Tribuna Sibiului, noiembrie 1971 (Anul 4, nr. 1149-1173)

1971-11-26 / nr. 1170

Pagina 2 • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INORMAŢII• CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII OCXXxwuwswwvnooowAAWwvvvnooootiouuwjwwvvvvvvnnonf De pe-acum, o întrebare pentru 31 decembrie Unde vom petrece Revelionul ? Răspunde Ion Mărgineanu, directorul O. J. T. Sibiu Interesul crescînd al cetăţenilor pentru drumeţie, dorinţa de a evada din mediul citadin în mijlocul naturii, în vecinătatea munţilor sau în liniştea pădurii, pentru cîteva ore cel puţin, ne-a sugerat ideea unei discuţii-fulger cu Ioan Mărgineanu, directorul O.J.T. Sibiu. Revelionul ! Iată prilejul ce ni se oferă la fiecare sfîrşit de an — dar, evident, nu numai atunci — spre a ne bucura de aerul ozonat al pădurilor de brad. Iată, deci, şi subiectul nostru: — Credem că, încă cu mult înainte de apariţia acestor rînduri, majoritatea cititorilor noştri ştiu unde vor petrece revelionul. Puteţi să le spuneţi ceea ce consideraţi că nu ştiu?— E adevărat, mulţi s-au şi înscris la filialele O.J.T. pentru ca să fie siguri din vreme că nu vor rămîne fără tacîm. Aceştia au procedat foarte bine, deoarece la ora actuală Păltinişul e deja ocupat. Cei care încă stau în espectativă trebuie să ştie — şi cu asta vă răspund la întrebare — că în jurul datei de 15 decembrie nu se vor mai găsi locuri nici la marile restaurante din Sibiu şi Mediaş, nici la cabanele din creierul munţilor! — la ce restaurante — ca să începem de la şes — organizaţi revelionul? — Este suficient să mă refer la „împăratul romanilor", „Bulevard" şi hotelul-restaurant „Central“ din Mediaş. — Dar în staţiunile balneo-climaterice veţi avea musafiri? — Fireşte. La Păltiniş, Ocna Sibiului, Bazna-Băi vor sosi pentru revelion peste 1 300 invitaţi din ţară şi străinătate. — Vorbeaţi de cabanele din „creierul munţilor“. La care anume v-aţi referit? — Este vorba de cele din Munţii Făgăraşului — Suru, Negoiu, Podragu, Arpaş, Poiana Neamţului — şi din Munţii Cibinului — Crinţ, Fîntînele, Gîtu Berbecului etc. — Cîţi revelionişti aveţi „programaţi", în acest an. Mă refer la capacităţile pe care le afectaţi revelionului? —■ Pregătim locuri pentru aproximativ 5 000 de persoane. — Dacă în judeţul nostru vor sosi peste 1 300 de invitaţi din ţară şi străinătate cum... echilibrează O.J.T. „balanţa" prin numărul sibienilor care se vor distra în noaptea Anului Nou în , staţiuni din alte judeţe? — Frumuseţile meleagurilor sibiene atrag mulţi vizitatori, aşa încît nu putem să echilibrăm — spre a vă prelua expresia — „balanţa" la care vă referiţi. Vor petrece în ţară, la diferite staţiuni din alte judeţe peste 500 de turişti din judeţul Sibiu... Interviu realizat de V. cucu WWWWWWWWAWWWWWMMWWWWWJWWWWWWWWWWW1. Noutăți utilitare • In aceste zile, la unitățile alimentare specializate s-au pus în vânzare pentru publicul consumator sibian, opt produse noi de conserve de carne, specialitățimuncăruri gătite: antricot de porc cu ciuperci, limbă de vităcu ciuperci, gîscă cu varză şi cu fasole albă cu smîntină, pui cu mazăre şi mărar, papricaş de pui cu smîntină, ciorbă de măruntaie de pui) şi preparate din carne (ctrnaţi „Favorit“, parizer cu lapte praf şi ouă, piept de porc copt). Aceste produse au bune calităţi dietetice şi o superioară valoare alimentară. • In cadrul activităţii de autoutilare, întreprinderea de