Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1984 (Anul 36, nr. 8221-8297)

1984-01-15 / nr. 8232

Cu toată energia creatoare, la înfăptuirea exigenţelor noii calităţi! 1. M. Mîrşa Măsuri şi acţiuni pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor pe 1984 Harnicul colectiv de constructori de maşini de la întreprinderea mecanică Mîrşa a încheiat cu bune rezultate anul economic 1983. Astfel, sarcinile de plan la producţia marfă au fost depăşite cu 121,5 milioane lei, producţia marfă vindută şi încasată cu 95 milioane lei, productivitatea muncii cu 10 336 lei/persoană şi investiţiile cu 15,2 milioane lei (din care 9,3 milioane lei la construcţii montaj). In expresie fizică, depăşirea însumează 1500 autobasculante, 500 remorci şi 31 autotrenuri. Ce va fi însă în acest an, cum a demarat activitatea în această lună şi care sunt măsurile avute în vedere in continuare? Acestea sunt în mare subiectele discuţiei purtate zilele trecute cu tovarăşul Simion Stoichiţă, secretarul comitetului de partid pe întreprindere. Să-l ascultăm, aşadar: — Sarcinile pentru acest an sunt foarte grele, însă plecăm de la ideea să le îndeplinim întocmai, nu să ne lăsăm copleşiţi de ele. Am stabilit măsuri organizatorice de natură să asigure îndeplinirea sarcinilor in fiecare compartiment de activitate, la fiecare loc de muncă. Astfel, am realizat defalcarea sarcinilor pe fiecare sector şi secţie de producţie, cunoaşterea amănunţită şi însuşirea acestora. In altă ordine de idei, am luat măsuri pentru asigurarea bazei materiale. Ştim tot ce ne trebuie şi împreună cu furnizorii, respectiv colaboratorii, am întocmit grafice de livrare. In ceea ce priveşte organizarea muncii şi a producţiei, problemă de căpătâi la noi, menţionez stabilirea programului de lucru prelungit în sectoarele unde suntem deficitari, la prelucrări mecanice, la sudură şi chiar la montaj. Am discutat temeinic cu fiecare om condiţiile aplicării acordului global, în care retribuţia fiecăruia depinde şi de realizările globale ale colectivului, şi oamenii au înţeles să se mobilizeze exemplar. Bătălia cea mare se dă acum pentru realizarea integrală a producţiei fizice pe luna ianuarie, la fiecare sortiment. Pot spune că în ultimele zile nivelul realizărilor a crescut considerabil, ceea ce ne dă garanţia că vom izbindi. Am instituit şi un control riguros din partea Conducerii pe toate nivelele, aşa încît să nu existe problemă care să ne dea peste cap obiectivele. — Cum se derulează producţia de export? — Am pus un accent deosebit pe acest aspect, în special pe finalizarea produselor cu destinaţie externă. Avem de livrat in această lună 8 autobasculante de 27 tone şi 12 de 55 tone şi... evident le vom livra la termen şi în condiţiile de calitate cerute. — Incercînd să definim în citeva cuvinte anul 1984, ce înseamnă el pentru I. M. Mîrşa? — Aşa cum spuneam, un an cu sarcini deosebite, cu atît mai mult cu cit avem de asimilat în producție multe produse noi, de mare complexitate. Tinînd cont de capacitatea colectivu-' lui nostru, demonstrată de atîtea ori în ultimii ani, nu putem fi decit optimiști. — Ce alte acțiuni prioritare sint în curs de derulare in aceste zile? — în primul rînd, finalizarea acţiunilor de contractare a producţiei, atît pentru intern cît şi pentru export. Avem delegaţi trimişi în mai multe locuri, inclusiv în străinătate, aşa că nu peste mult timp vom definitiva toate contractele. In investiţii, 1984 este anul în care trebuie să materializăm eforturile materiale şi financiare ale statului, prin punerea in funcţiune a noilor capacităţi, între care vă rog să reţineţi: hala monobloc, unde se vor realiza autobasculantele de 27 tone şi întreaga familie de trailere şi (Continuare în pag.s TTI-al Ion SORESCU • Vă propunem un test — Despre noi şi tovarăşii noştri de muncă; • Să cunoaştem şi să respectăm legile ţării — Un lanţ al slăbiciunilor şi... cîteva întrebări cu tîlc; Note din instanţă. (Pagina a IlI-a) • Telegrame externe; Publicitate (Pagina a IV-a) PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI VA ! ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN SIBIU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXVI, nr. 232 Duminică, 15 ianuarie 1984 4 pagini, 50 bani „Vitrometan" Mediaş Primele livrări la export Colectivul de oameni muncii din cunoscuta preprindere medieşeană „Vitrometan“ au expediat în aceste zile beneficiarilor din S.U.A. şi R.F.G. primele produse din planul de export pe acest an. Este vorba despre 112 000 bucăţi (loturi complete) de sticlărie de menaj și cristal. Sunt întrunite toate condițiile ca planul de export al primei luni din acest an să fie realizat integrat. ai In- ICEMENERG Sibiu Supraveghetor de flacără Pentru sistemul energetic naţional, ing. Relu Simion de la ICEMENERG Sibiu a finalizat de curînd un nou aparat de supraveghere şi control a arderii în cazanele termocentralelor. Este vorba despre un supraveghetor de flacără, realizat în premieră în România, pe principiul sesizării razelor ultraviolete cu un tub indigen, care la rîndul lui funcţionează pe principiul oscilatorului de relaxare. Şi în acest caz importul se reduce cu importante sume valutare. La Casa