Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1985 (Anul 37, nr. 8607-8683)

1985-06-30 / nr. 8683

Luna ORCAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXVII, nr. 8 683 Duminică, 30 iunie 1985 4 pagini, 50 bani I în spiritul indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cuvîntarea rostită la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, in consens cu vibrantele îndemnuri cuprinse în NOTARIREA-CHEMARE către toţi oamenii muncii din industrie, construcţii, transporturi, circulaţia mărfurilor şi finanţe, adoptată de plenară, organele şi organizaţiile de partid, consiliile oamenilor muncii din aceste domenii sunt chemate să-şi ridice întreaga lor activitate pe un plan superior, astfel încît munca politică şi organizatorică să conducă la o mobilizare exemplară a colectivelor de muncă din judeţ pentru: recuperarea grabnică a tuturor restanţelor înregistrate în prima parte a anului, realizarea planului la toţi indicatorii, şi mai ales a producţiei fizice şi a exportului, creşterea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor. Atenţie maximă trebuie acordată reducerii consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie, gospodăririi cu maximă chibzuinţă a acestor importante resurse, iar acţiunea de recuperare, recondiţionare şi refolosire a materiilor prime şi a materialelor să se afle în primplanul preocupărilor tuturor oamenilor muncii. OAMENI AI MUNCII! Contribuiţi din plin, prin acţiuni concrete, gospodăreşti, la înfăptuirea sistematică a tuturor măsurilor privind creşterea productivităţii muncii, reducerea cheltuielilor materiale, valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, aplicarea riguroasă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economico-financiare, ale mecanismului economico-financiar, asigurind pe această cale creşterea susţinută a eficienţei economice-temelia sigură a sporirii necontenite a venitului naţional, a progresului economico-social al patriei socialiste! La 2*în agricultură Condiţiile agrometeorologice din acest început de vară continuă să pună probleme deosebite, mai ales în ce priveşte întreţinerea culturilor prăşitoare şi recoltarea furajelor. Cu toate acestea, organele şi organizaţiile de partid, consiliile populare, organele colective de conducere din unităţile agricole, specialiştii, acţionînd în spiritul indicaţiilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, folosind judicios fiecare perioadă bună de lucru au reuşit, în majoritatea cazurilor, să amelioreze condiţiile naturale puţin favorabile şi, respectînd termenele şi calitatea lucrărilor stabilite în planurile operative de campanie, să asigure condiţii bune de vegetaţie culturilor. în acest context, precizăm că, pînă în dimineaţa zilei de 29 iunie, praştia a IlI-a la cartofii de toamnă a fost (Continuare în pag. a III-a) Priorităţile numeroase ale acestor zile impun folosirea judicioasă a fiecărei ore prielnice lucrului in cimp ! Convocare Marţi, 2 iulie a.c., ora 16, deputaţii Consiliului popular judeţean sunt convocaţi în cea de a H-a sesiune ordinară. La „Sticla“ Avrig - acţiuni şi iniţiative consacrate înfăptuirii programelor speciale Problema consumurilor, a gospodăririi resurselor energetice — aşa cum faptele dovedesc — este permanent în atenţia factorilor de conducere, a întregului colectiv de oameni ai muncii de la întreprinderea „Sticla“ Avrig. Programul întocmit de comitetul de partid şi ____________ consiliul oame- ^ nilor muncii cuprinde o serie de măsuri tehnice şi organizatorice cu termene de aplicare pe perioade, pentru realizarea căruia s-a acţionat cu toată responsabilitatea. în acest an, mai ales în prima parte, cînd situaţia impunea acţiuni ferme cu privire la desfăşurarea producţiei în condiţiile unor întreruperi de energie electrică şi de încadrare strictă în cotele şi repartiţiile de gaz metan, la „Sticla“ Avrig s-a reuşit ca, printr-o bună organizare a muncii, să se obţină rezultate importante Astfel, activitatea de producţie pe schimburi, începînd de la cuptoarele de topit sticlă pînă la ultima fază sau punct de lucru, a fost în aşa fel organizată încît printr-o bună optimizare să se obţină o producţie fizică liniară, în secţii se foloseşte la maximum lumina naturală, iar lămpile au fost coborîte cu mai a____________aproape de locul necesar, folosindu-se un număr redus de becuri, cu un consum mai mic de energie electrică. Cu privire la gazul metan — întreprinderea fiind mare consumatoare —, pentru reducerea consumurilor au fost aplicate o serie de măsuri. La cuptoare, de exemplu, au fost folosite numai arzătoare omologate şi avizate de organismele de specialitate. Instalaţiile mecanice „omogenizatoare“ montate, precum şi lucrările reuşite privind izolarea termică a cuptoarelor, executate în faza de reparaţie şi (Continuare în pag. a IlI-a) Constantin