Tribuna Sibiului, ianuarie 1988 (Anul 40, nr. 9460-9484)

1988-01-15 / nr. 9470

Pag. 2 EMINESCIANA Veşnicul La început ar fi fost cuvîntul apoi s-a născut Eminescu şi s-a îmbrăcat in cuvint şi a trăit un cuvint trudind la cel mai hapsin stăpin timpul jertfindu-se pe sine ca toate cuvintele Limbii Române să treacă in nemurire şi-odată cu ele ne-a dus şi pe noi să vedem cum arată veşnicia ... ca un codru al Măriei Sale Eminescu. Vasile RUSU Geniu şi azima In ianuar - amprente dulci pe ceara voievodală a limbii române rădăcina neamului pilduitoare in izvoare şi zboruri cristaline. Luceafăr adormit in cintec de codru - teii crengile-n pămînt şi-au aplecat intrebind in şoapta: „Unde eşti plecat?" Ianuar cu genii înţelepţind pămîntul precum popoarele de boabe iluminează din adine cu raza piinii. Maria MUNTEAN UNINIESTBAL — „CUPA SPERANŢELOR“ Frumoase promisiuni pentru viitor! Intre 6—10 ianuarie curent, Sala sporturilor din municipiul Deva a găzduit tradiţionala competiţie de minifotbal rezervată juniorilor La această fază de zonă a „Cupei speranţelor“, judeţul nostru a fost reprezentat de F.C. Inter Sibiu, care a aliniat două grupe de copii născuţi după 1 august 1974 şi,respectiv, 1975, ambele pregătite de profesorul Florin Mihăescu. In grupa mare (n. 1974), într-o companie deosebit de puternică, F.C. Inter a obţinut rezultatele: 5—3 cu U.T.A., 2—1 cu F.C. Bihor, 3—0 cu Strungul Arad şi 0—0 cu Aurul Brad. Calificată în finala mică, fără să fi cunoscut înfrîngerea, echipa noastră a fost învinsă de 1—0, după un meci echilibrat, de Mureşul Deva, gazda competiţiei. Interiştii de la grupa mică (n. 1975) au evoluat de o manidă entuziasmantă, impresionînd asistenţa numeroasă şi pe specialiştii prezenţi Ei au ocupat locul doi în grupă (la golaveraj) în urma rezultatelor: 3—2 cu Mureşul Deva, 1—0 cu C.S.Ş. Sebeş, 1—0 cu U.T.A., 0—0 cu F.C. Bihor, 0—0 cu Vagonul Arad şi 3—0 cu Unirea Alba lulia. Iată componenţa celor două echipe: grupa mare — Marius Szeghedi (desemnat cel mai bun portar al competiţiei), Adrian Mustea, Radu Niculescu (golgeterul echipei), Dragoş Enea, Daniel Cozac, Codruţ Geleriu, Sorin Puşcaş, Viorel Andrei, Bogdan Popa, Mircea Pistol, Vasile Vidrighin, Cornel Cosma, GigelMandea, Ovidiu Bîrsan, Valeriu Lungu şi Radu Lucian. Grupa mică: Marcel Mihăescu, Radu Călin, Nicuşor Albu, Claudiu Mărăşescu, Sorin Sinu, Gigei Nicolae, Ovidiu Sasu, Claudia Băilă II, Adrian Mihu, Ciprian Cotruş, Mihai Manea, Flavius Falaba, Bucur Bîrsan, Daniel Tarom, uşor Mălai, Vasile Iorgulescu, Cosmin Luca, Nicuşor înconjuraţi cu căldură şi atenţie, pregătiţi şi în continuare cu grijă şi seriozitate, aceşti copii harnici şi talentaţi trebuie să ajungă ... schimbul de inline al fotbalului şablon. Tuturor, mult Mircea BIŢU TRIBUNA SIBIULUI Anul XL, nr. 9 470 TINERII-UN PUTERNIC DETAŞAMENT CARE CONTRIBUIE LA DEZVOLTAREA ECONOMICO-SOCIALA A MUNICIPIULUI SIBIU Conferinţa de dare de seamă şi alegeri a organizaţiei municipale Sibiu a U.T.G. a constituit un moment major de bilanţ şi perspectivă pentru întreaga activitate desfăşurată de tînăra generaţie sibiană în vederea îndeplinirii tuturor sarcinilor ce i-au revenit din planul de dezvoltare economico-socială în profil teritorial. Gândurile tinerei generaţii de pe aceste meleaguri, precum ale întregului tineret al ţării sunt îndreptate, în acest ianuarie aniversar, cu neţărmurită dragoste, cu profund respect către cel mai iubit şi cel mai apropiat părinte al