrate Vietnam, Republicii Populare Mongole, precum şi ambasadorul Guvernului Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud şi ambasadorul Guvernului Cambodgian de Unitate Naţională. In întîmpinarea delegaţiei au venit, de asemenea, tovarăşul Gheorghe Rădulescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al CC al P.GR., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, aflat la Moscova cu prilejul participării la şedinţa Comitetului Executiv al GA.E.R., precum şi Teodor Marinescu, membru al CC. al P.C.R., ambasadorul Republicii Socialiste România la Moscova, şi membri ai ambasadei române în U.R.S.S. Cu acest prilej, gazdele sovietice au oferit un prînz în cinstea delegației de partid și guvernamentale române. / Comunicat comun româno- mongol privind vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România în Republica Populară Mongolă La invitaţia Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol şi a guvernului Republicii Populare Mongole, între 21 şi 24 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Mongolă. In această vizită, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. In timpul şederii în Republica Populară Mongolă, delegaţia de partid şi guvernamentală a României a vizitat întreprinderi industriale şi instituţii de cultură din oraşul Ulan Bator, se întîlnit cu membrii unei unităţi agricole din armacul central, a luat cunoştinţă de viaţa oamenilor muncii din Republica Populară Mongolă, de realizările lor în construcţia socialistă, bucurîndu-se pretutindeni de o primire caldă, tovărăşească. Delegaţia română a exprimat vii mulţumiri pentru ospitalitatea cu care a fost înconjurată, vazînd înceasta o manifestare a prieteniei frăţeşti care leagă poporul român şi poporul mongol, între delegaţiile de partid şi guvernamentale ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Mongole au avut loc convorbiri, în cursul cărora s-a efectuat un schimb de păreri privind dezvoltarea relaţiilor româno-mongole şi asupra unor probleme de interes comun ale vieţii internaţionale şi mişcării comuniste şi muncitoreşti Convorbirile s-au desfăşurat într-o atmosferă tovărăşească, în spirit de prietenie şi sinceritate. La convorbiri au participat, din partea română, tovarăşii: Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București, al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primadjunct al ministrului afacerilor externe al Republicii Socialiste România, Sandu Ioan, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România în Republica Populară Mongolă, precum şi Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al şefului secţiei internaţionale a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Emilian Dobrescu şi Constantin Mitea, membri supleanţi ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, — din partea mongolă, tovarăşul Jumjaaghiin Tedenbal, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole, Jamsaranghiin Sambu, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, (preşedintele Prezidiului Marelui Hural Popular al Republicii Populare Mongole, Sonomin Bursan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole, Demchighiin Molomjanţ, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, secretar al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, Tseveglavin Puntagnorov, membru al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole, Lodonghiin Rincin, membru al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, ministrul afacerilor externe al Republicii Populare Mongole, Damdinnerenghiin Bataa, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Populare Mongole, în Republica Socialistă România, precum şi Puntaghiin Sagdarsuren şi Dojidiin Cimiddori, membri ai Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol, şefi de secţie la Comitetul Central al Partidului Popular RevoluţionarMongol, Deramin Jondon, adjunct al ministrului afacerilor externe al Republicii Populara Mongole. Delegaţia mongolă a relevat cu satisfacţie că, în decursul celor 27 de ani care s-au scurs de la eliberarea ţării de sub jugul fascist, harnicul popor român, sub conducerea Partidului Comunist