industrializare a cărnii Sibiu a realizat două tipuri noi de fierăstraie (circular şi alternativ), necesare atît abatoarelor cit şi secţiilor de tranşare. In viitor întreprinderea îşi propune să producă, atît pentru nevoile interne cit şi pentru celelalte întreprinderi din ţară încă două tipuri noi de fierăstraie. • La unitatea nr. 1 „Macul roşu“ din municipiul Sibiu, I.A.P.L. „Cofetarul“ a deschis zilele acestea o expoziţie cu vînzare cu produse de cofetărie şi de casă. Consumatorii pot aprecia: torturile „buturugi“, prăjiturile „Cişmigiu“ şi „Aripi“, salaoremurile şi „portofelele“ cu frişcă, realizate de maiştrii cofetari sibieni. • Cooperativa de consum Sălişte a deschis in Sibiu, str. Zidarilor, nr. 12, din cartierul Ţiglarilor (lingă lacul Binder), un atelier de arămărie şi cositorire care execută cazane de rafinat ţuică, căldări obişnuite de aramă pentru diverse utilizări f ibrice şi căni din cupru, precum şi lipirea prin cositorire a diferitelor obiecte de uz casnic. Corespondenţă • B. Bucur, „Mătasea roşie“, Cisnădie. Pentru oportunitatea şi rapiditatea intervenţiei lor, membrii formaţiilor P.C.I. din Cisnădie şi Cisnădioara merită, intr-adevăr, felicitări. Sigur, aveţi dreptate, bine ar fi ca neglijenţa de orice fel să nu mai dea naştere la asemenea întîmplâri ca cea petrecută în pădurea din apropierea Cisnădioarei. In acest sens, ziarul nostru a intervenit în multe rinduri cerînd cetăţenilor să respecte regulile de preîntîmpinare a incendiilor. Din păcate, nu toţi înţeleg asemenea apeluri. Sau, dacă le înţeleg, nu le urmează. Ceea ce-i aproape tot una... • A.S. Sibianu, Sibiu. Diatriba dumneavoastră la adresa întreprinderii de transporturi Sibiu, a şoferilor în special („domnul şofer cu rinjet sarcastric“, „autocratul domn şofer“, „cutie de sardele marca I.T.S.“, „brambureală, indiferenţă, indolenţă“ etc., etc.) nu poate fi suspectată că n-ar porni de la fapte, intîmplări şi circumstanţe reale. După cum aţi putut constata din paginile ziarului nostru, problema în discuţie se află permanent în atenţia noastră. Va veţi mai putea convinge de acest lucru şi nu viitorul, sperăm, foarte apropiat. Dincolo de tonul excesiv pamfletar este limpede pentru oricare sibian că, la această oră, transportul în comun, este departe de a satisface, integral, şi în cele mai onorabile condiţii, cerinţele. Există unele greutăţi obiective. Există şi unele subiective, de ordin organizatoric, pe care nu le-am trecut nici o dată sub tăcere. Momentan, organele locale sunt preocupate de această problemă, caută soluţii de ameliorare, în limita posibilităţilor oferite de dotarea materială actuală, evident nesatisfăcătoaToate acestea, desigur, nu pot acoperi si explica atitudinile unor salariaţi, conduita lor necorespunzătoare in îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Motiv pentru care semnalele dumneavoastră ca și ale oricărui cititor, pot fi folositoare ordeînd. Evident, neuitînd in nici o Împrejurare că și... „tonul face muzica“. V. DOREA re. Autoutilări La numeroase rezultate bune obţinute pînă în prezent în domeniul autoutilării de către unitatea productivă „Flamura roşie" din Sibiu, din cadrul Grupului de întreprinderi al industriei de accesorii pentru industria uşoară, recent s-a adăugat execuţia şi darea în exploatare a unei maşini de imprimat, pe diferitele coperţi (de caiete, notesuri, mape şi dosare) din policlorură