Tribuna Sibiului, octombrie 1973 (Anul 6, nr. 1742-1767)

1973-10-14 / nr. 1753

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul VI, nr. 1753 Duminică, 14 octombrie 1973 14 pagini, 30 bani Vizita tovarăşului NICOLIlE CEAlUŞESCu în municipiul Tîrgu Mureş Pe, itinerariul vizitelor de lucru ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Consiliului de Stat, s-a înscris sîmbătă, 13 octombrie, un nou şi important obiectiv — municipiul Tg. Mureş, împreună cu conducătorul partidului şi al statului nostru, în această zi au fost oaspeţii străvechii aşezări transilvănene tovarăşii Dumitru Popescu şi Miron Constantinescu. Vizita întreprinsă în oraşul de pe Mureş, ca şi vizitele recente de la Slobozia, Galaţi şi Brăila, prilejuit secretarului general al partidului o fructuoasă întîlnire cu oamenii muncii români, maghiari şi germani care trăiesc înfrăţiţi de veacuri pe acest pămînt străbun, muncind înfrăţiţi pentru propăşirea României So Sialiste. Tema dialogului — aceeaşi ca în toate celelalte întîlnîrî ale secretarului general al partidului cu cei ce muncesc: —Eetaminarea atentă şi concretă, nemijlocită şi eficientă a tuturor problemelor importante legate de înfăptuirea programului luminos elaborat de cel de-al X-lea Congres al partidului şi a sarcinilor trasate de Conferinţa Naţională a P.C.R., stabilirea celor mai potrivite soluţii care să confere activităţii cotidiene pentru realizarea cincinalului înainte de termen un caracter şi mai dinamic... . . La ora 9,00, avionul cu care a călătorit, conducătorul partidului şi statului aterizează la Tg. Mureş. „Bine aţi venit la noi, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu!“. Aceste cuvinte înscrise pe un mare panou, pe frontispiciul aerogării, sunt în inimile tuturor. Mureşenii au ţinut să facă o primire sărbătorească tovarăşului Ceauşescu. La coborârea din avion, secretarul general al partidului a fost salutat de tovarăşul Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R. In numele comuniştilor, al , tuturor locuitorilor judeţului Mueş, români, maghiari şi germani, secretarului general al partidului îi sunt adresate cuvinte calde de bun sosit. O gardă militară, alcătuită din ostaşi, luptători ai gărzilor, patriotice şi tineri din detaşamentele de pregătire pentru apărarea patriei, prezintă onorul. Se intonează Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu trece în revistă garda de onoare. După străvechea tradiţie, de deosebită stimă faţă de cei mai îndrăgiţi oaspeţi, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se oferă pîine şi sare, i se dă să guste dintr-o ploscă cu vin. Pionierii îl înconjoară apoi pe conducătorul partidului şi statului, îi oferă flori. Mulţimea aclamă entuziast. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu Ie răspunde tuturor cu multă prietenie. Părăsind aeroportul, însoţit de uralele puternice ale celor veniţi în întîmpinare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat care îl însoţesc se îndreaptă spre cîteva dintre obiectivele industriale ale oraşului, spre acele însemne care-i conferă aşezării de pe Mureş, judeţului însuşi, noi valenţe, noi perspective de progres. Primul obiectiv care primeşte vizita secretarului general al partidului este de fapt şi cea mai mare unitate industrială a oraşului -Ia Combinatul de îngrăşăminte chimice ,Azomureş“. La intrarea în incinta unităţii şi pe alei, miile de operatori chimişti, laboranţi, ingineri şi tehnicieni, veniţi să-i întîmpine pe înalţii oaspeţi, fac o caldă şi entuziastă primire secretarului general al partidului. In faţa unei machete şi a unor nanouri de fotografii, directorul general al combinatului, ing. Popa Dorel, înfăţişează pe larg etapele dezvoltării acestei mari unităţi chimice. Directorul combinatului raportează că, potrivit indicaţiilor secretarului general al partidului, costul întregii platforme a fost recuperat pe baza (Continuare în pag. a II-a) Adunarea