tineretului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, către tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, savant de renume internaţional. Exprimând întreaga lor gratitudine şi recunoştinţă faţă de minunatele condiţii de muncă şi viaţă create tinerei generaţii din patria noastră de către partid şi stat, personal de secretarul general al partidului, participanţii la conferinţă şi-au reafirmat dorinţa fermă de a acţiona şi contribui mai activ la transpunerea în viaţă a hotărîrilor adoptate de Congresul al XIII-lea al P.C.R. şi de Conferinţa Naţională a partidului, a orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, adresate tinerei generaţii cu diferite prilejuri. Evaluarea critică, exigentă a rezultatelor perioadei care a trecut de la alegerile precedente a făcut ca, încă de la început, conferinţa să se contureze intr-o reuşită deplină. Atît darea de seamă prezentată, cit şi dezbaterile ce au urmat au reliefat pe larg contribuţia tinerilor la toate realizările obţinute de colectivele de oameni ai muncii din municipiulde pe Cibin, dar şi hotărîrea de a participa cu întreaga putere de muncă la îndeplinirea sarcinilor profesionale, politico-educative, la perfecţionarea necontenită a vieţii de organizaţie. Conferinţa a constituit cadrul optim de evidenţiere a preocupărilor consecvente ale Comitetului municipal U.T.G., a organelor şi organizaţiilor sale pentru educarea prin muncă şi pentru muncă a tinerilor, pentru ridicarea nivelului calitativ al activităţii uteciştilor, conferind astfel noi valenţe muncii în toate domeniile de activitate. Printre obiectivele care au stat în atenţia Comitetului municipal U.T.C. s-au remarcat în mod constant ridicarea continuă a nivelului de pregătire profesională a tinerilor, introducerea progresului tehnic în producţie, creşterea nivelului calitativ şi de competitivitate al produselor, întărirea ordinii Conferinţe de dare de seamă şi alegeri ale organizaţiilor U. T. C. şi disciplinei muncitoreşti şi de organizaţie, educarea în spirit revoluţionar a tinerilor. Toate acţiunile şi iniţiativele, munca politico-educativă din această etapă au fost circumscrise imperativului major al realizării sarcinilor economice. Din această perspectivă, cei peste 46 900 tineri ai organizaţiei municipale a U.T.C., mobilizaţi în cadrul întrecerii uteciste „Tineretul — puternică forţă socială în înfăptuirea Programului partidului“ au raportat, cu acest prilej, realizări meritorii, fără a ocoli însă neajunsurile înregistrate, neimplinirile din activitate. Aceste aspecte, cit şi cele legate de necesitatea desfăşurării unei activităţi de educare şi formare a tinerilor mult mai susţinută, a întăririi muncii politico-organizatorice, a iniţierii de acţiuni culturalartistice, sportive şi turistice specifice vîrstei tinere, au fost subliniate de participanţii la dezbateri: Caius Tomiţă, Ana Boca, Vasile Boita, Loredana Varga, Vasile Alexe Nicolae Lamotă, Claudia Mercurean, Mircea Munteanu, Angela Ghenescu, Ioan Dragomir, Simona Vieru, Dumitru Doda, Dan Comă. Referindu-se, în cuvîntul lor, la necesitatea intensificării acţiunilor educativ-formative, care să conducă la creşterea răspunderii şi exigenţei comuniste, tovarăşa Ana Olteanu, preşedinte al Consiliului municipal al sindicatelor, Hans Schneider, inspector general adjunct al Inspectoratului şcolar judeţean şi Ioan Botezan, director al întreprinderii „13 Decembrie“ au relevat importanţa colaborării dintre organizaţiile de tineret şi organizaţiile