de vinil. De asemenea, secţia tuburi textile a întreprinderii a fost dotată în aceste zile cu o maşină de tăiat fîşii de carton special, pentru cănile de cardă. Atelierul de autoutilare de la „Flamura roşie" are acum în lucru, cu termen de execuţie la urgenţa I, patru dispozitive solicitate în procesul de fabricaţie a spetelor, pentru războaiele de ţesut. Tot în lucru se află o instalaţie pentru filtrat pastă de scris. P. BODEA azi... 26 NOIEMBRIE • Se împlinesc 86 de ani de la moartea poetului Grigore Alexandrescu (n. 22 II 1810). • 65 de ani de la naşterea lui Nicolae Cristea, militant al mişcării muncitoreşti din ţara noastră, azi... erou al luptei împotriva fascismului (m. 1943). • 1855 — A murit poetul polonez Adam Mickiewicz (n. 1798). • 33 de ani de la moartea lui Nicolae Bucur, militant al mişcării muncitoreşti din ţara noastră (n. 1906). . -â.-». . v.x "w. / oSfcfcN' Cadru din filmul Săptămâna nebunilor Tribuna Sibiului Sa demaram din vreme sporturile sezonului alb! De curînd, la Comitetul judeţean Sibiu al P.C.R. a avut loc o şedinţă de lucru în care s-au trasat sarcini precise în legătură cu organizarea activităţii sportive de iarnă. De fapt întreaga dezbatere s-a subordonat imperativului din titlul de mai sus: luarea din vreme a unor măsuri, stabilirea de termene precise, pentru ca zăpada să nu surprindă nepregătite asociaţiile sportive, factorii responsabili din celelalte sectoare adiacente mişcării de educaţie fizică şi sport. In scopul informării amatorilor sporturilor albe asupra mijloacelor şi facilităţilor numeroase ce le vor sta la dispoziţie în iarna care se apropie, considerăm utilă o trecere în revistă a principalelor sarcini stabilite cu ocazia amintitei şedinţe; în felul acesta le vom reaminti pe de o parte şi celor care răspund de îndeplinirea lor şi, pe de altă parte, îi vom aviza pe cei interesaţi — secţii, asociaţii, sportivi, elevi etc. — în legătură cu pretenţiile pe care le pot ridica din partea organizaţiilor. Iată, de exemplu, în planul de măsuri adoptat se spune: „I.R.T.A., I.T.S. şi O.J.T. vor asigura mijloacele necesare pentru transportul rapid, în special la sfîrşit de săptămînă a cetăţenilor la Curmătură, Păltiniş, Valea Sadului, Dealul Poplăcii, Dealul Mediaşului, Bazna-Băi, Crinţ, Fintînele, Poiana Neamţului, unde sînt amenajate pîrtii pentru practicarea schiului şi săniuşului". Ce le spune celor interesaţi acest lucru? Că la fiecare sfîrşit de săptămînă vor putea să ajungă cu autobuzul într-una din staţiunile montane amintite. Ce reprezintă acest aliniat din planul de măsuri pentru factorii responsabili vizaţi? O sarcină trasată de Comitetul judeţean de partid şi, în acelaşi timp, o obligaţie faţă de cetăţenii care doresc să practice sportul şi turismul pe timp de iarnă. Iată, însă, redate pe scurt alte sarcini , cu termenele de execuţie cuprinse în planul de măsuri amintit: toate asociaţiile sportive, toţi proprietarii de baze sportive au obligaţia amenajării din timp a patinoarelor şi pârtiilor de schi şi săniuş, precum şi organizarea în bune condiţiuni a competiţiilor cuprinse în calendarul sportiv, pregătirea temeinică a manifestărilor sportive închinate zilelor de 30 Decembrie, 24 Ianuarie, 16 Februarie şi 8 Martie. Sarcini complexe, de mare răspundere, de a căror îndeplinire depinde însăşi desfăşurarea corespunzătoare a activităţii sportive pe timp de iarnă, au fost trasate cooperaţiei meşteşugăreşti („se vor confecţiona materiale sportive adecvate sporturilor de iarnă — bocanci pentru schi fond, bocanci pentru patine, curele pentru schi — de către unităţile specializate — termen 15 decembrie 1971"), O.C.L. Metalo-chimice („se va asigura necesarul de echipament şi materiale sportive necesare pentru buna desfăşurare a activităţii pe perioada de iarnă — termen 15 decembrie“), O.J.T.