Tribuna Sibiului, octombrie 1971 (Anul 4, nr. 1122-1148)

1971-10-27 / nr. 1144

Pagina 2 • ŞTIRI • IFORMAŢII • CONSEMNARI • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRiI • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII • Coloana mm Un anunţ La cooperativa meşteşugărească „Medieşana“ , sunt cei mai... frumoşi angajaţi. Ei sunt de o calitate extraordinară şi proaspeţi ca... rouă. Este imposibil să nu-i simpatizeze cineva, mai ales că orice lucrare executată de un asemenea cooperator poartă „admiraţia“ executantului. Aberaţiile de mai sus aparţin conducerii cooperativei amintite, care a tipărit un faimos anunţ, drept reclamă... Iată cum arată textual un asemenea afiş: „De reţinut. O comandă executată în unitatea noastră poartă cu ea calitatea, frumosul, prospeţimea şi admiraţia executantului. Fiecare client al nostru, un simpatizant al nostru. Garantăm „execuţie ireproşabilă“. Ehe !... 34 de vorbe, dar vorbe... Dacă şi „execuţia“ va fi la fel de... „ireproşabilă“, „aşa ceva mai rar“... Iniţiativei Suntem sesizaţi că la centrul de lapte de pe strada Gladiolelor din Sibiu există o „bogată experienţă“ în ceea ce priveşte vînzarea acestui produs. Rezultatele „deosebite“ s-au obţinut printr-o practică serioasă care a purces de la... afişarea unui nostim anunţ: „Cei care se vor autoservi pînă la venirea vinzătorului vor plăti toate Sticlele furate pînă acum“. Dar „temeinicia“ succeselor nu se rezumă la atît. Lumea aşteaptă Să vină laptele. Iată-l sosit.Vînzătoarele îi anunţă pe cumpărători că vor primi lapte cei care... vor descărca lăzile cu preţiosul produs. Şi atunci să vezi tam-tam... De ce? Consu- - matorii se duc să cumpere, nu să se antreneze pentru a deveni... halterofili. Ar trebui să se vadă de către conducerea I.C.S. Alimentara „cum devine la o adică“ cu laptele şi tu vinzătoarele. Că pînă acum Icumpărătorii au fost cei frecaţi, de le-a ieşit untul. Atunci angajaţii I.G.S. Alimentara ce fac?... Mucalitul... Joachim Klaus Forek din Sibiu, str. Moscova nr. 33 este un mare mucalit. In trecut a fost condamnat la închisoare pentru infracţiunea de speculă. Nu s-a „vindecat“ însă... A început „să lucreze“ serios, din nou. Cumpăra icoane pictate pe sticlă şi alte obiecte de artă pe care apoi le revindea. Pentru a-şi justifica activitatea infracţională de speculă a prezentat chiar şi un act... fals. La proces, I. Forek făcea pe mucalitul, căci se pare că mai îngrijorat se arăta avocatul decit învinuitul. Pentru a-şi explica „indiferenţa“, Forek ii spunea unui amic: „Ce să-i faci? Cînd o să te ia Sarsailă te ia şi din uşa bisericii... Să vedem cum or da bobii!“ Dar n-a mai mers cu bobii. Speculantul a fost condamnat la trei ani şi opt luni de închisoare. Deşi se ocupase cu icoane, tot treburi necurate se cheamă că a învirtit... Campionii Cu mai mult timp in urmă, intr-un bufet, în comuna Miercurea, a avut loc o gală de box. Competiţia a fost neoficială. Ideea „organizatorilor“ a fost spontană. Tot ei au şi concurat pentru obţinerea trofeului. Cei doi pugilişti: Ioan Ghenescu şi Cornel Mitea. In faţa unui numeros public consumator cei doi „sportivi“ şi-au făcut încălzirea cu... înjurături, „administrate“ cu multă gentileţe. Meciul