Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1981 (Anul 33, nr. 7292-7366)

1981-01-03 / nr. 7292

Paq 9 TRIBUNA SIBIULUI Anul XXXIII, nr. 7292 REVELION ’81 La Independenţa „Revelionul fruntaşilor" Şi de această dată cumpăna dintre ani a fost sărbătorită de către constructorii de maşini de la renumita întreprindere sibiană „Independenţa" în sala mare a cantinei de pe platforma industrială-est. Aici şi-au dat intîlnire peste 350 de oameni ai muncii împreună cu familiile lor, ponderea deţinînd-o, fireşte, fruntaşii în întrecerea socialistă. Totul a fost de „cea mai înaltă calitate", începînd de la meniu, cu friptură de porc la tavă şi curcan pe varză, şi pînă la muzica pe gusturile tuturor, care a întreţinut o atmosferă parcă mai fierbinte decit în .. . turnătorie. Ştefan Vasiu, preşedintele comitetului si ridicatului, organizatorul principal al Revelionului, n-a precupeţit nici un efort pentru a face neuitată această noapte petrecută in mijlocul unor oameni unul şi unul, precum Precup Boaru, Ilie Marinescu, Vasile Neagu, Alexandru Oprean, Aurel Macavei, Dănuţ Munteanu sau Ilie Basaraba. Ing. Fulea Dorin, director tehnic, avea să ne confirme: „Am venit cu bucurie să petrecem în mijlocul colectivului nostru, care şi-a onorat cu cinste angajamentul asumat, realizînd cincinalul la data de 21 iunie 1980, ceea ce ne-a permis să realizăm o producţie suplimentară de 1,1 miliarde lei, adică aproximativ o zecime din producţia suplimentară a industriei judeţului. Pentru 1981 ne aşteaptă sarcini deosebite în special pe linia ridicării calităţii şi eficienţei muncii. In acest sens am hotărît, între altele, să realizăm linii tehnologice complexe pentru turnătorii şi tratamente termice. Ca o noutate, vom executa montajele la rece în întreprindere, pentru a scurta durata de punere în funcţiune la beneficiari". Alte opinii autorizate, „furate" între două reprize de dans: maistrul Gelu Stoica, şeful atelierului unelte pneumatice, colectiv model. Sunt pentru prima dată la Revelion aici, împreună cu 42 de ortaci. Mă simt minunat, cum de altfel numai între colegii de muncă te poţi simţi; controlorul Leonte Pârău, cazangerie: „Sunt, împreună cu soţia, la al treilea Revelion împreună cu colegii. Meniu bogat, muzică bună, mo-tive,să ne simţim bine cu toţii"; maistrul Eftimie Tufiş, membru in C.O.M.: „Este primul meu Revelion in această ambianţă şi cu siguranţă, nu ultimul. Anul viitor tot aici mă veţi găsi. Am ascultat cu atenţie mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, şi am desprins că mai avem multe de făcut în ceea ce priveşte disciplina şi calitatea muncii", între cei mai fericiţi oameni din întreaga adunare pare să fi fost şi cîştigătorul purcelului la tombola organizată după ora 24, iar între cei mai ghinionişti - cîştigătorul tortului de . . . mămăligă. Aşa cum se cuvine, la ceas de An Nou, alături de familie şi colegi, oamenii „Independenţei" au petrecut cu satisfacţia datoriei împlinite şi cu speranţa în mai bine, mai mult, mai eficient. ION SORESCU Peste 325 de oameni ai muncii sibieni, ilfoveni, ialomiţeni, vîlceni, argeşeni şi prahoveni au petrecut Revelionul în ambianţa caldă, ospitalieră a restaurantului „Continental" din Sibiu. . Aranjamentelor florale, meniului bogat din care alături de tradiţionalul purcel de lapte şi curcan la tavă nu au lipsit cozile de raci montate, medalionul de șalău cu icre de Manciuria sau