populară din piaţa teatrului în frumoasa piaţă din faţa noului teatru din Tg. Mureş s-a strîns un mare număr de cetăţeni ai oraşului şi din judeţ pentru a participa la adunarea populară, organizată cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Mii şi mii de muncitori, ţărani cooperatori, intelectuali, tineri şi virstnîci, români, maghiari, germani, locuitori ai acestor străvechi meleaguri ale patriei, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, au venit la această nouă întîlnire cu conducătorul îndrăgit al poporului nostru pentru a-i raporta despre importantele realizări obţinute în înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al X-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. La sosire la miting, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat cu nesfîrşite urale şi aclamaţii. Mitingul a fost deschis de tovarăşul Iosif Banc, prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R. Au luat apoi cuvîntul Teodor Spineanu, secretar al Comitetului de partid la Combinatul chimic Tirnăveni, Lajos Szabó, rectorul Institutului de teatru din Tg. Mureş, Eroul Muncii Socialiste, Gheorghe Duma, preşedintele Cooperativei agricole de producţie din comuna Săulia, studenta Iudit Panczel, din anul IV al Institutului medico-farmaceutic, şi Aurel Mîndru, muncitor la întreprinderea de prelucrare a lemnului „23 August“. Primit cu nesfîrşite urale şi aclamaţii, a luat apoi cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cuvîntarea Secretarului general a fost subliniată în repetate rîndurî, cui vii şi puternice aplauze. Marea adunare populară ia sfîrşit într-o atmosferă de puternică însufleţire. De pretutindeni se aud urări înflăcărate pentru P.C.R., pentru secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi, Am venit în municipiul şi judeţul dumneavoastră într-o vizită de lucru şi pentru a participa la inaugurarea acestui minunat lăcaş de artă şi cultură: Teatrul de stat din Tg. Mureş. Am putut constata cu multă bucurie că oamenii muncii din mutii■ cipiul Tg. Mureş şi din judeţul Mureş înfăptuiesc cu succes sarcinile ce le revin din programul trasat de Congresul al X-lea şi de hotărîrile Conferinţei Naţionale ale partidului. (Aplauze puternice, urale). Folosesc acest prilej pentru a vă adresa dumneavoastră, participanţilor la această adunare populară, locuitorilor municipiului Tg. Mureş şi judeţului Mureş un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat, a guvernului, precum şi din partea mea personal. (Aplauze puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu- P.C.R."). Am vizitat patru întreprinderi industriale din Tg. Mureş, am ascultat cu multă bucurie cele expuse de tovarăşul Iosif Banc şi de ceilalţi tovarăşi care au luat cuvîntul, cu privire la rezultatele obţinute, în realizarea planului cincinal, a planului pe 1973. Intr-adevăr, întreprinderile pe care le-am vizitat s-au dezvoltat mult. In toate se execută în continuare lucrări de investiţii — îndeosebi la Combinatul chimic — pentru dezvoltarea ,şi perfecţionarea producţiei. Se poate spune că industria judeţului Mureş se dezvoltă intr-un ritm rapid. Odată cu industrializarea se dezvoltă oraşul, se transformă oamenii, devenind participanţi tot mai activi la înfăptuirea măreţului program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. (Aplauze puternice, urale). După cum am mai menţionat recent în cadrul altor adunări, în întreaga ţară oamenii muncii au reuşit sa îndeplinească cu succes sarcinile de plan pe primele nouă luni ale acestui an — realizînd şi o depăşire a prevederilor planului —, industria dezvoltindu-se într-un ritm de 14,7 la sută. La aceste realizări, Mureşul şi-a adus contribuţia importantă, realizînd planul pe nouă luni în proporţie de 102,8 la sută şi îndeplinind deja în nouă luni angajamentul de depăşire a planului pe întregul an. Toate aceste realizări obţinute de oamenii muncii din judeţul Mureş, ca