Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1982 (Anul 34, nr. 7602-7676)

1982-01-15 / nr. 7612

Vizita de prietenie în ţara noastră a tovarăşului TODOR JIVKOV Sosirea în Capitală La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, joi dimineaţă a sosit în Capitală, într-o vizită de prietenie în ţara noastră, tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. Această nouă întîlnire dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov se înscrie în cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare româno-bulgare ca un moment de deosebită semnificaţie, menit să dea noi impulsuri extinderii şi aprofundării raporturilor dintre partidele şi ţările noastre, spre binele celor două popoare vecine şi prietene, în interesul cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării in Europa şi în întreaga lume. Ceremonia sosirii a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătoreşte. La ora 10:00, aeronava prezidenţială a aterizat. La coborîrea din avion, tovarăşul Todor Jivkov a fost salutat cu multă căldură şi prietenie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Todor Jivkov îşi string îndelung mîiniie, se îmbrăţişează prieteneşte. O gardă militară a prezentat onorul. Au fost intonate Imnurile de stat ale Republicii Populare Bulgaria şi Republicii Socialiste România Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Todor Jivkov au trecut în revistă garda de onoare. (Continuare în pag. a IV-a) Joi, 14 ianuarie, au început, la Casa Snagov, convorbirile oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. La convorbiri participă: tovarăşa Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-viceprim-ministru al guvernului, alte persoane oficiale române şi bulgare. In cadrul primei runde de convorbiri, a fost examinată evoluţia relaţiilor românobulgare. Preşedinţii celor două părţi în Comisia mixtă guvernamentală româno-bulgară de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică au prezentat rapoarte cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor hotărîte la cel mai înalt nivel. Examinînd modul în care se desfăşoară relaţiile româno-bulgare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov au evidenţiat cu satisfacţie faptul că înţelegerile convenite sînt transpuse cu succes în viaţă, asigurîndu-se astfel dezvoltarea şi adîncirea conlucrării prieteneşti dintre partidele, ţările şi popoarele noastre. S-a apreciat că dezvoltarea actuală şi în perspectivă a economiilor socialiste ale României şi Bulgariei crează condiţii dintre cele mai favorabile pentru promovarea, la un nivel tot mai ridicat, a colaborării bilaterale. A fost (Continuare în pag. a IV-a) Convorbiri oficiale Solemnitatea decorării tovarăşului TODOR JIVKOV Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a înmînat tovarăşului Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, în cadrul unei solemnităţi, care a avut loc joi la Casa Snagov, Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I, cu eşarfă, conferită pentru contribuţia deosebită adusă la dezvoltarea colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria, la întărirea prieteniei dintre poporul român şi poporul bulgar, la promovarea cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării internaţionale, cu prilejul împlinirii vîrstei de 70 de ani. Au luat parte tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ştefan Andrei, Emilian Dobrescu, alte persoane oficiale române. Au participat tovarăşii Petar Mladenov, Andrei Lukanov, alte persoane oficiale bulgare. După înmînarea înaltei distincţii, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov şi-au strîns mîinile îndelung, s-au îmbrăţişat cu căldură. în cadrul ceremoniei au rostit cuvîntări tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi prezenţi la solemnitate l-au felicitat călduros pe tovarăşul Todor Jivkov. Un comerţ modern, civilizat presupune, printre altele, funcţionarea ireproşabilă a relaţiei vînzător-cumpârâtor. Primului i se pretinde solicitudine, cinste, operativitate şi este greu de crezut că, neuitîndu-şi aceste datorii elementare, cel de-al doilea, respectiv cumpărătorul, __________ nu-i va răspunde cu aceeaşi monedă. Din păcate, pe ici-pe colo, presupusele raporturi de colaborare dintre omul de după tejghea şi cumpărător „scîrţîie", şi aceasta se întîmplă mai ales atunci cind vinzătorul lacom şi pus pe căpătuială vede în clientul din faţa sa un ins numai bun de. . . jumulit. Datele problemei devin însă cu totul altele cind clientul este o rudă, un prieten, o cunoştinţă. Atunci „uşa din dos" se deschide larg şi aprovizionarea en gros — inclusiv cu mărfuri ascunse bine de ochii celorlalţi solicitanţi - nu