rulada de vînat, li s-a adăugat un serviciu de un cert profesionalism. S-au consumat în noaptea anului nou, la „Continental" între, altele peste 100 kg came de purcel, 140 kg curcan, peste 100 kg peşte, 600 kg de fructe, 500 sticle de vin, 100 sticle şampanie servite de un număr de 12 ospătari şi 6 ajutori, coordonaţi de Anghel Filon, Nicolae Jitaru şi Ion Frăţilă. Neîndoielnic la reuşita Revelionului o contribuţie decisivă şi-au adus maeştrii bucătari Ion Hortopeţ şi Ion Nicula, precum şi colectivul de la la laboratorul de cofetărie condus de Elena Teşa. Despre reuşita Revelionului de la „Continental" vorbesc şi opiniile exprimate de participanţi, dintre care am spicuit: „Am apreciat în mod deosebit meniul foarte diversificat şi bine gindi“ (grup Cîmpina); „Am rămas profund impresionaţi de modul exemplar în care am fost serviţi de către întregul personal" (grup Ialomiţa); „Dorim revederea oricindi în aceleaşi condiţii — eleganţă, promptitudine, calitate" (Gheorghe Niţă, Bucureşti); „Mulţumim conducerii restaurantului şi personalului pentru modul cum au înţeles să ofere turiştilor un revelion şi o vacanţă plăcută" (O.J.T. Piteşti). Iată deci că o mare unitate de alimentaţie publică sibiană are suficiente resurse pentru a argumenta o tradiţională ospitalitate. (N. Aurelian). ★ 277 turişti din judeţele Hunedoara, Braşov, Prahova, Constanţa, Mureş, Ilfov şi sibieni au petrecut Revelionul la restaurantul „împăratul romanilor". Atmosferă de bună dispoziţie, veselie şi antren. Am consemnat citeva păreri. Ioan Georgescu, inginer (Bucureşti): „Vin mai des în Sibiu prin natura serviciului. îmi place foarte mult oraşul şi am apreciat de fiecare dată servirea de la „împăratul romanilor". De aceea ne-am hotărît, împreună cu familia, să petrecem Revelionul aici. Sîntem foarte mulţumiţi de alegerea făcută şi incintaţi de organizare. Meniul — alcătuit cu mult gust şi rafinament, servirea — fără cusur. Un cuvînt de laudă şi pentru programul artistic, pentru formaţia condusă de Sandu Honţiu, care ne-a uimit prin vitalitatea sa. O apariţie plăcută — Lucreţia Ciobanu, artistă de excepţie". Nicolae Stan, conducătorul gmpului G.J.T. Prahova: „Suntem 46 persoane, venite, pentru prima dată aici. Nu avem decit cuvinte de mulţumire pentru organizatori. Am fost mişcaţi de amabilitatea personalului din alimentaţia publică sibiană". La aceste opinii au subscris şi Gheorghe Vidican, ofiţer, Lucia Ciobanu, ghid O.J.T. Ilfov şi Ştefan Andrei Farkas, profesor (Bucureşti). In final, se cuvin menţionate eforturile — răsplătite de cuvintele de apreciere de mai sus — „echipei" care a muncit cu înalt profesionalism pentru ca oaspeţii să se simtă bine, pentru ca restaurantul „împăratul romanilor" să fie, ca de fiecare dată, la înălţime. Este vorba de Pompiliu Popa, şeful unităţii, Heinrich Zeck, maistru bucătar, Radu Trăuşan, şef de sală şi cei 8 ospătari între care s-au remarcat Andrei Radu şi Ion Armeanu. In concluzie, cei care au petrecut Revelionul la „împăratul romanilor" n-au avut ce regreta şi, cu siguranţă, vor mai reveni aici cu plăcere. ANGELA CHIŢU Argumente ale ospitalităţii Un salut marinăresc Alături de numeroase scrisori de felicitare primite cu prilejul Anului Nou, pe adresa Consiliului popular Sălişte a sosit o telegramă al cărei conţinut a stîrnit bucurie şi sentimente de mîndrie. Iată conţinutul ei: „înaintea plecării într-o nouă călătorie pe mare, echipajul