de altfel de întregul nostru popor, în dezvoltarea industriei socialiste, demonstrează pe deplin marea capacitate creatoare a clasei muncitoare, a muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor, a întregului nostru popor, atestă încă o dată — dacă mai era nevoie — realismul planului cincinal, al angajamentelor asumate de multe organizaţii de partid, printre care şi organizaţia din judeţul Mureş, de a realiza cincinalul într-o perioadă mai scurtă. Tot ceea ce am realizat pînă acum, în cei doi ani şi nouă luni din actualul cincinal, demonstrează că stă în puterea oamenilor muncii din România socialistă să asigure mersul tot mai ferm înainte al patriei noastre pe drumul edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pe drumul trecerii spre comunism, al făuririi bunăstării şi fericirii întregului nostru popor. (Aplauze, urale. Se scandează „Ceauşescu-P.C.R.“). Pentru rezultatele bune obţinute de oamenii muncii din industria municipiului Tg. Mureş şi din judeţul Mureş, doresc să adresez tuturor cele mai calde felicitări şi urări de noi succese. (Aplauze, urale, ovaţii. Se scandează „Ceauşescu-P.C.R.“. Au fost obţinute, de asemenea, rezultate bune în dezvoltarea producţiei agricole şi, după cum s-a arătat aici, şi judeţul dumneavoastră are în această privinţă o serie de rezultate pozitive. Aş dori de aceea să adresez şi ţărănimii cooperatiste, tuturor lucrătorilor din agricultura judeţului Mureş calde felicitări pentru rezultatele obţinute, precum şi urarea de a obţine noi succese în activitatea viitoare. (Aplauze puternice, prelungite, urale). Succesele pe care le-am înregistrat în realizarea planului în industrie şi agricultură sunt, fără nici o îndoială, un motiv de raîndrie şi de bucurie pentru toţi oamenii muncii, pentru întregul nostru popor, dar nu trebuie să uităm că mai avem încă mult de făcut pentru a străbate drumul lung în vederea ridicării economiei ţarii noastre la nivelul ţărilor dezvoltate, pentru a asigura un grad înalt de dezvoltare a industriei şi agriculturii — condiţie primordială pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pentru trecerea la edificarea societăţii comuniste pe pămîntul patriei noastre. (Aplauze puternice. Se scandează „Ceauşescu şi poporul"). Chiar în cursul vizitei de astăzi am discutat în întreprinderile respective asupra necesităţii de a se lua noi măsuri în vederea lichidării unor neajunsuri, pentru o mai bună folosire a capacităţilor de producţie, a maşinilor şi utilajelor, pentru ridicarea calităţii producţiei, reducerea preţului de cost şi creşterea eficienţei întregii noastre activităţi. Trebuie să spun, la această adunare, că şi în întreprinderile din Tg. Mureş şi din judeţul Mureş mai sunt încă multe rezerve în acest domeniu. Sper că organizaţiile de partid, colectivele de conducere ale întreprinderilor, toţi oamenii muncii vor acţiona cu şi mai multă fermitate pentru ridicarea întregii activităţi la nivelul cerinţelor puse de Congresul al X-lea, de Conferinţa Naţională ale partidului. (Aplauze puternice. Se scandează „Ceauşescu-P.C.R."). . Este necesar, de asemenea, să acordăm o atenţie mai mare realizării la timp a investiţiilor, punerii în producţie a capacităţilor la parametrii proiectaţi, pentru a obţine maximum de eficienţă din cheltuielile materiale şi de muncă pe care le efectuăm pentru aceste investiţii. In general, este necesar să depunem eforturi mai susţinute pentru a obţine o îmbunătăţire a activităţii in agricultură, creşterea producţiei agricole, în vederea satisfacerii in condiţii tot mai bune a necesităţilor poporului, a sporirii contribuţiei agriculturii noastre socialiste la creşterea avuţiei generale, la bunăstarea întregului popor. (Aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceauşescu-P.C.R."). Ţinînd seama de ritmul înalt în care se dezvoltă economia naţională, de construirea în fiecare an a noi şi noi obiective industriale trebuie