de masă şi obşteşti cu ceilalţi factori educaţionali, afirmării unui stil de muncă dinamic, revoluţionar, în măsură să susţină şi să promoveze corespunzător exigenţele etapei actuale. De altfel, proiectul de hotărîre adoptat în cadrul conferinţei, devenit program de acţiune neîntârziată în direcţia realizării obiectivelor din planul de dezvoltare economio-socială în profil teritorial, vizează sporirea contribuţiei tinerilor la realizarea sarcinilor din toate domeniile de activitate. In cuvîntul său, tovarăşul Nicolae Stanciu, prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al P.C.R., s-a referit la necesitatea intensificării acţiunilor de educaţie comunistă a tinerilor, de aprofundare a documentelor partidului nostru, de aplicare întocmai a hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului, a indicaţiilor şi îndemnurilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, a hotărîrilor proprii ale organizaţiei municipale a U.T.G. Vorbitorul a reliefat, de asemenea, necesitatea generalizării experienţelor pozitive, a valorificării mai intense a potenţialului tehnico-economic şi cultural-artistic al tinerilor, a adoptării unei poziţii ferme împotriva neîmplinirilor. In acest context, pornind de la experienţa pozitivă pe care o are Comitetul municipal U.T.C., organele şi organizaţiile sale In educarea patriotică, prin muncă şi pentru muncă a tinerilor, vorbitorul a adresat chemarea tuturor tinerilor, din municipiul Sibiu, ca şi în acest an, hotărîtor pentru întreg cincinalul, să-şi sporească acţiunile de muncă patriotică pentru înfrumuseţarea localităţii, întreţinerea zonelor verzi şi de agrement, participarea la diverse obiective edilitar-gospodăreşti. In încheiere, vorbitorul a subliniat răspunderea pe care o poartă organele şi organizaţiile de partid in munca de îndrumare şi sprijin a organizaţiilor de tineret, pentru ridicarea acestora la nivelul exigenţelor puse în faţa tinerei generaţii de secretarul general al partidului. . Luînd cuvântul în cadrul conferinţei, tovarăşul Dinu Drăgan, secretar al C.C. al U.T.C. a adresat îndemnul pentru toţi tinerii sibieni de a acţiona cu mai multă hotărâre şi exigenţă pentru îndeplinirea planului pe 1988, pentru întărirea coeziunii organizaţiilor U.T.C., promovarea unui stil de muncă cu adevărat revoluţionar în toate colectivele de tineri. In încheiere, vorbitorul a subliniat faptul că forţa şi capacitatea de care dispun activul Comitetului municipal U.T.C., organele şi organizaţiile U.T.C. confirmă, pe deplin, valoarea acestui ambiţios şi activ detaşament utecist, care are toate condiţiile de a transpune în practică sarcinile ce-i revin. In funcţia de prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al U.T.C. a fost reales tovarăşul Romeo Medan. Dorina MARIAN SUB GENERICUL „DACIADEI“ CONCURSURI DE SCHI Intr-un cadru feeric de iarnă autentică, la Păltiniş, pe pârtia Onceşti s-a desfăşurat duminică, 10.I.a.c., în organizarea C.J.E.F.S. Sibiu prin Comisia judeţeană de schi, etapa I a concursului de schi alpin dotat cu „Cupa speranţelor sibiene“. La startul probei de slalom special în două manşe s-au aliniat peste 40 de concurenţi intre 5—14 ani din Cisnădie, Păltiniş şi Sibiu. Iată cîştigătorii: Categoria 5—10 ani — născuţi '77—’78, fete; locul 1. Adina Marcu; 2. Laura Munteanu; 3. Ştefana Vereş (toate C.S.