propriu-zis a cuprins lovituri direct la ţintă (în adversar), precum şi distrugeri de bunuri care aparţineau bufetului. Recent s-a anunţat scorul: 1—1. Ambii „sportivi“ s-au clasat pe locul I — obţinînd acelaşi „premiu“: cite şase luni de „relaxare“... Rubrică redactată de M. SLATINEANU Justificările şi tărăgănările nu încălzesc (Urmare din pag. 1) Sibiu, care îşi păstrează întemeiate rezerve. La Armeni, cămin nou, dar ce folos: nu sunt lemne! Crede oare Consiliul popular comunal Loamneş că justificările pot ţine de cald, măcar in sala mică, de film? Spectatorii sunt de altă părere... La Mihăileni, clădirea căminului, fiind plasată la intrarea în comună, ar trebui să ofere o veritabilă „carte de vizită" pentru spiritul gospodăresc al localnicilor. Dacă gîndim așa, nu prea ar fi multe de laudă. Este un sediu cultural neîngrijit, care cam scîrțîie din articulaţii. Mai mulţi cetăţeni motivau că şi această stare de lucruri contribuie la dezinteresul general faţă de acest lăcaş de cultură, spre care oamenii sînt realmente atraşi doar cînd găzduieşte nunţi. Cum mai putem pretinde, în acest climat, ca activitatea culturală să dea dovadă de acea înaltă responsabilitate prin care îşi exercită acţiunea educativă la nivelul cerinţelor actuale? La fel în satul Răvăşel. Dar nu numai anumite remedieri vizibile împiedică realizarea unei ambianţe agreabile la aşezămintele de cultură, ci şi lipsa de manifestare zilnică a spiritului gospodăresc, a dorinţei de a atrage cu mai mulţi participanţi la manifestările de la cămin. Am putut constata, însă, că în mai multe locuri (Hoghilag, Alămor, Brădeni, Retiş ş. a.) lipseşte această căldură a ambianţei, această politeţe ospitalieră din partea directorilor, atragerea interesului şi prin gradul de confort şi aranjament cu gust a interioarelor. Activitatea culturală nu este un fenomen de seră, ci presupune un climat comunicativ, cald, care „deschide" sufletul şi nu-l inhibă. Iată suficiente exemple care demonstrează că nu peste tot misiunea activistului cultural este înțeleasă în adevărata ei natură. Capacitatea de înrîurire educativă a actului de cultură trebuie sporită pe orice căi. Dar nu putem scoate din cauză nici acele comitete comunale de partid care nu trag la răspundere pe cei vinovaţi de aceste stări de lucruri, care tolerează o activitate culturală exercitată cu rutină funcţionărească. Se neglijează în unele locuri aspectul important, că activitatea culturală este o funcţie de educare ideologică, de influenţare a maselor de oameni ai muncii în spiritul politicii partidului nostru. Pentru aceasta, socotim că birourile comitetelor comunale de partid trebuie să-şi sporească eficienţa controlului şi a îndrumării şi in această direcţie. Toamnă sibiană in parcul „Sub arini“. însemnate economii realizate prin muncă patriotică Locuitorii comunei Micăsasa, Îndrumaţi şi sprijiniţi de comitetul comunal de partid, in cadrul întrecerii patriotice desfăşurate în vederea unei bune gospodăriri, au efectuat importante lucrări edilitar-gospodăreşti. Valoarea muncii patriotice din acest an se ridică la aproximativ 350 000 lei. Printre acţiunile mai importante se numără lucrările de consolidare a malurilor