să se acorde mai multă atenţie pregătirii cadrelor necesare tuturor unităţilor noastre productive , atît industriale cit şi agricole. In fiecare an mii şi mii de oameni ai muncii din judeţul dumneavoastră — ca să nu vorbesc de sutele de mii din întreaga ţară — intră în producţie. Sunt necesare eforturi susţinute pentru dezvoltarea învăţămîntul şi perfecţionarea activităţii lui, pentru pregătirea muncitorilor calificaţi, a tehnicienilor, a manierilor, a cadrelor de conducere. Trebuie să înţelegem că înfăptuirea tuturor sarcinilor ce ne stau în faţă depinde de nivelul de pregătire a oamenilor, a cadrelor. Pînă la urmă, forţa principală care garantează mersul nostru înainte este omul. De oameni trebuie să ne ocupăm, de pregătirea lor pentru a asigura înfăptuirea cu succes a programului nostru de dezvoltare a României socialiste. (Aplauze, urale). Fără îndoială că și în acest domneniu avem rezultate remarcabile. Sunt cunoscute aceste rezultate, nu doresc să mă mai refer acum la ele. In județul dumneavoastră, în municipiul Tg. Mureş, institutele de invăţămînt superior, şcolile tehnice, liceele în general, şcolile profesionale au cunoscut o dezvoltare uriaşă. Cu toate acestea trebuie să facem mai mult în această direcţie şi mai cu seamă în ce priveşte mai buna organizare şi legare a învăţămîntului cu producţia, cu practica, cit şi în privinţa ridicării nivelului general de calificare a celor care se află acum în producţie. Consider că comitetul judeţean de partid, organele de partid, cadrele din învăţămint trebuie să-şi intensifice eforturile pentru a îndeplini în mai bune condiţiuni şi această îndatorire de mare importanţă, hotărîtoare pentru mersul nostru înainte. (Aplauze. Se scandează „Ceauşescu-P.C.R.“). Vă este cunoscută, dragi tovarăşi, preocuparea partidului şi guvernului ca, pe măsura dezvoltării economiei noastre, a creşterii avuţiei naţionale, să se înfăptuiască programul de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru. Se realizează în bune condiţiuni prevederile privind creşterea salariilor. Anul viitor şi în 1975 vom trece la realizarea celei de-a doua etape a majorării salariilor, in aşa fel încît, pînă la sfîrşitul cincinalului, al anului 1975, să înfăptuim chiar cu o anumită depăşire, sarcinile puse de Congresul al X-lea cu privire la creşterea salariilor reale cu circa 20 la sută. După toate datele se va (Continuare în pag. a II-a) Pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor asumate: Responsabilităţi sporite în dezvoltarea zootehniei Consiliul intercooperatist Miercurea Sibiului este cel mai mare dinjudeţ, dacă ne gîndim că de acest „centru“ aparţin cooperativele agricole Miercurea Sibiului, Apoldu de Sus, Apoldu de Jos, Dobîrca, Aranaş, Săcel, Aciliu, Sîngătin, Ludoş şi Gusu. Se poate spune că unele din unităţile aparţinătoare acestui consiliu intercooperatist au obţinut şi în acest an rezultate bune. Dar nu-i mai puţin adevărat că şi aici, printr-o raţionalizare mai susţinută a muncii, producţia în sectorul zootehnic poate fi mult îmbunătăţită. Aceasta a fost, de fapt şi concluzia care s-a desprins din şedinţa consiliului intercooperatist la care au participat şi secretarii comitetelor comunale de partid, preşedinţii şi inginerii şefi din C.A.P., fermierii şi medicii veterinari de circumscripţie şi alte cadre din sectoarele zootehnice. De fapt un bilanţ al realizărilor, o raţională analiză a factorilor care au determinat nerealizările sectorului zootehnic erau absolut necesare. Din situaţia realizărilor la zi s-a desprins faptul că pe consiliu intercooperatist există, faţă de plan, mai puţin cu 1 127 bovine, din care 539 capete la efectivul matcă. Pe locurile „fruntaşe“ situîndu-se şi din acest punct de vedere cooperativele agricole de producţie din Săcel — cu un minus de 70 de capete — şi Sîngătin — cu 90 capete. Situaţia la care s-a ajuns în cele două unităţi citate este urmarea firească a slabei