Român, a obţinut mari succese în construirea vieţii noi, transformînd ţara într-un stat socialist cu o industrie dezvoltată, agricultură cooperativizată şi cultură înfloritoare. Partea mongolă a felicitat cu căldură poporul frate român pentru marile realizări obţinute şi i-a urat noi succese în îndeplinirea sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român în vederea construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate în Republica Socialistă România. Delegaţia română a salutat cu bucurie realizările însemnate obţinute de poporul mongol, sub conducerea Partidului său Popular Revoluţionar, în cei 50 de ani care au trecut de la înfăptuirea revoluţiei populare. Partea română a felicitat călduros poporul frate mongol pentru rezultatele importante dobîndite, adresîndu-i urări de succes în îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al XVI-lea al Partidului Popular Revoluţionar Mongol in vederea desăvîrşirii construirii bazei tehnico-materiale a socialismului în Republica Populară Mongolă. Cele două părţi au constatat cu satisfacţie că relaţiile de prietenie şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Popular Revoluţionar Mongol, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Mongolă se dezvoltă continuu, în interesul construcţiei socialismului în ambele ţări. A fost relevată colaborarea fructuoasăîn domeniul politic, economic şi comercial, cultural şi tehnico-ştiinţific dintre cele două ţări. Delegaţiile au exprimat hotărîrea partidelor şi guvernelor ţărilor lor de a lărgi şi aprofunda colaborarea româno-mongolă pe multiple planuri, de a întări legăturile de prietenie şi solidaritate dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Popular Revoluţionar Mongol, pe baza principiilor marxism-leninismului şi internaţionalismului socialist, de a continua schimbul de delegaţii şi de experienţă pe linia organelor de partid şi de stat, a organizaţiilor de masă şi culturale Aceasta corespunde atît intereselor popoarelor român şi mongol, cît şi intereselor unităţii ţărilor socialiste. Delegaţiile de partid şi guvernamentale ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Mongole constată că evoluţia mondială contemporană se caracterizează prin întărirea continuă a poziţiilor socialismului, prin avîntul necontenit al mişcării muncitoreşti internaţionale şi al luptei de eliberare naţională a popoarelor, prin creşterea şi consolidarea forţelor care militează pentru pace, democraţie şi progres social, împotriva imperialismului şi războiului. Succesele şi realizările popoarelor frăţeşti ale ţărilor socialiste în construirea socialismului şi comunismului sporesc puterea sistemului mondial al socialismului, exercită o influenţă imensă asupra dezvoltării procesului revoluţionar in lume. Republica Socialistă România şi Republica Populară Mongolă con (continuare in pag. a IV-a) IBIBIOTICA,,ASTRA"I SIBIU ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN ANUL IV nr. 1038 Vineri25 iunie 1971 14 pagini 30 Bani Noi hale de producţie la Fabrica de geamuri Mediaş Foto! HORST BUGHFEINEH Distincţii acordate unor cadre medico-sanitare * Ieri, la Consiliul popular judeţean, a avut loc solemnitatea înmînării unor distincţii. Pentru merite deosebite în activitatea profesională, pentru contribuţia adusă la ocrotirea sănătăţii populaţiei, prin Decretul 153/71 al Consiliului de Stat al R. S. România, a fost acordată medalia „Meritul sanitar“ unui număr de 8 cadre sanitare, medici şi personal mediu. Au primit medalia „Meritul sanitar“: Petre Brîndaşu, farmacist (Sibiu), Petre Ianculescu, medic (Sibiu), Remus Onea, medic (Mediaş), Ion Vîntu, me- J die (Mediaş), Gheorghe Stoichi- * ţă, medic (Cisnădie), Fior Stres- nie, medic (Cisnădie), Karina Elekes, asistentă medicală (Si- | biu), Ioana Brekner, soră-şefă * (Mediaş). | Inmînînd medaliile, tovarăşul s, Richard Winter, preşedintele Consiliului popular al județului S Sibiu, i-a felicitat pe cei dis- tinși, urîndu-le noi succese în activitatea de viitor. In numele celor distinși au răspuns dr. Petre Ianculescu. ^ Şi-au îndeplinit planul semestrial • Un nou şi remarcabil succes l-au