„va pune la dispoziţia amatorilor schiuri ce pot fi închiriate, la cabanele din staţiunile Păltiniş, Şanta, Fintînele, Crinţ, Poiana Neamţului; se va îngriji ca pirita actuală din Păltiniş să fie dată în folosinţă — curăţată şi îndreptată — iar minischiliftul să funcţioneze zilnic pînă la ora 18,00 — termen 15 decembrie 1971"), factorilor responsabili din cadrul Comitetului judeţean Sibiu al U.T.C., Consiliului judeţean al sindicatelor, Consiliului judeţean al organizaţiei pionierilor („se vor amenaja următoarele pîrtii de schi şi săniuş pentru începători: pe dealurile Poplăcii, Guşteriţei, Curmătură, Greweni, Steinburg, Cisnădiei, Cisnădioarei, Fintînele, Bazna-Băi — termen 20 decembrie 1971“). Organizatorilor de întreceri sportive le revin de asemenea numeroase sarcini, în primul rînd decurgînd din respectarea bogatului calendar sportiv ce se va întocmi pentru această iarnă. De asemenea, un accent deosebit se pune pe iniţierea copiilor şi tinerilor în tehnica diferitelor sporturi de iarnă, acţiune la care sunt obligate să participe toate cadrele de specialitate din judeţ. La cabanele Crinţ, Păltiniş, Şanta, Fintînele, şi în municipiul Mediaş se vor înfiinţa centre de învăţare a schiului în care vor activa peste 20 instructori sportivi şi profesori de specialitate, îndrumaţi şi controlaţi de C.J.E.F.S. Un alt capitol de probleme asupra cărora s-au oprit participanţii la şedinţă se referă la patinajul viteză: la stadionul Voinţa şi la Valea Aurie se vor amenaja piste de patinaj unde se vor desfăşura întreceri oficiale, de selecţie, şi de masă. N-a fost trecută cu vederea nici activitatea sportivă din cadrul cluburilor şi căminelor culturale din municipiile, oraşele, comunele şi satele judeţului nostru. Au fost stipulate măsuri pentru practicarea organizată a tenisului de masă, şahului, precum şi — în mediul sătesc — a competiţiilor sportive de sezon, practicarea schiului, săniuşului, patinajului, prin amenajarea unor pîrtii şi patinoare simple, folosind avantajele mediului geografic înconjurător. Prof. VLAD GUŞU preşedintele C.J.E.F.S. Sibiu Campionatul judeţean de fotbal Rezultate Unirea Tălmaciu — Textila Cisnădie 0—4 Textila Mediaş — Sparta Mediaş 2—4 Flamura roşie Agnita — Metalurgica Sibiu 2—1 Electrica Sibiu — Carpaţi Mîrşa 0—2 Record Mediaş — Stăruinţa Mediaş 0—1 Metalul I.O.S. — Construcţii Sibiu 2—1 2—1 C.F.R. Sibiu — Voinţa Sibiu Clasament 1. Textila Cisnădie 14 9 4 1 37—16 22 2. Carpaţi Mîrşa 14 7 7 0 23— 7 21 3. Construcţii Sibiu 14 9 2 3 46—12 20 4. Metalul I.O.S. 14 9 2 3 25—15 20 5. C.F.R. Sibiu 14 8 3 3 33—16 19 6. Flamura roşie Agnita 14 9 1 4 29-22 19 7. Stăruinţa Mediaş 14 8 1 5 23-17 17 8. Carbosin C. Mică 13 6 3 4 24—17 15 9. Sparta Mediaş 14 6 2 6 22—28 14 10. Metalurgica Sibiu 14 5 2 7 18—17 12 11. Unirea Tălmaciu 14 4 3 7 19—28 11 12. Textila Mediaş 14 4 2 8 15—24 10 13. Avântul Ciclos 13 4 1 8 12—24 9 14. Voinţa Sibiu 14 2 3 9 18—39 7 15. Record Mediaş 14 1 1 12 12—39 3 