navei care poartă numele frumoasei dv. localităţi transmite tuturor locuitorilor comunei un cald salut marinăresc şi „La mulţi ani". Semnează comandantul navei, căpitan de cursă lungă Teodor Popa. ★ „Vînt bun", călătorie rodnică şi La mulţi ani! le transmit şi săliştenii marinarilor de pe nava „Sălişte” care brăzdează mările şi oceanele lumii! Toma Lupaş, primarul comunei La Păltiniş Sufo Clur (3.6 ) Maşina se opintea greu prin nămeţi şi prin ceaţa întunecoasă. Deodată, intrăm într-o lume de vis ... Magnifică imagine!!! De numai citeva secunde ne-am pomenit deasupra norilor ... Sub noi picla neagră plutea neputincioasă pe cînd, deasupra-ne imensul ocean strălucea feeric. La intrarea în Păltiniş, falnicii brazi, împovăraţi de nea, au prezentat onorul... Dau nas în nas cu Nicolae Nicoară, directorul staţiunii: „N-am, dom’le, n-am, să mă tai!" „Ce n-ai?" — zic cu uimire. „N-am să-ţi dau o cameră, nici cu slujbe ..Ei zic că eu am slujba mea, adică, am venit doar să scriu un reportaj despre Revelion şi-i cer să mă însoţească pe la cabane. La „Casa turiştilor", Vasile Sas, şeful cabanei, cu întreg personalul, anină de tavanul sălii ultimele ghirlande şi lampadare. Am venit prea devreme, este doar ora 19. Oaspeţii — 180 de turişti din ţară — vor veni la ora 21. La Cabana 1, Ioan Birlea şi soţia ornează cu rămurele de brad perdelele de la ferestre, îmi spune că aici vor petrece Revelionul 120 de turişti. La cantina-pensiune, Maria Chirilă se scuză că cei 60 de oaspeţi ai săi n-au sperat că vin aşa de devreme ... Purced la barul de zi de la Casa turiştilor, nu înainte de-ai da „undă verde” şi „La mulţi ani" ostenitului meu însoţitor ... Mai prind doar ultima melodie a Dyannei Warwik. Disc-jokeyul Adrian Ceapă îşi strînge sculele. Orga de lumini se stinge. Perechi de tineri îşi saltă blănile pe umăr şi părăsesc, înlănţuiţi, incinta ... Mă uit pe bloc-notes. Nici un lină scris şi-au trecut mai două ceasuri de cînd colind cabanele. Afară, aerul rece mă mai dispune niţel. Ca prin farmec, imensitatea a tăcut ca o orgă obosită. Bolta cerului îşi aprinsese miliardele de candelabre. Urc poteca spre hotelul „Cindrelu“. Şiruri de maşini dormeau adine. Un dulău ciobănesc inspecta insistent roţile... La intrare, sutele de schiuri se odihneau în rastele. Hotelul freamătă de lume. Gazdele — Maria şi Dumitru Şandru, responsabilii elegantului locaş — au pregătit totul, ca la carte ... ... Ora 24! Ehe! Sîntem mai bătrîni cu un an! Este ora cînd toată lumea serveşte şampanie. Au loc îmbrăţişări, sărutări, urări de sănătate, fericire, prosperitate etc... Nu-s exceptat, aşa că păşesc un Nou menit tă cîţi 42 de mai ti c ialiste Comăn căruia ţăgăni. dată trală s rea—IV. Gîndiri Intre pibiu. D ta inti că al iar Al spună. der. i Comite sibiului raşul tutor cel nu deţ". 1 nul V Să iau 10 şi Sibiu, cu stut Suciu, Bruma Sibiu, rang d. cipiu c viciilor Sibiulu ... M nămeţi că ma peisaj de lore noastră in trur, semeţ.