Tîrnavei şi Şoroştin terminarea lucrărilor de asfaltare (în Micasasa şi Ţapu — 72 000 mp) construirea unui pod din beton la care economia obţinută prin muncă patriotică se ridică la 70 000 lei etc. Tot in acest an s-au executat o serie de lucrări de întreţinere şi reparaţii capitale la şcoli, grădiniţe de copii şi cămine culturale Sediul consiliului popular a fost dotat cu mobilier nou şi s-a amenajat o sală festivă pentru oficierea căsătoriilor. I. GRITO Intr-o nouă etapă a „Cupei României" Federaţia Română de Fotbal a programat pentru ziua de 27 octombrie o nouă etapă a „Cupei României“, ediţia 1971—1972. Singura formaţie din judeţul nostru ajunsă pînă in această etapă a competiţiei este divizionara C, Independenţa Sibiu. Astăzi, sibienii, se deplasează la Odorhei unde vor întîlni pe Textila din localitate, formație de aceeași categorie, aflată în plutonul fruntaş al seriei a XH-a. Tribuna Sibiului In comerţ - produse noi şi cantităţi sporite de mărfuri Interviu cu tovarăşul SIMION ROTH, director comercial la I.C.S. Metalo-chimice Sibiu RED.: In sectorul in care activaţi s-a încheiat perioada de contractări de mărfuri pentru anul viitor. Cum se prezintă contractele pe care le-aţi perfectat, din punct de vedere al cantităţii şi diversificării mărfurilor, precum şi în ceea ce priveşte intrarea unor noi produse în circuitul comercial? S.R.: Cu ocazia contractărilor care s-au încheiat în perioada 25 august — 17 septembrie, colectivul aparatului comercial de la I.C.S. Metalochimice Sibiu s-a străduit să obţină mărfuri de o calitate superioară şi în cantităţile stabilite prin situaţiile întocmite, la baza cărora a stat studiul cererilor de consum din anii 1970 şi 1971. Astfel, volumul de mărfuri, faţă de anul în curs, va creşte cu peste 8 la sută. S-a obţinut, deci, contractarea unor mai mari cantităţi la diferite produse, solicitate tot mai mult în unităţile noastre. Totodată, a crescut şi numărul articolelor contractate. Astfel, numai gama produselor mărunte de uz casnic a sporit cu 180 articole faţă de acest an, iar la uz gospodăresc, cu circa 60 articole. O situaţie similară există şi la celelalte sectoare, cum ar fi jucării, cosmetice, articole electrotehnice. Dintre noile mărfuri ce vor intra în circuitul comercial amintim: hidrofor 85 litri, radiator cu reflector, încălzitor electric, plită electrică, diferite lustre, televizoare, bătător electric pentru covoare. In afară de acestea, s-au mai comandat mărfuri cum ar fi: var pastă, in pungi, var deshidratat, tot în pungi, care poate fi folosit imediat, ciment in diferite culori, ambalat, de asemenea, în pungi. RED.: Creşterea stocului de mărfuri presupune, însă, şi extinderea spaţiului destinat desfacerii lor. Care este situaţia actuală la I.C.S. Metalo-chimice şi ce perspective sunt în acest sens? S.R.: După cum am menţionat, stocul de mărfuri va creşte cu peste 8 la sută, iar structura fondului de marfă se va îmbunătăţi foarte mult, ceea ce impune neapărat şi lărgirea spaţiului de desfacere. Chestiunea va deveni cu atît mai stringentă cu cit chiar la ora actuală acest spaţiu, datorită abundenţei de produse, este insuficient, nemaiavînd posibilitatea de a expune toate articolele