16. Electrica Sibiu 14 1 1 12 11—40 3 Fostul lider, Construcţii Sibiu, care a condus in clasament treisprezece etape consecutiv, a cedat primul loc echipei Textila Cisnădie. Care echipă va cîştiga „stagiunea“ de toamnă? Textila Cisnădie, Carpaţi Mîrşa (neînvinsă pînă în prezent), sau Construcţii? Ultima etapă a turului va deciGH. TOPIRCEANU de... sport... Gimnastica sibiană în...ofensivă De curînd s-a desfăşurat la Timişoara campionatul republican de juniori — individual şi pe echipe. Avînd în vedere bunele rezultate înregistrate de sibieni şi apropiata confruntare a vîrfurilor gimnasticii româneşti — „Cupa Federaţiei" — ce se va desfăşura la Sibiu, intre 3—5 decembrie, am solicitat cîteva impresii celor doi antrenori-coordonatori care se ocupă de pregătirea gimnaştilor şi gimnastelor de la Şcoala sportivă Sibiu, profesorii Nicolae Buzoianu şi Horst Stolz. Prof. N. B.: Rezultatele obţinute la Timişoara, deşi unele foarte bune, nu ne mulţumesc, pentru că titlurile de campioni cucerite de Magda Berea, Adrian Stan şi medalia de bronz a lui Vaier Răspop reflectă posibilităţi mult mai largi pentru secţia noastră, în momentul de faţă două din sportivele noastre fruntaşe, Maria Antinie şi Gertrud Kartmann îşi îmbunătăţesc pregătirea, completînd-o cu elemente de mare dificultate şi spectaculozitate. Prof. H. S.: La băieţi sînt edificatoare evoluţiile lui A. Stan, care a cucerit titlul la sărituri şi a lui V. Răspop, cel mai tînăr concurent la categoria I. In vederea „Cupei Federaţiei" va trebui, însă, să ne continuăm asiduu pregătirile. Prof. N. B.: La Sibiu F.R.G., va invita un număr redus de concurenţi pe categorii. Este de aşteptat o întrecere de mare spectacol, viu disputată, sportivii secţiei noastre fiind decişi să-şi confirme clasa şi „acasă". La consideraţiile celor doi antrenori adăugăm şi faptul că sportiva Maria Antinie a fost invitată la Campionatele internaţionale ale Cehoslovaciei, umnde sperăm să aibă o comportare bună. Aşadar, gimnastica sibiană se află angajată pe drumul cel bun, al afirmării pe plan naţional şi chiar internaţional. Prof. N. Dembiţchi • • " Maria Antinie, speranţa nr. 1 a intr-un exerciţiu la gimnasticii sibiene, sol "Mine,azi... TIMPUL Centrul meteorologic Sibiu comunică? vremea va fi relativ rece cu cerul mai mult noros. Vor cădea precipitaţii sub formă de ploaie, lapoviţă şi ninsoare. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul vestic. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre minus 4 şi zero grade, iar cele maxime vor oscila între plus 2 şi 7 grade. Dimineaţa ceaţă locală. CINEMA SIBIU: PACEA: Aeroportul (orele 9,00; 11,30; 14,30; 17,30; 20,30); ARTA Eu sunt Jerom (orele 10,00; 12,00; 14,30 16,30; 18,30; 20,30); TINERETULUI întoarcerea sfintului Luca (orele 10,00 12,00; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). 7 NOIEMBRIE: Dincolo de barieră lerel( 10,00( 16,00; 18,00 și 20,00). MEDIAȘ: PROGRESUL: Articolul 420, seriile I și II; TINERETULUI: Porto-banco (orele 10,00; 16,30; 18,30; 20,30); UNIREA: Numai statuile tac (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). CISNĂDIE: POPULAR: Săptămina nebunilor (orele 11,00; 16,00; 18,00; 20,00). AGNITA: 8 MAI: Mihai Viteazul, seriile I şi II (orele 16,00 şi 19,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Trandafiri roşii pentru Angelica (orel( 18,00 şi 20,00). OCNA SIBIULUI: Ultimul drum (orele 17,00 şi 19,00). BAZNA-BAI: Să ne trăieşti Gnat (orele 17,00 şi 19,00). APOLDU DE SUS, 23 AUGUST: Cadavrul viu (ora 17,00). TELEVIZIUNE 18.00 Deschiderea emisiunii. Căminul. 