Ş. „Şoimii“-I.P.A. Sibiu); băieţi: 1. Dan Laşiţă; 2. Catrinel Naicu (ambii „Şoimii“-I.P.A.S.); 3. Radu Baltador (Textila Cisnădie);născuţi ’79—'80, fete: 1. Alice Milu 2. Marcela Trifu (ambele „Şoimii“-I.P.A.S.); 3. Nicoleta Trăilă (Păltiniş); băieţi: 1. Alin Găvozdea; 2. Lucian Fesan (ambii ,,Şoimii“-I.P.A.S.); 3. Mark Ştefani (Text, Cisnădie); născuţi '81—’82: 1. Adela Găvozdea; 2. Adela Ungureanu (ambele „Şoimii“-I.P.A.S.); băieţi: 1. Petru Bontea (Păltiniş); Categoria 10—14 ani — fete: 1. Claudia Diac (Păltiniş); băieţi: 1 Andrei Gîlea („Şoimii”.P.A.S.); 2. Marius Dăraban (Text. Cisnădie); 3. Daniel Trăiţă (Păltiniş). Diplomele pentru cei mai tineri participanţi (născuţi 1983) au fost atribuite lui Kristiane Bening şi Harald Hernikel (ambii Sibiu). Tot la Păltiniş, pe pîrtia Onceşti, recent, în organizarea As. sp. Mecanica s-a desfăşurat concursul de schi alpin la care au participat peste 30 de concurenţi între 7—14 ani. După disputarea probei de slalom special, cîştigători au fost: fete 7—10 ani: 1. Raluca Negrea; 2. Mihaela Dancu; 3. Daniela Gordiţă; categ. peste 10 ani: 1. Bianca Bozdoc, 2. Raluca Eşeanu; băieţi: 1. Tom Wolf, 2. Tim Wolf, 3. Ştefan Umbricht. Câştigătorilor ambelor concursuri le-au fost înmînate diplomie şi... dulciuri. Etapa a II-a a „Cupei speranţelor sibiene“ la schi alpin se va desfăşura duminică, 17.i.a.c., la Păltiniş, conform programului stabilit: înscrierea pînă la ora 10, startul la ora IL Liviu CIUPUDLANI CURIER CETĂŢENESC Ioan Pîrjol (Sibiu). Nu contestăm afirmaţiile dv. privind nişte nereguli în activitatea aprozarului din b-dul Mihai Viteazul (lingă staţia de troleibuze), dar contestăm lipsa de răspundere civică faţă de ceea ce reclamaţi. La adresa pe care ne-aţi dat-o Post. Restant(!) — nu v-am găsit ca să stăm de vorbă pentru a lămuri lucrurile. Mihail Petrescu (Sibiu). Ne bucură faptul că vă plac expoziţiile de artă plastică organizate în Sibiu, suntem de acord cu propunerea de a relata, în ziar, mai pe larg despre aceste manifestări însă nu ne putem declara (deocamdată!) de acord cu afirmaţiile dv. ultra-entuziaste privind talentul şi creaţiile unor pictori („ .. .mari valori ale acestui mileniu!!!“). Heidemarie Ecaterina Ludwig (Mediaş). In urma verificărilor efectuate de mai multe organe, privind situaţia încadrării dv. în I.C.S. Mărfuri industriale Mediaş, pe care o reclamaţi ca necorespunzătoare, se constată că nu aveţi dreptate: drepturile băneşti nu v-au fost ştirbite — primiţi, in plus faţă de retribuţie, conform Decretului 46/1982, o compensaţie corespunzătoare gradaţiei. Ioan Groza (Tălmaciu). După cum ne informează I.J.G.C.L. Sibiu, problemele dv. privind chiria au fost lămurite, vă rămîne ca pe mai departe să vă achitaţi obligaţiile ce vă revin în calitate de chiriaș. DTACONU 20,00 20,20 Vii că. 20 Nicolae epocă de făptuiri deschizăt minoase comunist lia mari 20,55 La poiană ţările de nismul, trei mnii Serial „Univers viaţă“, i (color). : Luceafăr lor). 21,5 22,00 Inc gramului SIBIU „Secretul sis“, ore 12,45; 15 Arta: Colombo’ 11; 15, 13; 17; cole p naţi. Tinerel te mireste fraţi" 15, 17; ora 11 7 Noii reportul’rii, orei MEDO sul: „Cina" orei 15; 17; Centra Grecul”, orele 9; 16,30; 19 I. L „Locoter orele 10 CISN7 neva ac iubeşte“. 17; 19,3 Ti Teatri biu pre ianuarie 16 şi 1 cu piesi de feric Meci Dumb nuarie, de la oi ia arma se desf.da de linin dint depende Bucureş contează etapei apionatul Dr „Amig organize că, 17 o drumurile întâlnire vai, orator: An. Fiiimeteori lulia Mîine, fi pred moaşă, mult se va sufli peraturi vor fi c -7 şi cele ma şi 3 gri la ceaţi padam la Pălti la BUea