consemnat ieri statisticile în cadrul fabricii de produse făinoase şi zaharoase „Victoria" Sibiu: realizarea planului producţiei marfă şi globale pe primul semestru al anului. Se estimează că în zilele următoare se va putea realiza suplimentar o producţie marfă de circa 2,7 milioane lei, concretizată în 242 tone produse zaharoase şi 19 tone paste făinoase. Rezultate remarcabile s-au înregistrat şi în activitatea de export, depăşirea prevederilor de plan ridicîndu-se la 29 la sută, şi de investiţii, capitol la care realizările au atins procentul de 174,4 la sută. Harnicul colectiv de muncă al întreprinderii a hotărît, de asemenea, să-şi suplimenteze cu cantităţi însemnate angajamentele iniţiale la toţi indicatorii. • De la fabrica sibiană „Libertatea“ primim o veste similară. Buna organizare a producţiei şi a muncii, valorificarea superioară a tuturor rezervelor interne sunt factorii principali care au facilitat îndeplinirea planului semestrial cu 6 zile înainte de termen. Va fi realizată o producţie suplimentară în valoare de 6 milioane lei, între care 53 000 mp ţesături tip lînă, 17 000 mp textile neţesute ş.a. Răspunzînd cu entuziasm Chemării Frontului Unităţii Socialiste, colectivul de muncă sibian şi-a suplimentat angajamentul la producţia globală cu 6 milioane lei, atingînd cifra de 11 milioane lei pe anul în curs. Menţionăm de asemenea amănuntul că astăzi, planul semestrial va fi îndeplinit integral la nivelul întregului combinat. TIMPUL ESTE PRIELNIC De ce nu se acţionează cu toate forţele la recoltatul furajelor? Potrivit situaţiei operative a Direcţiei generale judeţene a agriculturii, pînă la data de 24 iunie a.c. s-a realizat un important volum de lucrări agricolei praşila a treia a fost efectuată în proporţie de 69 la sută la sfecla de zahăr, 64 la sută la sfecla furajeră, 44 la sută la legume şi 69 la sută la cartofi. La porumbul pentru boabe a doua praşilă s-a executat pe 87 la sută din suprafaţa cultivată, in numeroase unităţi trecîndu-se cu forte sporite la cea de-a treia praşilă. In schimb, lucrările de întreținere la porumbul pentru siloz sunt întîrziate atît în întreprinderile agricole de stat cît şi în cooperativele agricole unde nu s-a încheiat încă praşila d in toate unităţile, iar a doua praşilă a fost executată pe numai 52 la sută din suprafaţa cultivată, în ceea ce priveşte recoltarea şi depozitarea în bune condiţiuni a furajelor, îndeosebi a trifolienelor, activitatea s-a îmbunătăţit. Demn de remarcat este faptul că lucerna a fost recoltată de pe 97 la sută din suprafaţă, iar trifoiul de pe 94 la sută, trecîndu-se în numeroase unităţi la strînsul fîneţelor naturale. In acest sens evidenţiem cooperativele agricole din Brateiu, unde fîneţele naturale au fost recoltate de pe 300 hectare, Şaroşu pe Tîrnave — 250 hectare, Hoghilag — 160 hectare, Axente Sever --120 hectare, Cristian — 85 hectare, Dîrlea — 80 hectare şi Roşia — 80 hectare. Cu toate acestea mai există încî situaţii în care consiliile de conducere şi specialiştii dau dovada de o condamnabilă lipsă de preocupare pentru organizarea activităţii de recoltare. La cooperativa agricolă din Bîrghiş, bunăoară, a fost cositrifoiul de pe numai 72 hectare din 188 cit ocupă această cultură. Tot aici mai este de recoltat lucerna de pe 19 hectare. La cooperativa agricolă din Chirpăr lucrurile stau și mai prost. Aici, trifoiul a fost recoltat doar de pe 30 hectare față de 230 cît a fost planificat, în timp ce, la Săcădate, nici măcar nu s-a început cositul trifoiului. Şi în cooperativele agricole din Bogatu Român, Bruiu, Comatei, Hosman, Ighişul Vechi, Sibiu, Nocrich, Ocna Sibiului, Şelimbăr şi în altele mai sunt de recoltat trifolienele de pe mari suprafeţe. De asemenea, în numeroase unităţi încă nu s-a început cositul fîneţelor naturale. Nu înţelegem cum de organele agricole judeţene admit această situaţie precară în care recoltatul furajelor este amînat de la o zi la alta. Faţă de timpul înaintat în care ne aflăm este imperios necesar să fie luate măsuri hotările pentru lei,sunarea grabnică a recoltării trifolienelor în toate unităţile şi începerea cositului la fîneţele naturale.