18,50 Lumea copiilor. — Povestea bătrinului cedru. 19,10 Tragerea Loto. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. 20.00 Cronica politică internă, de Eugen Mândrie. 20.15 Intermezzo muzical. 20,25 Film artistic: „Nemurire“. O producţie a studiourilor Albania Nouă, 1970. 22,05 Panoramic ştiinţific. 22,35 Telejurnalul de noapte. Anul IV, nr. 1170 I întreprinderea viei și vinului Sibiu •e angajeaza: — 2 TINICHIGII, care să cunoască și lucrări de arămărie. ■f ■ I.1. S. „7 Noiembrie“, Sibiul angajează de urgenţă: — 1 CONDUCĂTOR AUTO pentru autofurgonetă TV 4 F. Salarizarea conform H.C.M. 914/1968. a a aa a Cei interesaţi se pot adresa la compartimentul persoanal-învaţămint. 1 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa««* întreprinderea de reţele electrice Sibiu str. Uzinei nr. 7, angajează imediat: — 1 şofer automacaragiu autorizat de I.S.C.I.R. — 1 conducător tractor rutier — 4 şoferi rezervă categoriile B, C, D, şi E — 1 lăcătuş auto categoria 2 — 1 lăcătuş auto categoria 4. Fabrica „Frioriferul“ Sibiu angajează de urgenţă: — 20 muncitori necalificaţi (bărbaţi) pentru echipa încărcăridescărcări — 2 muncitori calificaţi în meseria de electrocarist (cu carnet de calificare) — 1 croitoreasă calificată (act calificare) — 4 femei necalificate (pentru echipa de dezinfecție). Informații suplimentare la biroul personal al fabricii, între orele 7—13 zilnic. XV Expoziţie de artă culinară Ca în fiecare an, luna noiembrie, declarată luna preparatelor de artă culinară, a însemrat un bogat bi- lanţ în acest sens pentru O.J.T. Prin numeroasele ex- ^poziţii organizate au fost puse în evidenţă încă o dată valenţele preparatelor culinare sibiene. O expoziţie de J J acest gen va fi deschisă mîine, la ora 12, la restauran- J J tul „împăratul romanilor“. în vederea acestui fapt s-au J j făcut şi se fac serioase pregătiri (avîndu-se în vedere, ? , desigur, şi întrecerea dintre cele două restaurante si- Jibiene reprezentative). Respectiva expoziţie se va axa ţ ţ pe preparate şi reţete noi. Astfel vor fi prezentate re ţeţete pentru preparate din peşte: tobă, cîrnaţi, sarmale; ^ ( vînat, cîrnăciori à la Sibiu; piept de miel la grătar; ţ ( purcel de lapte; carne de pasăre, legume şi pastă, pre- \ ( cum şi produse de cofetărie, specialităţi „Dumbrava“, \ „Gospodina“, „Subarini“, „Troia“. Vor fi prezentate, la \ în total, circa 240 preparate, dintre care majoritatea \ fiind noi. Sub îndrumarea şefilor de complexe şi unil|ăţi, la realizarea produselor îşi dau concursul cei mai buni bucătari și cofetari. }\ Uzinele 66 „Emailul Roşu Mediaş str. Carpaţi nr. 19, ANGAJEAZĂ: — şef birou aprovizionare (studii economice superioare, vechime 8 ani în funcţii economice). — economist — condiţii H.C.M. 914/1968. Informaţii suplimentare se primesc la serviciul personal, telefon 1313, interior 195. MICJI P VECI C VlND maşină tricotat ştrampel, Diamant 10. Informaţii, telefon 122 25. VlND casă, Sibiu, Calea Dumbrăvii 115. Informaţii Haţeg, judeţul Hunedoara, str. Progresului 19, Glauber. VlND convenabil, casă Tălmaciu 384, 7 camere, bucătărie, pivniţă. Informaţii Sibiu, Grigore Alexandrescu 11. VlND Skoda 100 S, 150 km la bord. Sibiu, str. Moscova 34, telefon 1 19 10*