BOTA In obiectiv: reducerea consumurilor energetice Spectacol de gală Luni, 1 iulie, ora 18, la cinematograful „Pacea“ Sibiu va avea loc premiera noului film românesc PAS IN DOI cu participarea unui grup de realizatori: regizorul Dan Piţa, actorii Claudiu Bleontz şi Petre Nicolae. Cineaştii se vor întîlni şi cu publicul din Mîrşa (unde au fost turnate mai multe secvenţe) la două spectacole organizate marţi, 2 iulie, la orele 11 şi 17. Recital de muzică şi poezie In cadrul „Serilor muzeale“, Galeria de artă Brukenthal organizează un recital extraordinar de muzică şi poezie susţinut de Ovidiu Iuliu Moldovan şi Aurelian Octav Popa, îşi dau concursul Iosif Sava, Sanda Crăciun şi Dan Cavassi. Spectacolul va avea loc luni, 1 iulie, ora 17, în Saloanele baroc ale Palatului Brukenthal, pentru colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea „Steaua roşie“, şi de la ora 19, pentru publicul , larg sibian. Biletele se găsesc de vânzare la casieria Complexului muzeal Sibiu. A€YUALUAH '"| a primit pe ministrul echipamentului, pregătirii profesionale şi formării cadrelor al Regatului Maroc Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, sâmbătă, pe Mohamed Kabbaj, ministrul echipamentului, pregătirii profesionale şi formării cadrelor al Regatului Maroc, conducătorul delegaţiei marocane la lucrările, sesiunii Comisiei interguvernamentale româno-marocane de cooperare economică şi tehnică, ale cărei lucrări s-au desfăşurat la Bucureşti. In cadrul întrevederii, desfăşurată într-o atmosferă cordială, prietenească, a fost relevat cursul pozitiv al relaţiilor dintre România şi Maroc, care se dezvoltă în deplină concordanţă cu hotărîrile şi înţelegerile convenite la nivel înalt. în acelaşi timp, a fost exprimată dorinţa de a extinde aceste raporturi pe plan politic, economic, tehnicoştiinţific şi în alte domenii de activitate, spre binele şi în folosul celor două ţări şi popoare, al cauzei păcii, securităţii şi înţelegerii între naţiuni. în acest context, a fost evidenţiat rolul ce revine Comisiei interguvernamentale româno-marocane în stabilirea unor noi căi şi modalităţi de lărgire a cooperării bilaterale în diverse sfere de activitate, pentru valorificarea mai deplină a posibilităţilor de conlucrare pe care le oferă economiile României şi Marocului. Au fost abordate, de asemenea, unele probleme ale situației politice mondiale actuale. înaltă preţuire fruntaşilor în întrecerea socialistă „13 Decembrie“ Sibiu - „Ordinul Muncii“ clasa I Oamenii muncii de la renumita întreprindere de piele, încălţăminte şi marochinărie din Sibiu au trăit momente de intensă satisfacţie şi bucurie, prilejuite de conferirea, prin Decret Prezidenţial, a „Ordinului Muncii“ clasa I, pentru locul I obţinut de întreprinderea „13 Decembrie“ în întrecerea socialistă pe ţară în anul 1984. La adunarea festivă de ieri, în cadrul căreia colectivului sibian i-au fost înmînate „Diploma de onoare" a Consiliului Central al U.G.S.R. şi „Steagul roşu" al Uniunii sindicatelor de ramură, a participat tovarăşa Elena Nae, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.G. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid. Au participat, de asemenea, reprezentanţi ai comitetelor (Continuare în pag. a IlI-a) De „Ziua învăţătorului“ şi „Ziua pionierului“ Sub semnul împlinirii unei nobile misiuni: pregătirea pentru muncă şi viaţă a tinerelor vlăstare ale patriei în calendarul sărbătorilor prin care poporul nostru omagiază activitatea celor ce muncesc în diferite domenii ale vieţii social-economice se înscrie şi ziua dedicată celui mai numeros detaşament al intelectualităţii României socialiste — „Ziua învăţătorului“. Cu acelaşi prilej, este sărbătorită şi Ziua pionierului. Organizaţia de pionieri din judeţul nostru este o organizaţie puternică, atît prin numărul celor care o alcătuiesc, cît şi prin rezultatele pe care aceştia, sub îndrumarea permanentă a cadrelor didactice — învăţători şi profesori —, le obţin atît la învăţătură cit şi în cadrul cercurilor tehnicoaplicative şi artistice din şcoli şi casele pionierilor şi şoimilor patriei. „Se poate spune — sublinia secretarul general al partidului, preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — că nu există misiune mai nobilă, îndatorire socială de mai înaltă răspundere, decit aceea de a forma şi modela omul nou al societăţii noastre, de a pregăti tînăra generaţie de constructori ai socialismului şi comunismului în România, viitorul patriei noastre“. In ansamblul marilor transformări revoluţionare care au avut loc în ultimele două decenii în societatea noastră, sub impulsul orientărilor înnoitoare fundamentate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ca Urmare a îndrumării atente, de zi cu zi, a tovarăşei Elena Ceauşescu, învăţământul a înregistrat o puternică şi (Continuare în pag. a II-a)