mai constituie o problemă. Dar să concretizăm. In ultima parte a anului trecut, la Inspectoratul comercial de stat Sibiu au sosit mai multe sesizări în care cumpărătorii îşi exprimau indignarea faţă de proliferarea, cam în aceleaşi artstaţi, a vînzărilor preferenţiale, însoţit de inspectorii Gheorghe Stanciu, Ioan Nartea şi Ortwin Gunne am pornit pe ... firul reclamaţiilor. Controlul trece, deficienţele rămîn? Deloc întîmplător, ne oprim, mai întîi, la magazinul nr. 7 Agroeoop din Piaţa Cibin. Vinzătorul loan Maruda — ne dăm seama — nu e bucuros de „oaspeţi“. Se simte cu musca pe căciulă, e iritat, ca şi cumpărătorii din faţa magazinului ale căror proteste le „tempe___________ rase“ cu înjurături pînă mai adineauri. Ce-i nemulţumise pe cetăţenii veniţi aici să cumpere ouă? Servirea preferenţială — direct din magazia unităţii şi la o ora din afara programului — a unui client cu nu mai puţin de... 22 cofraje cu ouă (respectiv 660 bucăţi), încărcate în Dacia 1300 cu numărul 2-SB- 9535, proprietatea lui Gustav Bonfert din Cisnădie, str. Măgura nr. 391? Deşi discretă şi... mascată, operaţiunea de li(Continuare în pag. a III-a) MIRCEA SORIN BIŢU Raid-anchetă prin unităţi comerciale Prea multe „scurt-circuite“ în relaţia vinzator-cumparator! • un semnal critic cu adresă precisă: aşteptăm „reacţiile" cuvenite!" ..m mai e-PROLETARI Dlf4 i~ pentru a realiORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN J Anul XXXIV, nr. 7 612 Vineri, 15 ianuarie 1982 4 pagini, 30 bani ca temelie a bunăstării. “ff' * II '' ÎNTRECERI SOCIALISTE II „Carbosin" Copşa Mică: urmărirea parametrilor funcţionali la tabloul de comandă al instalaţiei pentru obţinerea plăcilor din polimetacrilat de metil Foto: FRED NUSS I Creşterea traficului de mărfuri Volumul mărfurilor tranzitate (încărcat-descărcatmanipulat) prin Staţia C.F.R. Mediaş în cursul anului 1981 a crescut cu 24 la sută, faţă de anul 1980. De remarcat că, în aceeaşi perioadă, volumul mărfurilor expediate la export crescut cu 29 la sută, fapt care denotă dinainica viguroasă a industriei medieşene. In prezent, zilnic în Staţia C.Flt. Mediaş se încarcă kit medie 27—30 vagoane cu mărfuri, provenind în special de la unităţi precum „Emailul roşu“, „Vitrometan“, „Automecanica“ şi Fabrica de mobilă. _____________________| Valorificarea resurselor energetice superioare Graţie preocupărilor constante ale specialiştilor de la I.M.M.N. Copşa Mică pentru valorificarea superioară a resurselor energetice de care dispun, în prezent se recuperează o bună parte din energia termică a gazelor reziduale, echivalînd cu 20—21 000 t.c.c./an, dintr-un disponibil total de 23 000 t.c.c. Diferenţa se arde deocamdată (intermitent) la faclă, urmînd ca odată cu darea în exploatare a noilor capacităţi întregul volum de gaze reziduale să fie utilizat la producerea de agent termic şi energie electrică, în cadrul unei centrale electrotermice. Produs cu calităţi, superioare celor din import De la atelierul de proiectare tehnologică şi autoutilaje a intreprinderii „Emailul roşu" Mediaş aflăm că se află în fază avansată de execuţie S.D.V.-urile necesare realizării oalei de fiert sub presiune emailată, de 5 litri capacitate, care va intra în fabricaţia de serie în cursul acestui semestru. Noul produs, realizat în concepţie proprie, prezintă calităţi superioare faţă de oalele de presiune din import, prezentând totodată posibilitatea execuţiei in culori şi decoruri variate. în prim-plan, reparaţiile maşinilor agricole La S.M.A. Axente Sever continuă să se desfăşoare reparaţiile maşinilor şi utilajelor agricole din dotarea secţiilor subordonate. După cum ne informează inginerul Liviu Moldovan, pînă în 12 ianuarie au fost executate revizii tehnice şi reparaţii curente (1 şi 2) la 63 de tractoare, 16 prese pentru balotat paie, toate plugurile incluse în plan, 11 cultivatoare, 6 C.S.U., 6 maşini pentru plantat cartofi, 16 semănători de păioase ş.a. Pentru executarea operativă a reparaţiilor au fost organizate echipe specializate pe diverse operaţiuni, în care sunt incluşi şi elevi şcolarizaţi în 1981, viitori mecanizatori începînd cu acest an. Atenţia principală este îndreptată spre asigurarea unor lucrări de calitate superioară în condiţiile aplicării pe scară largă a principiului recondiţionării pieselor şi subansamblelor. Pînă în prezent volumul recondiţionărilor este de circa 50—55 la sută. Din sumar: • EMINESCU — eterna întoarcere; „Istoria şi evoluţia jazzului“; TV săptămînal. (pagina a 2-a) • Adunări de dări de seamă şi alegeri în organizaţiile U.T.C. şi A.S.C.; Planul tehnic — o verigă importantă a planului de producţie; Curier. (pagina a 3-a) • Publicitate; Telegrame externe. (pagina a 4-a)