de cultură a sindicatelor din Cisnădie- eforturi şi realizări notabile Iniţiem cu acest articol un ciclu care îşi propune să reliefeze modul în care instituţiile şi aşezămintele de cultură au trecut la materializarea ideilor, orientărilor fundamentale pentru activitatea politico-ideologică şi culturaleducativă şi artistică — reieşite din Expunerea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Consfătuirea de lucru pe problemele muncii organizatorice şi politico-educative de la Mangalia. Nu întîmplător, primul articol al acestei acţiuni de presă , se referă la ac- ______________ tivitatea ce se desfăşoară la Casa de cultură a sindicatelor din Cisnădie. Aceasta, deoarece acest aşezămînt de cultură — bine îndrumat de Consiliul orăşenesc al sindicatelor şi eficient condus de biroul Comitetului orăşenesc de partid — şi-a cîştigat o binemeritată poziţie fruntaşă in peisajul cultural al judeţului Sibiu. Avind, de la 1 septembrie, un nou director, Valeriu Obogeanu, prezenţă activă şi eficientă în fruntea activului sindical ce se ocupă de bunul mers al complexei problematici a instituţiei. Casa de cultură a sindicatelor din Cisnădie a purces la o necesară şi utilă reevaluare şi redimensionare a muncii, în raport cu dezideratele formulate la Consfătuirea de lucru de la Mangalia. Un prim pas, considerăm noi, decisiv a fost făcut prin sensibilizarea tuturor membrilor consiliului de conducere al casei de cultură asupra sarcinilor de extremă importanţă ce le stau în faţă în etapa pe care o parcurgem. Un prim rezultat a fost conceperea unui program de acţiune detaliat, în măsură să acopere toate laturile educaţiei comuniste a oamenilor muncii. Concret, aceasta a însemnat acţiuni mai bine gîndite şi mai eficient şi atractiv desfăşurate pentru cunoaşterea sensurilor profunde, decisive pentru devenirea noastră socialistă şi comunistă, ale documentelor de partid şi de stat, ale expunerilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi mai buna organizare a propagandei juridice, atît prin activitatea : _______ cabinetului de consultaţii juridice ce fiinţează pe lingă casa de cultură, precum şi în căminele de nefamilişti. Aceste activităţi — le apreciem după cîteva participări la ele — au cunoscut ~~“ o reală creştere valorică, dovedită de interesul tot mai larg al cisnădienilor, reflectat de participare, nu numai numerică, dar mai ales activă. Progrese evidente au fost, de asemenea, înregistrate şi in domeniul educaţiei moral-cetăţeneşti — aici un loc important ocupîndu-i acţiunile de explicare a două fundamentale adevăruri subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi anume faptul că revoluţia continuă şi necesitatea de a pune, totdeauna, mai presus interesele colectivităţii de cele personale, — a celei materialist ştiinţifice — brigada de profil a casei de cultură fiind o prezenţă activă în viaţa spirituală a oraşului —, a cunoaşterii politicii externe, de pace şi (Continuare îi pag. a III-a) Octavian RUSU in lumina sarcinilor şi orientărilor reieşite din Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la Consfătuirea de lucru pe problemele muncii organizatorice şi politico-educative Activităţi de perfecţionare cu cadrele didactice în această perioadă. Inspectoratul şcolar judeţean organizează activităţi de perfecţionare a cadrelor didactice din învăţămîntul preşcolar, primar, gimnazial şi liceal în problemele muncii educative. Acestea se vor desfăşura în perioadele: 16 şi 17 ianuarie a.c. — pentru profesorii din licee, la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu; 27 şi 28 ianuarie a.c. pentru profesorii din învăţămîntul gimnazial, învăţători şi educatoare — în Sibiu şi judeţ şi în 31 ianuarie şi 1 februarie a.c. pentru educatoarele din Sibiu. Luni, 16 ianuarie, începînd de la ora 10, la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu se vor desfășura lucrările primei zile. Programul celor două zile va cuprinde expuneri, dezbateri pe bază de referate. Caleidoscop duminical In pagina a 11-a Azi, vă prezentăm două dintre noile produse realizate la întreprinderea „Balanţa“ Sibiu: aparatele tip „Rockwell“ cu ceas comparator şi cu cuplaj de repoziţionare (stînga) şi „Rockwell“ portabil (dreapta). Foto: Fred MSS Aflăm de la C.S.Ş. Sibiu Luni, 16 ianuarie 1984, ora 17, în sala C.S.Ş. (Piaţa teatrului) are loc festivitatea de premiere a celor mai buni sportivi pe anul trecut de la Clubul sportiv şcolar din Sibiu. În cadrul festivităţii se va desfăşura şi o demonstraţie la care vor participa sportivi din toate secţiile. Cu acest prilej, îi veţi putea vedea la lucru pe ciţiva dintre fruntaşii gimnasticii sibiene, printre care se vor număra componentele lotului olimpic de gimnastică al României, invitate de conducerea C.S.Ş., Sibiu la această festivitate. Independenţa Carpaţi Mîrşa—Dinamo Bucureşti Astăzi, duminică, 15decembrie, ora 11, sala sporturilor din Mîrşa găzduieşte o nouă şi atractivă partidă de handbal din seria de elită a campionatului naţional, divizia A. Mîrşenii vor primi replica puternicei formaţii Dinamo Bucureşti, ocupanta locului al II-lea în clasament, din rîndurile căreia nu vor lipsi Dogărescu, Bedivan, Grabovschi, Roșea și Jianu.