prin unităţile noastre, lucru care, implicit, duce la îngreunarea aprovizionării acestor unităţi. Pe aceste considerente se întemeiază proiectarea, în următorii 2—3 ani, a unor noi magazine, a căror suprafață însumată să atingă nivelul real al cerinţelor impuse de la an la an de creşterea stocului de mărfuri şi a numărului de articole. în perspectivă, pentru anul viitor, se află construirea unui magazin pentru piese auto-moto, amplasat pe str. Gheorghe Gheorghiu-Dej, iar alte spaţii comerciale sunt prevăzute în cartierul Hipodrom III (magazin cu articole electrotehnice, de uz casnic şi gospodăresc etc.). RED.: Este de ştiut că abundenţa de produse şi magazinele arătoase nu constituie singurele valenţe in practicarea unui comerţ de bună calitate. Cum va spori exigenţa vânzătorilor in munca pe care o prestează? Ce aveţi in vedere pe acest plan? S.R.: în acest sens s-au luat măsuri corespunzătoare şi în cadrul întreprinderii comerciale de stat Metalo-chimice Sibiu. După un plan judicios întocmit, a şi început ţinerea unui ciclu de lecţii cu întregul aparat operativ, lecţii ale căror obiective prevăd o exigenţă deosebită la recepţionarea calitativă a mărfurilor, pentru a nu pătrunde pe reţea o marfă necorespunzătoare, aprovizionarea unităţilor cu amănuntul, ritmic şi în cantităţi suficiente, pentru a nu se crea goluri în aprovizionare, urmărirea ca şi articolele „de sezon“ să fie puse în vînzare din timp. Un alt obiectiv de seamă este, neîndoielnic, instruirea lucrătorilor din sectorul nostru în vederea unei deserviri prompte şi conştiincioase, astfel ca fiecare vînzător din unităţile noastre să devină un bun sfătuitor al cumpărătorilor. MARIN NIŢA sport... sport... Campionatul judeţean Atletismul sibian în întrecere cu...el însuşi, de fotbal • Electrica Sibiu — Construcţii Sibiu 0—4 (0—0). Surprinzător, Electrica, a dat o ripostă neaşteptată liderului, reuşind menţinerea scorului alb la pauză. Golurile au fost înscrise de Opriş (min. 73), G. Popa (min. 76) şi Moraru (min. 78 şi 82). • Stăruinţa Mediaş — Voinţa Sibiu 2—0 (1—0). După o partidă disputată, gazdele obţin o victorie meritată prin golurile înscrise de Bela. • Textila Mediaş — Carpaţi Mîrşa 0—0. Disputată la Agnita (prima echipă avînd terenul suspendat) partida a fost echilibrată, încheindu-se cu un just rezultat de egalitate. A arbitrat foarte bine I. Munteanu (Sibiu). • Record Mediaş — Carbosin Copşa Mică 2—4 (0—1). Copşenii au reuşit o victorie meritată prin golurile înscrise de Trif (min. 27 şi 87), Giling (min. 62 din 11 metri) şi Iancu (min. 86). Pentru medieşeni au marcat Bici (min. 57) şi Pax (min. 68). Mathe (Record) a ratat o lovitură de la 11 metri! A arbitrat bine A. Baban (Sibiu). • C.F.R. Sibiu — Unirea Tălmaciu 6—0 (2—0). Atacul feroviarilor a arătat în acest joc o deosebită vervă şi a înscris de şase ori, prin Ţiparu (min. 12, 50 şi 71), Creţu (min. 26) Vasiu (min. 65) şi Panţiru (min. 89). A condus bine K. Rainer (Mediaş). • Avîntul Ciclos — Metalul I.O.S. 0—1 (0—1). Oaspeţii au obţinut o victorie meritată. Unicul gol a fost înscris de Stîngu (min. 25). • Flamura roşie Agnita — Textila Cisnădie 3—1 (1—0). Derby-ul etapei s-a soldat cu victoria meritată a gazdelor. Au