preocupări a conducerilor celor două cooperative în acest domeniu. S-a ajuns astfel la necesitatea de a fi cumpărate 1 623 bovine, pentru completarea efectivului matcă, Amnaşul trebuind să cumpere acum 53 de vaci şi juninci, Apoldu de Jos 155, Apoldu de Sus 30, Gusu 20, Sîngătin 75, Săcel 46 şi Miercurea Sibiului 7. Consiliul intercooperatist Miercurea trebuie să mai cumpere şi 3 880 ovine (din acestea, numai la Aciliu 1 370). O situaţie cu totul necorespunzătoare este aceea a producţiei de lapte. Dintr-un plan de 1 600 hectolitri, C.A.P. Amnaş . a realizat doar 647 hl, Apoldu de Jos, 454 hl — din 850 — Săcel 596 — din 1 600 — iar la Sîngătin din 2 200 s-au predat doar 730 hl. Diferenţele sînt exagerat de mari, nerealizîndu-se nici sarcina de a se obţine cu 150 litri lapte mai mult decit anul trecut pe vacă furajată. Doar C.A.P. Miercurea, Apoldu de Sus şi Gusu au o situație bună. Situaţia nu este mulţumitoare nici în privinţa predării la fondul de stat, într-o stare cu totul necorespunzătoare găsindu-se, din acest punct de vedere, C.A.P. Dobîrca, datorită slabei preocupări a conducerii unităţii, a comitetului comunal de partid, a consiliului intercooperatist,, a specialiştilor din unitatea respectivă. O dovadă a justeței acestei afirmaţii este faptul că, luîndu-se, in ultima vreme, măsurile necesare, numindu-se, în ultima vreme, măsurile necesare, numindu-se la Dobârca un nou fermier, lucrurile merg acum mult mai bine. Factorii de răspundere din Consiliul intercooperatist Miercurea Sibiului, secretarii comitetelor comunale de partid au analizat în şedinţa amintită, cu toată responsabilitatea cauzele care au determinat nerealizările din sectorul zootehnic, propunînd măsuri concrete pentru îmbunătăţirea activităţii. Nicolae Rucăreanu, preşedintele consiliului intercooperatist, Teodor Apolzan, inginer (Continuare în pag. a III-a) ALEXANDRU GRAD Realizări deosebite in agricultură îndeplinirea exemplară a sarcinilor asumate — iată deviza sub care oamenii muncii din agricultura judeţului, în frunte cu comuniştii, şi-au mobilizat întreaga capacitate creatoare şi în acest an. Eforturile lor s-au materializat în multe sectoare în rezultate de seamă. 0 Ferma nr. 1, zootehnică, a I.A.S. Dealul Ocnei. Colectivul de muncitori (condus de ing. Radu Neagoş) are motive de satisfacţie: pînă la data de 1 octombrie aici s-a realizat o producţie medie bună la lapte de la fiecare din cele 431 vaci furajate. 0 Depozitul de fructe al I.A.S. Sibiu-Cisnădie. După cum ne informează economista unităţii, tovarăşa Valeria Georgescu, pînă la data de 12 octombrie s-au depozitat spre păstrare pentru consumul de iarnă însemnate cantităţi de mere din soiuri valoroase (Ionathan, Golden, Richared). Există certe perspective pentru a se ajunge pînă la sfîrşitul acestui an la 500 tone maî mult decit în 1972. Contribuţii deosebite la aceste realizări şi-au adus colectivele fermelor nr. 5, Teişel (condusă de ing. Grigore Buture) şi nr. 4, Valea Hambei (condusă de tehn. Nicolae Oţoiu), din cadrul I.A.S. Sibiu-Cisnădie, precum şi colectivul fermei nr. 5, pomicolă, (condusă de ing. Dumitru Vlaicu) din cadrul I.A.S. Apoldu de Sus. Sectorul cooperatist al agriculturii are o contribuţie de seamă in aprovizionarea populaţiei de la oraşe cu produse agro-alimentare. Cooperativele agricole din Miercurea Sibiului, Noiştat, Laslea, Hosman, Bruiu ş.a. şi-au îndeplinit şi depăşit sarcinile anuale în privinţa livrării laptelui de oaie. Pe primele 9 luni ale acestui an au fost înregistrate substanţiale depăşiri şi la producţia marfă de lapte de vacă la C.A.P. Agnita, Apoldu de Sus, Chitpăr, Miercurea Sibiului, Poplaca, Porumbacu de Jos, întreprinderea intercooperatistă zootehnică Roşia ş.a. Şi mecanizatorii au obţinut realizări remarcabile în primele 9 luni ale acestui an. După cum ne informează inginerul Ilie Cătoiu, directorul Trustului judeţean al S.M.A., în această perioada s-au realizat