“■ udăugu TINEREŢE ŞI VOIE BUNĂ Pînă acum tineretul de la întreprinderea de piese auto din Sibiu a sărbătorit Revelionul la Casa de cultură a tineretului, la cantina liceului sau în alte părţi. De această dată, prin grija Comitetului U.T.C. pe întreprindere, tinerii muncitori, tehnicieni şi ingineri de la cunoscuta unitate sibiană şi-au dat întîlnire, pentru sărbătoarea Anului nou, la cantina întreprinderii. Aici, în ambianţa de sărbătoare oferită de sala amenajată cu gust, tinereţea anului s-a intîlnit cu tinereţea celor mai bine de 100 de participanţi — românii, germani, maghiari — care au primit Anul nou cu încredere, cu voie bună şi bucurie. Alături de ei formaţia proprie de muzică uşoară şi populară, soliştii, au contribuit la o ambianţă plăcută, pe fondul căreia dansul şi voioşia n-au contenit toată noaptea. Cu vădită emoţie cei prezenţi au vizionat împreună Mesajul rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cu prilejul Anului nou. Urările adresate de cel mai iubit fiu al poporului, oamenilor muncii, tineretului au fost primite şi aici cu aplauze, la acestea adăugînduse imensul cor al participanţilor care într-o atmosferă tinerească a intonat îndelung tradiţionalul „La mulţi ani". Cu acest prilej s-a ridicat paharul în cinstea unui an bogat în realizări şi împliniri, pentru bunăstare şi progres. Aşa cum se obişnuieşte, şi aici, de mare interes s-a bucurat tombola tineretului cu nenumărate cîştiiguri în care, fără îndoială protagonistul a fost premiul special — purceluşul cu tradiţionala fundă roşie. Sigur, dincolo de bucatele alese oferite, punctul forte al revelionului tineretului de la I.P.A.S. l-a constituit glumele şi dansul. Muzica oferită de orchestra proprie, soliştii bine pregătiţi au contribuit din plin la un program atractiv. în răgazul dintre o glumă şi un dans am aflat in această noapte şi citeva gînduri. Familia Viorel Marcu îşi doreşte rezultate bune în muncă, fericire în căsnicie şi copii sănătoşi. Mezinului Viorel, rămas acasă cu bunicii, îi doresc să crească mare, frumos şi sănătos. Smaranda Voinescu îşi doreşte în acest an cu mai multe împliniri dintre care una foarte importantă: să se căsătorească. Sociologul Nicolae Petru îşi doreşte în noul an multă sănătate şi putere de muncă realizări frumoase pe plan profesional. Muncitoarea Dana Popa, elevă la liceul seral, îşi doreşte note cit mai bune la şcoală, satisfacţii în muncă şi „să păstrăm în anul 1981 tot ce a fost bun în anul 1980. Să ne întîlnim la fel de tineri la . .. Revelionul din 1982“. Pînă dimineaţa gîndurile bune au continuat în aceeaşi cavalcadă cu dansul, bucuria şi buna dispoziţie dovedind că Revelionul tineretului de la I.P.A.S. a avut un succes din cele mai strălucite. L. BREZAE A FOST O NOAPTE CAI De s-ar fi oprit timpul în această noapte! Să fi ţinut măcar pentru înc-o noapte, şi tot ar fi trecut repede, mult prea repede pentru studenţii Taberei naţionale de la Sibiu, veniţirin toate centrele universitare ale ţării pentru petrecerea vacanţei de iarnă şi a Revelionului aici, la Sibiu. Fără frac şi papion, fără rochii lungi de seară (cu mici excepţii), — blugii (originali sau din catifea) fiind la mare căutare — toţi s-au simţit minunat. Muzica-bombă, cele mai grozave melodii ale lui ’80, prezentate cu recunoscuta-i vervă de Dan Groza (anul III mecanică), disc-jokey-ul discotecii studenţeşti, a lăsat mesele mai mult goale. Acestea sînt primele impresii culese fulger de la Revelionul studenţesc, unde 250 de tineri — adăugîndu-i şi pe studenţii sibieni — au petrecut o noapte de neuitat. Mulţumită organizatorilor — membrii comandamentului taberei (Rodica Ţiroga, preşedinta Condanta respom Paşa, structa Szekeli avut ui gat, pe ra tra, primii zenţi, lişti de seară non, sul, , menteirea lui ’81“ ai pentru. Mesa preşedi Nicolae mărită către tradiţie nie, de, vîrşire la ivir vestea pească