marcat pentru gazde, Comşa (min. 9), Aramă (min. 51) și Orhidean (min. 79), respectiv E. Balaban (min. 56). Corect şi autoritar arbitrajul prestat de P. Ciolacu (Sibiu). • Sparta Mediaș — Metalurgica Sibiu (amînat). GH. TOPIRCEANU Campionatul interjudeţean de atletism, seria a,II-a, s-a încheiat cu etapa desfăşurată sîmbătă şi duminică la Sibiu. Au participat echipele judeţelor Bihor, Hunedoara şi Sibiu. Faţă de precedenta ediţie a campionatului, cînd echipa judeţului Sibiu a ocupat locul 7 în clasamentul general al grupei a 11-a (din 9 echipe), în anul acesta a cucerit locul 2, după puternica formaţie a judeţului Argeş, care va participa în 30 octombrie la barajul pentru divizia A. Saltul valoric al atletismului sibian se datorează unei mai susţinute activităţi depuse de profesorii de educaţie fizică din şcolile judeţului, de antrenorii din asociaţiile sportive, la această disciplină sportivă. Iată, însă, rezultatele — pe echipe — înregistrate în etapa de duminică: Sibiu — Bihor — băieţi: 84—45, fete: 36—66; total 120—111; Sibiu — Hunedoara — băieţi 98—27; fete: 61—25; total 159—52; Bihor — Hunedoara — băieţi: 66—38; fete: 76—20; total 142— 58. Dintre sportivii din selecţionata judeţului Sibiu s-au evidenţiat: Vanda Blotor (100 şi 200 metri), Vasile Bichea (5 000 m), Iosif Kemevesi (200 m), Ion Armeneanu (disc), G. Kurt (lungime) și Renate Praid (greutate). C. V. De pe locul 7 pe locul 2! . ...............................a.................“ 27 OCTOMBRIE — Se împlinesc 121 de ani de la naşterea lui Grigore Tocilescu, istoric, arheolog şi folclorist (m. — In 1855 s-a născut savantul I. V. Miciurin. (m. 1935). CINEMA SIBIU: PACEA: Omul orchestră (Orele 9,00; 11,30; 14,00; 16,30; 19,00; 21,00) . ARTA: Boxerul (orele 9,30; 11,45; 14,00; 16,15; 18,00; 20,45); TINERETULUI: Săptămîna nebunilor (orele 10,00; 12,00; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30); MEDIAȘ: PROGRESUL: Brigada Diverse în alertă (orele 9,00; 11,15; 14,00; 16,30; 19,00; 21,00); TINERETULUI: Şarada (orele 10,00; 16,30; 18,30; 20,30). UNIREA: Celebrul 702 (orele 10,00; 16,00; 18,00; 20,00). CISNADIE: POPULAR: Vara de altădată (orele 11,00; 16,00; 18,00; 20,00) . AGNITA: 8 MAI: O familie de revoluţionari (orele 10,00; 16,00; 18,00; 20,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Zestrea domniţei Ralu (Orele 18,00 şi 20,00). APOEDU DE SUS; 23 AUGUST: Căpitanul Florian (orele 17,00 şi 19,00). OCNA SIBIULUI: Soarele alb al pustiului (Orele 17,00 şi 19,00). TELEVIZIUNE 18.00 Deschiderea emisiunii — Micii meşteri mari. 18.25 Tragerea Pronoexpres. 18.30 Handbal feminin: România-U.R.S.S. (Cluj). In pauză, la ora 18,55. 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Ancheta TV. — O întrebare despre tinerețe. 20.50 Telecinemateca — Film artistic: „Porte des Lilas“. 22.25 Teleglob: Teheran. 22.45 Telejurnalul de noapte. 22:55 Fotbal: Cehoslovacia—Țara Galilor (campionat european) — Praga. TIMPUL Vreme în general frumoasă cu cerul variabil, temporar noros. Vîntul va sufla slab din sectorul nord-vestic. Temperatura minimă va oscila între 3—5 grade, iar maximele intre 14—17 grade. 