venituri băneşti suplimentare , de: 5 432 000 lei. Intre succesele deosebite ale activităţii mecanizatorilor trebuie consemnată şi încheierea la timp şi fără pierderi a recoltării trifolienelor pentru sămînță de pe cele 2 245 hectare planificate în sectorul cooperatist al agriculturii. Întreprinderea „Steaua roşie“ Sibiu A îndeplinit planul la toţi indicatorii pe primii trei ani ai cincinalului Răspunzind sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea şi Conferinţa Naţională a partidului, chemării conducerii noastre de partid pentru îndeplinirea sarcinilor actualului cincinal înainte de termen, în ziua de 12 octombrie muncitorii, tehnicienii şi inginerii Întreprinderii de confecţii „Steaua roşie" din Sibiu au raportat îndeplinirea tuturor sarcinilor de plan ce le reveneau pentru primii trei ani ai actualului cincinal. In aceste condiţii au fost create premisele realizării, pînă la sfirşitul anului în curs, a unei producţii suplimentare în valoare de 125 milioane lei. La „EMAILUL ROŞU“ Mediaş Specialiştii, antrenaţi plenar in rezolvarea problemelor cheie ale produc Acum cîteva luni, consemnam in coloanele ziarului nostru ca la întreprinderea „Emailul roşu“ din Mediaş a fost lansată iniţiativa „Fiecare inginer “şi tehnician să întocmească şi să aplice un studiu de raţionalizare care să aducă economii anuale de cea 50 mii lei sau 2 000 ore manoperă“. Pornită din dorinţa de a fi puse în valoare rezervele de care dispune unitatea, această iniţiativă a contribuit , la creşterea eficienţei economice, la , rentabilizarea produselor, la reducerea cheltuielilor materiale. Ea a fost îmbrăţişată de întregul colectiv de specialişti ai întreprinderii. Că, şi-a dovedit pe deplin viabilitatea o atestă succesele înregistrate de la începutul anului. Eficienţa economică a studiilor aplicate se ridică la peste 2 milioane lei. Vizînd probleme majore ale întreprinderii, studiile întreprinse rezolvă o serie de cerinţe stringente ale producţiei, ale reducerii cheltuielilor materiale şi de manoperă. Extinderea emailării intr-un strat, reducerea procentului de colorant, roşu coral la primul strat de email, înlocuirea degresantului SP-1 cu un alt degresant mai ieftin, dar cu aceleaşi calităţi tehnologice, rentabilizarea trotinetei TRO 332, precum şi altele sunt studii finalizate în cursul acestui an. Şi fiindcă iniţiativa continuă, mai trebuie adăugate şi studiile aflate in diferite faze de execuţie, printre care construirea unei prese cu transfer cu 5 post,unia u unei scule combinate pentru decupat rondele cu recuperarea simultana a unor tagle pentru accesorii etc. „Fiindcă sunt o serie, de probleme de rezolvat pe care procesul de producţie le cere, acţiunea trebuie continuată cu şi mai mare intensitate — ne spuneValer Vlăşin, secretarul comitetului de partid. Pentru a-i da un nou impuls, înplenara lărgită a comitetului de partid,, ţinută la sfîrşitul lunii septembrie, am analizat modul cum specialiştii dau viaţă iniţiativei pornite, stabilindu-se totodată şi căile spre care trebuie îndreptată atenţia tuturor“. Arătam că s-a pornitcu entuziasm. De altfel şi rezultatele confirmă acest lucru. Dar, cum dealtfel consemna materialul prezentat cit şi participanţii la discuţii, se cuvine a arăta că acesta nu s-a menţinut pe tot parcursul perioadei. Multe studii terminate nu au fost încă discutate în consiliul tehnico-ştiinţific al întreprinderii, , autorii nuurmăresc, şi nu impulsionează suficient finalizarea lucrărilor începute. Reducerea manipulărilor neproductive, dispozitivul semiautomat de debitat ţevi, executarea unui uscător de email cu funcţionare continuă, adaptabil la instalaţia de reţinere a emailului, iată (Continua ro fn pag. a IlI-a) E. SANDU ,fw*t ,|§ La „Independenţa“ II din Sibiu se lucrează intens la staţiei automate de preparat amestec de formare pentru montarea instalaţiilor complexe in cabina de comandă a fontă. Foto: HORST BUCHFEINER