1909). Cadru din filmul Boxerul Pentru iubitorii \m de literatură Centrul de librării al judetu- - lui Sibiu organizează o întilnire a cititorilor sibieni cu scriitorul I DUMITRU RADU POPESCU, re- dactor şef al revistei „Tribuna" , din Cluj. Intilnirea va avea loc vineri, 29 octombrie, la ora 18, ■ în sala Casei albastre a Muzeu-lui Brukenthal.m■■■ tmm 1 Uzina „Independența“ f 1 Sibiu 1 * . ... A a I angajează de urgență muncitori necalificați, avînd | I vîrsta intre 18—40 ani, absolvenți a 4—8 clase ele- | \ mentare sau ai liceului de cultură generală, pentru caii- | \ ficare in meseriile de: ^ \ — STRUNGARI ^ I — LĂCĂTUȘI ^ \ — RECTIFICATORI f t — ZIDARI SAMOTORI ^ — TURNĂTORI I \ De asemenea, recrutează absolvenți ai școlii generale | \ de 8—10 ani, în vîrstă de pînă la 18 ani, pentru exa- | \ menul de admitere în școala profesională — forma | | ucenicie la locul de muncă — în meseriile de: — STRUNGARI (școlarizare 3 ani) — CAZANGII (școlarizare 2 ani) | — TURNĂTORI (școlarizare 2 ani) | — SUDORI (școlarizare 2 ani). | | Examenul de admitere va avea loc în ziua de 15 no- | I iembrie 1971. | I înscrierile se fac pînă la data de 15 noiembrie 1971, | \ la sediul uzinei, între orele 7—15. \ # i ■ Uzina de fabricaţii, reparaţii I şi montaj In agricultură, Sibiu, str. Constituţiei nr. 23, angajează de urgenţă muncitori necalificaţi, pentru a urma cursul de calificare de scurtă durată, la locul de muncă, în cadrul uzinei pentru meseriile: — lăcătuşi construcţii metalice — durata 8 luni — sudori electrici şi cu gaze — durata 8 luni. Condiţii pentru admitere: — absolvenţi ai şcolilor generale — serviciul militar satisfăcut — apt pentru munca respectivă Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciul personal al uzinei. laaBaaeiaaaBBaaaaBaBaaaaieaBaBBBaBaaBaaBBaBaBBaaaBaBaaaaaBaaaaaaaaBaaBaai l*l \ir m l I Uzina de piese auto Sibiu ANGAJEAZĂ DE URGENŢĂ: — strungari — frezori — rectificatori — sculeri-matriţeri — electricieni — forjori — muncitori necalificaţi. De asemenea angajează absolvenţi de liceu, pentru a se califica în meseriile de strungari, frezori, rectificatori, la cursuri post-liceale de scurtă durată. Pînă la data de 5 noiembrie 1971, se fac înscrieri pentru ucenicie la locul de muncă cu durata de 3 ani, în meseria de electricieni întreţinere şi reparaţii, absolvenţi ai şcolii elementare. Anul IV, nr. 1144 Uzina mecanică str. Lector nr. 3 ANGAJEAZĂ DE URGENTA: — INGINERI T.C.M. — PROIECTANȚI, cu vechime de peste 4 ani în specialitate — 1 CONTABIL PRINCIPAL, cu vechime de peste 5 ani. Secţia de drumuri şi poduri din Sibiu str. Abatorului nr. 2, ANGAJEAZĂ cu începere de la 1 ianuarie 1972, —1 tehnician sau maistru în specialitatea drumuri şi poduri, pentru funcţia de şef de district. Salarizarea se va face conform H.C.M. 914/1968. Informaţii, la telefon 1 34 77 sau 2 19 27. Fabrica „13 Decembrie“ Sibiu ANGAJEAZĂ DE URGENŢĂ: — fochist cazane aburi — cu categoria a III-a de autorizare. Salarizarea se face conform H.C.M. 914/1968. Informaţii suplimentare se dau la biroul personal-învăţământ, din str. Vopsitorilor nr. 4. VÎND casă, 7 camere, 2 libere, gaz, grădină, Dumbrăveni, B-dul Lenin, 12, Nicola. PIERDUT ceas de mină Doxa automatic. Adresaţi Sibiu, str. Mureşanu 1. Aducătorului recompensă.